Свет
Неколку брендови ќе доживеат значително зголемување на цените поради царините на Трамп

Американскиот претседател Доналд Трамп воведе широк пакет царини за увезената стока, вклучувајќи основна царина од 10 проценти за повеќето производи и царина од 30 проценти за кинеските производи. Некои артикли, како што се челикот и алуминиумот, имаат уште повисоки стапки. Последиците се веќе видливи – сè повеќе големи компании предупредуваат дека ќе мора да ги зголемат цените.
Трамп рече дека трговците на мало не треба да ги „пренесат“ трошоците на клиентите, но многу синџири јасно ставаат до знаење дека не можат да ги апсорбираат дополнителните трошоци.
„Волмарт“: цените ќе растат веќе од крајот на мај
„Волмарт“ на 15 април објави дека наскоро ќе ги зголеми цените поради прекумерните царини, особено на кинеските стоки.
„Ќе направиме сѐ што можеме за да ги одржиме цените ниски. Но, со обемот на царините, дури и по најновите намалувања, не можеме сами да се справиме со сè, бидејќи маржите на мало се веќе мали“, рече извршниот директор на „Волмарт“, Даг Мекмилон, во телефонски разговор со инвеститорите.
Главниот финансиски директор Џон Дејвид Рејни изјави за Си-ен-би-си дека цените ќе почнат да се менуваат уште кон крајот на мај, а ќе се зголемат уште повеќе во јуни.
„Мател“: Играчките повеќе нема да бидат толку евтини
Производителот на играчки „Мател“ објави на 6 мај дека ќе ги зголеми цените поради царините.
Директорот Инон Крајз рече дека и покрај плановите да се задржат 40 до 50 проценти од производите со цена под 20 долари, тој не може да гарантира дека тоа ќе остане така. Тој се залагаше за укинување на царините за играчки и игри низ целиот свет.
Трамп му се закани на „Мател“, велејќи: „Ќе ставам 100-процентна царина на нивните играчки и тие нема да продаваат никакви во САД, што е нивниот најголем пазар“.
„Бест Бај“, „Нинтендо“, „Сони“: електрониката ќе поскапи
Трговецот на мало со електроника „Бест Бај“ уште во март предупреди дека добавувачите ќе ги зголемат цените поради царините, а тоа ќе им се пренесе на потрошувачите.
Некои електронски компоненти се привремено ослободени од царини, но ова нема да трае вечно. „Нинтендо“ го одложи почетокот на пред-нарачките за новата конзола „Свич 2“ токму поради царинските давачки. Иако цената на самата конзола останува 450 долари, додатоците ќе бидат поскапи.
Финансискиот директор на „Сони“, Лин Тао, исто така, најави можност за зголемување на цените.
„Шеин“ и Тему повеќе не се ослободени од одговорност
Кинеските синџири за брза мода „Шеин“ и „Тему“ повеќе не можат да го користат претходното ослободување од царина што дозволуваше увоз на стоки до 800 долари без царина. Трамп го укина тоа правило.
„Тему“ објави на 25 април дека цените ќе се зголемат поради „нови правила и тарифи“, а „Шеин“ ја испрати истата порака.
Си-ен-ен следеше конкретни примери – две градинарски столчиња на „Тему“ скокнаа од 61,72 долари на 70,17 долари од 24 до 25 април. На „Шеин“, костим за капење скокна од 4,39 долари на 8,39 долари – неверојатни 91 процент повеќе.
Форд и Субару: автомобилите поскапи поради царините
Воведена е царина од 25 проценти за увоз на автомобили, а слична царина се применува и за повеќето автоделови. Форд очекува да ги зголеми цените на своите возила во САД до 1,5 проценти во втората половина од 2025 година.
Компанијата ја продолжи својата кампања „цени за вработените“ до јули, бидејќи клиентите брзаа да купат автомобили пред зголемувањето на цената. Субару, исто така, најави зголемување на цените, но не кажа точно колку ќе бидат тие.
„Направени се прилагодувања на цените за да се компензираат зголемените трошоци и да се одржи добар сооднос цена-вредност за клиентите“, изјави портпаролот на „Субару Америка“.
„Проктер и Гембл“, „Стенли Блек енд Декер“, „Адидас“: поскапи производи за широка потрошувачка
„Проктер и Гембл“, кои ги произведуваат „Памперс“, „Тајд“ и „Шармин“, на 24 април објавија дека ќе разгледаат зголемување на цените во одредени категории.
„Многу е веројатно дека ќе има зголемување на цените бидејќи царините се инфлаторни по природа“, изјави извршниот директор Џон Молер за Си-ен-би-си.
„Стенли Блек енд Декер“ веќе ги зголеми цените на алатите во просек за неколку проценти во април поради царините, а нови корекции ќе следат подоцна оваа година.
„Адидас“ изјави дека поради царинската неизвесност, особено во преговорите на САД со земјите извознички, не знае какви ќе бидат конечните цени. Но, тој вели дека „зголемените трошоци поради царинските давачки неизбежно ќе доведат до повисоки цени“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
(Видео) Воз удри во автобус во Мексико Сити, најмалку осум мртви: објавена е снимка

