Свет
Опозицијата во Венецуела го обвини Мадуро за загинатите во прекинот на електрична енергија

Седумнаесет лица загинаа во големиот прекин на електричната енергија во Венецуела за кои водачот на опозицијата, Хуан Гваидо, тврди дека се убиени од страна на владата на претседателот Никола Мадуро.
Гваидо во неделата изјави дека голем дел од земјата и понатаму останува без електрична енергија додавајќи дека приватниот сектор изгубил најмалку 400 милиони долари поради прекинот.
Мината недела над 70 отсто од Венецуела остана без електрична енергија, а властите предупредуваат дека како резултата на тоа болниците се изложени на ризик.
„Венецуела доживеа вистински колапс“, изјави Гваидо во неделата за Си-ен-ен. „Болниците немаат електрична енергија. Ова беа најдобрите болници во земјата. Ако ова се случува во главниот град, како ли е на километри оттука, во внатрешноста на Венецуела, каде што има многу малку нафта и периодични прекини на електричната енергија, без основни средства за живеење и неефикасен јавен превоз? Слободно можеме да кажеме дека Венецуела веќе доживеа колапс“.
Гваидо додаде и дека опозицијата регистрирала 17 убиства за време на прекинот на електрична енергија.
Мадуро ги обвини САД за ситуацијата велејќи им на своите поддржувачи дека електричната мрежа на Венецуела била саботирана. САД, пак, го припишаа прекинот на електрична енергија на неспособноста на режимот на Мадуро.
Гваидо рече дека обвинувањата на владата на Мадуро за сајбер-напади од страна на Америка се апсурдни. Тој додаде дека главната централа на Венецуела е полна со застарени аналогни машини, кои не се поврзани со која било мрежа.
„Се наоѓаме во една катастрофа, која не е резултат на ураган, ниту на цунами“, рече тој. „Таа е производ на неефикасноста, неспособноста и корупцијата на режимот кој не се грижи за животот на граѓаните на Венецуела“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
НАТО би бил демилитаризиран во конфликт со Русија и Кина, според кинеска анализа

Ако сè уште го сметате НАТО за неповредлива супер-алијанса што може да дејствува како „глобален полицаец“ во секој момент, можеби е време да го преиспитате тоа верување – оценува кинескиот портал NetEase, повикувајќи се на анализата на американскиот воен експерт Вилијам Шрајвер.
Според него, ако НАТО од една страна, и Русија и Кина од друга страна, влезат во сериозна конфронтација, западната алијанса би можела да биде „демилитаризирана“ најмалку десет години. Иако звучи како смела проценка, кинеските автори сметаат дека логиката на овој заклучок е целосно оправдана.
„Митот за индустриската големина“
NetEase истакнува дека воената моќ на НАТО се темели на митовите за „индустриска големина“ и „одржување на мирот“, но дека вистинската војна би ги разоткрила слабостите на алијансата во снабдувањето, издржливоста и мобилноста.
Иако САД имаат 11 носачи на авиони на нуклеарен погон, што изгледа импресивно на хартија, во современото војување тие би станале лесни цели. Руските подморници од класата Jasen можат тивко да се приближат до флотите на НАТО, додека Кина веќе ги надмина САД по бројот на нови воени бродови во 2023 година, според порталот.
Логистиката како Ахилова пета
Шрајвер посебно предупредува за застареност на американскиот логистички систем, особено во развојот на арктичките рути, каде што Русија има децениска предност. Во исто време, европските членки на НАТО се соочуваат со пад на капацитетот – Германија има помалку од 300 тенкови, а британската морнарица „старее“ без доволно бродови за снабдување.
„Доколку избувне голема војна, НАТО нема да се бори како единствен сојуз – секој ќе ја игра својата игра, а резултатот би бил распад на алијансата“, предупредува Шрајвер.
Според кинеската анализа, митот за неповредливоста на Алијансата полека се урива пред новите глобални односи на моќ – каде што Русија и Кина веќе ја покажаа способноста да дејствуваат надвор од рамките на западните очекувања.
Фото: принтскрин
Свет
Украинска делегација во САД се сретна со произведувачите на ракетите „томахавк“

Украинска делегација предводена од шефот на кабинетот на претседателот Андриј Јермак е во посета на САД, каде што се сретна со претставници на компанијата „Рејтион“ (Raytheon), производител на ракетите „томахавк“ (Tomahawk), чие набавување Киев долго го посакува. Делегацијата ја сочинуваат и премиерката Јулија Свириденко, секретарот на Советот за безбедност, Рустем Умеров, заменик-министерот за надворешни работи, Серхиј Кислиција, и амбасадорката во САД, Олга Стефанишина.
Покрај „Рејтион“, тие остварија средба и со „Локид Мартин“ (Lockheed Martin).
Together with Prime Minister @Svyrydenko_Y, NSDC Secretary @rustem_umerov, First Deputy Foreign Minister @SergiyKyslytsya, and our Ambassador to the US @StefanishynaO,
we met with Lockheed Martin and Raytheon. Their tech is saving lives: F-16s and advanced air defense systems are… pic.twitter.com/kfmg5TzgmH— Andriy Yermak (@AndriyYermak) October 15, 2025
„Нивната технологија спасува животи – „ф-16“ и системите за противвоздушна одбрана го штитат украинското небо, а нивните офанзивни решенија ги поддржуваат нашите сили на фронтот“, изјави Јермак.
Прашањето за испорака на ракетите „томахавк“ се очекува да биде тема на средбата меѓу Доналд Трамп и Володимир Зеленски оваа недела. НАТО-извори сметаат дека ова оружје може да има значително влијание на бојното поле иако не е пресудно за текот на војната.
Свет
Лондон в година ќе добие такси без возачи

Американската компанија „Вејмо“ објави дека нејзините такси без возачи ќе бидат достапни на улиците на Лондон в година, што ќе го направи британскиот главен град првиот европски град со целосно автономна такси-услуга, пишува „Гардијан“.
Според соопштението на компанијата, возилата првично ќе работат со обучени возачи за безбедност, а целосно автономното возење се очекува да почне во 2026 година по добивањето на потребните дозволи од надлежните британски власти.
„Вејмо“, дел од групацијата „Алфабет“, која е сопственик и на „Гугл“, моментно нуди автономни такси-услуги во Сан Франциско и во неколку други американски градови. Компанијата наведува дека ќе соработува тесно со британското Министерство за транспорт за да обезбеди услови за безбедно воведување на технологијата.
Британската министерка за транспорт Хајди Александар ги поздрави плановите на американската компанија истакнувајќи дека „автономните возила ќе придонесат за нови работни места, инвестиции и поголема достапност на транспортот“.
Целосна имплементација на Законот за автономните возила во Велика Британија се очекува кон крајот на 2027 година, а слични проекти за Лондон најавија и „Убер“ и локалната компанија „Вејв“.
Фото: принтскрин