Свет
Најмистериозниот аеродром на светот: луксузен и изграден среде ништо, а авиони и патници нема

Безбедносните проблеми го одложија отворањето на меѓународниот аеродром, кој беше завршен во октомври минатата година.
Без никакви патници и авиони, најновиот и најскап аеродром во Пакистан, „Њу Гвадар“, останува мистерија. Трошоците за изградба од 240 милиони долари беа целосно финансирани од Кина, но никој не знае кога официјално ќе се отвори и ќе почне со работа, пренесува Си-ен-ен.
Се наоѓа во крајбрежниот град Гвадар и е завршен од октомври 2024 година. Тоа е остар контраст со сиромашната, немирна југозападна провинција Белучистан што го опкружува. Во текот на изминатата деценија Кина инвестира во Балучистан и во Гвадар како дел од проект вреден повеќе милијарди долари што ја поврзува нејзината западна провинција Ксинџијанг со Арапското Море, наречен Кинеско-пакистански економски коридор или CPEC.
Властите го опишаа проектот како трансформациски, но нема докази за промени во Гвадар – сè уште нема доволно чиста вода, а струјата се добива од соседен Иран или од соларни панели. Аеродромот со капацитет од 400 илјади патници не е приоритет за град со 90 илјади жители.
„Овој аеродром не е за Пакистан или Гвадар. Тој е за Кина за да може да имаат безбеден пристап за своите граѓани“, рече Азим Калид, експерт за меѓународни односи, специјализиран за пакистанско-кинеските врски.
Проектот CPEC предизвика бунт во Балучистан. Сепаратистите, огорчени од, како што велат, државната експлоатација на сметка на локалното население, се борат за независност, насочени кон пакистанските војници и кинеските работници во покраината. Припадниците на пакистанското етничко малцинство Балочи велат дека се соочуваат со дискриминација од владата.
Пакистан, кој сака да ги заштити кинеските инвестиции, го зголеми своето воено присуство во Гвадар. Градот е всушност комбинација од контролни пунктови, бодликава жица, војници и барикади. Откако пред 50 години првпат избувна бунтот на Балу, илјадници исчезнаа во покраината. Секој што зборува против експлоатација или угнетување може да биде приведен и осомничен за поврзаност со вооружени групи, веруваат локалните жители.
Безбедносните грижи го одложија отворањето на меѓународниот аеродром. Имаше стравувања дека планините во областа, кои се во непосредна близина на аеродромот, би можеле да бидат идеална точка за напад.
Пакистанскиот премиер Мухамед Шехбаз Шариф и неговиот кинески колега Ли Кијанг затоа организираа виртуелна церемонија. Воведниот лет беше забранет за медиумите и јавноста. Абдул Гафур Хот, претседател на балучистанската партија Авами, изјави за Си-ен-ен дека ниеден жител на Гвадар не бил ангажиран да работи на аеродромот ниту како чувар.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Регион
Кремљ негира вмешаност во инцидентот со ГПС со авионот на Урсула фон дер Лајен во Бугарија

Портпаролот на Кремљ, Дмитриј Песков, ги отфрли тврдењата дека Русија се мешала во услугата на Глобалниот систем за позиционирање (ГПС) во времето кога авионот на претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, требаше да слета во градот Пловдив, Бугарија.
„Вашите информации се лажни“, изјави Песков за „Фајненшл тајмс“, кој прв ја објави веста.
Претходно денес, британскиот весник „Фајненшл тајмс“ напиша дека наводното руско мешање довело до прекини во ГПС навигацијата на авионот за време на приближувањето кон аеродромот.
Портпаролката на Европската комисија, Аријана Подеста, изјави дека инцидентот со летот на претседателката Урсула фон дер Лајен за Бугарија ја истакнал важноста на нејзината мисија во земјите-членки на првата линија.
Таа потврди дека, според информациите добиени од бугарската влада, наводниот руски напад врз Фон дер Лајен за време на нејзиниот лет во неделата ги оневозможил ГПС навигациските услуги на аеродромот Пловдив, принудувајќи го авионот да слета.
Регион
(Видео) Костадинов од Бугарија нападнал автомобил мислејќи дека во него е Урсула фон дер Лајен

