Свет
Неизвесен аџилакот во Мека на муслиманските верници

Првпат во модерната историја се очекува Саудиска Арабија да го намали бројот или целосно да го откаже годинашниот аџилак во Мека, што би било подеднакво опасна одлука како и заразата со коронавирус, пренесува Франс прес.
Муслиманските нации го притискаат Ријад да ја донесе својата многу одложувана одлука дали годишниот ритуал ќе тече како што е планирано кон крајот на јули. Но, додека кралството ги чека политичките и економските ризици во регион, истекува времето за организирање логистика за еден од најголемите масовни собири во светот.
Целосниот аџилак, кој минатата година привлече околу 2,5 милиони верници, се чини дека е малку веројатен откако властите кон крајот на март ги советуваа муслиманите да ги одложат подготовките поради пандемијата.
„Прашање е дали ќе се организира основен аџилак или воопшто нема да го има,“ изјави за Франс прес официјален претставник на Јужна Азија кој е во контакт со саудиските власти за аџилак.
Индонезија, најнаселената муслиманска држава во светот, се повлече од аџилакот овој месец откако го притисна Ријад за јасност, а министерот го нарече потегот многу горчлива и тешка одлука. Слични најави следеа и Малезија, Сенегал и од Сингапур.
Многу други земји со муслиманско население – од Египет и Мароко до Турција, Либан и Бугарија – рекоа дека сè уште ја чекаат одлуката на Ријад. Во земјите како Франција, верските лидери ги повикаа муслиманите да ги одложат своите планови за аџилак до следната година поради ризиците што преовладуваат.
Аџилакот, задолжителен за муслиманите барем еднаш во животот, претставува голем потенцијален извор на зараза затоа што собира милиони верници во преполните верски места. Но, секоја одлука да се ограничи или откаже настанот ризикува да ги вознемири тврдокорните муслимани за кои религијата е поважна од здравствените проблеми. Исто така, може да го сврти фокусот кон саудиското чување на најсветите места во исламот – најмоќниот извор на политичка легитимност, пишува агенцијата.
Серија смртоносни катастрофи со текот на годините, вклучително и стампедото во 2015 година во кое загинаа над 2.300 верници, предизвика критики кон кралството за управувањето со аџилакот.
„Саудиска Арабија е притеснета в ќош. Доцнењето во објавувањето на својата одлука покажува дека ги разбира политичките последици од откажувањето на аџилакот или намалувањето на неговиот обем “, вели Умар Карим, визитинг-предавач во Ројал јунајтед сервисес институт во Лондон.
„Кралството купува време и внимателно постапува. Ако Саудијците во последен миг речат ‘подготвени сме за целосен аџилак’ (логистички), многу земји нема да бидат во позиција да учествуваат,“ рече јужноазискиот претставник.
Во услови на постојан прекин во меѓународните летови, намален аџилак со само локални жители е веројатно сценарио, додаде официјалниот претставник.
Одлуката за откажување на аџилакот би била прва од основањето на кралството во 1932 година. Саудиска Арабија успеа да го одржи аџилакот за време на претходните епидемии на ебола и МЕРС, но сега се бори да го контролира Кови-19 во услови на сериозен подем во бројот на заразени на дневно ниво и на смртни случаи откако властите почнаа да го олеснуваат строгиот режим на движење кон крајот на мај.
Извори велат дека во саудиските болници, креветите за интензивна нега брзо се пополнуваат и се поголем број здравствени работници се заразуваат со вирусот, а вкупниот број на заразени достигна 130.000. Бројот на смртни случаи во понеделникот надмина 1.000. За да се спротивстават на пикот, властите овој месец ги зајакнаа мерките во Џеда, портата кон Мека.
„Аџилакот е најважното духовно патување во животот на кој било муслиман, но ако Саудиска Арабија продолжи во ова сценарио, нема да изврши притисок само врз сопствениот здравствен систем туку би можело да биде одговорно за ширење на пандемијата “, рече Јасмин Фарук од Фондацијата Карнеги за меѓународен мир.
Откажан аџилак ќе претставува голема загуба на приходите за кралството, кое веќе страда од двојниот удар поради пандемијата и падот на цената на нафтата. Помалиот годишен аџилак умра веќе беше откажан во март. Двата аџилака секоја година придонесуваат со 12 милијарди долари во саудиската економија.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Ким Џонг Ун: Северна Кореја му дава целосна поддршка на Путин

