Свет
Патниците бараат проѕирни прегради во авионите, не се чувствуваат безбедно

Патниците сакаат проѕирни пластични прегради во авионите за да се чувствуваат безбедно за време на пандемијата на коронавирус и не веруваат безрезервно во тврдењата за висок квалитет на воздухот, предупредуваат челниците на авијацискиот сектор.
Другите трендови може да вклучуваат поголемо растојание помеѓу седиштата во бизнис-класата во авионите со тесен труп, уреди со сензори во тоалети и трајна пренамена на патничките авиони во товарни, заклучено е на панелот на онлајн конференцијата за МРО Азија-Пацифик.
„Ембраер СА“ ја разгледува можноста за инсталирање пластични прегради за повеќекратна употреба и за еднократна употреба во авиони на регионалните летови“, изјави Порт Антунес, шефица за деловен развој во азиско-пацифичкиот оддел на бразилскиот производител на авиони „Лаис“ .
Проблемот е што преградите треба да бидат лесни, отпорни на високи температури и не треба да го пречат при чистењето и евакуацијата на авионите, додаде таа.
„Современите авиони се веќе опремени со одлична технологија за филтрирање на воздухот. Патниците треба да се чувствуваат безбедно во авионот, но треба да се уверат дека нешто се прави”, објасни Порт Антунес.
„Благодарение на преградата меѓу седиштата, патниците може да се чувствуваат побезбедно, особено за време на оброците кога ги симнуваат маските и постои можност за контаминација“, истакна Тан, додавајќи дека неговата компанија веќе има развиено прототип.
Во деловна класа, авиокомпаниите веќе покажуваат поголем интерес за испружени седишта бидејќи планираат да користат авиони со тесен труп на подолги линии“, изјави Кејт Шефер, потпретседателка на одделот за специјални производи и услуги на „Боинг“.
„Патниците од премиум класа се многу заинтересирани за решенија во форма на капсула“, рече Шефер, предвидувајќи голем интерес за вратите и степенесто поставување на седиштата.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Пејач преживеал пад на авион, седел на истото седиште со единствениот жив патник од индиската авионска катастрофа

Тајландскиот пејач Руангсак Лојчусак раскажа како ја преживеал авионската несреќа во 1998 година во која загинаа 101 патник, седејќи на седиштето 11А – исто како и единствениот преживеан од катастрофата на Ер Индија.
Руангсак Лојчусак, 47, бил на летот „TG261“ на Тај ервејс од Бангкок до Сурат Тани кога авионот ја изгубил контролата и се урнал во мочуриште додека се обидувал да слета.
Трагедијата одзела животи на 101 од 132 патници и 14 членови на екипажот, додека 45 лица биле повредени.
Вчера, Руангсак рече дека почувствувал морници по телото кога видел дека единствениот преживеан од несреќата на Ер Индија во Ахмедабад, британскиот патник Вишвас Кумар Рамеш, бил на седиштето 11А кога неговиот авион се урнал и удрил во зграда, објавува „Дејли меил“.
Thai singer “James” Ruangsak Loychusak posted on social media about Thursday’s plane crash in India, where there was only one survivor. What caught his attention was a strange coincidence: the survivor was seated in 11A – the exact same seat James was in when he miraculously… pic.twitter.com/DmE0lcfDjs
— Bangkok Post (@BangkokPostNews) June 13, 2025
„Единствениот преживеан од авионската несреќа во Индија седеше на истото седиште како и јас, 11А“, рече Лојчусак.
„Сакам да изразам сочувство до сите што ги загубија своите најблиски во трагедијата“.
Иако пејачот повеќе нема билет од фаталниот лет, тој рече дека вестите од тоа време го потврдија бројот на неговото седиште.
Лојчусак, исто така, опиша дека го живее „вториот живот“ откако ја преживеал катастрофалната несреќа.
„Десет години по несреќата имав проблеми со летањето. Се мачев да дишам, иако циркулацијата на воздухот ми беше нормална“, рече тој.
„Избегнував да разговарам со никого и постојано гледав низ прозорецот, не дозволувајќи никому да го затвори, за да одржам чувство на сигурност.“
„Ако видов темни облаци или дожд надвор, се чувствував ужасно, како да сум во пеколот“.
Свет
(Видео) Русија предаде 1.200 тела на загинати војници, додека Украина ниту едно

Русија ја заврши втората фаза од префрлањето на телата на убиените украински војници во Украина, без да добие ниту едно за возврат.
Киев не вратил никакви тела на руските претставници, додаде изворот на агенцијата РИА Новости.
„Москва продолжува да ги исполнува договорите од Истанбул“, вели изворот.
На 2 јуни, во Турција се одржа втората рунда разговори меѓу Русија и Украина.
Главните договори: префрлање на болните и тешко повредените по принципот „сите за сите“; размена на затвореници под 25 години; вкупниот плафон за размена е најмалку илјада лица; Русија еднострано планира да предаде шест илјади тела на украински војници на Киев; Москва ги идентификуваше идентитетите на сите овие жртви.
Свет
Пронајдена „црната кутија“ од авионот на Ер Индија што се урна во Ахмедабад

Индиските власти потврдија дека е пронајдена „црната кутија“ од авионот на Ер Индија што се урна во четвртокот во густо населен дел од градот Ахмедабад. Несреќата, која се смета за една од најтешките во историјата на индиското воздухопловство, однесе најмалку 246 животи – 241 патник и членови на екипажот, како и најмалку петмина на земја.
Дигиталниот уред за снимање податоци од летот бил пронајден на покрив во близина на местото на несреќата, соопшти Агенцијата за истраги на авионски несреќи на Индија (AAIB), која ја почна истрагата со „целосна мобилизација“.
Министерот за цивилно воздухопловство, Рам Мохан Наиду, го нарече пронаоѓањето на „црната кутија“ клучен чекор во расветлување на причините за трагедијата.
„Уредот ќе овозможи анализа на моторите, управувачките системи, но и разговорите во пилотската кабина“, изјави Пол Фром од британската Асоцијација на машински инженери.
Според првичните информации, авионот „Боинг 787 Дримлајнер“ што требал да лета кон Лондон, се срушил само неколку минути по полетувањето, удирајќи во зграда во која бил сместен студентски дом на медицински факултет. Причинета е голема материјална штета, а околу 50 лица се повредени.
Поранешниот истражител на Националниот одбор за транспортна безбедност на САД, Џеф Гузети, изјави дека, доколку уредот е функционален, првичните причини за несреќата може да се дознаат уште следната недела.
„Ќе се испитуваат параметри како губење на сила на моторот, крилните клапни, активирање на аларми, но и дали екипажот точно ги внел податоците за температурата и тежината на авионот“, изјави Гузети.
Индиската Агенција за цивилно воздухопловство наложи итна проверка на сите авиони „Боинг 787-8“ и „787-9“ со мотори „GEnx“ на Ер Индија, вклучително и на системите за гориво, мотори и хидраулика.
Во петокот, премиерот Нарендра Моди го посети местото на несреќата и се сретна со единствениот преживеан патник.
„Целата нација е потресена од трагедијата во Ахмедабад. Губењето на толку многу животи на ненадеен и трагичен начин е незамисливо“, напиша Моди на социјалните мрежи.
Телата на загинатите сè уште се идентификуваат преку ДНК анализа, бидејќи повеќето биле јагленосани. Властите стравуваат дека бројот на жртви ќе продолжи да расте.