Регион
(Видео) Дожд, корозија и несоодветна документација… што го урна настрешникот во Нови Сад: нова анализа
Експертите од Градежниот факултет во Белград, доцентката Сања Фриц и редовната професорка Јелена Добриќ, ја анализираа достапната документација за уривањето на настрешникот на железничката станица во Нови Сад и, гостувајќи во поткастот „Сфера“, открија исклучително загрижувачки информации.
Имено, работата на хидроизолацијата на покривот е извршена во декември 2022 година, во текот на кој во Нови Сад врнело 18 дена. Ова беше истиот месец кога работата одеднаш беше забрзана, а рокот за нејзино завршување беше скратен за осум месеци, пишува „Нова.рс“.
Дека декември не е идеално време за хидроизолација на покрив што протекува со години, веројатно му е јасно на секој лаик, но се чини дека тоа не ги загрижило изведувачите. Увид во еден од градежните дневници, кој беше дел од нецелосната документација, потврди дека работата се одвивала во месец со 18 дождливи дена, според Фриц и Добриќ.
Сомнителна хидроизолација и забрзана корозија
Професорите Фриц и Добриќ нагласија дека е клучно за истрагата точно да се утврди кога се случила корозијата во рамките на врските што го поврзувале настрешникот со покривната конструкција. Тие објаснија дека, спротивно на популарното верување, корозијата не мора да се развива со децении, туку под одредени услови може да се развие само за неколку години.
Доказите исто така укажуваат дека водата била задржана во отворите на покривот, точно таму каде што биле прицврстени врските, иако оригиналниот дизајн предвидувал наклон за да се спречи ова.
„Брзината на развојот на корозијата во голема мера зависи и од степенот на агресивност на околината во која се наоѓа челичната компонента и апсолутно не е точно дека овој период е секогаш неколку децении, но може да биде и значително пократок. Затоа важно е да се одговори на прашањето кога се случила корозијата. Дали се случила пред или за време на периодот на реконструкција на зградата“, рече проф. д-р Јелена Добриќ.
Таа додаде дека достапната документација јасно покажува дека дождовницата била задржана на покривот, а по отстранувањето на слоевите на покривот, забележано е и присуство на вода над армирано-бетонската плоча.
„Период проследен со дожд“
„Ова е важно бидејќи, според документацијата што ја анализиравме, беше утврдено дека периодот на поправка на покривот, односно отстранување на старите слоеви и поставување нови, иако ова е на рамниот дел од покривот, за пилениот дел од покривот сметаме дека старите слоеви дури и не се отстранети, е извршен во периодот од септември 2022 до март 2023 година. Овој период бил проследен со врнежи од дожд, што значи дека постојат индикации дека регуларноста на поправката на покривот е доведена во прашање“, објасни Добриќ.
Нејзината колешка Сања Фриц откри клучен детаљ. „Работите за хидроизолација на покривот беа извршени во декември 2022 година. Самиот факт дека вакви работи се изведуваат во декември ни беше сомнителен. Ова е тој декември во кој рокот за завршување на работите беше значително скратен за осум месеци.
Ги преклопивме податоците од градежниот дневник за временските услови со податоците од Хидрометеоролошкиот завод и дојдовме до заклучок дека од сите работни денови во тој декември, дури 18 беа дождливи. Понекогаш со поголем, понекогаш со помал интензитет. Дали е можно да се хидроизолира покривот за време на врнежи?“, се прашуваше Фриц.
Недостиг на документација и скратени рокови
Професорката Фриц нагласи дека имале пристап само до еден градежен дневник, иако во записникот од состанокот е наведено дека секој подизведувач го чувал својот. „Имаме изјава потпишана од сите учесници на состанокот, но ги немаме градежните дневници на подизведувачите. Ги имаме градежните дневници само на еден подизведувач“, рече Фриц.
Иницијативата на властите од декември 2022 година да го скратат рокот за работата за седум до осум месеци, без позната причина, е особено парадоксална, особено затоа што првично беше одобрено продолжување на рокот.
„Дури и немаме распоред на работата. Првичниот распоред беше доставен, но не и коригиран, по одобреното скратување на работата, што е неопходно според договорот. Тој не е јавно достапен“, истакна Фриц. Покрај тоа, од огромната количина објавена документација, само мал процент се однесува на самата зграда на станицата.