Воз се судри со двокатен автобус северозападно од Мексико Сити рано наутро во понеделник по локално време, при што загинаа најмалку осум лица, а 45 се повредени, соопштија властите.
Агенцијата за цивилна заштита на државата Мексико на Икс соопшти дека службите за итни случаи сè уште се на местото на несреќата во индустриска зона.
Не се објавени детали за тоа како се случила несреќата.
MEXICO CITY (AP) — A train slammed into a double-deck bus northwest of Mexico City early Monday, killing at least eight people and injuring 45, authorities said. pic.twitter.com/uJ0sJRLqRq
— AZ Intel (@AZ_Intel_) September 8, 2025
Снимката од безбедносните камери од железничката несреќа се појави на социјалните мрежи.
фото: принтскрин
Европа
Ќе се обидеме сами да произведеме патнички авион со широк труп, велат Русите

Русија планира да развие сопствен патнички авион со широк труп, бидејќи плановите за заедничко производство со Кина сè уште не се спроведени, изјави шефот на Ростек, Сергеј Чемезов.
„Кинезите одлучија дека засега ќе го произведуваат сами. Ќе се обидеме и ние да произведуваме наш сопствен авион. Откако ќе го произведеме моторот PD-35, ќе изградиме наш сопствен авион со широк труп“, им рече Чемезов на новинарите во Самара.
Русија и Кина разговараа за заедничкиот развој на руско-кинескиот широкотрупен патнички авион CR929 и во 2014 година потпишаа договор за соработка. Основана е Кинеско-руската меѓународна корпорација за комерцијални авиони (CRAIC), која стана главен оператор на проектот.
Комерцијалните испораки требаше да започнат по 2025 година, но пандемијата на Ковид ги принуди партнерите да го одложат рокот за 2028 или 2029 година. Нова пречка беа западните санкции врз Русија, кои го променија форматот на соработка. Кина го презеде проектот, а Русија стана договорен производител само на одредени делови од авионот.
„Го променивме форматот на учество во проектот, па затоа се потребни соодветни промени и во меѓувладините документи. Со други зборови, приближно како во проектот за хеликоптери, односот ги вклучува клиентот и подизведувачот“, објасни првиот вицепремиер на Русија Денис Мантуров пред новинарите во мај 2024 година.
фото: принтскрин
Европа
Ердоган сака да ја замолчи опозицијата: демонстрантите се судрија со полицијата, фрлен е солзавец

Турската полиција се судри со поддржувачите на турската опозициска партија пред седиштето на Републиканската народна партија (ЦХП) денеска, користејќи солзавец за комесарот, назначен од судот, да може да влезе во зградата.
Властите го блокираа пристапот до канцеларијата на партијата во неделата вечерта откако десетици пратеници и членови на ЦХП се забарикадираа таму за да го спречат комесарот да ја преземе контролата со своите соработници.
Судот минатата недела пресуди да го отстрани раководството на партијата во Истанбул поради наводни нерегуларности на конгресот на партијата во 2023 година.
Поранешниот пратеник на ЦХП, Ѓурсел Текин, официјално ја презеде контролата врз партискиот огранок попладнето. Текин, кој се судри со лидерот на ЦХП, Озгур Озел, ја бранеше пресудата, нарекувајќи ја непристрасна и дека „не е дел од проблемот“.
ЦХП ја обвинува владата на претседателот Таип Ердоган за организирање политичка кампања против нив. Озел го замени долгогодишниот лидер на партијата, Кемал Киличдароглу, пред две години и ја предводеше партијата до неочекувана победа на локалните избори минатата година, обезбедувајќи контрола врз поголемиот дел од градските совети во земјата.
Оттогаш неколку градоначалници од опозицијата се уапсени под обвинение за корупција, вклучувајќи го и градоначалникот на Истанбул, Екрем Имамоглу, клучен ривал на Ердоган.
Озел би можел да биде отстранет со судска наредба на 15 септември. Владата негира дека врши притисок врз судството.
фото: принтскрин