Свет
Шведски обвинител одобрил изградба на џамија во замена за 3 000 гласа

Еден случај на „градежна дозвола за гласови“ предизвика сериозна дебата за правичноста на шведските избори, што резултираше со најмалку три полициски извештаи со обвинувања за неовластено мешање во изборите, па, сепак, обвинителството открило дека не е сторено кривично дело, објави таблоидниот дневен весник „Експресен“.
Џамијата Алби во шведскиот град Боткирка не ги прекршила законите кога понудила 3 000 гласа за Модератите во замена за дозвола за градба на нова џамија, пресуди главниот обвинител Алф Јохансон од шведската Канцеларија за корупција. Јохансон одлучи да ги отфрли двете истраги иницирани од полицијата и да не одобри трета бидејќи „немало кривично дело”. Според Јохансон, не е нелегално „заинтересираните страни” да постават политички барања во корист на сопствениот бизнис.
„Огромно мнозинство во оваа земја ги здружи силите во политички, религиски, еколошки, спортски, хуманитарни или други интересни групи. Претставниците на ваквите здруженија често ги искажуваат своите желби и барања до политичарите во корист на своите здруженија, почнувајќи од конкретни прашања, како што е изградбата на спортска сала или зачувување училиште до поапстрактни и нејасни барања, како што е подобрувањето на грижата за постарите лица,” објасни Јохансон.
Со повикување на своите членови да гласаат за одредена партија, под услов партијата да е подготвена да ги исполни интересите на групата, не значи дека групата бара незаконско влијание врз изборите ниту, пак, изразува намера да го стори тоа, тврди Јохансон. Тој објасни дека во овој случај било невозможно кривичното гонење зашто не е неговата работа да процени дали неуспешниот договор бил политички неетички или на некој начин несоодветен”.
„Тоа е како претседател на спортски клуб да го повика членството да гласа за Партијата на центарот бидејќи тие ветиле дека ќе изградат фудбалско игралиште за децата”, објасни Јохансон.
Бидејќи експертите, како што е политологот Бо Ротштајн, тврдеа дека случајот е еднаков на корупцијата, која се покажала како негативен ефект врз другите демократии, попустливоста на обвинителството предизвика вознемиреност кај шведските социјални медиуми. Додека некои тврдат дека обвинителот е „ретардиран или политички активист, или можеби и двете”, други тврдат дека случајот би довел до хаос ако станувало збор за други партии, како на пример десничарските Шведски демократи.
Непосредно пред парламентарните избори во Шведска на 9 септември, поранешниот лидер на Зелените во Боткирка, Али Калил, организирал таен состанок меѓу локалните лидери на џамијата и Модератите, при што на ривалите на неговата партија им биле понудени неколку илјади гласа од муслиманската заедница во замена за градежна дозвола за нова џамија. Ако договорот поминел, тоа ќе резултирало со промена на власта во општината. По скандалот, Али Калил ја напуштил функцијата во Зелената партија.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
(Видео) „Имаше тела насекаде околу мене, бев преплашен, станав и почнав да трчам“: британски државјанин го преживеа падот на авионот на Ер Индија

Британски државјанин кој ја преживеал падот на авионот во Ахмедабад го опишал моментот кога се случил. Според NDTV, шефот на полицијата во Ахмедабад рекол дека еден патник ја преживеал несреќата. НДТВ го идентификувал како британско-индиски државјанин Вишвас Кумар Рамеш.
40-year-old Vishwash Kumar Ramesh, a British national, is reported to have survived the Air India
crash.He was seated away from his brother, who remains missing. “There was a huge bang just seconds after takeoff. I ran through smoke and fire.” He is one of the only confirmed… pic.twitter.com/C9BAHFUbko
— Breaking Aviation News & Videos (@aviationbrk) June 12, 2025
Во разговор за весникот „Хиндустан тајмс“, Рамеш рекол дека слушнал силен тресок околу 30 секунди по полетувањето, пред авионот да се сруши. „Сè се случи толку брзо“, рекол тој, додавајќи дека од ударот претрпел повреди на градите, очите и стапалата.
A plane crash is reported in India. According to media sources, from 240 to 290 people were on board.
There is no information on injured or dead yet. The plane crashed in the residential area.
What a tragedy. pic.twitter.com/upI7jB4w4W
— Anton Gerashchenko (@Gerashchenko_en) June 12, 2025
„Кога станав, имаше тела насекаде околу мене. Бев преплашен. Станав и почнав да трчам. Имаше парчиња од авионот насекаде. Некој ме зграпчи, ме стави во амбулантно возило и ме однесе во болница.“
🚨 Ramesh Vishwakumar, the only known survivor of the Air India crash in Ahmedabad, managed to escape by leaping from the aircraft. He was seated in 11A at the time of the incident.
Recalling the harrowing moments, Ramesh said, “The plane went down just 30 seconds after takeoff. pic.twitter.com/LfDSLfDiko
— Weather Monitor (@WeatherMonitors) June 12, 2025
Рамеш изјавил за индиските медиуми дека живеел во Лондон 20 години. Додал дека неговиот брат Аџај седел во вториот ред од авионот. Видео објавено на социјалните медиуми покажува човек како се оддалечува од местото на несреќата кон службите за итни случаи.
Свет
„Рајанер“ презема мерки против проблематичните патници со високи казни

