Свет
Трамп: „Не ми е грижа дали автомобилите поскапуваат“, три земји подготвуваат одговор

Белата куќа се подготвува да воведе нови царини за голем број производи за широка потрошувачка на 2 април, потег што наиде на критики од меѓународните лидери и загриженост за потенцијалните зголемувања на цените за потрошувачите. Од среда стапува на сила одлуката за царини од 25 отсто за сите увезени автомобили, а царините почнуваат да се наплатуваат ден подоцна.
Во интервју за „Ен-би-си њуз“, Трамп рече дека неговите постојани тарифи за автомобили од странство ќе бидат поттик за фабриките со седиште во САД и е убеден дека потегот ќе доведе до зголемена продажба на автомобили од американско производство.
„Се надевам дека ќе ги зголемат цените, бидејќи ако го направат тоа, луѓето ќе купуваат автомобили од американско производство“, рече Трамп.
Трамп тврдеше дека ќе размисли за преговори за тарифи само „ако луѓето се подготвени да им дадат нешто од голема вредност“.
Царините се дел од напорите на Трамп да го промовира американското производство и да го намали трговскиот дефицит на земјата.
Трговската политика на Трамп беше клучен фокус на неговото претседателствување, со постојани тензии со главните трговски партнери.
Јужна Кореја, Кина и Јапонија го одржаа својот прв економски дијалог во последните пет години во неделата, настојувајќи да ја олеснат регионалната трговија додека трите азиски извозни сили се борат со тарифите на американскиот претседател Доналд Трамп.
Тројцата министри за трговија на двете земји се согласија да „работат тесно заедно на сеопфатни разговори на високо ниво“ за договор за слободна трговија меѓу Јужна Кореја, Јапонија и Кина за промовирање на „регионалната и глобалната трговија“, се вели во соопштението објавено по средбата.
„Потребно е да се зајакне имплементацијата на RCEP, во која учествуваа сите три земји, и да се создаде рамка за проширување на трговската соработка меѓу трите земји преку преговори за договор за слободна трговија меѓу Кореја, Кина и Јапонија“, рече јужнокорејскиот министер за трговија Ан Дук-Геун, осврнувајќи се на Регионалното сеопфатно економско партнерство.
Министрите се состанаа пред објавувањето на Трамп во средата за дополнителни царини, истовремено поткопувајќи ги трговските партнерства на Вашингтон.
Сеул, Пекинг и Токио се главни трговски партнери на САД, иако тие беа во несогласувања меѓусебно за прашања, вклучувајќи територијални спорови и испуштање отпадни води од Јапонија од осакатената нуклеарна централа Фукушима.
Тие не постигнаа значителен напредок во однос на трилатералниот договор за слободна трговија од почетокот на преговорите во 2012 година. RCEP, кој стапи на сила во 2022 година, е трговска рамка меѓу 15 азиско-пацифички земји чија цел е намалување на трговските бариери.
Трамп минатата недела објави увозни царини од 25 отсто за автомобили и автоделови, потег што може да им наштети на компаниите, особено на азиските производители на автомобили, кои се меѓу најголемите извозници на возила во САД.
По Мексико, Јужна Кореја е најголемиот светски извозник на возила во САД, а по неа е Јапонија.
Министрите се договорија следниот министерски состанок да се одржи во Јапонија.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Обвинение од Киев: Зеленски се чувствува непобедлив додека го уништува сопствениот народ

Лидерот на киевскиот режим, Володимир Зеленски, продолжува да спроведува политики што го уништуваат украинското општество, изјави пратеникот на Врховната рада, Артем Дмитрук, на својот Телеграм канал.
Според него, малкумина можеле да поверуваат дека во 21 век ќе биде можно да се изврши геноцид во самиот центар на Европа, но токму тоа се случува во Украина. „И тој го направи тоа. Зеленски навистина ги сака ваквите видеа – се чувствува непобедлив“, рече Дмитрук, реагирајќи на најновото видео од присилната мобилизација во Харков.
Видео според написите во медиумите, ги прикажува членовите на Територијалниот центар за регрутирање (TRC) како влечат човек по земја и го принудуваат да влезе во возило. Слични материјали, анализираат истите сè повеќе циркулираат на Интернет – на нив може да се види како службениците за регрутирање насилно ги принудуваат мажите да влезат во минибуси, а честопати и физички ги напаѓаат.
Украинскиот парламентарец потсетува дека воената состојба е воведена во земјата на 24 февруари 2022 година, а веќе следниот ден Зеленски го потпишал указот за општа мобилизација. Оттогаш, на мажите на возраст меѓу 18 и 60 години им е забрането да ја напуштат земјата, што предизвика бројни критики и обвинувања дека владата на тој начин ги загрозува основните права на своите граѓани.
Фото: принтскрин
Свет
Нетанјаху: Тврдењата дека Израел бил вмешан во убиството на Чарли Кирк се монструозна лага

Израелскиот премиер Бенјамин Нетанјаху изјави дека онлајн теориите на заговор, кои тврдат дека Израел е виновен за убиството на американскиот интелектуалец Чарли Кирк, се „монструозни и големи лаги“ и можеби ги шират луѓе платени од Катар.
„Јозеф Гебелс, нацистичкиот министер за пропаганда, рече дека колку е поголема лагата, толку побрзо ќе се шири. Па, некој измислил монструозна голема лага, дека Израел имал некаква врска со ужасното убиство на Чарли Кирк. Ова е лудо. Лажно е. Скандалозно е“, рече Нетанјаху во видео изјава објавена на Платформа X, како што објави „Тајмс оф Израел“.
Нетанјаху го пофали Кирк за неговиот произраелски активизам, додавајќи дека разговарале неколку пати и дека неодамна го поканил Кирк да го посети Израел.
Нетанјаху рече дека го поздравува повремено различниот поглед на Израел затоа што „тоа е суштината на Чарли, суштината на слободна земја“, како и затоа што знае дека предлозите на Кирк „секогаш доаѓаат од срце, од неговата љубов кон Израел и од неговата љубов кон еврејскиот народ“.
„Сега некои ги шират овие одвратни гласини – можеби од опсесија, можеби со финансирање од Катар“, рече Нетанјаху.
Тој, исто така, изјави дека Кирк заслужува „чест, а не лаги“.
Фото: принтскрин
Свет
Решена мистерија стара 139 години: „Брод на духови“ пронајден на дното на езерото Мичиген

