Свет
Трамп: „Не ми е грижа дали автомобилите поскапуваат“, три земји подготвуваат одговор

Белата куќа се подготвува да воведе нови царини за голем број производи за широка потрошувачка на 2 април, потег што наиде на критики од меѓународните лидери и загриженост за потенцијалните зголемувања на цените за потрошувачите. Од среда стапува на сила одлуката за царини од 25 отсто за сите увезени автомобили, а царините почнуваат да се наплатуваат ден подоцна.
Во интервју за „Ен-би-си њуз“, Трамп рече дека неговите постојани тарифи за автомобили од странство ќе бидат поттик за фабриките со седиште во САД и е убеден дека потегот ќе доведе до зголемена продажба на автомобили од американско производство.
„Се надевам дека ќе ги зголемат цените, бидејќи ако го направат тоа, луѓето ќе купуваат автомобили од американско производство“, рече Трамп.
Трамп тврдеше дека ќе размисли за преговори за тарифи само „ако луѓето се подготвени да им дадат нешто од голема вредност“.
Царините се дел од напорите на Трамп да го промовира американското производство и да го намали трговскиот дефицит на земјата.
Трговската политика на Трамп беше клучен фокус на неговото претседателствување, со постојани тензии со главните трговски партнери.
Јужна Кореја, Кина и Јапонија го одржаа својот прв економски дијалог во последните пет години во неделата, настојувајќи да ја олеснат регионалната трговија додека трите азиски извозни сили се борат со тарифите на американскиот претседател Доналд Трамп.
Тројцата министри за трговија на двете земји се согласија да „работат тесно заедно на сеопфатни разговори на високо ниво“ за договор за слободна трговија меѓу Јужна Кореја, Јапонија и Кина за промовирање на „регионалната и глобалната трговија“, се вели во соопштението објавено по средбата.
„Потребно е да се зајакне имплементацијата на RCEP, во која учествуваа сите три земји, и да се создаде рамка за проширување на трговската соработка меѓу трите земји преку преговори за договор за слободна трговија меѓу Кореја, Кина и Јапонија“, рече јужнокорејскиот министер за трговија Ан Дук-Геун, осврнувајќи се на Регионалното сеопфатно економско партнерство.
Министрите се состанаа пред објавувањето на Трамп во средата за дополнителни царини, истовремено поткопувајќи ги трговските партнерства на Вашингтон.
Сеул, Пекинг и Токио се главни трговски партнери на САД, иако тие беа во несогласувања меѓусебно за прашања, вклучувајќи територијални спорови и испуштање отпадни води од Јапонија од осакатената нуклеарна централа Фукушима.
Тие не постигнаа значителен напредок во однос на трилатералниот договор за слободна трговија од почетокот на преговорите во 2012 година. RCEP, кој стапи на сила во 2022 година, е трговска рамка меѓу 15 азиско-пацифички земји чија цел е намалување на трговските бариери.
Трамп минатата недела објави увозни царини од 25 отсто за автомобили и автоделови, потег што може да им наштети на компаниите, особено на азиските производители на автомобили, кои се меѓу најголемите извозници на возила во САД.
По Мексико, Јужна Кореја е најголемиот светски извозник на возила во САД, а по неа е Јапонија.
Министрите се договорија следниот министерски состанок да се одржи во Јапонија.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Нов закон во Русија: до 5.500 евра казна за продажба на енергетски пијалаци на деца

