Регион
Студентот кој го преживеа страшниот судир меѓу возови во Грција сè уште е во кома – беше најден жив помеѓу 57 мртви
Помина една година од страшниот судир на патнички и товарен воз во близина на Лариса, Грција.
Невидената несреќа однесе дури 57 животи, а меѓу телата беше пронајден и млад човек, кој преживеа. Герасимо Јасонас Георгиадис, студент од Волос, беше единствениот преживеан од првиот вагон на патничкиот воз, но и една година по несреќата тој сè уште е во кома.
„Сè уште не можам да се соочам со сликата на тие два вагона“, вели неговата мајка, пишува „Прототема“.
Мајката не губи надеж и секогаш е покрај синот.
„Една година храбро се бори за живот“, вели жената и додава дека лекарите на одделението за интензивна нега на Општата болница во Лариса станале како дел од нивното семејство.
По судирот, Герасимо излетал од вагонот и се здобил со сериозни повреди на главата, па неговата состојба се уште се наведува како критична.
„Герасимос води титанска битка. Сепак, се е клучно, не ми текнува ништо друго освен да бидам до него. Развојот на неговата состојба е непредвидлив. Герасимо имаше две операции. Прогнозата е лоша. Покрај мојата љубов, имам само надеж и верба да му дадам. Верувам во него бидејќи доби многу битки. Од се срце им благодарам на луѓето кои се молат за моето дете“, рекла мајката.
Семејствата на жртвите присуствуваа на комеморацијата на местото на трагедијата во неделата.
„Наша одговорност е да се потсетиме на 57-те души и да го почитуваме тој помен. Денес е тежок ден. Почести го заспаниот со тишина и молитва. Не го третирајте со врева. Загинатите не треба да останат само спомен на несреќата“, рече митрополитот Хиероним.
Истрагата не е завршена и се уште не се познати точните околности под кои се случи судирот на патнички воз и товарен воз на 28 февруари 2023 година, кој однесе голем број животи.
Според објавените информации, се чини дека до несреќата дошло поради погрешно ракување на шефот на станицата во Лариса, кој на делницата Лариса – Евангелизам го насочил патничкиот воз на пругата на која бил и товарниот воз.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Рама објави укинување на забраната за „Тик-ток“ во Албанија
Албанскиот премиер Еди Рама објави дека социјалната мрежа „Тик-ток“ повторно ќе биде достапна во Албанија.
Рама во интервју за „Политико“ истакна дека албанската влада постигнала партнерство со претставници на социјалната мрежа и дека набргу ќе претстави нови мерки за заштита на јавноста во оваа земја.
„Задоволни сме од резултатот. Постигнавме партнерство и се надевам дека во наредните недели или месеци ќе го презентираме планот пред албанските граѓани, како што ветивме“, рече Рама.
Албанската влада го забрани „Тик-ток“ пред една година кога објавите на платформата предизвикаа тепачка меѓу млади, во која 14-годишно момче беше избодено до смрт.
Регион
Србија меѓу првите во регионот што воведува тестирање на алкохол кај летачкиот и кај кабинскиот персонал
Од 1 јануари 2026 година во Србија ќе почне систематско тестирање на летачкиот и на кабинскиот екипаж за присуство на алкохол.
Со тоа Србија станува една од првите земји во регионот што ја воведува оваа постапка во целост, објави Дирекцијата за цивилно воздухопловство на Србија.
Тестирањето ќе се спроведува на летачкиот и на кабинскиот екипаж на домашни и странски авиони што ги користат аеродромите во Србија.
Проверките ќе ги вршат специјално обучени и овластени воздухопловни инспектори на Дирекцијата.
Постои нулта толеранција за присуство на алкохол кај членовите на екипажот на авионите.
За мерење на количината алкохол ќе се користат сертифицирани и калибрирани уреди за мерење алкохол во здивот, кои имаат доказна вредност во судските постапки.
Во случај член на летачкиот или кабинскиот екипаж да го одбие тестот или тестот утврди присуство на алкохол, воздухопловниот инспектор привремено ќе му забрани да ги извршува должностите на член на екипажот и ќе го пријави тоа кај надлежните органи.
По правило тестирањето ќе се врши во кабината на авионот, а податоците за спроведените тестови ќе се внесуваат во централизирана база на податоци управувана од Агенцијата за безбедност на воздухопловството на Европската Унија (EASA).
За почетокот на примената на оваа постапка Дирекцијата навремено ги информира сите воздухопловни субјекти во Србија и EASA, која има улога да обезбеди поддршка во дефинирањето на приоритетите за тестирање и управувањето со релевантните податоци.
Фото: depositphotos
Регион
Во Хрватска во тек е јавна дебата за изградбата на првата нуклеарна централа
Во Хрватска предлог-законот за примена на нуклеарна енергија за цивилни цели, изготвен од работна група, составена од голем број експерти од областа, е пуштен на јавна дебата, што всушност е првиот сериозен правен чекор во долгорочниот и скап процес на изградба на првата нуклеарна централа на хрватска територија.
Во последните месеци, министерот за економија, Анте Шушњар, често се појавуваше во јавноста со идејата дека Хрватска треба да изгради сопствена нуклеарна централа, што во овие нови геополитички околности и трендови на напуштање на фосилните горива, како и во времето на револуцијата на вештачката интелигенција и потребата од огромни количини електрична енергија, би донело стабилност во електроенергетскиот систем на земјата и би влијаело на намалувањето на емисиите на штетни гасови, пренесува „Танјуг“.
Од нацрт-верзијата на предложениот закон е јасно дека Хрватска во иднина во голема мера ќе се потпира на нуклеарна енергија. Планот е една третина од електричната енергија до 2040 година да доаѓа од нуклеарни извори.

