Свет
Годинава во Саудиска Арабија погубени 330 осуденици

Саудиска Арабија егзекутирала 330 осуденици оваа година, што е најголем број регистриран во изминатите неколку децении, и покрај тврдењата во 2022 година на престолонаследникот и де факто лидер Мохамед бин Салман дека смртната казна е укината, освен за убијците.
Саудиска Арабија троши милијарди долари за да го промени имиџот на земјата со строги религиозни ограничувања и кршење на човековите права, пишува Ројтерс.
Најновата статистика за бројот на егзекуции, составена од невладината организација за човекови права Reprieve и потврдена од Ројтерс, укажува на голем скок од 172 егзекуции минатата година и 196 во 2022 година.
Саудиска Арабија ги негира обвинувањата за кршење на човековите права и тврди дека смртните казни се изречени за да се заштити националната безбедност, иако повеќе од 150 луѓе се егзекутирани оваа година за несмртоносни злосторства.
Смртните казни најмногу се извршуваат за шверц на дрога, поради напливот на големи количества наркотици слични на амфетамин од Сирија. Покрај тоа, поединци обвинети за „несмртоносен тероризам“, исто така беа егзекутирани, обвинение за кое групите за човекови права велат дека често се користи против учесниците на антивладините протести.
Во интервју за списанието Атлантик во 2022 година, престолонаследникот рече дека Саудиска Арабија ја укинала смртната казна, освен во случаите на убиство, што не може да се откаже, бидејќи убиството е казниво со смрт според Куранот.
Групите за човекови права ја обвинија Саудиска Арабија дека осудува малолетници на смрт и користи тортура за извлекување признанија.
Саудиска Арабија со децении организираше егзекуции со обезглавување со меч на градскиот плоштад, но сега таму има кафулиња и ресторани и смртните казни се извршуваат без присуство на јавноста.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
„Рајанер“ презема мерки против проблематичните патници со високи казни

Непристојните патници на „Рајанер“ кои ќе бидат исфрлени од авион поради нивното однесување ќе бидат казнети со 500 фунти. Најголемата европска авиокомпанија изјави дека ова ќе биде минималната казна и дека подоцна ќе побара надомест од патниците кои биле исфрлени во граѓанска постапка.
Нискобуџетната авиокомпанија изјави дека се надева оти нејзината нова политика ќе дејствува како пречка за неприфатливо однесување. Грубите, агресивни и пијани патници ги нарушуваат летовите и, во најекстремните случаи, можат да претставуваат ризик за безбедноста и да доведат до пренасочување на летот.
„Неприфатливо е сите патници во авионот да страдаат поради недоличното однесување на еден патник“, изјави портпарол на „Рајанер“ за „Гардијан“.
Авиокомпанијата, која превезе нешто повеќе од 200 милиони патници во изминатите 18 месеци, изјави дека ваквите инциденти се „изолирани инциденти што се случуваат кај сите авиокомпании“ и се предизвикани од „многу мал број патници што се однесуваат неконтролирано“.
Патниците што го нарушуваат сообраќајот веќе се соочуваат со високи казни и закана од можни кривични пријави или дури и затвор. Регулаторот, Управата за цивилно воздухопловство (CAA), вели дека патниците што го нарушуваат сообраќајот би можеле да бидат принудени да ги платат трошоците за пренасочување на нивните летови, што лесно може да надмине 10.000 фунти.
Секој што ќе биде фатен пијан во авион се соочува со максимална казна од 5.000 фунти и до две години затвор. Оние обвинети за посериозно дело за загрозување на воздухопловот би можеле да се соочат со затворска казна до пет години.
Мајкл О’Лири, извршен директор на „Рајанер“, претходно побара ограничување од два пијалоци за патниците на аеродромите. Тој рече дека тоа ќе помогне да се спречи зголемувањето на недоличното однесување во лет.
Свет
Последната авионска несреќа во Индија пред денешната, била во 2010 година

