Свет
Грк дрогиран со кокаин ја посрамоти германската тајна служба: Го гушкал и бакнувал канцеларот

Инцидентот што се случил доцна во ноќта на 24 мај е бизарен. Непознато возило се приклучило на колоната на германскиот канцелар Олаф Шолц за време на неговата посета на Франкфурт по повод 25-годишнината од основањето на Европската централна банка и остана во колоната до пристигнувањето на аеродромот во Франкфурт, каде што чекаше официјалниот авион на канцеларката. Но, додека Шолц се качувал во авионот, 48-годишен маж му пришол на канцеларот, го прегрнал и го бакнал. И дури тогаш службениците за обезбедување на канцеларот го оттргнаа од Шолц.
После тоа сите се обидоа да ја минимизираат важноста на инцидентот. Канцеларот Шолц изјави дека „во ниту еден момент не се чувствувал загрозен“, дека поради природата на неговата работа „тој е навикнат луѓето да му приоѓаат и да ги изразуваат своите чувства“ и дека е „сигурен дека е во добри раце“ на службеникот за заштита, објави Дојче Веле.
Но, тој инцидент во никој случај не беше неважен: непознатото лице можеше да му направи што сака на канцеларот во тој момент и никој не можеше да знае дали човекот има оружје.
Германската министерка за внатрешни работи, Ненси Фезер, уште при средбата со нејзината чешка колешка на границата на двете земји веднаш изјави дека „такво нешто не може да се дозволи“ и нема сомнеж дека следеле многу сериозни дискусии не само со непознатиот маж, туку и со секој поединечен службеник за обезбедување на канцеларот.
Франкфуртер алгемајне цајтунг, исто така, детално го истражи овој инцидент – и како што се испостави, тоа е уште полош срам за германските служби отколку што првично изгледаше. Затоа што во принцип германскиот канцелар е едно од најдобро заштитените лица во оваа земја и неговата заштита има цела низа слоеви – и се чинеше невозможно некој да помине низ сите.
Пред сè, постои техничка заштита: службениот автомобил на канцеларот само изгледа како обично возило, што во никој случај не е. За техничките детали не се разговара, но треба да се потсети дека германските функционери го имаат и искуството од атентатот со рачна граната врз оклопниот автомобил на американскиот генерал Кросен во Хајделберг во 1981 година, што го извршија припадници на левичарската терористичка група Фракција на Црвената армија. Инаку, генералот бил само полесно повреден во обидот за атентат.
Потоа доаѓа безбедносниот персонал: веднаш до канцеларот се специјално обучени службеници на Федералната канцеларија за криминал (Bundeskriminalamt) и само филмска имагинација е дека нивната задача е да „запрат куршум“ наменет за личноста што ја штитат со своето тело. Мртов офицер не може никого да заштити, но нивната прва задача е веднаш и по секоја цена да го извлечат заштитеното лице надвор од опасност.
Третиот слој на заштита се службениците на Федералната полиција (Bundespolizei) чија задача е однапред да откријат и да ја отстранат секоја закана за лицето што го штитат. И сега доаѓа нешто што очигледно беше причина за овој инцидент: за време на посетата на канцеларката на Франкфурт, има и четврти слој на заштита – службеници од кривичната канцеларија на покраината што ја посетува, односно провинцијата Хесен, кои исто така организираат придружба на мотор за конвојот на полицијата од таа провинција за да може колоната да помине без оглед на сообраќајните прописи. Не може возилото на лице под заштита да стои некаде ниту еден момент, бидејќи тоа е неприфатлив безбедносен ризик.
Како што констатира новинарот на весникот ФАЗ Екарт Лохсе, непознатото лице се приклучило на конвојот на канцеларот во Офенбах, а неговото возило предизвикало конфузија. Сите веднаш би забележале ако тоа беше црвена Дачија или жолта Форд Фиеста, но тој возел црно Ауди А5. Ауди се службени возила на полицајците, дури и да е модел со две врати – тоа тешко ќе се види во ретровизор само од напред кога возилото ќе се приклучи на задниот дел од колоната.
Мора да се признае, аудито на натрапникот немало полициски регистарски таблички и сите во конвојот имале список со броеви на возила кои учествувале во придружбата, но очигледно полицајците од Франкфурт верувале дека подоцна му се приклучило возилото на колега од Берлин, а берлинците мислеле дека сигурно било некое полициско возило во Хесен.
Тоа беше само првиот неуспех: вториот беше на влезот на аеродромот во Франкфурт, каде што службениците го пропуштија целиот конвој – плус натрапникот, иако имаа и регистарски таблички и, се разбира, бројот на возила што требаше да бидат во конвојот. Но и тие не нашле ништо сомнително во тоа што имало друго Ауди, наместо тоа целата колона дошла до официјалниот авион на германската влада кој стоел на пистата.
А потоа доаѓа третиот, донекаде неверојатен пропуст: сите возила на конвојот стоеја пред авионот некое време затоа што канцеларот телефонирал – разговорот завршил во 22:30 часот. Тогаш сите морало да го видат непознатото Ауди, кое тешко дека можело да биде службено возило, а дури кога канцеларот Шолц излегол од автомобилот и се упатил кон авионот, по што излегол и натрапникот, му пришол, па го бакнувал и прегрнувал додека сите службеници стоеле околу него, не верувајќи им што се случува.
Идентитетот на натрапникот не е објавен, но Шпигел пишува дека станува збор за лице со грчко потекло кое живее во блиската Ханау. Што е уште полошо, неговата крв била позитивна за кокаин што го користел претходно, а неговото објаснување пред полицајците зошто го направил тоа е еднакво смело – и глупаво: тој тврди дека мислел дека тоа е некаква венчавка, па се придружил да се забавува малку на сметка на младенците. И веројатно жали што нема фотографија или видео од тој потфат – тоа ќе му гарантираше слава, не само во Германија.
Натрапникот одамна е ослободен и против него е поведена бенигна постапка за нарушување на јавниот ред и мир. Тешко е да се каже дали полицијата ќе ја интересира од каде го набавил кокаинот, под чие влијание бил: германските власти знаат дека цел свет им се смее и повеќе би сакале да го закопаат целиот случај некаде длабоко, длабоко во фиока.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
„Борбата не е завршена“ – Нетанјаху решен да ги врати сите тела на заложниците

