Свет
(Видео) Кина погодена од бран респираторни заболувања: „Пикот на грипот го очекуваме зимава и напролет“

Кина повика на претпазливост бидејќи бран респираторни заболувања ги погоди училиштата и болниците, а Светската здравствена организација (СЗО), која побара од владата податоци за болеста, рече дека не се откриени невообичаени или нови патогени.
Кина се бори со пораст на респираторните заболувања бидејќи влегува во својата прва целосна зимска сезона по укинувањето на строгите ограничувања за Ковид-19 во декември, при што бројот на болни деца е особено висок во северните области, како што се Пекинг и провинцијата Лијаонинг, каде што болниците предупредуваат на долго чекање.
🇨🇳#China Ongoing #flu season particularly impacting children, with multiple viruses circulating. High incidence of respiratory pbs. In a local #hospital #Beijing, over700 patients wait in line, estimated waiting time more than 13 hours to see a doctor. @WHO issuing a warning ⚠️ pic.twitter.com/yrOdPlhr7Q
— FranceTVChine (@francetvchine) November 23, 2023
Државниот совет објави дека грипот ќе го достигне врвот оваа зима и напролет и дека инфекцијата со Mycoplasma pneumoniae ќе продолжи да биде висока во некои области понатаму.
„Сите места треба да го зајакнат пријавувањето аразни болести за да се обезбеди навремено и точно известување“, се вели во соопштението на Државниот совет.
Ситуацијата дојде во фокус оваа недела кога СЗО побара од Кина повеќе информации цитирајќи го извештајот на Програмата за следење на новите болести (ProMED) за групи на недијагностицирана пневмонија кај децата.
⚠️UNDIAGNOSED PNEUMONIA OUTBREAK—An emerging large outbreak of pneumonia in China, with pediatric hospitals in Beijing, Liaoning overwhelmed with sick children, & many schools suspended. Beijing Children’s Hospital overflowing. 🧵on what we know so far:pic.twitter.com/hmgsQO4NEZ
— Eric Feigl-Ding (@DrEricDing) November 22, 2023
И Кина и СЗО се соочија со прашања за транспарентноста на известувањето за најраните случаи на Ковид-19, што се појавија во централниот град Вухан кон крајот на 2019 година.
Во четвртокот СЗО објави дека Кина одговорила на нејзиното барање и дека податоците што ги достави сугерираат дека случаите се поврзани со укинувањето на ограничувањата за ширење на Ковид-19 и циркулацијата на познати патогени, како микоплазма пневмонија, вообичаена бактериска инфекција која најчесто ги погодува децата и која циркулира од мај.
Властите овој месец почнаа да издаваат здравствени совети и да ја предупредуваат јавноста за долго чекање во преполните болници, но не воведоа мерки, како што се маски или затворање училишта како за време на пандемијата на коронавирусот. Нема индикации за непотребен јавен аларм.
Брус Томпсон, раководител на Факултетот за здравствени науки во Мелбурн, рече дека „во оваа фаза нема ништо што сугерира дека ова може да биде нова варијанта на коронавирус“.
„Едно нешто што треба да се забележи е дека можеме да бидеме сигурни оти процесите на мониторинг функционираат, што е многу добро“, додаде тој.
Родителите во Шангај рекоа дека не се премногу загрижени за бранот на болеста велејќи дека иако се чини дека е посериозна, очекуваат набргу да престане.
„Настинки има насекаде во светот“, рече Емили Ву пред детската болница.
„Се надевам дека луѓето нема да бидат пристрасни од пандемијата… туку ќе гледаат на тоа од научна перспектива“.
Друга мајка, Фенг Зиксун, рече дека го тера својот осумгодишен син да носи маска и почесто да си ги мие рацете, но ништо повеќе.
„Не е толку страшно, сега има повеќе болни деца, но главно се работи за заштита“, вели таа.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Последната авионска несреќа во Индија пред денешната, била во 2010 година

Повеќе од 200 луѓе загинаа кога авион на „Ер Индија“ со 242 лица се урна неколку минути по полетувањето од западниот град Ахмедабад кон Лондон, соопштија властите. Ова е најлошата воздушна катастрофа во светот во последната деценија.