Повеќе од 200 луѓе загинаа кога авион на „Ер Индија“ со 242 лица се урна неколку минути по полетувањето од западниот град Ахмедабад кон Лондон, соопштија властите. Ова е најлошата воздушна катастрофа во светот во последната деценија.
Авионот се урна во станбена зона и удрил во студентски дом на медицински колеџ надвор од аеродромот, за време на паузата за ручек. Летал кон аеродромот Гетвик, јужно од британската престолнина.
Шефот на градската полиција, Г.С. Малик, за Ројтерс изјави дека досега од местото на несреќата се извлечени 204 тела. Малик додаде дека меѓу извлечените тела може да има патници и луѓе кои загинале на земја.
„Се чини дека нема преживеани“ меѓу 242 патници на несреќниот лет, изјави Малик за АФП. Во меѓувреме, индиската новинска агенција АНИ објави дека има двајца преживеани од летот, повикувајќи се на полицијата и службите за итни случаи.
Во авионот имало 169 индиски државјани, 53 британски државјани, седум португалски државјани и еден канадски државјанин. Меѓу патниците имало 217 возрасни, 11 деца и две бебиња, соопшти Ер Индија.
Од роднините е побарано да дадат примероци од ДНК за да се помогне во идентификацијата на загинатите, изјави државниот секретар за здравство Дананџај Двиведи.
Најсмртоносни воздушни несреќи
Последната голема воздушна катастрофа во Индија се случи во 2010 година. Авион на Ер Индија од Дубаи се урна при слетување во Бангалор на југот од земјата, при што загинаа 158 лица. Осум лица успеаја да се извлечат од остатоците на авионот.
Во 1996 година, летот 763 на Сауди Арабија ерлајнс се судри во воздух во близина на Њу Делхи со летот 1907 на Казахстан ерлајнс. Загинаа 349 лица во двата авиона, што ја прави најсмртоносна воздушна катастрофа во историјата.
Од 2000 година, имало шест воздушни несреќи низ целиот свет, секоја со повеќе од 200 жртви.
Најновата беше во април 2018 година, кога алжирски воен авион се урна кратко по полетувањето од база во јужен Алжир, при што загинаа 257 лица, претежно војници и нивните семејства.
Несреќата во Индија се случи на врвот на бумот на воздушниот сообраќај во земјата. Континуираниот раст на индиската економија и нејзината растечка средна класа ја трансформираа земјата со повеќе од 1,4 милијарди луѓе во трет најголем домашен пазар за воздушен сообраќај во светот, по САД и Кина.
Европа
Зеленски: Трамп го препознава вистинското лице на Путин, тој гледа дека не е искрен

Украинскиот претседател Володимир Зеленски во интервју за германскиот „Билд“ изјави дека рускиот претседател Владимир Путин ги користи преговорите со Украина за да избегне построги санкции. Зеленски верува дека Русија го лаже американскиот претседател Доналд Трамп, обидувајќи се да го убеди дека постои дипломатски мост меѓу Москва и Киев, со што се обидува да спречи воведување нови санкции.
Според Зеленски, Путин ги користи преговорите како изговор. „Тој секогаш може да каже дека разговараме и дека ако се воведат санкции, нема да има повеќе преговори“.
Зеленски е убеден дека Путин не сака мир, туку се обидува да ја изолира Украина инсистирајќи на дијалог без учество на Европејците и Американците. Тој верува дека долгорочна војна без поддршка од западните партнери би била идеално сценарио за Путин, бидејќи Русија не може да издржи долга војна под притисок на партнерите и санкциите.
Зеленски верува дека Трамп го препознава вистинското лице на Путин и гледа дека руската страна не е искрена за војната. Тој додава дека ќе ги прифати критиките на Трамп ако тоа може да го забрза крајот на војната, нагласувајќи дека Путин разбира само сила, а САД ја имаат таа сила. Затоа, тој верува дека Трамп мора да воведе санкции за да го принуди Путин да води сериозни разговори за завршување на војната, бидејќи нема друг начин.
Зеленски нагласува дека санкциите биле воведени премногу бавно, што му овозможило на Путин да се адаптира. Сега, кога руската економија страда, Путин се обидува да купи повеќе време пред нови, построги санкции бидејќи може да издржи уште малку време. Токму затоа, верува Зеленски, треба веднаш да се воведат строги санкции.
На крајот, Зеленски вели дека колку повеќе меѓународна поддршка има, толку помалку Украинци ќе умираат. „Луѓето не се дрва што ги фрламе во огнот. Ние не се однесуваме кон нашите луѓе на начин на кој се однесуваат Русите“, заклучува Зеленски.