Во неделата, додека претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, престојуваше во посета на фабриката за оружје во бугарскиот град Сопот, лидерот на националистичката партија „Преродба“, Костадин Костадинов, бил снимен како блокира влез на автомобилот за кој демонстрантите верувале дека се наоѓа таа внатре.
Според извештаите, Костадинов, кој претходно повикувал Бугарија да излезе од НАТО, организирал демонстрации со друга националистичка партија пред фабриката „Вазов“, противејќи се на европскиот пат на Бугарија и барајќи заштита на националниот суверенитет.
На видеото објавено на социјалните мрежи се гледа како демонстрантите со бугарски и руски знамиња го опкружуваат автомобилот, кој потоа почнува да се движи, но е неколку пати удрен со транспарент. Костадинов се расправа со полицијата, додека демонстрантите продолжуваат да го блокираат возилото со повици „нацисти“ и свирежи.
Не е јасно дали претседателката била во автомобилот за време на инцидентот. Костадинов подоцна тврдел дека фон дер Лајен во фабриката во Сопот пристигнала со хеликоптер, а не со автомобил.
Партијата „Преродба“ редовно организира протести против ЕУ и бара Бугарија да излезе од Унијата, а нејзините приврзаници претходно ја вандализирале и делегацијата на ЕУ во Софија, фрлајќи црвена боја и обидувајќи се да запалат врати, пренесе „Б92“.
Претходно беше објавено и дека авионот во кој претседателката на Европската комисија леташе за Бугарија остана без ГСП-навигација и мораше да слета со помош на хартиени мапи. Тројца службеници запознаени со инцидентот изјавија за „Фајненшл тајмс“ дека се сомневаат во руско попречување.
Свет
Германскиот министер контра Фон дер Лајен: Фундаментално е погрешно да се зборува сега за распоредувањето сили во Украина

Германскиот министер за одбрана, Борис Писториус, денес ја критикуваше претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, поради јавно претставените планови за испраќање мултинационални сили во Украина како дел од долгорочни безбедносни гаранции.
Писториус изјави дека е „фундаментално погрешно“ да се разговара за такви опции пред мировните преговори.
„Европската Унија нема никаква одговорност ниту надлежност кога станува збор за распоредување на сили. Би се воздржал од потврдување или коментирање на такви размислувања на било кој начин“, рече министерот пред новинарите во објект на одбранбената индустрија во западногерманскиот град Тројсдорф.
Тој потврди дека владите размислуваат што би било можно „под кои услови и ограничувања“.
„Но мислам дека е целосно погрешно јавно да се дискутира за тоа во овој момент“, додаде Писториус.
Во интервју за „Фајненшл тајмс“, фон дер Лајен изјави дека Европа прави „доволно прецизни планови“ за распоредување на мултинационални сили во Украина.
Претседателката на Комисијата рече дека плановите би можеле да вклучат десетици илјади војници од европските земји, со поддршка од САД во области како разузнавање и командување.
Фон дер Лајен нагласи дека силните гаранции се „од најголема важност“ за заштита на Украина од идни руски напади и за зачувување на безбедноста на цела Европа.
Таа исто така ја поздрави подготвеноста на американскиот претседател Доналд Трамп да обезбеди она што го опиша како „безбедносна гаранција слична на член 5“ за Киев.
Идејата за стационирање на западни сили во Украина предизвикува длабоки поделби. Франција и Велика Британија разговараат за ова прашање, САД и земјите членки на НАТО, како Полска, ја исклучија можноста за испраќање трупи, додека некои земји се уште не се одлучни.