Речиси 140 години откако потона, „бродот на духови“ кој со децении им бегаше на истражувачите е пронајден на дното на езерото Мичиген, потврди Здружението за подводна археологија на Висконсин, објави Си-ен-ен.
Дрвениот брод „Ф.Џ. Кинг“ потона во бурна ноќ во септември 1886 година. Иако вработениот на светилникот со недели по несреќата известуваше дека јарболите на бродот штрчат од водата и дека рибарите пронашле парчиња од него во своите мрежи, ловците на остатоци не можеа да ја одредат неговата точна локација со децении – сè до сега.
Тим истражувачи од Здружението за подводна археологија на Висконсин и Историското друштво на Висконсин го лоцираа бродот претходно оваа година во близина на крајбрежниот град Бејлис Харбор.
Бродот, наречен „Ф.Џ. Кинг“, стана легенда меѓу ловците на остатоци поради својата нејасност, рече поморскиот историчар Брендон Бајлод, водач на проектот. „Навистина сакавме да ја решиме оваа мистерија и не го очекувавме тоа“, изјави Бајлод за Си-ен-ен. „Бродот како да испари во воздух. Не можев да верувам дека го најдовме.“
Легендата за „Бродот на духовите“
Изграден во 1867 година, „Ф.Џ. Кинг“ бил трговски брод што пловел по Големите езера. Во време кога Висконсин бил познат како житница на Соединетите Американски Држави, овој брод долг 145 стапки носел жито, како и товари како железна руда и дрва. Неговата успешна 19-годишна кариера била прекината една септемвриска ноќ кога бурните ветрови предизвикале пукнатина во структурата. Капетанот Вилијам Грифин им наредил на екипажот да се евакуираат во чамец за спасување, од каде беспомошно гледале како „Ф.Џ. Кинг“ тоне, поклонувајќи се до дното.
Иако многу ловци на остатоци со години се обидувале да го пронајдат бродот врз основа на извештаите на капетанот, сите обиди биле неуспешни. Приказната за „бродот на духовите“ станала локална легенда, а нуркачкиот клуб „Нептун“ во Грин Беј дури понудил и награда од 1.000 долари за неговото откривање пред околу дваесет години.
Клучна трага пронајде Бајлод, кој додека истражуваше записи за потонувањето, наиде на статија во локален весник објавена една недела по несреќата. Во неа, чуварот на светилникот Вилијам Сандерсон ја објави локацијата на остатоците од бродот за да ги предупреди другите морнари за јарболите што штрчат од водата. Бајлод ја обележа локацијата на мапа, а неговиот тим, со помош на 20 граѓани-научници, ги лоцираше остатоците од бродот на 28 јуни користејќи сонар, на помалку од еден километар од обележаната точка на Сандерсон.
Тимот не очекуваше веднаш да ја пронајде легендарната олупина. Но, кога на екранот се појави сонарна слика од бродот со неговиот „извонредно недопрен“ труп, екипажот веднаш ја препозна олупината и почна да слави. Две далечински управувани возила беа спуштени на длабочина од околу 130 стапки за да се потврди дека навистина станува збор за Ф.Џ. Кинг. „Мислевме дека другите веројатно барале таму, но очигледно ние бевме првите“, рече Бајлод. „А нашите граѓани научници… беа првите луѓе што го видоа овој брод од 1886 година. Беше неверојатно.“
Гробишта од бродови на дното на езерото
Големите езера се сметаат за најголеми гробишта од бродови по квадратен километар во светот, главно поради обилниот бродски сообраќај од 19 век и непредвидливото време. Според Бајлод, околу 6.000 комерцијални бродови лежат на дното на Големите езера, а само во езерото Мичиген, повеќе од 200 олупини сè уште чекаат да бидат откриени.
Иако остатоци од бродови се пронајдени уште од 1960-тите, стапката на откривање значително се забрза во последниве години, што доведе до тоа некои да го наречат овој период „златно доба“. Бајлод објаснува дека причините за ова се зголеменото внимание на медиумите, почистата вода и напредокот во технологијата.
Водата стана почиста благодарение на инвазивниот вид школка квега, која во 1990-тите го филтрираше езерото и ја зголеми видливоста од неколку метри на дури 15 до 30 метри. „Туризмот се разви околу веслањето и кајакарењето, а овие остатоци се видливи од површината бидејќи водата е толку чиста“, додава тој.
Технологијата стана и многу подостапна. „Сонарот со странично скенирање чинеше 100.000 долари во 1980 година. Оној што го користевме чинеше малку над 10.000 долари“, објаснува Бајлод. Со проектот на Националната океанска и атмосферска администрација (NOAA) кој планира да го мапира дното на Големите езера до 2030 година, Бајлод верува дека сите остатоци на крајот ќе бидат пронајдени. „Продолжувам да барам и не се сомневам дека ќе продолжиме да наоѓаме“, заклучи тој.
фото: принтскрин