Регион
Револт во Германија поради новите правила за работниците од Западен Балкан, меѓу кои и македонските
Идната Демохристијанско-социјалдемократската влада планира да инвестира 500 милијарди евра во наредните години во реконструкција на дотраената инфраструктура: железници, патишта и мостови. Во исто време, има намера да се фокусира на уште еден итен проблем, а тоа е недостатокот на станови во Германија, пишува Дојче веле.
Но, за тие планови, покрај пари, ќе бидат потребни и многу работници, квалификувани и неквалификувани. Токму во овој сектор Правилото за Западен Балкан, воведено во 2016 година, ги покрива потребите на германскиот пазар на труд во последните години бидејќи, за разлика од другите програми за имиграција на работна сила, Правилото за Западен Балкан не ја условува квалификацијата, туку само договорот за вработување на германскиот работодавач. Ова и овозможи на градежната индустрија особено да вработува неквалификувани работници кои исто така се дефицитарни на германскиот пазар на труд.
Погрешна и штетна одлука
Минатата година, социјалдемократско-зелено-либералната влада, во екот на имиграциската либерализација, ја зголеми годишната квота како дел од правилото за Западен Балкан од 25 на 50 илјади работни дозволи годишно. Но, во својот коалициски договор, идната влада минатата недела повторно ја намали таа квота на 25.000 годишно.
Сега многу работодавци се прашуваат која е причината за ова намалување.
„Правилото за Западен Балкан се покажа како испробан инструмент за регрутирање работна сила без прекумерна бирократија, што инаку е реткост во секторот за миграција“, изјави за „Штутгартер цајтунг“ заменик-директорот на Германската индустриска и трговска комора, Ахим Деркс. Затоа одлуката на идната влада повторно да ја преполови квотата за Западен Балкан, според него, оди во погрешна насока.
Тим-Оливер Милер, директор на Централната асоцијација на германската градежна индустрија, дели слично мислење. Тој за „Штутгартер цајтунг“ изјави и дека намалувањето на годишната квота особено влијае на градежната индустрија.
„Значаен дел од странските работници на германските градилишта доаѓаат од некои од земјите на поранешна Југославија… сегашната одлука за намалување на овој контингент е изненадувачка и штетна за индустријата. Особено ако се земат предвид планираните инфраструктурни проекти кои ќе ја зголемат побарувачката за работна сила“, вели Милер.
Зошто да се намалат квотите?
Намалувањето на квотата нема да влијае само на големите инфраструктурни проекти, туку и на станбената изградба, смета Аксел Гедашко, директор на чадор-асоцијацијата за изградба на станови (ГдВ).
„Ако протокот на работници од Западен Балкан се преполови, тоа би можело да го влоши недостигот на работна сила на градилиштата“, смета Гедашко.
Ниту Јан Даненбринг од Централното здружение на германски занаетчии (ЗДХ) не ја разбира причината за намалувањето на контингентот.
„Федералната влада неодамна ја удвои оваа квота и сега ја враќа назад иако околностите во споредба со минатата година не се променети“, вели Даненбринг, исто така за „Штутгартер цајтунг“ и заклучува: Ако сакаме да промениме нешто во секторот за домување, ќе ни треба секој човек.
Негативни коментари и недоволно разбирање за одлуката на идната влада за правилата за работниците од Западен Балкан доаѓаат и од редот на експертите за пазарот на трудот. Херберт Брикер од Институтот за истражување на пазарот на труд (ИАБ) смета дека потегот на владата испраќа погрешен сигнал. Тој посочува дека вработувањето на Западен Балкан досега се покажало како успешен механизам.
„Од 95 до 98 отсто од оние кои пристигнале во Германија како дел од ова правило се вработени една година по нивното пристигнување во Германија и редовно ги плаќаат своите придонеси“, заклучува Брикер.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Регион
(Видео) Дожд, корозија и несоодветна документација… што ја урна настрешницата во Нови Сад: нова анализа
Експертите од Градежниот факултет во Белград, доцентката Сања Фриц и редовна професорка Јелена Добриќ, ја анализираа достапната документација за уривањето на настрешницата на Железничката станица во Нови Сад и, гостувајќи во подкастот „Сфера“, открија исклучително загрижувачки информации.
Имено, работата на хидроизолацијата на покривот е извршена во декември 2022 година, во текот на кој во Нови Сад врнело 18 дена. Ова беше истиот месец кога работата одеднаш беше забрзана, а рокот за нејзино завршување беше скратен за осум месеци, пишува Нова.рс.
Дека декември не е идеално време за хидроизолација на покрив што протекува со години, веројатно му е јасно на секој лаик, но се чини дека тоа не ги загрижило изведувачите. Увид во еден од градежните дневници, кој беше дел од нецелосната документација, потврди дека работата се одвивала во месец со 18 дождливи денови, според Фриц и Добриќ.
Сомнителна хидроизолација и забрзана корозија
Професорите Фриц и Добриќ нагласија дека е клучно за истрагата точно да се утврди кога се случила корозијата во рамките на врските што ја поврзувале настрешницата со кровната конструкција. Тие објаснија дека, спротивно на популарното верување, корозијата не мора да се развива со децении, туку под одредени услови може да се развие само за неколку години.
Доказите исто така укажуваат дека водата била задржана во отворите на покривот, точно таму каде што биле прицврстени врските, иако оригиналниот дизајн предвидувал наклон за да се спречи ова.
„Брзината на развој на корозијата во голема мера зависи од степенот на агресивност на околината во која се наоѓа челичната компонента и апсолутно не е точно дека овој период е секогаш неколку децении, но може да биде и значително пократок. Затоа, важно е да се одговори на прашањето кога се случила корозијата. Дали се случила пред или за време на периодот на реконструкција на зградата“, рече проф. д-р Јелена Добриќ.
