Регион
Авионот на „Ер Србија“ удрил во антена, па почнало да тече гориво – кружел еден час над Белград
Авионот на компанијата „Маратон ерлајнс“, која врши сообраќај за „Ер Србија“, при полетувањето од аеродромот „Никола Тесла“ удрил во инфраструктурата, најверојатно инструментацијата која служи за слетување на авионот во спротивна насока од пистата, објасни Петар Воиновиќ од „Танго сикс“, воздухопловниот портал на Србија, за „Н1“.
Авионот потоа летал над Белград еден час пред итно да слета на белградскиот аеродром.
„Со сигурност знаеме дека 60 минути летал над предградијата на Белград. Тоа е со цел да се искористи што повеќе гориво“, објасни Воиновиќ за „Н1“.
Рече дека делот од антената што го удрил се заглавил во левиот корен на крилото, но дека леталото било целосно контролирано, освен еден детаљ – а тоа е дека клапите на авионот откажале.
„Авионот слета само малку побргу“, нагласува Воиновиќ.
Evo kako je izgledao E-195 reg. OY-GDC kompanije Marathon airlines koji leti za ErSrbiju večeras posle prinudnog sletanja na BEG.😕 pic.twitter.com/crLJURHeDa
— Peđa Vučetić (@Pedjijatar) February 18, 2024
При слетувањето, авионот прелетал покрај контролната кула на мала висина од 120 метри, така што контролата визуелно потврдила дека тркалата се извлечени. Уредникот на порталот „Танго сикс“ објаснува дека и ова е дел од вообичаената процедура бидејќи дошло до удар.
„Веднаш почувствувале дека удриле во нешто. Имале индикација дека тркалата се извлечени, но тоа морала да го потврди кулата“, додава Војиновиќ.
Екипажот знаел дека удриле во нешто, но не и колкава е целата штета, па по принудното слетување, станало јасно дека тече гориво, вели соговорникот. Но, таму веќе ги чекала пожарникарско-спасувачка единица, која штом видела дека тече гориво, почнала да го полева авионот со пена за да спречи пожар.
Според неофицијални информации, до инцидентот дошло бидејќи леталото полетало од погрешен дел од пистата, иако контролата на летање утврдила поинаква позиција.
„Она што се случи е дека требаше да има редовно полетување, временските услови беа повеќе од добри.
„За време на полетувањето, авионот излетал од пистата неколку стотини метри и дури кога се одвоил од земјата, удрил во некоја конструкција, што најверојатно е инструментацијата, која служи за слетување на авионот во спротивна насока од пистата“, вели Воиновиќ.
Според неговите информации, контролата на летање му дала дозвола на екипажот да полета од соодветна позиција, но од необјасниви причини авионот се нашол на пократка позиција отколку што требало.
Контролата на летање го забележала тоа и го прашала екипажот дали се сигурни дека може да полетаат оттаму или да се вратат на претходно определениот дел.
„Контролорот на летање забележал дека авионот дошол на раскрсницата Д5 наместо на Д6, која има многу помалку мерачи за полетување. Тој го повикал екипажот и прашал ‘дали сте свесни дека сте влегле во Д5’ и им рекол да ја прекалкулираат изведбата или да се вратат. Екипажот рекол дека сè уште може да полета од Д5. Не е јасно зошто го смениле ставот. На овој авион им требаат околу 1.430 метри за да полета под разни услови, а најверојатно имале околу 1.200 метри“, вели Воиновиќ.
Тој посочува дека во целиот инцидент „барем дел од безбедносниот синџир бил правилно направен“, а тоа, според него, е контролата на летање.
Тој забележува дека на крајот секогаш е одговорноста на екипажот на летот бидејќи тие ги знаат перформансите во однос на бројот на патници, тежината на авионот и должината на пистата.
„Не можеме да знаеме што се случило во нивниот процес на размислување. Таму, пак, одговорноста е исклучиво на пилотот“, заклучува соговорникот за „Н1“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Припаѓате во ЕУ со полнo правo: Кос до земјите од Западен Балкан
Европа не може да биде безбедна без Западен Балкан, изјави европската комесарка за проширување Марта Кос, наведувајќи дека државите од регионот имаат место во Европската Унија (ЕУ) како полноправни членки, пренесуваат медиумите во регионот.
Кос изјави денес во Тирана, на состанокот со лидерите на Зaпаден Балкан посветен на Планот за раст, дека денес безбедноста е една од најважните теми.
„А Европа не може да биде безбедна без Западен Балкан“, истакна Кос.
Како што изјави, ова е една грешка од минатото што ЕУ мора да ја исправи.
„Европа ве чека, вие веќе сте дел од Европа, но сега тоа треба да се постигне во институционална смисла преку членство во ЕУ“, рече Кос.
Зборувајќи за спроведувањето на Планот за раст за Западен Балкан и плановите за следниот период, таа рече дека има многу причини за славење.
„Но, во исто време, мора да бидеме искрени и да кажеме дека две од шесте земји сè уште не почнале да ги усвојуваат реформите“, рече Кос.
Како што наведе таа, двете земји кои најдобро спроведуваат реформи постигнаа околу 50 проценти.
Според Кос, овие примери најдобро покажуваат јасна врска помеѓу напредокот во процесот на пристапување и реформите.