Една дозвола за повеќе проблеми
Како еден од изворите на проблемот Фриц го наведува фактот дека за целиот комплексен проект е издадена само една дозвола, иако тој се состоел од разни елементи – од реконструкцијата на железницата до изградбата и реновирањето згради, вијадукти и мостови.
„За сè е издадена само една дозвола наместо неколку, според намената. Ова, верувам, создаде општа конфузија кај сите, инвеститорот, проектантот… Имаме случај каде што сосема различни објекти се третираат исто наместо секој објект да има независна техничка контрола“, рече Сања Фриц.
Според Јелена Добриќ, таквиот пристап создал простор за акумулација на грешки. „Веројатноста за превид е зголемена. Имаме јасна и достапна проектна документација, а градежната документација не е јасна, што е важно за утврдување на причината за уривањето. Засега причината за уривањето е корозијата, а другите фактори што доведоа до уривање на настрешникот не се доволно детаљно објаснети во тој наод“, смета Добриќ.
Конечно, Фриц посочи уште еден парадокс – Обвинителството излезе со предложеното обвинение на 30 декември, иако документацијата се дополнуваше сè до 6 март 2025 година.
фото: принтскрин
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Во Грција поплавени патиштата поради бурата, а училиштата во делови од земјата затворени
Бурата „Бајрон“, која ја погоди Грција, предизвика затворање на многу училишта, поплавени патишта и затворање на автопатот Атина-Коринт.
Рано утрово, националниот автопат Атина-Коринт беше затворен во еден дел поради лизгање на земјиштето и насобрана вода, објави Катимерини.
Обилните дождови доведоа и до поплавување на други патишта, додека дрвја паднаа во неколку области.
Во зори, преку бројот 112 беше испратена порака до жителите на Мегара и Мандра да се преселат од подрумот и приземјето на зградата на повисоките катови поради развојот на поплавите.
Како што е наведено, противпожарната служба, вооружените и безбедносните сили, шумската служба и Механизмот за цивилна заштита на регионот се во состојба на готовност, јавува Танјуг.
Надлежните служби на министерствата за здравство, инфраструктура и транспорт, животна средина и енергетика, труд и социјална сигурност, култура, како и рурален развој и храна, исто така се ставени во зголемена готовност.
Поради бурата „Бајрон“, која ги погоди источните и јужните делови на Грција, сите училишта во регионот Атика, како и на островот Родос, денес нема да работат, објавија грчките власти. „Безбедноста на нашите деца е приоритет за кој не може да се преговара. Ние донесуваме одлуки врз основа на научни податоци и не преземаме никакви ризици“, изјави регионалниот гувернер на Атика, Никос Хардалиас.
Тој додаде дека одлуката за затворање на сите јавни и приватни, основни и средни училишта е донесена по консултации со цивилната заштита и Министерството за образование.
Поради одлуката на градоначалникот на Родос, Александрос Колијадис, училиштата утре нема да бидат отворени на тој остров.
Фото: ЕПА
Регион
Поради бурата „Бајрон“, училиштата во Атика и Родос утре ќе бидат затворени
Поради бурата „Бајрон“, која ги погоди источните и јужните делови на Грција, сите училишта во регионот Атика, како и на островот Родос, утре нема да работат, објавија денес грчките власти.
„Безбедноста на нашите деца е приоритет за кој не може да се преговара.
Одлучуваме врз основа на научни податоци и не преземаме никакви ризици“, изјави регионалниот гувернер на Атика, Никос Хардалијас, пренесува Катимерини.
Тој рече дека одлуката за затворање на сите јавни и приватни, основни и средни училишта е донесена по консултација со цивилната заштита и Министерството за образование.
Поради одлуката на градоначалникот на Родос, Александрос Колијадис, училиштата утре нема да бидат отворени на тој остров.
Во областа источен Мани и општина Евротас, издадени се предупредувања поради лизгање на земјиштето и обилни врнежи од дожд, пренесува Танјуг.
Додека на делот од националниот пат Спарта – Гитео, сообраќајот е целосно во прекин, откако патот е поплавен на повеќе места, а сообраќајот е привремено пренасочен преку заобиколни патишта.