Авионот се урна во станбена зона и удрил во студентски дом на медицински колеџ надвор од аеродромот, за време на паузата за ручек. Летал кон аеродромот Гетвик, јужно од британската престолнина.
Шефот на градската полиција, Г.С. Малик, за Ројтерс изјави дека досега од местото на несреќата се извлечени 204 тела. Малик додаде дека меѓу извлечените тела може да има патници и луѓе кои загинале на земја.
„Се чини дека нема преживеани“ меѓу 242 патници на несреќниот лет, изјави Малик за АФП. Во меѓувреме, индиската новинска агенција АНИ објави дека има двајца преживеани од летот, повикувајќи се на полицијата и службите за итни случаи.
Во авионот имало 169 индиски државјани, 53 британски државјани, седум португалски државјани и еден канадски државјанин. Меѓу патниците имало 217 возрасни, 11 деца и две бебиња, соопшти Ер Индија.
Од роднините е побарано да дадат примероци од ДНК за да се помогне во идентификацијата на загинатите, изјави државниот секретар за здравство Дананџај Двиведи.
Најсмртоносни воздушни несреќи
Последната голема воздушна катастрофа во Индија се случи во 2010 година. Авион на Ер Индија од Дубаи се урна при слетување во Бангалор на југот од земјата, при што загинаа 158 лица. Осум лица успеаја да се извлечат од остатоците на авионот.
Во 1996 година, летот 763 на Сауди Арабија ерлајнс се судри во воздух во близина на Њу Делхи со летот 1907 на Казахстан ерлајнс. Загинаа 349 лица во двата авиона, што ја прави најсмртоносна воздушна катастрофа во историјата.
Од 2000 година, имало шест воздушни несреќи низ целиот свет, секоја со повеќе од 200 жртви.
Најновата беше во април 2018 година, кога алжирски воен авион се урна кратко по полетувањето од база во јужен Алжир, при што загинаа 257 лица, претежно војници и нивните семејства.
Несреќата во Индија се случи на врвот на бумот на воздушниот сообраќај во земјата. Континуираниот раст на индиската економија и нејзината растечка средна класа ја трансформираа земјата со повеќе од 1,4 милијарди луѓе во трет најголем домашен пазар за воздушен сообраќај во светот, по САД и Кина.
Европа
Зеленски: Трамп го препознава вистинското лице на Путин, тој гледа дека не е искрен

Украинскиот претседател Володимир Зеленски во интервју за германскиот „Билд“ изјави дека рускиот претседател Владимир Путин ги користи преговорите со Украина за да избегне построги санкции. Зеленски верува дека Русија го лаже американскиот претседател Доналд Трамп, обидувајќи се да го убеди дека постои дипломатски мост меѓу Москва и Киев, со што се обидува да спречи воведување нови санкции.
Според Зеленски, Путин ги користи преговорите како изговор. „Тој секогаш може да каже дека разговараме и дека ако се воведат санкции, нема да има повеќе преговори“.
Зеленски е убеден дека Путин не сака мир, туку се обидува да ја изолира Украина инсистирајќи на дијалог без учество на Европејците и Американците. Тој верува дека долгорочна војна без поддршка од западните партнери би била идеално сценарио за Путин, бидејќи Русија не може да издржи долга војна под притисок на партнерите и санкциите.
Зеленски верува дека Трамп го препознава вистинското лице на Путин и гледа дека руската страна не е искрена за војната. Тој додава дека ќе ги прифати критиките на Трамп ако тоа може да го забрза крајот на војната, нагласувајќи дека Путин разбира само сила, а САД ја имаат таа сила. Затоа, тој верува дека Трамп мора да воведе санкции за да го принуди Путин да води сериозни разговори за завршување на војната, бидејќи нема друг начин.