Таа додаде дека достапната документација јасно покажува дека дождовницата била задржана на покривот, а по отстранувањето на слоевите на покривот, забележано е и присуство на вода над армирано-бетонската плоча.
„Период проследен со дожд“
„Ова е важно бидејќи според документацијата што ја анализиравме, беше утврдено дека периодот на поправка на покривот, односно отстранување на старите слоеви и поставување на нови, иако ова е на рамниот дел од покривот, за пилениот дел од покривот сметаме дека старите слоеви дури и не се отстранети, е извршен во периодот од септември 2022 до март 2023 година. Овој период бил проследен со врнежи од дожд, што значи дека постојат индикации дека регуларноста на поправката на покривот е доведена во прашање“, објасни Добриќ.
Нејзината колешка Сања Фриц откри клучен детаљ. „Работите за хидроизолација на покривот беа извршени во декември 2022 година. Самиот факт дека вакви работи се изведуваат во декември ни беше сомнителен. Ова е тој декември во кој рокот за завршување на работите беше значително скратен за осум месеци.
Ги преклопивме податоците од градежниот дневник за временските услови со податоците од Хидрометеоролошкиот завод и дојдовме до заклучок дека од сите работни денови во тој декември, дури 18 беа дождливи. Понекогаш со поголем, понекогаш со помал интензитет. Дали е можно да се хидроизолира покривот за време на врнежи“, се прашуваше Фриц.
Недостаток на документација и скратени рокови
Професорката Фриц нагласи дека имале пристап само до еден градежен дневник, иако во записникот од состанокот е наведено дека секој подизведувач го чувал својот. „Имаме изјава потпишана од сите учесници на состанокот, но ги немаме градежните дневници на подизведувачите. Ги имаме градежните дневници само на еден подизведувач“, рече Фриц.
Иницијативата на властите од декември 2022 година да го скратат рокот за работата за седум до осум месеци, без позната причина, е особено парадоксална, особено затоа што првично беше одобрено продолжување на рокот.
„Дури и немаме распоред на работата. Првичниот распоред беше доставен, но не и корегиран, по одобреното скратување на работата, што е неопходно според договорот. Тој не е јавно достапен“, истакна Фриц. Покрај тоа, од огромната количина објавена документација, само мал процент се однесува на самата зграда на станицата.
Една дозвола за повеќе проблеми
Како еден од изворите на проблемот, Фриц го наведува фактот дека за целиот комплексен проект е издадена само една дозвола, иако тој се состоел од различни елементи – од реконструкцијата на железницата до изградбата и реновирањето на згради, вијадукти и мостови.
„За сè е издадена само една дозвола, наместо неколку, според намената. Ова, верувам, создаде општа конфузија кај сите, инвеститорот, проектантот… Имаме случај каде што сосема различни објекти се третираат исто, наместо секој објект да има независна техничка контрола“, рече Сања Фриц.
Според Јелена Добриќ, таков пристап создал простор за „акумулација на грешки“. „Веројатноста за превид е зголемена. Имаме јасна и достапна проектна документација, додека градежната документација не е јасна, што е важно за утврдување на причината за уривањето. Засега, причината за уривањето е корозијата, додека другите фактори што доведоа до уривање на настрешницата не се доволно детално објаснети во тој наод“, смета Добриќ.
Конечно, Фриц посочи уште еден парадокс – Обвинителството излезе со предложеното обвинение на 30 декември, иако документацијата се дополнуваше се до 6 март 2025 година.
фото: принтскрин
Регион
Ужас во Грција: човек затворил 58 мачки и ги мачел, осуден на 1,7 милиони евра казна
Грчки суд изрече казна од 1,7 милиони евра за суровост кон животните.
По дојава од минувачи, грчката полиција наишла на затвор за мачки. 68-годишен Грк затворил 58 мачки во трошна зграда. Ги оставил без храна, вода и ги мачел. Уапсениот човек им рекол на властите дека собирал животни скитници бидејќи бил чувствителен на нивната тешка состојба.
Неговите адвокати се обидоа да го претстават како ментално болен, но експертите на судот докажаа дека тој бил свесен за своите постапки.
За првпат, суд изрече казна од 1,7 милиони евра поради екстремната суровост на делото, коментираат адвокатите.
Судиите, исто така, ги забележаа претходните нечовечки и сурови дела на обвинетиот кон кучињата.
Животните се сместени во засолниште и за нив се грижи соопшти Сојузот за заштита на животните.
Регион
Борисов: Имаме предложено име за посебен управител во ‘Лукоил’, чекаме Радев да се изјасни
Чекаме претседателот Радев да донесе одлука – да стави вето или да го усвои законот, имаме име за посебен управител во Лукоил, тоа е договорено со партнерите, изјави лидерот на ГЕРБ, Бојко Борисов, пред новинарите во парламентот.
Според него, единствената улога на шефот на државата е да стави вето на законот или да го донесе, а не да дава совети.
„Знам зошто го направи тоа, беше иритиран од писмо што му го испратив доверливо“, рече Борисов, без да даде детали.
„Можам да го уверам претседателот Радев дека секоја акција што ја преземаме е координирана со Европската комисија, OPAC и Министерството за енергетика на САД. Затоа, сè што барам е да проговори“, додаде Борисов, цитиран од БГНЕС.
Според него, доколку Радев не стави вето, веднаш ќе биде назначен управител.
„Сè е во ред – имаме бензин шест месеци, дизел четири, керозин два месеци“, објасни понатаму лидерот на ГЕРБ.
Борисов беше категоричен дека Пеевски нема да ја земе рафинеријата, исто како што нема да ја земат Кирил Петков и Асен Василев.

