Свет
Си-ен-ен: По разговорот на Трамп со Путин, мирот во Украина изгледа подалечен

Толку многу за силата на личноста на Доналд Трамп што треба да го натера рускиот претседател Владимир Путин да докаже дека сака да стави крај на војната во Украина. Пренатрупаниот телефонски разговор на Трамп со својот руски колега во понеделникот во голема мера нагласи колку далеку сè уште лежи таквиот напредок. Уште поважно, отвори нови прашања за тоа колку американскиот претседател навистина сака да биде вклучен, пишува Си-ен-ен во анализа.
Украина и нејзините европски партнери се залагаат за 30-дневен прекин на огнот за да се овозможи почеток на разговорите за постојан мировен договор. Москва одби инсистирајќи на итни преговори за конечен договор. Бидејќи процесот би можел да потрае со месеци, се чини дека тоа е тактика што ѝ дозволува на Русија да продолжи со офанзивите во кои убиваат невини цивили.
Објавувајќи по разговорите со Путин дека Украина и Русија сега ќе преговараат како што можат само тие за прекин на огнот и крај на војната додека траат борбите, Трамп застана на страната на својот пријател во Кремљ. Тоа исто така донесе нова нејасност во сè понерешителните напори за постигнување мир, пишува во анализата.
„Ви велам, вклучени се големи ега, но мислам дека нешто ќе се случи. А ако не се случи, јас, едноставно, се повлекувам и тие ќе мора да си одат сами“, им рече американскиот претседател на новинарите во Овалната соба по повикот.
Заканата за повлекување е класичен преговарачки потег. Но, со оглед на изразениот скептицизам на администрацијата кон обезбедување помош за Украина, ова веројатно не е блеф. Трамп остави впечаток дека САД ќе играат помалку директна улога додека Русија и Украина преговараат.
Тој презентира нејасна идеја дека Ватикан и новиот американски папа Лав XIV би можеле да бидат вклучени. Повеќето набљудувачи веруваат дека нема да има мир доколку Америка не го искористи своето максимално влијание.
„Мојот впечаток е дека можеби претседателот воопшто не се обиде да изврши притисок врз Путин. Добро е што разговараа два часа, но што имаме по тоа?“, праша Бет Санер, поранешен заменик-директор на националното разузнавање.
Како и секогаш, постоеше неизвесност за целосната содржина на разговорот на Трамп со Путин кон кого често покажуваше голема почит. Надворешните набљудувачи го знаат само она што Кремљ и Белата куќа сакаат да го знаат.
Руските власти понудија неколку интригантни навестувања за атмосферата за време на повикот. „Ќе ви кажам дека ретко има вакви разговори кога и двајцата претседатели не сакаа да ги прекинат разговорот и врската“, рече помошникот на рускиот претседател, Јуриј Ушаков, што нема да ја намали загриженоста на критичарите на Трамп дека тој е лесна цел на Путин, пишува Си-ен-ен.
Пред да се одржи разговорот, се чинеше дека може да означи пресвртница во досегашните неуспешни напори на САД да се стави крај на војната. За време на посетата на Блискиот Исток минатата недела, Трамп рече дека е време за акција зголемувајќи ги очекувањата дека ќе биде строг кон Путин.
Сепак, Трамп не ги користи лостовите на моќ што ги поседуваат САД – тој би можел да ги заостри санкциите кон Русија или да испрати повеќе оружје во Украина. На прашањето зошто нема да воведе нови санкции, тој одговори: „Затоа што мислам дека има шанси да се постигне нешто, а со санкции може да биде многу полошо“. Тој предупреди дека може да дојде момент кога тоа ќе се случи, но без конкретни детали неговата закана нема никаква тежина.
Трамп ги повтори своите поплаки за цената на војната во Украина јасно ставајќи до знаење дека нема да продолжи со воената помош испратена од администрацијата на Бајден, без која напорите за одбивање на руските сили ќе бидат сериозно ограничени.
Украинскиот претседател Володимир Зеленски напиша на X дека разговарал со Трамп двапати – еднаш пред американскиот претседател да разговара со Путин, а потоа за заеднички извештај со европските лидери. Со оглед на стратешката потреба да се избегнат нови конфликти со претседателот, Зеленски беше дипломатски настроен.
