Регион
Набљудувачка на српските избори: „Бугарски воз“ се случува во Нов Белград
Србија денеска избира нов парламент, неполни 18 месеци по последните парламентарни избори, во контекст на рекордна инфлација и масовни протести против насилството кое се претвори во опозициско движење, а фаворит за предвремени избори е десничарската националистичка српска напредна Партијата (СНС) на претседателот Александар Вучиќ.
Либералите се надеваат дека ќе го преземат главниот град Белград на локалните избори одржани во исто време.
Избирачките места се отвораат во 7 часот, а се затвораат во 20 часот. Првите резултати се очекуваат доцна навечер во недела.
Последните анкети и даваат мнозинство на Српската напредна партија на претседателот Александар Вучиќ, со 40 до 45 отсто од гласовите.
Набљудувачот Марина Павлиќ за српската телевизија Нова ТВ изјави дека се забележани бројни неправилности во подготовките за гласање на избирачките места. Станува збор за сериозни и помали прекршувања на изборниот процес. На некои места контролната ливче не била вметната пред почетокот на гласањето, забележано е дека некои ги фотографираат гласачките ливчиња, а во Нов Белград дури е забележан и „бугарски воз“.
Порталот Данас.рс пишува дека „бугарскиот воз“ е популарна техника на изборна кражба која со години се пријавува на изборите во Србија. Наводно, името го добила по изборната кражба во Бугарија на изборите во 2009 година.
„Бугарскиот воз“ е еден од начините на кои една политичка партија може да ги злоупотреби избирачките права на граѓаните и да ги намести резултатите во нивна полза.
Овој метод функционира со тоа што „локомотивата“, односно лице кое е блиско до изборната организација или на некој начин поседува празно ливче, го пополнува тоа ливче надвор од избирачкото место и го дава на следниот гласач, е, „вагонот“.
Гласачите тоа го прават најмногу со паричен надоместок или под уцена, пишува порталот.
Тоа гласачко ливче, кое е пополнето во корист на одредена партија, гласачот го става во кутијата, додека своето, непополнето ливче го приложува на „локомотивата“. Таа повторно го полни и го дава на следниот „вагон“, кој ја повторува постапката.
Оваа постапка се повторува се додека има „вагони“ кои ќе внесат веќе пополнети ливчиња.
Павле Димитријевиќ, директор за правни работи на Црта, за Нова ТВ изјави дека за да се спречи „бугарскиот воз“, во Правилникот за работа на избирачките одбори е предвидено Избирачкиот одбор да ја извести полицијата доколку забележи дека гласач не ставил гласачкото ливче во кутијата, додека работното тело на РИК- и го внесува во записникот.
Вучиќ изминативе денови речиси секој ден се појавуваше на телевизија за да повика да се гласа за СНС, сугерирајќи дека постои опасност од хаос во земјата.
„Не се работи за мене, за тоа што сакам да останам на власт. Станува збор за тоа тие да уништат сè. Ќе ни требаат 20 години за да поправиме сè“, рече тој за време на едно од неговите последни предизборни настапи.
Опозициската коалиција се залагаше за живот „без страв од моќниците“, мирно општество и подобрување на економската состојба.
Инфлацијата силно ја погоди земјата, една од најсиромашните на европскиот континент, а особено влијае на храната.
Годишната стапка на инфлација надмина 15 отсто во пролетта, за во ноември да се намали на 8 отсто.
Според неколку студии, владата е фаворизирана во медиумите, а само претседателот зазема 40 отсто од времето посветено на вестите.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Падна снег, дува силен ветер: делови од Хрватска без струја, автопатот затрупан
Снег паѓа во Горски Котар и Лика и во делот на континентална Хрватска – од Загорје, Меѓумурје до Славонија. Силен ветер дува на Јадранот, во Риека ветерот урива дрвја и телефонски столбови.
Поради снегот, во Горски Котар и Лика во моментот нема слободен патен правец од внатрешноста кон Далмација, Риека и Истра и обратно за камионите со приколки и сите други возила што немаат зимска опрема.
Поради ветерот, на автопатот А7 Рупа – Крижишќе сообраќајот е забранет за автобуси, мотоцикли и возила со камп-приколки.
Регион
Силен земјотрес во Грција: се стресе островот Кос
Земјотрес со јачина од 4,5 степени според Рихтеровата скала денеска ја погоди Грција.
Епицентарот на земјотресот бил на 36 километри од градот Кефалос на островот Кос на длабочина од 104 километри.
Засега нема информации за причинета материјална штета.
