Регион
Обелоденети делови од договорот меѓу Белград и Приштина
Договорот меѓу Белград и Приштина, кој се очекува да биде потпишан во Белата куќа за неколку часа, сè уште не е објавен, но некои делови излегоа во јавноста, пренесе „Танјуг“.
Како што објави „Б92“ тие стигнале до јавноста благодарение на несогласувањата меѓу лидерите на Косово.
Поранешниот премиер на Косово, Рамуш Харадинај, попладнево му порача на сегашниот премиер, Авдулах Хоти, дека ќе ја напушти владејачката коалиција доколку Хоти потпише договор со кој, како што изјави Харадинај, на Србија ѝ се препушта да управува со езерото Газивода, односно со дел од територијата и ресурсите на Косово.
Газивода е значаен енергетски ресурс, а Харадинај смета дека тој не смее да биде во рацете на Србија, бидејќи, како што наведува, Газивода е само 2,7 километри во Србија, а 9,2 километри на територијата на Косово, поточно на северот на Косово.
Договорот, исто така, предвидува и реализација на проектот „мини-Шенген“, на кој се спротивстави Приштина, и покрај притисокот на албанскиот премиер Еди Рама да се приклучи на иницијативата на српскиот претседател Александар Вучиќ.
Документот предвидува и мораториум на членството на Косово во меѓународните организации за една година, што, исто така, се дозна благодарение на незадоволството на Харадинај.
Документот содржи и проекти во вредност од 13 милијарди долари, како што објави приштинската телевизија „Клан Косова“. Станува збор за финансиски средства предвидени за инвестиции во инфраструктура и заеднички регионални проекти кои ќе влијаат на развојот на Косово и Србија.
Телевизијата „Клан Косова“ известува, неофицијално, дека договорот нема да биде потпишан меѓу делегациите на Белград и Приштина, туку секоја страна ќе го потпише документот посебно со американскиот претседател Доналд Трамп.
Телевизијата објави дека најверојатно нема да има потреба тие документи да бидат ратификувани во парламентите на двете држави.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Орбан: Срамно е како ЕУ се однесува кон Србија
Унгарскиот премиер Виктор Орбан денес изјави дека Србија е клучна земја во Западен Балкан и дека начинот на кој Европската унија се однесува кон Белград е срамен и неправеден.
Орбан го изјави ова пред самитот на Европската унија и земјите од Западен Балкан во Брисел, одговарајќи на прашање за отсуството на Србија од состанокот, објавија регионалните медиуми.
Тој изјави дека Западен Балкан претставува економска резерва на злато за Европската Унија и дека Србија игра клучна улога во регионалната стабилност и заштитата на Европа од мигрантските текови.
„Не можеме ништо да направиме без Србија. Она што се случува тука, мислам на третманот и однесувањето кон Србија, е срамно. Тоа е целосно неправедно и неприфатливо“, рече Орбан.
Унгарскиот премиер истакна дека Србија сочинува повеќе од една третина од вкупното население на Западен Балкан, додека, според него, најмалку половина од економијата на регионот е поврзана со таа земја. Тој додаде дека околу две третини од извозот на Западен Балкан е поврзан со Србија.
„Без Србија, невозможно е да се направи нешто на Западен Балкан“, тврди Орбан.
Тој оцени дека, за да се најдат решенија за постојните предизвици, Европската унија прво треба да ја прифати Србија како членка, а дури потоа да го продолжи процесот на проширување со другите земји во регионот.
„Ние го правиме токму спротивното. Не е добро. Лошо е, неправедно и срамно. Затоа ние Унгарците мора да ја поддржиме Србија да продолжи напред“, заклучи Орбан.
Српскиот претседател Александар Вучиќ изјави доцна синоќа дека Србија нема да присуствува на денешниот самит ЕУ-Западен Балкан во Брисел, наведувајќи дека не сака владата на земјата да трпи притисок, но повтори дека Белград останува посветен на членството во ЕУ.
фото/депозитфотос
Регион
Храната за бебиња „аптамил АР1“ повлечена од пазарот во Хрватска
Поради зголеменото присуство на бактеријата Bacillus cereus, хрватскиот Државен инспекторат го повлече од пазарот „аптамил АР1“, формула за бебиња, произведена од Nutricia Export BV од Холандија, соопшти Хрватската агенција за земјоделство и храна (HAPIH).
Ова е исклучиво за производот од 400 g (храна за посебни медицински потреби) со рок на траење до 17.5.2026 година и ЛОТ: 111444865. Дистрибутер на производот на хрватскиот пазар е AWT International d.o.o.
Производот не е во согласност со регулативата на Европскиот парламент и на Советот за утврдување на општите принципи и барања на законодавството за храна, основање на Европскиот орган за безбедност на храната и утврдување процедури во прашањата за безбедност на храната и водичот за микробиолошки критериуми за храна, објави 2Индекс.хр“.
Регион
Сараево меѓу најзагадените градови во светот утрово
Сараево утрово се најде на врвот на листата на градови со најголемо загадување на воздухот во светот врз основа на податоците собрани и систематизирани од швајцарската веб-страница IQAir.
Според податоците, квалитетот на воздухот во главниот град на Босна и Херцеговина беше во таканаречената кафеава категорија, што е највисокото можно ниво на предупредување или ознака за воздух опасен за здравјето на луѓето. Индексот на квалитет на воздухот беше 355, а сè над 300 се смета за опасно за здравјето.
Следниот град со најголемо загадување на воздухот во светот беше Лахор во Пакистан со индекс од 271, што спаѓа во категоријата многу нездрав воздух.
Концентрацијата на фини честички прашина во воздухот ПM 2,5, кои продираат длабоко во белите дробови и може трајно да го оштетат здравјето во Сараево, беше 53 пати поголема од годишната референтна вредност дозволена од стандардите на Светската здравствена организација (СЗО).
Сараево е на листата на најзагадени градови во светот од синоќа. Ваквата ситуација е честа појава во зимските месеци, особено во периодите кога има температурна инверзија, па добиената магла го покрива сараевскиот басен, а честичките штетни супстанции се акумулираат под него.
За најголеми загадувачи на воздухот во Сараево се сметаат многуте согорувачки постројки, кои користат цврсти горива, како и густиот градски сообраќај, кој вклучува голем број стари возила. Локалните власти со децении не успеваат да го решат овој проблем, според медиумите во регионот.
Фото: депозитфотос

