Регион
Потпишан е договорот за слободна трговија меѓу Србија и Евроазиската економска унија
Српската премиерка, Ана Брнабиќ, во Москва потпиша договор за слободна трговија меѓу Србија и Евроазиската економска унија (ЕАЕУ) и нејзините земји членки – Русија, Казахстан, Белорусија, Ерменија и Киргистан.
Со потпишувањето на договорот, Србија ќе може да извезува речиси 100 проценти од производите без царини, јавува РТС.
Меѓу другото, станува збор за извоз на 2.000 тони цигари, 400 тони кравјо сирење, неограничен извоз на овчо и козјо сирење, како и овошна ракија, 90.000 литри вино.
Според договорот, кој е потпишан денес, останува царината на извозот на автомобили од Србија.
Со потпишувањето на договорот, Србија нема да стане членка на Евроазиската економска унија бидејќи членството не беше тема на преговорите што се водеа од 2016 година.
Минатата година размената на Србија со овие пет земји членки на Евроазиската унија изнесувала 3,4 милијарди долари. Стока во вредност од 1,1 милијарда американски долари била извезена од Србија, а увезени се производи во вредност од 2,3 милијарди американски долари.
Претседателот Александар Вучиќ претходно изјави дека договорот е важен за Србија и нејзината економија и дека ја зајакнува довербата.
Евроазиската економска унија е основана на 1 јануари 2015 година на идеја на рускиот претседател Владимир Путин. Домашниот бруто-производ во ЕАЕУ е 1,9 трилион американски долари или 3,2 проценти од светскиот БДП, а невработеноста е 5,4 проценти, додава РТС.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
Грција истражува криминална шема со учество на Бугарија за увоз на половни автомобили
Независната агенција за јавни приходи откри даночна измама поврзана со увоз на половни автомобили во Грција преку бугарска компанија. Грчките трговци увезувале преку бугарска фиктивна компанија со лажни документи и избегнале даноци наметнати при увоз меѓу земјите во Европската Унија.
Бугарската компанија ги купила автомобилите од Германија според вообичаениот даночен систем. Потоа ги препродала на грчки дилери со лажни фактури и ја прикрила шемата за даночење маржа во Европската Унија, пренесе „бнр.бг“.
Врз основа на лажните бугарски документи грчките трговци не го платиле увозниот данок на царина.
Според Независната агенција за јавни приходи, досега се откриени прекршоци кај 19 луксузни автомобили во вкупна вредност од 890 илјади евра. Избегнати се даноци во вредност од 212 илјади евра.
Истрагата за активностите на автомобилите увезени од Бугарија продолжува веќе неколку години. Се користат дигитално следење и вкрстена проверка, известуваат царинските службеници. Увозниците на автомобили што го прекршиле законот ќе бидат гонети и ќе ги платат износите во буџетот, известуваат инспекциските тимови.
Регион
(Видео) Дожд, корозија и несоодветна документација… што го урна настрешникот во Нови Сад: нова анализа
Експертите од Градежниот факултет во Белград, доцентката Сања Фриц и редовната професорка Јелена Добриќ, ја анализираа достапната документација за уривањето на настрешникот на железничката станица во Нови Сад и, гостувајќи во поткастот „Сфера“, открија исклучително загрижувачки информации.
Имено, работата на хидроизолацијата на покривот е извршена во декември 2022 година, во текот на кој во Нови Сад врнело 18 дена. Ова беше истиот месец кога работата одеднаш беше забрзана, а рокот за нејзино завршување беше скратен за осум месеци, пишува „Нова.рс“.
Дека декември не е идеално време за хидроизолација на покрив што протекува со години, веројатно му е јасно на секој лаик, но се чини дека тоа не ги загрижило изведувачите. Увид во еден од градежните дневници, кој беше дел од нецелосната документација, потврди дека работата се одвивала во месец со 18 дождливи дена, според Фриц и Добриќ.
Сомнителна хидроизолација и забрзана корозија
Професорите Фриц и Добриќ нагласија дека е клучно за истрагата точно да се утврди кога се случила корозијата во рамките на врските што го поврзувале настрешникот со покривната конструкција. Тие објаснија дека, спротивно на популарното верување, корозијата не мора да се развива со децении, туку под одредени услови може да се развие само за неколку години.
Доказите исто така укажуваат дека водата била задржана во отворите на покривот, точно таму каде што биле прицврстени врските, иако оригиналниот дизајн предвидувал наклон за да се спречи ова.