Регион
Адвокатот за апсењата во Нови Сад: Ќе поминат најмалку пет години до пресудата
Адвокатот Боривоје Боровиќ и архитектот Слободан Малдини за „Н1 Србија“ ја коментираа веста за апсењата поради уривањето на натстрешникот во Нови Сад.
„Сведок сум дека кога ќе се случи ваков настан, секогаш се одредува притвор, се повикуваат луѓето што работеле на проектот. Тоа не се случи овде“, рече Боровиќ.
„Пред повеќе од десет години, мојот професор, тогаш асистент, го дизајнира натстрешникот на стадионот ‘Војводина’ во Нови Сад. Ветерот го сруши натстрешникот… Истата вечер дојдоа да го земат… за да не влијае на ситуацијата, сега ова беше задоцнета акција“, рече Малдини.
На прашањето дали на Александар Вучиќ му е дозволено да поседува документи поврзани со овој случај, Боровиќ вели:
„Видовме дека во тие важни случаи претседателот е првиот што ги добива доказите, не само тој, туку и министрите. Тие ги просејуваат и ги анализираат доказите во своите канцеларии. Сведоци сме дека не само претседателот се меша во секоја истрага, но и сите што ќе ѝ паднат на памет на извршната власт. Има еден важен принцип, а тоа е дека е забрането да се контаминираат доказите! Овде се контаминираат“, вели тој.
Истакнува дека е апсолутно јасно оти за овој случај морало да има одредени притвори.
„За сите луѓе што учествуваа во процесот. Особено што е толку трагична ситуацијата“, додаде тој.
Слободан Малдини вели дека струката не се покажала.
„Струката не се покажа. Веројатно ќе се прошири обвинението, ќе се појави и корупција. Да видиме зошто струката не се покажа – поради немоќ, неорганизираност, незнаење или корупција? Истрагата ќе го покаже тоа“, рече Малдини.
И тој вели дека е можна контаминација на доказите.
„Помина многу време и во секој случај е можна контаминација, но технички местото на злосторството е исчистено. Тоа не се прави. Како го однесоа тоа, како се случи тоа“, се прашува Малдини.
Според него, работите може да се реконструираат на хартија.
„Но, тоа не е доволно. Експертските мислења не се прават на хартија, туку на терен. Имаме фотографии од местото, па затоа ги коригирав моите ставови само врз основа на тие фотографии. Но, главната работа е што не е битно што се случило, туку дека се случило, тоа е важно на почетокот. Дека компанијата што работела на проектот отишла со претпоставка оти технички објектот е исправен. Значи, автомобилот на денот на сервисот е добар, сервисерот го враќа автомобилот, возилото се распаднало и убило луѓе. Тука е јасна ситуацијата – луѓето испорачале технички неисправен објект, го ставиле во употреба и на тој начин допуштиле да се случи ова што се случи“, вели тој.
Малдини вели дека, според него, невозможно е проектантите да го немале оригиналниот проект.
„Сега сите се преправаат дека го немаат оригиналниот проект, што, според мене, е невозможно бидејќи сите проекти се копираат во осум примероци и им се даваат на осум институции. Ако не е во архивата, тогаш е во Секретаријатот за урбанизам, ако не е таму, тогаш е во фирмата… Глупост е што го немаа оригиналниот дизајн. Второ, ако немале, морале да се свртат кон друг тип на проектирање. Значи, немаме, не можеме да дојдеме до тоа, потоа одиме од почеток, ја реконструираме целата конструкција на поинаков начин“, нагласи тој.
Боровиќ вели дека би сакал да го види записникот од истрагата.
„Да видам што е пронајдено на самото место, колку е осигурен, кој го обработил местото на настанот… Истрчаа да отстранат сè пред време, требаше два дена да го обработат местото на настанот. Сосема ми е јасно – Весиќ и другите истрчаа дека натстрешникот не е реконструиран. Тоа покажува дека и тие се вознемирени и дека е погодена суштината. Од друга страна, тоа е кривично дело наречено попречување докази. Покажаа дека знаат многу за оваа тема“, рече Боровиќ.
„Ако немале оригинален проект, бидејќи така работат, тогаш гревот е уште поголем“, вели Боровиќ.
„Сигурен сум дека нема да имаме пресуда најмалку пет години. Додека не заврши ЕКСПО, додека остатокот од корупциските пари не се изнесе преку гредежништвото. Ќе биде сè тоа мачкање очи на јавноста“, изјави Боровиќ.
Малдини смета дека во случајот со несреќата во Нови Сад се работи за човечка грешка.