Но, во својата објава тој се спротивстави на формулата на Трамп. Тој повика на посилни санкции против Русија доколку таа не престане да убива Украинци. Тој предложи директни преговори во Ватикан, Турција или Швајцарија, со учество на европски и американски претставници.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Последната авионска несреќа во Индија пред денешната, била во 2010 година

Повеќе од 200 луѓе загинаа кога авион на „Ер Индија“ со 242 лица се урна неколку минути по полетувањето од западниот град Ахмедабад кон Лондон, соопштија властите. Ова е најлошата воздушна катастрофа во светот во последната деценија.
Авионот се урна во станбена зона и удрил во студентски дом на медицински колеџ надвор од аеродромот, за време на паузата за ручек. Летал кон аеродромот Гетвик, јужно од британската престолнина.
Шефот на градската полиција, Г.С. Малик, за Ројтерс изјави дека досега од местото на несреќата се извлечени 204 тела. Малик додаде дека меѓу извлечените тела може да има патници и луѓе кои загинале на земја.
„Се чини дека нема преживеани“ меѓу 242 патници на несреќниот лет, изјави Малик за АФП. Во меѓувреме, индиската новинска агенција АНИ објави дека има двајца преживеани од летот, повикувајќи се на полицијата и службите за итни случаи.
Во авионот имало 169 индиски државјани, 53 британски државјани, седум португалски државјани и еден канадски државјанин. Меѓу патниците имало 217 возрасни, 11 деца и две бебиња, соопшти Ер Индија.
Од роднините е побарано да дадат примероци од ДНК за да се помогне во идентификацијата на загинатите, изјави државниот секретар за здравство Дананџај Двиведи.
Најсмртоносни воздушни несреќи
Последната голема воздушна катастрофа во Индија се случи во 2010 година. Авион на Ер Индија од Дубаи се урна при слетување во Бангалор на југот од земјата, при што загинаа 158 лица. Осум лица успеаја да се извлечат од остатоците на авионот.
Во 1996 година, летот 763 на Сауди Арабија ерлајнс се судри во воздух во близина на Њу Делхи со летот 1907 на Казахстан ерлајнс. Загинаа 349 лица во двата авиона, што ја прави најсмртоносна воздушна катастрофа во историјата.
Од 2000 година, имало шест воздушни несреќи низ целиот свет, секоја со повеќе од 200 жртви.
Најновата беше во април 2018 година, кога алжирски воен авион се урна кратко по полетувањето од база во јужен Алжир, при што загинаа 257 лица, претежно војници и нивните семејства.
Несреќата во Индија се случи на врвот на бумот на воздушниот сообраќај во земјата. Континуираниот раст на индиската економија и нејзината растечка средна класа ја трансформираа земјата со повеќе од 1,4 милијарди луѓе во трет најголем домашен пазар за воздушен сообраќај во светот, по САД и Кина.
Европа
Зеленски: Трамп го препознава вистинското лице на Путин, тој гледа дека не е искрен

Украинскиот претседател Володимир Зеленски во интервју за германскиот „Билд“ изјави дека рускиот претседател Владимир Путин ги користи преговорите со Украина за да избегне построги санкции. Зеленски верува дека Русија го лаже американскиот претседател Доналд Трамп, обидувајќи се да го убеди дека постои дипломатски мост меѓу Москва и Киев, со што се обидува да спречи воведување нови санкции.
Според Зеленски, Путин ги користи преговорите како изговор. „Тој секогаш може да каже дека разговараме и дека ако се воведат санкции, нема да има повеќе преговори“.
Зеленски е убеден дека Путин не сака мир, туку се обидува да ја изолира Украина инсистирајќи на дијалог без учество на Европејците и Американците. Тој верува дека долгорочна војна без поддршка од западните партнери би била идеално сценарио за Путин, бидејќи Русија не може да издржи долга војна под притисок на партнерите и санкциите.
Зеленски верува дека Трамп го препознава вистинското лице на Путин и гледа дека руската страна не е искрена за војната. Тој додава дека ќе ги прифати критиките на Трамп ако тоа може да го забрза крајот на војната, нагласувајќи дека Путин разбира само сила, а САД ја имаат таа сила. Затоа, тој верува дека Трамп мора да воведе санкции за да го принуди Путин да води сериозни разговори за завршување на војната, бидејќи нема друг начин.