Севернокорејскиот лидер Ким Џонг Ун се сретна со рускиот министер за надворешни работи Сергеј Лавров во пристанишниот град Вонсан, каде уште еднаш ја потврди силната поддршка на Пјонгјанг за руската агресија врз Украина.
„Имаме исти ставови за сите стратешки прашања. Северна Кореја е подготвена безусловно да ги поддржи и охрабри сите мерки преземени од руското раководство во справувањето со коренот на украинската криза“, му рекол Ким на Лавров, пренесува ДПА повикувајќи се на државната новинска агенција КЦНА.
Состанокот следи по минатогодишното потпишување на Договор за сеопфатно стратешко партнерство меѓу Русија и Северна Кореја, потпишан за време на посетата на рускиот претседател Владимир Путин на Пјонгјанг во 2024 година. Договорот предвидува воена помош во случај една од двете земји да биде нападната.
Според податоците од украинската разузнавачка служба, Северна Кореја веќе ја реализира својата поддршка преку испорака на оружје и војници на Москва. Наводно, околу 14.000 севернокорејски војници биле распоредени во западниот руски регион Курск, каде што учествуваат во операциите против украинските сили.
Со оваа поддршка, Пјонгјанг дополнително ја зацврстува својата улога како еден од ретките отворени сојузници на Русија во тековниот конфликт, кој започна со инвазијата на Украина во февруари 2022 година.
Свет
(Видео) Големи поплави во Шпанија, автомобили пловат по патиштата, град оштети авион во лет

Обилни дождови ја погодија североисточна Шпанија во саботата, вклучително и Каталонија, каде што железничкиот сообраќај беше целосно прекинат неколку часа, а властите пријавија поплави.
🚨BREAKING: CARS SWEPT AWAY – SPAIN HIT BY SUDDEN FLOODS
Roads gone. Vehicles sunk. Chaos out of nowhere.
Catalonia just got slammed and they’re calling it “natural.”
You still think this is just weather?pic.twitter.com/8MWUPbCuyd
— HustleBitch (@HustleBitch_) July 12, 2025
Според метеоролошката агенција „Aemet“, која во саботата попладне го прогласи поголемиот дел од Каталонија за црвено, некои области добија повеќе од 100 литри дожд на квадратен метар за само неколку часа.
Обилните дождови предизвикаа поплави, вклучително и во болница во Барселона, која мораше да ги одбие новите пациенти по прекин на електричната енергија. На аеродромот во Барселона, авион што патуваше за САД мораше да се врати откако неговиот нос беше оштетен од град, според контролорите на летање.
Severe floods due to torrential rainfall in Tarazona, Zaragoza Province, Spain 🇪🇸 (11.07.2025) pic.twitter.com/W9KS6JCL9M
— Disaster News (@Top_Disaster) July 12, 2025
Опасното време ја принуди железничката компанија „Renfe“ да ги прекине железничките услуги низ Каталонија неколку часа, вклучително и брзите, регионалните и приградските возови.
Повеќе од 70 луѓе во регионот побараа помош од службите за итни случаи, но никој не беше во сериозна состојба, соопштија службите за итни случаи. Црвениот аларм, кој беше издаден околу 17 часот, беше укинат два часа подоцна.
TORRENTIAL RAINS pound Spain’s Catalonia region
10 cm in just one hour — local media
FLOODING sweeps away cars and trees pic.twitter.com/sA90o5Gm2X
— RT (@RT_com) July 12, 2025
Покрај Каталонија, неколку региони во северна и источна Шпанија беа погодени и од обилни дождови, вклучувајќи ги Арагон и регионот Валенсија.
#Watch 🎥| Flash Flood In Spain’s Catalonia After Heavy Rain, Roads Submerged#Floods #Spain pic.twitter.com/FHQ70G7qvP
— Moneycontrol (@moneycontrolcom) July 13, 2025
Свет
Заради исклучен доток на гориво во моторите се урнал авионот на „Ер Индија“

Прелиминарниот извештај за несреќата на авионот на компанијата „Ер Индија“, во која минатиот месец загинаа 260 лица, покажа дека три секунди по полетувањето, прекинувачите за гориво на моторите се префрлиле од позиција „вклучено“ во позиција „исклучено“, лишувајќи ги моторите од гориво.
Авионот „Боинг 787- Дримлајнер“ веднаш почнал да губи висина, покажува извештајот објавен од индиските истражители на воздухопловни несреќи.
На снимката од пилотската кабина, може да се слушне како еден од пилотите го прашува другиот зошто го исклучил горивото. Вториот пилот одговорил дека не го сторил тоа, се наведува во извештајот. Не е наведено кој го упатил повикот за помош непосредно пред несреќата, пилотот или копилотот.
И двајцата пилоти биле искусни, со вкупно околу 19.000 часа лет, вклучувајќи повеќе од 9.000 часа во „Боинг 787“.
Префрлањето на прекинувачот во позиција „исклучено“ ги запира моторите речиси веднаш.