Израелскиот премиер Бенјамин Нетанјаху изјави дека Израел е решен да ги врати сите тела на заложниците што сè уште се во рацете на Хамас.
Тој ја повтори својата порака за време на одбележувањето на втората годишнина од нападот на Хамас, велејќи:
„Борбата уште не е завршена, но едно е јасно – секој што ќе крене рака против нас ќе плати висока цена.“
Израел го обвини Хамас за прекршување на договорот за примирје, според кој сите заложници – живи и мртви – требало да бидат предадени до понеделник. Хамас предаде 20 живи заложници и девет тела, но тврди дека за останатите му е потребна специјална опрема за пребарување под урнатините.
Министерот за одбрана Израел Кац порача дека ако Хамас не го испочитува договорот, Израел во координација со САД ќе ја продолжи офанзивата до целосен пораз на организацијата.
Свет
Мерц предлага заем од 140 милијарди евра за Украина, обезбеден со рускиот замрзнат имот

Германскиот канцелар Фридрих Мерц најави дека на претстојниот самит на ЕУ ќе предложи Украина да добие заем од 140 милијарди евра, гарантиран со замрзнатиот имот на Руската централна банка.
Средствата би биле наменети исклучиво за финансирање на одбраната, а Киев би ги вратил дури по добивањето репарации од Русија.
Планот е усогласен со иницијативата на Урсула фон дер Лајен за користење на руските средства како гаранција, без директно задирање во нив.
Свет
Официјалната истрага покажа дека подморницата „Титан“ имплодирала поради лоша конструкција

Американска истражна агенција утврди дека подморницата „Титан“ на компанијата „Оушенгејт“, која имплодира за време на нуркањето кај остатоците на бродот „Титаник“ во јуни 2023 година, беше уништена поради низа сериозни недостатоци во дизајнот и тестирањето, објави Би-би-си.
Во несреќата загинаа сите пет лица на бродот, вклучувајќи го и директорот на „Оушенгејт“, Стоктон Раш.
Според извештајот на Националниот одбор за безбедност на сообраќајот (НТСБ), процесот на инженерскиот развој на „Титан“ бил несоодветен, што довело до грешки што предизвикале подморницата да не ги исполни стандардите за цврстина и издржливост.
Националниот одбор за безбедност на сообраќајот тврди дека „Оушенгејт“ никогаш правилно не го тестирал „Титан“ и затоа не знаел колку всушност е силна подморницата. Покрај тоа, компанијата не била свесна дека бродот е оштетен и требало да биде повлечен од употреба пред фаталното нуркање.
„Титан“ исчезна во Северен Атлантик додека се обидувал да стигне до остатоците од „Титаник“, кои се наоѓаат на речиси 600 километри од канадскиот град Сент Џонс во покраината Њуфаундленд и Лабрадор.
Во август 2024 година крајбрежната стража на САД издаде посебен извештај во кој ја опишува несреќата како да можела целосно да биде спрачена и ја критикува „Оушенгејт“ за „сериозно погрешни безбедносни практики“.
Подморницата на своето последно патување ја управувал Стоктон Раш, а бил придружуван од познатиот истражувач на длабокоморските дна, Пол-Анри Наргеолет, британскиот милијардер Хамиш Хардинг и пакистанскиот бизнисмен, Шахзада Давуд, и неговиот 19-годишен син, Сулејман Давуд.
Сите платиле до 250.000 долари за да учествуваат во експедицијата.
За време на истрагата, НТСБ откри сериозни проблеми во безбедносната култура на „Оушенгејт“. Додека некои вработени тврдеа дека безбедноста е приоритет, други, вклучувајќи го и поранешниот директор за поморски операции и еден техничар, опишаа работна средина „во која безбедноста, а особено прашањата за дизајнот, систематски се игнорираат“.
Еден техничар рече дека имал забелешки на деловниот модел на „Оушенгејт“, особено на практиката патниците да се нарекуваат специјалисти за мисија за да се избегнат законски ограничувања. Според американските прописи, нелегално е да се превезуваат патници на експериментални подморници.
Техничарот рече дека го предупредил Раш велејќи: „Не можете само да ја смените титулата на некого ако сте платени за тоа“. Во подоцнежен разговор за истото прашање Раш наводно му рекол: „Ако крајбрежната стража стане проблем, ќе купам конгресмен и ќе го решам“.
фото: принтскрин