Регион
Авионот на „Ер Србија“ удрил во антена, па почнало да тече гориво – кружел еден час над Белград
Авионот на компанијата „Маратон ерлајнс“, која врши сообраќај за „Ер Србија“, при полетувањето од аеродромот „Никола Тесла“ удрил во инфраструктурата, најверојатно инструментацијата која служи за слетување на авионот во спротивна насока од пистата, објасни Петар Воиновиќ од „Танго сикс“, воздухопловниот портал на Србија, за „Н1“.
Авионот потоа летал над Белград еден час пред итно да слета на белградскиот аеродром.
„Со сигурност знаеме дека 60 минути летал над предградијата на Белград. Тоа е со цел да се искористи што повеќе гориво“, објасни Воиновиќ за „Н1“.
Рече дека делот од антената што го удрил се заглавил во левиот корен на крилото, но дека леталото било целосно контролирано, освен еден детаљ – а тоа е дека клапите на авионот откажале.
„Авионот слета само малку побргу“, нагласува Воиновиќ.
Evo kako je izgledao E-195 reg. OY-GDC kompanije Marathon airlines koji leti za ErSrbiju večeras posle prinudnog sletanja na BEG.😕 pic.twitter.com/crLJURHeDa
— Peđa Vučetić (@Pedjijatar) February 18, 2024
При слетувањето, авионот прелетал покрај контролната кула на мала висина од 120 метри, така што контролата визуелно потврдила дека тркалата се извлечени. Уредникот на порталот „Танго сикс“ објаснува дека и ова е дел од вообичаената процедура бидејќи дошло до удар.
„Веднаш почувствувале дека удриле во нешто. Имале индикација дека тркалата се извлечени, но тоа морала да го потврди кулата“, додава Војиновиќ.
Екипажот знаел дека удриле во нешто, но не и колкава е целата штета, па по принудното слетување, станало јасно дека тече гориво, вели соговорникот. Но, таму веќе ги чекала пожарникарско-спасувачка единица, која штом видела дека тече гориво, почнала да го полева авионот со пена за да спречи пожар.
Според неофицијални информации, до инцидентот дошло бидејќи леталото полетало од погрешен дел од пистата, иако контролата на летање утврдила поинаква позиција.
„Она што се случи е дека требаше да има редовно полетување, временските услови беа повеќе од добри.
„За време на полетувањето, авионот излетал од пистата неколку стотини метри и дури кога се одвоил од земјата, удрил во некоја конструкција, што најверојатно е инструментацијата, која служи за слетување на авионот во спротивна насока од пистата“, вели Воиновиќ.
Според неговите информации, контролата на летање му дала дозвола на екипажот да полета од соодветна позиција, но од необјасниви причини авионот се нашол на пократка позиција отколку што требало.
Контролата на летање го забележала тоа и го прашала екипажот дали се сигурни дека може да полетаат оттаму или да се вратат на претходно определениот дел.
„Контролорот на летање забележал дека авионот дошол на раскрсницата Д5 наместо на Д6, која има многу помалку мерачи за полетување. Тој го повикал екипажот и прашал ‘дали сте свесни дека сте влегле во Д5’ и им рекол да ја прекалкулираат изведбата или да се вратат. Екипажот рекол дека сè уште може да полета од Д5. Не е јасно зошто го смениле ставот. На овој авион им требаат околу 1.430 метри за да полета под разни услови, а најверојатно имале околу 1.200 метри“, вели Воиновиќ.
Тој посочува дека во целиот инцидент „барем дел од безбедносниот синџир бил правилно направен“, а тоа, според него, е контролата на летање.
Тој забележува дека на крајот секогаш е одговорноста на екипажот на летот бидејќи тие ги знаат перформансите во однос на бројот на патници, тежината на авионот и должината на пистата.
„Не можеме да знаеме што се случило во нивниот процес на размислување. Таму, пак, одговорноста е исклучиво на пилотот“, заклучува соговорникот за „Н1“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Бугарија ја продолжи забраната за извоз на клучни лекови
Бугарија ја продолжи забраната за извоз на инсулини, инсулински аналози и група антибиотици до 23 јануари наредната година, според налог на министерот за здравство Силвио Кирилов. Министерството соопшти дека забраната повторно се продолжува поради проблеми со снабдувањето, пријавени недостатоци и одбивања од веледрогерии.
Како причини се наведуваат неправилности и доцнења во испораките, како и намалени количини нарачани лекови. Забраната ги опфаќа инсулините и нивните аналози, SGLT2-инхибиторите и лековите на база семаглутид, како и антибиотиците на база азитромицин. Забранет е и извозот на месалазин.
Забраната за извоз на инсулини првпат беше воведена во ноември 2023, а потоа повеќепати продолжувана.
Регион
Загрепскиот Вјесник ќе се руши поради нестабилна конструкција по пожарот
Потпретседателот на Владата и министер за простор, градителство и државeн имот, Бранко Башиќ со претставници на Град Загреб и стручњаци од Хрватскиот центар за сеизмичко инженерство соопшти дека култниот загрепски небодер Вјесник ќе се руши поради небезбедна конструкција.
Башиќ изјави дека извештајот на стручњаците укажува на сериозни статички оштетувања и опасност од урнување поради што ќе се изработи проект за уривање, а потоа ќе следи јавна набавка и самиот процес на рушење. Славонска авенија и подвозникот остануваат затворени до отстранување на објектот.
Стручњакот Марио Урош од Центарот за сеизмичко инженерство предупреди дека конструкцијата е делумно нестабилна поради оштетувањата од пожар, пукнатини и отпаѓање на елементи. Според него, потребно е итно уривање бидејќи опасноста со текот на времето расте.
Владата најави дека ќе се утврдат роковите за рушење и дека потоа ќе се уредува просторот на поранешниот Вјесник, со можен архитектонски конкурс. Стручните служби и полицијата ќе извршат увид, но екипите нема да престојуваат подолго во објектот поради ризикот.
Регион
(Видео) Синиша Каран нов претседател на Република Српска, Додик запеа на прославата
Синиша Каран од Сојузот на независни социјалдемократи (СНДС) е избран за нов претседател на Република Српска. Опозицијата објави дека ќе поднесе приговори поради нерегуларности и ќе побара повторување на изборите во Зворник, Добој и Лакташи, објави „Дневни аваз“.
Овие избори се карактеризираа со ниска излезност од 35,72 проценти, што е дури 18 проценти пониско од изборите во 2022 година.
„По којзнае кој пат, кога беше најтешко, победи српскиот народ“, рече Каран, откако партијата прогласи негова победа.
„Благодарност до сите што го препознаа овој момент и благодарност до претседателот Додик, и до сите што не се членови на нашата партија, но го препознаа овој момент. Српскиот народ даде решителен одговор на странскиот окупатор“, рече тој.
„Убеден сум дека администрацијата на Трамп ќе остане доследна и нема да се занимава со други земји, како што е Босна и Херцеговина. Тие сакаа да се ослободат од Додик, а сега добија двајца Додикови“, рече Каран.
Прославата во СНСД траеше до доцна во ноќта, а Додик го зграпчи микрофонот и запеа.
Милорад Додик никад веселији, издајник Вукановић никад тужнији! pic.twitter.com/XhlxnswOxx
— Саша Шарчевић (@saarcevic2901) November 23, 2025
Според прелиминарните податоци, Каран победи со три проценти повеќе гласови од неговиот главен противник, Бранко Блануша од Српската демократска партија (СДС).