Зеленски нагласува дека санкциите биле воведени премногу бавно, што му овозможило на Путин да се адаптира. Сега, кога руската економија страда, Путин се обидува да купи повеќе време пред нови, построги санкции бидејќи може да издржи уште малку време. Токму затоа, верува Зеленски, треба веднаш да се воведат строги санкции.
На крајот, Зеленски вели дека колку повеќе меѓународна поддршка има, толку помалку Украинци ќе умираат. „Луѓето не се дрва што ги фрламе во огнот. Ние не се однесуваме кон нашите луѓе на начин на кој се однесуваат Русите“, заклучува Зеленски.
Свет
(Видео) Голем број студенти по медицина загинаа во авионската несреќа во Индија

Повеќе од 100 тела се однесени во болница во индискиот град Ахмедабад откако авион на „Ер Индија“ што леташе за Лондон со 242 патници се урна неколку минути по полетувањето од западниот индиски град, соопштија властите, очекувајќи бројот на жртви да се зголеми.
Авионот бил на пат кон британскиот аеродром Гетвик, јужно од Лондон. Полицијата соопшти дека Боингот 787-8 Дримлајнер, еден од најмодерните патнички авиони во светот, се урнал во станбена зона во близина на аеродромот.
„Зградата во која се урна е хотел за лекари, исчистивме 70 до 80 проценти од областа и наскоро ќе исчистиме сè“, изјави висок полициски службеник.
BREAKING: There appear to be no survivors from the Air India plane that crashed on its way to London Gatwick, a city police commissioner has told the Associated Press and Reuters.
Latest updates: https://t.co/HnNnBdZ70k
📺 Sky 501, Virgin 602, Freeview 233 and YouTube pic.twitter.com/wZfaI6a21h
— Sky News (@SkyNews) June 12, 2025
Според извештајот на индискиот телевизиски канал CNN News-18 TV, авионот се урнал на покривот на Медицинскиот колеџ и цивилната болница во Ахмедабад, при што загинале голем број студенти по медицина.
Спасувачите потврдија дека повеќе од 100 тела се извлечени од урнатините на местото на несреќата и дека голем број луѓе се заробени во урнатините.
Во авионот имало 169 индиски државјани, 53 британски државјани, седум португалски државјани и еден канадски државјанин. Меѓу патниците имало 217 возрасни, 11 деца и две бебиња, соопшти Ер Индија.
„Повредените се транспортираат во најблиските болници“, напиша компанијата на Икс.
Air India confirms that flight AI171, from Ahmedabad to London Gatwick, was involved in an accident today after take-off.
The flight, which departed from Ahmedabad at 1338 hrs, was carrying 242 passengers and crew members on board the Boeing 787-8 aircraft. Of these, 169 are…
— Air India (@airindia) June 12, 2025
„Трагедијата во Ахмедабад нè шокираше и нè растажи. Зборовите не можат да опишат колку ни се скршени срцата“, напиша премиерот Нарендра Моди на Твитер.
Велика Британија соработува со индиските власти за итно утврдување на фактите за падот на авионот на Ер Индија и обезбедување поддршка на вклучените лица, соопшти британското Министерство за надворешни работи во соопштение на својата веб-страница.
Премиерот Кир Стармер рече дека снимките од местото на падот се „страшни“.
Air India confirms that flight AI171, from Ahmedabad to London Gatwick, was involved in an accident today after take-off.
The flight, which departed from Ahmedabad at 1338 hrs, was carrying 242 passengers and crew members on board the Boeing 787-8 aircraft. Of these, 169 are…
— Air India (@airindia) June 12, 2025
Ова е првата несреќа на Дримлајнер откако авионот влезе во комерцијална употреба во 2011 година. Авионот што се урна денес првпат полета во 2013 година и беше испорачан на Ер Индија во јануари 2014 година.
Нема преживеани во авионската несреќа на „Ер Индија“ што се случи денес во близина на аеродромот Ахмедабад, изјави началникот на градската полиција за „Асошиејтед прес“.
„Се чини дека нема преживеани“, рече тој.
Трагичната вест доаѓа откако претходно во болница беа донесени повеќе од 100 тела, а официјалниот број на жртви сè уште не е потврден.