Зеленски нагласува дека санкциите биле воведени премногу бавно, што му овозможило на Путин да се адаптира. Сега, кога руската економија страда, Путин се обидува да купи повеќе време пред нови, построги санкции бидејќи може да издржи уште малку време. Токму затоа, верува Зеленски, треба веднаш да се воведат строги санкции.
На крајот, Зеленски вели дека колку повеќе меѓународна поддршка има, толку помалку Украинци ќе умираат. „Луѓето не се дрва што ги фрламе во огнот. Ние не се однесуваме кон нашите луѓе на начин на кој се однесуваат Русите“, заклучува Зеленски.
Свет
(Видео) Голем број студенти по медицина загинаа во авионската несреќа во Индија

Повеќе од 100 тела се однесени во болница во индискиот град Ахмедабад откако авион на „Ер Индија“ што леташе за Лондон со 242 патници се урна неколку минути по полетувањето од западниот индиски град, соопштија властите, очекувајќи бројот на жртви да се зголеми.
Авионот бил на пат кон британскиот аеродром Гетвик, јужно од Лондон. Полицијата соопшти дека Боингот 787-8 Дримлајнер, еден од најмодерните патнички авиони во светот, се урнал во станбена зона во близина на аеродромот.
„Зградата во која се урна е хотел за лекари, исчистивме 70 до 80 проценти од областа и наскоро ќе исчистиме сè“, изјави висок полициски службеник.
BREAKING: There appear to be no survivors from the Air India plane that crashed on its way to London Gatwick, a city police commissioner has told the Associated Press and Reuters.
Latest updates: https://t.co/HnNnBdZ70k
📺 Sky 501, Virgin 602, Freeview 233 and YouTube pic.twitter.com/wZfaI6a21h
— Sky News (@SkyNews) June 12, 2025
Според извештајот на индискиот телевизиски канал CNN News-18 TV, авионот се урнал на покривот на Медицинскиот колеџ и цивилната болница во Ахмедабад, при што загинале голем број студенти по медицина.
Спасувачите потврдија дека повеќе од 100 тела се извлечени од урнатините на местото на несреќата и дека голем број луѓе се заробени во урнатините.
Во авионот имало 169 индиски државјани, 53 британски државјани, седум португалски државјани и еден канадски државјанин. Меѓу патниците имало 217 возрасни, 11 деца и две бебиња, соопшти Ер Индија.
„Повредените се транспортираат во најблиските болници“, напиша компанијата на Икс.
Air India confirms that flight AI171, from Ahmedabad to London Gatwick, was involved in an accident today after take-off.
The flight, which departed from Ahmedabad at 1338 hrs, was carrying 242 passengers and crew members on board the Boeing 787-8 aircraft. Of these, 169 are…
— Air India (@airindia) June 12, 2025
„Трагедијата во Ахмедабад нè шокираше и нè растажи. Зборовите не можат да опишат колку ни се скршени срцата“, напиша премиерот Нарендра Моди на Твитер.
Велика Британија соработува со индиските власти за итно утврдување на фактите за падот на авионот на Ер Индија и обезбедување поддршка на вклучените лица, соопшти британското Министерство за надворешни работи во соопштение на својата веб-страница.
Премиерот Кир Стармер рече дека снимките од местото на падот се „страшни“.
Air India confirms that flight AI171, from Ahmedabad to London Gatwick, was involved in an accident today after take-off.
The flight, which departed from Ahmedabad at 1338 hrs, was carrying 242 passengers and crew members on board the Boeing 787-8 aircraft. Of these, 169 are…
— Air India (@airindia) June 12, 2025
Ова е првата несреќа на Дримлајнер откако авионот влезе во комерцијална употреба во 2011 година. Авионот што се урна денес првпат полета во 2013 година и беше испорачан на Ер Индија во јануари 2014 година.
Нема преживеани во авионската несреќа на „Ер Индија“ што се случи денес во близина на аеродромот Ахмедабад, изјави началникот на градската полиција за „Асошиејтед прес“.
„Се чини дека нема преживеани“, рече тој.
Трагичната вест доаѓа откако претходно во болница беа донесени повеќе од 100 тела, а официјалниот број на жртви сè уште не е потврден.