Фото: ЕПА
Регион
Вучиќ: Нѐ очекува најдобрата година во историјата на Србија
Александар Вучиќ се обрати до јавноста и рече дека верува оти следната година ќе биде најдобра за Србија, како и дека „сè додека е тој на чело на земјата, речиси и да нема шанси да има воени конфликти“.
Во Националниот дневник, Вучиќ зборуваше за итните прашања, предизвици со кои се соочува Србија и можните решенија.
– Имам две мали, не се толку мали, но не се најзначајни, релативно добри вести за граѓаните на Србија. Лукоил доби продолжување на лиценцата до 26 април, што значи дека 112 пумпи во Србија, од кои 11 се во Белград, останатите се во други делови на Србија, ќе можат да функционираат со нафтени деривати увезени од странство, а не само од НИС. Другата вест е дека Србија нема да има проблеми со гасот, ние нема да имаме проблеми со гасот до летото, а тоа е добра вест за граѓаните.
– Тие очекуваат нашите банки целосно да ги следат и одржуваат трансакциите за плаќање, кои веќе ги држиме на сопствен ризик 55 дена и, како што реков, ќе ги држиме уште некое време.
– Американската логика е да го однесат своето до крај, без оглед на цената што ќе ја плати Србија, а руската логика е исто така да го однесат своето до крај.
Енергетска безбедност
– Ќе има безброј проблеми. Дали знаете кој прв ја прекина соработката со НИС кога беа воведени санкциите? Руската компанија Лукоил. Тие беа првите што ја прекинаа соработката со НИС и кинеската компанија. Но, добро, ние постојано разговараме со сите, и со едниот и со другиот.
– Со полесни или потешки решенија, Србија ќе мора да има целосна енергетска безбедност. Тука нема филозофија, затоа се обидуваме, се бориме и работиме. Чекаме да видиме, се надеваме дека ќе го финализираат тој договор со некои од потенцијалните купувачи.
Државата е секогаш виновна
– Горд сум на Србија. Во нашата земја, средното име за секоја пцовка е секогаш земјата, не сметајќи го она „Вучиќ“. Бидејќи секогаш е виновна државата, без разлика колку ни помага, обезбедува бесплатен или најевтин транспорт, сè што можете само да сонувате во други земји. 55 дена, ниту една капка нафта не стигна до нас преку цевководот. Горд сум на Србија. Кога сето тоа ќе се случи и сè уште немате никакви проблеми, бидејќи зборував за 1.000 технички проблеми, тогаш морам да бидам горд на мојата земја. Немаме проблеми со резервите, плативме сè, стотици милиони евра некој мораше да плати.
– Во најтешки услови, успеавме да ја намалиме инфлацијата, драматично да ги зголемиме пензиите, веќе од 1 декември, и сето тоа го направивме. Горд сум на земјата. Имаме многу проблеми, знам колку повеќе можам да работам, но ете.
Србија може да издржи до 15 март
– Им реков на граѓаните „Знам дека можеме да издржиме до 15 март“. Сигурен сум дека Русите ќе се договорат, бидејќи ми се чини дека би било нормално тие да ја разберат позицијата на Србија, ние не се придруживме на казнените мерки на никаков начин, ние сме единствените што не се придруживме. Очекуваме да го сторат тоа. Ако мислите дека можеме да живееме без нафта, тоа е невозможно.
– Морам да се однесувам одговорно кон сите во светот, но она за што луѓето не треба да се грижат, што ќе се случи е дека ако Србија има доволно нафта, бензин, дизел, керозин, мазут, доволно од сè, тоа сигурно ќе биде случај. Ние добиваме нафта од Медитеранот, но мора да знаете многу, државата не е играчка, мора да се справите со секој детаљ за да им ја кажете вистината на луѓето. Нашиот раст ќе забави и ќе има малку помали зголемувања на пензиите и платите ако не го решиме ова брзо, затоа рековме 15 март. Луѓето знаат дека никогаш не сум ги излажал и лажел. Верувам дека следната година ќе биде најдобрата година во нашата историја, што се однесува до промената на лицето на Србија, верувам дека ќе биде најдобрата во нашата историја. Но, мора да работиме напорно и да се бориме, ќе има многу тешки одлуки што ќе треба да ги донесеме, вели Вучиќ, според српските медиуми.
Фото: ЕПА