Рускиот претседател, Владимир Путин, потпиша нов закон со кој се воведуваат строги казни за продажба на енергетски пијалаци на малолетници. Според информациите објавени на официјалната веб-страница за правни акти, прекршителите може да се соочат со казни до 5.500 евра.
Законот ги регулира правилата за малопродажба на безалкохолни енергетски пијалаци и предвидува казни за сите кои ќе ги прекршат одредбите – од индивидуални продавачи до правни и службени лица. За граѓаните и компаниите казната може да достигне до 5.500 евра, додека за службени лица – до 2.200 евра, јави РИА Новости.
Претседателот на руската државна дума, Вјачеслав Володин, претходно изјави дека овој закон ќе биде продолжение на систематската законодавна работа за заштита на здравјето на помладата генерација.
Пратеникот на Државната дума, Алексеј Говирин, истакна дека во некои региони ограничувањето за продажба на енергетски пијалоци на малолетници важеше и претходно, но дека само во некои региони беа предвидени казни, на пример, во Московскиот регион и Санкт Петербург, и дека тие беа значително пониски од она што беше утврдено врз основа на новиот закон.
Свет
(Видео) „Харков моментално го доживува најсилниот напад од почетокот на војната“ – најмалку тројца загинати, 22 повредени

Русија го нападна источниот украински град Харков со беспилотни летала, ракети и бомби, при што загинаа најмалку три лица, а 22 беа повредени.
Градоначалникот на Харков, Ихор Терехов, вели дека се нападнати повеќекатници и приватни станбени згради, образовни и инфраструктурни објекти.
„Харков моментално го доживува најсилниот напад од почетокот на војната“, изјави тој.
Mentre per l’arancione Russia e Ucraina sono due bambini che litigano nel parco, il regime nazista e mafioso del Cremlino, quello che chiama “terrorista” il governo di Kyiv, continua ad uccidere. Nell’attacco di stamattina a Kharkiv sono morti 3 civili pic.twitter.com/bDRgOoiDxH
— Marco Setaccioli (@marsetac) June 7, 2025
Гувернерот на Харков, Олех Синиехубов, изјави дека еден од цивилните индустриски објекти во градот бил нападнат од 40 дронови, една ракета и четири бомби, што предизвикало пожар, додавајќи дека под урнатините можеби сè уште има луѓе.
#BreakingNews
Massive Night Assault on #Kharkiv: Over 50 explosions rocked the city in just 2 hours.
🔥 Main strike targeted the Kommunar plant—30+ hits reported.
💥 An oil depot near Maselsky metro also struck.
Locals describe it as the biggest attack yet.#UkraineWar… pic.twitter.com/rNLKnSlJsp— War Doctrine (@War_Doctrine) June 7, 2025
Украинската војска соопшти дека Русија лансирала 206 дронови, 2 балистички и 7 други ракети против Украина во текот на ноќта.
Харков, еден од најголемите градови во Украина, се наоѓа на само неколку десетици километри од руската граница и е под постојано руско гранатирање.
Свет
ЕУ се согласи да го зголеми времето на доцнење на летовите пред патниците да добијат надомест

ЕУ земјите се согласија да го зголемат времето на доцнење на авионските летови што е потребно за патниците да имаат право на надомест на штета, пишува Гардијан.
Според новите планови, патниците на кратки летови ќе треба да бидат задржани најмалку четири часа за да можат да побараат надомест. За долги летови, доцнењето ќе треба да биде најмалку шест часа. Според сегашните ЕУ правила, патниците можат да бараат надомест ако нивниот лет доцни повеќе од три часа.
Земјите од ЕУ, исто така, се согласија да го зголемат износот на надоместокот за оние што доцнат на летовите на кратки релации од 250 евра на 300 евра, но планираат да го намалат надоместокот за летовите на долги релации од 600 евра на 500 евра.
Измената на правата на патниците во воздушниот сообраќај на ЕУ првично беше предложена во 2013 година од страна на Европската комисија. Потребни беа 12 години преговори за земјите-членки да постигнат договор за промени во временската рамка за надомест, а плановите сè уште треба да се преговараат со Европскиот парламент пред да стапат во сила.
Европската организација за заштита на потрошувачите (BEUC) соопшти дека овој план ќе ги лиши „голем дел од патниците од нивното право на надомест“, бидејќи најголем дел од доцнењата се меѓу два и четири часа.
Индустриското здружение Airlines for Europe (A4E), исто така го осуди планот бидејќи тие бараа времето на доцнење за надомест да биде уште поголемо.
Првичниот план на Европската комисија предвидуваше зголемување на времето за надомест на пет часа за кратки летови и девет часа за долги летови.