„Брзината на развојот на корозијата во голема мера зависи и од степенот на агресивност на околината во која се наоѓа челичната компонента и апсолутно не е точно дека овој период е секогаш неколку децении, но може да биде и значително пократок. Затоа важно е да се одговори на прашањето кога се случила корозијата. Дали се случила пред или за време на периодот на реконструкција на зградата“, рече проф. д-р Јелена Добриќ.
Таа додаде дека достапната документација јасно покажува дека дождовницата била задржана на покривот, а по отстранувањето на слоевите на покривот, забележано е и присуство на вода над армирано-бетонската плоча.
„Период проследен со дожд“
„Ова е важно бидејќи, според документацијата што ја анализиравме, беше утврдено дека периодот на поправка на покривот, односно отстранување на старите слоеви и поставување нови, иако ова е на рамниот дел од покривот, за пилениот дел од покривот сметаме дека старите слоеви дури и не се отстранети, е извршен во периодот од септември 2022 до март 2023 година. Овој период бил проследен со врнежи од дожд, што значи дека постојат индикации дека регуларноста на поправката на покривот е доведена во прашање“, објасни Добриќ.
Нејзината колешка Сања Фриц откри клучен детаљ. „Работите за хидроизолација на покривот беа извршени во декември 2022 година. Самиот факт дека вакви работи се изведуваат во декември ни беше сомнителен. Ова е тој декември во кој рокот за завршување на работите беше значително скратен за осум месеци.
Ги преклопивме податоците од градежниот дневник за временските услови со податоците од Хидрометеоролошкиот завод и дојдовме до заклучок дека од сите работни денови во тој декември, дури 18 беа дождливи. Понекогаш со поголем, понекогаш со помал интензитет. Дали е можно да се хидроизолира покривот за време на врнежи?“, се прашуваше Фриц.
Недостиг на документација и скратени рокови
Професорката Фриц нагласи дека имале пристап само до еден градежен дневник, иако во записникот од состанокот е наведено дека секој подизведувач го чувал својот. „Имаме изјава потпишана од сите учесници на состанокот, но ги немаме градежните дневници на подизведувачите. Ги имаме градежните дневници само на еден подизведувач“, рече Фриц.
Иницијативата на властите од декември 2022 година да го скратат рокот за работата за седум до осум месеци, без позната причина, е особено парадоксална, особено затоа што првично беше одобрено продолжување на рокот.
„Дури и немаме распоред на работата. Првичниот распоред беше доставен, но не и коригиран, по одобреното скратување на работата, што е неопходно според договорот. Тој не е јавно достапен“, истакна Фриц. Покрај тоа, од огромната количина објавена документација, само мал процент се однесува на самата зграда на станицата.
Една дозвола за повеќе проблеми
Како еден од изворите на проблемот Фриц го наведува фактот дека за целиот комплексен проект е издадена само една дозвола, иако тој се состоел од разни елементи – од реконструкцијата на железницата до изградбата и реновирањето згради, вијадукти и мостови.
„За сè е издадена само една дозвола наместо неколку, според намената. Ова, верувам, создаде општа конфузија кај сите, инвеститорот, проектантот… Имаме случај каде што сосема различни објекти се третираат исто наместо секој објект да има независна техничка контрола“, рече Сања Фриц.
Според Јелена Добриќ, таквиот пристап создал простор за акумулација на грешки. „Веројатноста за превид е зголемена. Имаме јасна и достапна проектна документација, а градежната документација не е јасна, што е важно за утврдување на причината за уривањето. Засега причината за уривањето е корозијата, а другите фактори што доведоа до уривање на настрешникот не се доволно детаљно објаснети во тој наод“, смета Добриќ.
Конечно, Фриц посочи уште еден парадокс – Обвинителството излезе со предложеното обвинение на 30 декември, иако документацијата се дополнуваше сè до 6 март 2025 година.
фото: принтскрин
Регион
Ужас во Грција: човек затворил 58 мачки и ги мачел, осуден на глоба од 1,7 милион евра
Грчки суд изрече казна од 1,7 милиони евра за суровост кон животните.
По дојава од минувачи, грчката полиција наишла на затвор за мачки. 68-годишен Грк затворил 58 мачки во трошна зграда. Ги оставил без храна, вода и ги мачел. Уапсениот човек им рекол на властите дека собирал животни скитници бидејќи бил чувствителен на нивната тешка состојба.
Неговите адвокати се обидоа да го претстават како ментално болен, но експертите на судот докажаа дека тој бил свесен за своите постапки.
За првпат, суд изрече казна од 1,7 милиони евра поради екстремната суровост на делото, коментираат адвокатите.
Судиите, исто така, ги забележаа претходните нечовечки и сурови дела на обвинетиот кон кучињата.
Животните се сместени во засолниште и за нив се грижи соопшти Сојузот за заштита на животните.