Непристојните патници на „Рајанер“ кои ќе бидат исфрлени од авион поради нивното однесување ќе бидат казнети со 500 фунти. Најголемата европска авиокомпанија изјави дека ова ќе биде минималната казна и дека подоцна ќе побара надомест од патниците кои биле исфрлени во граѓанска постапка.
Нискобуџетната авиокомпанија изјави дека се надева оти нејзината нова политика ќе дејствува како пречка за неприфатливо однесување. Грубите, агресивни и пијани патници ги нарушуваат летовите и, во најекстремните случаи, можат да претставуваат ризик за безбедноста и да доведат до пренасочување на летот.
„Неприфатливо е сите патници во авионот да страдаат поради недоличното однесување на еден патник“, изјави портпарол на „Рајанер“ за „Гардијан“.
Авиокомпанијата, која превезе нешто повеќе од 200 милиони патници во изминатите 18 месеци, изјави дека ваквите инциденти се „изолирани инциденти што се случуваат кај сите авиокомпании“ и се предизвикани од „многу мал број патници што се однесуваат неконтролирано“.
Патниците што го нарушуваат сообраќајот веќе се соочуваат со високи казни и закана од можни кривични пријави или дури и затвор. Регулаторот, Управата за цивилно воздухопловство (CAA), вели дека патниците што го нарушуваат сообраќајот би можеле да бидат принудени да ги платат трошоците за пренасочување на нивните летови, што лесно може да надмине 10.000 фунти.
Секој што ќе биде фатен пијан во авион се соочува со максимална казна од 5.000 фунти и до две години затвор. Оние обвинети за посериозно дело за загрозување на воздухопловот би можеле да се соочат со затворска казна до пет години.
Мајкл О’Лири, извршен директор на „Рајанер“, претходно побара ограничување од два пијалоци за патниците на аеродромите. Тој рече дека тоа ќе помогне да се спречи зголемувањето на недоличното однесување во лет.
Свет
Последната авионска несреќа во Индија пред денешната, била во 2010 година

Повеќе од 200 луѓе загинаа кога авион на „Ер Индија“ со 242 лица се урна неколку минути по полетувањето од западниот град Ахмедабад кон Лондон, соопштија властите. Ова е најлошата воздушна катастрофа во светот во последната деценија.
Авионот се урна во станбена зона и удрил во студентски дом на медицински колеџ надвор од аеродромот, за време на паузата за ручек. Летал кон аеродромот Гетвик, јужно од британската престолнина.
Шефот на градската полиција, Г.С. Малик, за Ројтерс изјави дека досега од местото на несреќата се извлечени 204 тела. Малик додаде дека меѓу извлечените тела може да има патници и луѓе кои загинале на земја.
„Се чини дека нема преживеани“ меѓу 242 патници на несреќниот лет, изјави Малик за АФП. Во меѓувреме, индиската новинска агенција АНИ објави дека има двајца преживеани од летот, повикувајќи се на полицијата и службите за итни случаи.
Во авионот имало 169 индиски државјани, 53 британски државјани, седум португалски државјани и еден канадски државјанин. Меѓу патниците имало 217 возрасни, 11 деца и две бебиња, соопшти Ер Индија.
Од роднините е побарано да дадат примероци од ДНК за да се помогне во идентификацијата на загинатите, изјави државниот секретар за здравство Дананџај Двиведи.
Најсмртоносни воздушни несреќи
Последната голема воздушна катастрофа во Индија се случи во 2010 година. Авион на Ер Индија од Дубаи се урна при слетување во Бангалор на југот од земјата, при што загинаа 158 лица. Осум лица успеаја да се извлечат од остатоците на авионот.
Во 1996 година, летот 763 на Сауди Арабија ерлајнс се судри во воздух во близина на Њу Делхи со летот 1907 на Казахстан ерлајнс. Загинаа 349 лица во двата авиона, што ја прави најсмртоносна воздушна катастрофа во историјата.
Од 2000 година, имало шест воздушни несреќи низ целиот свет, секоја со повеќе од 200 жртви.
Најновата беше во април 2018 година, кога алжирски воен авион се урна кратко по полетувањето од база во јужен Алжир, при што загинаа 257 лица, претежно војници и нивните семејства.
Несреќата во Индија се случи на врвот на бумот на воздушниот сообраќај во земјата. Континуираниот раст на индиската економија и нејзината растечка средна класа ја трансформираа земјата со повеќе од 1,4 милијарди луѓе во трет најголем домашен пазар за воздушен сообраќај во светот, по САД и Кина.