Регион
Земјите од Западен Балкан се обврзаа на воспоставување директни железнички конекции помеѓу големите градови
Декларација за подобрување на квалитетот и брзината на услугите на железничката мрежа потпишаа земјите од Западен Балкан во рамките на меѓународниот самит посветен на развојот на железницата во регионот, што денеска се одржува во Белград, Србија.
Со декларацијата земјите од Западен Балкан се обврзуваат на воспоставување директни железнички конекции помеѓу големите градови, на дигитализација на железничките системи за меѓусебно поврзување и овозможување размена на податоци за прекуграничен превоз на стоки и патници, на развој на интелигентни транспортни системи и воведување мултимодални јазли, како и намалување на несреќите преку модернизација на железничките премини до крајот на 2025 година.
Македонскиот министер за транспорт и врски, Благој Бочварски, на настанот истакна дека се работи на регионално унапредување и модернизација на железницата.
„Наша заедничка цел е железничкиот транспорт да биде еднакво развиен како и во земјите на Европската Унија и да биде признат и препознен како побрз, безбеден и еколошки транспорт. Од нас се очекува да продолжиме да работиме како што работевме и во претходниот период. Ќе потенцирам дека завршувањето на реформите во железничкиот сектор, зајакнување на човечките капацитети, одржување на постојната мрежа, безбедноста, како и новите инвестиции, се клучен елемент за подобрување на сегашната состојба. Морам да спомнам и дека на Коридорот 10 направени се рехабилитации на неколку делници, со што брзината ја подигнавме до 120 километри на час. На тој начин работиме на кохезија со железничките системи во регионот“, изјави Бочварски.
Во рамките на самитот директорот на ЈП „МЖ Инфраструктура“, Хари Локвенец, потпиша меморандум за разбирање со железниците од земјите од Западен Балкан, со кој железничките компании се обрвзуваат да работат на унапредување на железничката мрежа и подобрување на безбедноста во сообраќајот.
Меѓународниот самит е дел од иницијативата на Европската Унија во рамките на глобалниот настан „Година на железницата“, посветена на развој и модернизација на железничкиот сектор.
Како дел од овој настан, вечерва, на железничката станица во Скопје пристигнува европскиот воз, со кој се промовира железничкиот транспорт како најбезбеден и најекономичен.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Албанија со торта во Брисел го прослави отворањето на последниот преговарачки кластер со ЕУ
Албанија со торта во Брисел го прослави отворањето на последниот од вкупно шест преговарачки кластери со ЕУ.
„Го отворивме последното кластер-поглавје од преговорите со Европската унија, поставувајќи апсолутен рекорд во процесите на европската интеграција со отворање на сите поглавја за само 14 месеци. Сега следува завршување на преговорите до 2027 година, согласно Заедничкиот план со Европската комисија“, соопшти премиерот на Албанија, Еди Рама.
Албанија е земјата што најбрзо напредува во пристапните преговори. Според новата методологија на пристапните преговори, 35 преговарачки поглавја се поделени во шест тематски единици, шест кластери. Преговорите повеќе не се отвораат во поединечни поглавја, туку во кластери, што не е случај со затворањето, каде што секое поединечно поглавје сè уште се затвора одделно.
По отворањето на сите кластери за преговори, следниот чекор е да се исполнат привремените критериуми во основниот кластер, кој ги опфаќа правдата и внатрешните работи, што е услов за затворање на другите поглавја од преговорите. Албанската влада си постави цел да ги заврши пристапните преговори до крајот на 2027 година.
Регион
Албанија го отвори последниот преговарачки кластер со ЕУ
Албанија денес ги отвори преговорите во последниот од вкупно шест преговарачки кластери, кои ги опфаќаат земјоделството, кохезиската политика и буџетот, а сега останува да го затвори поглавјето.
„Албанија покажа дека е посветена на европскиот пат, дека има јасна политичка посветеност, беше особено пофалена затоа што е 100% усогласена со заедничката надворешна и безбедносна политика на ЕУ“, изјави хрватскиот државен секретар во Министерството за надворешни работи, Андреја Метелко Згомбиќ.
Албанија е земјата што најбрзо напредува во пристапните преговори. За 13 месеци, таа ги отвори сите шест преговарачки кластери. Според новата методологија на пристапните преговори, 35 преговарачки поглавја се поделени во шест тематски единици, шест кластери.
Преговорите повеќе не се отвораат во поединечни поглавја, туку во кластери, што не е случај со затворањето, каде што секое поединечно поглавје сè уште се затвора одделно.
По отворањето на сите кластери за преговори, следниот чекор е да се исполнат привремените критериуми во основниот кластер, кој ги опфаќа правдата и внатрешните работи, што е услов за затворање на другите поглавја од преговорите.
Албанската влада си постави цел да ги заврши пристапните преговори до крајот на 2027 година.
„Албанија е најдобриот пример за трансформативната моќ на проширувањето. Таа е инспирација за многу земји од Западен Балкан“, рече комесарката за проширување Марта Кос.
Регион
Силно невреме во Словенија: Поплави, лизгање на земјиштето, оштетени патишта…
Силно невреме проследено со обилни дождови го погоди регионот Горишка во Словенија, предизвикувајќи поплави, лизгање на земјиштето и значителни штети на инфраструктурата. Ситуацијата е најтешка во областа на Горишка брдо, а проблеми се пријавени и во општините Канал об Сочи и Толминско, пишува N1 Словенија.
Според Сем Космач, командант на регионалниот штаб за цивилна заштита за Северна Приморска, поројни и атмосферски води продреле во бројни згради во општините Брда и Канал об Сочи во текот на ноќта. Пожарникарите и цивилната заштита имале околу петнаесет интервенции, а операциите за санација сè уште се во тек.

Исто така, регистрирани се неколку помали лизгања на земјиштето кои во моментов не ги загрозуваат станбените згради, но некои патишта се затворени поради нив.
Во Горишке Брди, лизгањата на земјиштето затрупале неколку патишта, а еден мост е целосно уништен. Голема штета е предизвикана и на електричната инфраструктура. Во Вишњевик, лизгање на земјиштето однесе бетонски столб од далновод, оставајќи околу 200 корисници без електрична енергија. Во Шловренац, свлечиште помести втор столб за електрична енергија, оставајќи уште 80 домаќинства без струја.
Проблеми има и во општината Канал об Сочи, каде што локалното население пријавува поплавени подруми. Во областа Толмин, пожарникарите интервенираа поради поплавена куќа во Бача при Модреју и во Идрија при Бача, каде што надојдениот поток предизвикува проблеми.
Метеорологот на АРСО, Бране Грегорчич, изјави дека најсилните врнежи од дожд се регистрирани во текот на ноќта, првенствено во областа помеѓу Горишка Брда и Толмин, каде што имаше и локални бури.
Иако сè уште врне во регионот Горишка, Грегорчич истакнува дека најлошото од бурата помина и дека врнежите ќе се намалат во текот на денот.