Таа рече дека Европската комисија сака Планот за раст да успее, наведувајќи дека е важно соседите од ЕУ да се интегрираат што е можно повеќе во различни области и политики на Унијата, во делови од единствениот пазар, во енергетскиот пазар, но и во делот поврзан со европските вредности.
„Сакаме ЕУ да стане реалност за вашите граѓани“, рече Кос, додавајќи дека сака таа да донесе просперитет, безбедност и стабилност на целиот европски континент во време кога има надворешни противници кои би сакале да видат како таа пропаѓа.
Таа рече дека во ЕУ сакаат сите земји од Западен Балкан да напредуваат и никоја да не заостанува, додавајќи дека сите земји од регионот имаат место во ЕУ како рамноправни членови.
„И ги нагласувам членовите со полни права, бидејќи тоа е препорака за целосно усогласување со законите и вредностите на ЕУ“, истакна Кос.
Таа рече дека е потребно да се фокусираме на втората половина од спроведувањето на Планот за раст, наведувајќи дека ова е важно за граѓаните на сите земји.
Кос рече дека е важно да се работи на проекти за подобрување на транспортот, инфраструктурата, дигиталните иновации, заштитата на потрошувачите и туризмот.
„Се соочивме со недостаток на напредок во регионалната економска интеграција. Ова резултира со помал економски раст“, рече Кос, наведувајќи дека целосно заеднички регионален пазар би ги зголемил економиите за околу десет проценти.
Таа рече дека знае дека реформите не се секогаш лесни, но дека тие овозможуваат забрзување на пристапувањето кон ЕУ.
Кос рече дека земјите од Западен Балкан треба да ги подготват своите економии за единствениот пазар.
„Тие ви даваат пристап до третманот на земја-членка во некои политики на ЕУ. Покажете им на земјите-членки дека сте подготвени за поголема и подлабока интеграција во ЕУ“, рече Кос.
Фото: принтскрин
Регион
Поплави, лизгање на земјиште, проблеми во сообраќајот: обилните дождови предизвикаа проблеми во западна Грција
Поплавите и лизгањето на земјиштето предизвикаа големи проблеми во сообраќајот, како и материјална штета во западна Грција и на островот Крф, објавија денес грчките медиуми.
Поради ситуацијата на Крф, регионалните власти побараа од државните власти да прогласат вонредна состојба во северниот дел од островот, објавува Катимерини.
Како што е наведено, спортските настани закажани за викендот на Крф беа откажани поради бурата. Селото Карусадес на тој остров беше блокирано поради лизгање на земјиштето, а се урна и двокатна ненаселена зграда во центарот на тој град, додека патиштата во Сидари беа поплавени.
Спасувачки екипи со два чамци и водни пумпи беа испратени во областа. Карусаде, Велонадес и Сидари беа најтешко погодени, каде што екипите за цивилна заштита се обидуваат да го вратат сообраќајот.
Во таа област, на местото каде што се наоѓа полициската станица се урна рид, а неколку патролни возила беа сериозно оштетени. Во исто време, во Теспротија и Јанџина веќе трет ден има обилни дождови, а реката Каламас се излеа, поплавувајќи ги плантажите со мандарини.
Поплавите го погодија и регионот Трикала, каде што националниот автопат помеѓу Кожани и Лариса, на делницата од Ливадеру до Сарантапоре, беше целосно затворен поради одрони на карпи.
Фото: принтскрин
Регион
Вучиќ: Никогаш не сум носел снајпер, ниту сум слушнал за „сафари“, ќе ги ангажирам најдобрите адвокати во светот
Претседателот на Србија, Александар Вучиќ, зборувајќи за обвинувањата преку кои се поврзува со нападите во Сараево, рече дека никогаш не носел снајперска пушка и дека никогаш не слушнал за „сафари“. Најави тужби против весниците што го објавија ова за него.
Српскиот претседател во интервју за „ТВ Информер“ изјави дека е нормално демократските општества да имаат различни ставови и дека тоа е суштината на демократијата.
„Во отсуство на идеи, сè се сведува на личното. Не е неочекувано или различно отколку што беше. Сега се во момент на апсолутна беспомошност. Веќе реков дека немаат шанси, сега сè подобро разбираат дека сè е завршено и затоа нервозата е на врвот, мора да реагираат хистерично“, рече Вучиќ.
Зборувајќи за обвинувањата поврзани со нападите во Сараево, Вучиќ изјави дека никогаш не носел снајперист, ниту пак слушнал за „сафари“. Додаде дека бил испратен во Пале како некој што знае да зборува странски јазик.
„Гледате како „Билд“ се огради со прашалник. Сите други го направија истото. Телеграф дури објави и скриен дел од одговорот на Сузана. Претпоставувам дека мислеле дека кога ќе се случи нешто такво, дека имам нешто да кријам, дека ќе го прикријам. Тоа покажува колку не ме познаваат и колку не сакаат да ја препознаат вистината“, рече Вучиќ.
Тој истакна дека ќе ги ангажира најдобрите адвокати во светот да ги тужат Гардијан, Дејли Меил и другите медиуми што пишуваа за тоа.
„Верувам дека можам да земам милиони од нив за ова“, рече Вучиќ и додаде дека дел од парите ќе им одат на адвокатите, а тој дел ќе им се даде на некои деца на кои им е потребна помош.
Тој додаде и дека неговите противници имале, како што рече, многу погнасни обвинувања против него.
Фото: принтскрин

