Свет
Во конструкцијата на катедралата имало 1.300 дрва, огнот избувнал на таванот

Како започна пожарот во Нотр Дам и што ја предизвика огнената стихија, е прашањето што се наметнува по вчерашниот страотен пожар што ја зафати оваа француска знаменитост со огромно исторско значење. Светските медиуми објавуваат детални информации околу изградбата на категралата и нејзииното реновирање коешто било во тек, како и вредното богатство во внатрешноста на катедралата, коешто е уништено во огнената стихија.
Според информациите што се објавени, за конструкцијата на катедралата биле искористени 1.300 дрва. Според експертите, пожарот најверојатно изгувнал токму во дрвените греди кои ја сочинуваат конструкцијата на катедралата. За оваа 850-годишна зграда, дури 1.300 дрва се претворени во греди, поради што овој дел од Нотр Дам популарно се нарекува „шума”.
Во понеделникот попладне катедралата Нотр Дам во центарот на Париз почна да гори. По девет часа, околу 400 пожарникари успеале да го стават под контрола. Најпопуларната историска атракција во Париз и Франција, која е посетена од 13 милиони луѓе годишно, е само уште еден потсетник за она што е изградено пред повеќе од 800 години.
Главниот пожарникар Жан-Клод Галет вели дека пожарот започнал на таванот на катедралата. Дрвени греди ја сочинуваа целата внатрешна контрукција, на кои се држеше и покривот. Овие греди се веројатно причината зошто пожарот беше толку разорен и зошто на пожарникарите им требаа околу девет часа за да го изгаснат. Целиот покрив беше во пламен и не беше можно да се гасне од воздух бидејќи се сметало дека „водени бомби” целосно би можеле да ја урнат катедралата.
Поголемиот дел од покривот е уништен, но двете предни кули се зачувани. Се урна централната кула, а по неа огнот проголта и уште една.
За среќа, дел од уметничкото богатство претходно е изнесено поради реставрацијата на Нотр Дам и е спасено. На пример, минатата недела 16 бакарни статуи биле изнесени од катедралата.
Во катедралата се чувал и еден од најпознатите верски артефакти – круна од трње, која храбрите пожарникари успеале да ја спасат од огнот. И покрај густиот чад, тие сè уште ги извлекуваат од внатрешноста религиозните артефакти и уметнички дела од непроценливо значење. Олтарот и крстот останале недопрени од огнот.
Причината за пожарот не е позната. Прелиминарната истрага откри дека пожарот избувнал случајно и дека не е подметнат.
Нотр Дам со години „плаче” за реставрација бидејќи делови веќе беа уништени од забот на времето, а пожарот само го доуништи тоа што беше останато. Реновирањето на најпознатата готска зграда во светот ќе чини околу 180 милиони долари.
Во своите 850 години постоење катедралата поминала низ бројни предизвици. Французите почнале да ја градат во 1163 година и била завршена во 1345 година. Била оштетена и занемарена за време на Француската револуција, а романот на Виктор Иго, „Sвонарот на Богоричната црква” во 1831 година, укажа на нејзината страшна состојба. Поради таа книга, Нотр Дам доби нов изглед. Реновирањето траеше 20 години, од 1844 до 1864 година.
Покрај тоа што е скапоцен камен на готската архитектура, Нотр Дам е од суштинско значење за историјата на Франција и на Европа. Во неа Хенри VI бил крунисан за француски крал во 1431 година. Наполеон Бонапарта во неа бил прогласен за цар во 1804 година. Ивана Орлеанска била беатифицирана во 1909 година.
„Тажен сум, гори еден дел од нас. Ова е трагедија за целиот народ” – рече францускиот претседател, Емануел Макрон, додека со своите сограѓани синоќа гледаше како се уништува еден вреден дел од историјата.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
(Видео) Министерот за транспорт на Турција се сними себеси како вози со 225 км/ч додека слуша музика: набргу беше казнет

Турскиот министер за транспорт е казнет за пребрзо возење кога објави видео од себе како вози на автопат со народни песни што ечат од неговиот автомобил под хаштагот #TurkeyAccelerates.
Во неделата вечерта министерот Абдулкадир Уралоглу сподели видео на интернет на кое се гледа како вози на автопат во близина на главниот град Анкара слушајќи народни песни и извадоци од говорите на претседателот Реџеп Таип Ердоган.
Во неколку одделни видеа, на кои ненамерно се прикажува брзинометарот, може да се види како тој достигнува брзина помеѓу 190 и 225 км/ч. Ограничувањето на брзината на овој автопат во Турција е 135 км/ч.
Неколку часа подоцна Уралоглу го објави повторно видеото признавајќи дека бил казнет за пречекорување на дозволената брзина пишувајќи дека со споделувањето на видеото, тој го предизвикал тоа.
Türkülerle Ankara-Niğde Otoyolu hatırası… 📹🎶
Yorulduğumuzda Sn. Cumhurbaşkanımızdan ilham alıyor, “Yeterince çalışmadık” diyerek yolumuza devam ediyoruz…#TürkiyeHızlanıyor 🇹🇷 pic.twitter.com/iGToOlTpfD
— Abdulkadir URALOĞLU (@a_uraloglu) August 24, 2025
„Седнав зад воланот за да го проверам автопатот Анкара – Нигде и ненамерно го пречекорив ограничувањето на брзината за кратко време. Всушност, се осудив себеси со видеото“, напиша тој.
Казната, чија копија ја објави, покажуваше дека Уралоглу возел со 225 км/ч и бил казнет со 9.267 турски лири (190 евра).
„Отсега па натаму ќе бидам многу повнимателен. Почитувањето на ограничувањето на брзината е задолжително за сите“, изјави министерот.
Регион
Девојки скокнале од воз во движење бидејќи ја пропуштиле својата станица, едната е во критична состојба: хорор во Бугарија

Две девојки, на возраст од 20 и 21 година, биле итно префрлени во болница во Пловдив откако скокнале од патнички воз на линијата Софија-Бургас во близина на железничката станица „Клисура“, потврди вчера прес-центарот на Одделот за внатрешни работи во Пловдив. 20-годишната девојка се здобила со тешки повреди и е во критична состојба, објавува порталот 24chasa.bg.
Инцидентот бил пријавен во службите за итни случаи во вторник околу 13:30 часот. Според првичните информации, девојките скокнале од прозорецот додека возот се движел, објавува БНТ.
Се наведува дека тие скокнале од возот во движење бидејќи ја пропуштиле станицата од каде што требало да слезат.
Наводно, не успеале да ја отворат вратата од вагонот на време. Кога конечно успеале да го сторат тоа, решиле да скокнат, но возот веќе добивал брзина.
Покрената е прелиминарна истрага и е известено Окружното обвинителство.
Поради инцидентот, сообраќајот помеѓу станиците „Клисура“ и „Стрјама“ е привремено прекинат.
Според Антонија Иванова од прес-центарот на Универзитетската болница за активен третман „Свети Георги“ во Пловдив, состојбата на 20-годишното девојче е исклучително лоша, објавува 24chasa.bg.
„Во моментов не можам да дадам никакви дополнителни информации. Другото девојче, кое има 21 година, е хоспитализирано во клиника во здравствена установа во стабилна состојба“, рече таа.
фото: принтскрин
Свет
Научник тврди: Мистеријата на Бермудскиот Триаголник е решена!

Од мистериозни исчезнувања на авиони до морничави бродови без екипаж, Бермудскиот Триаголник со децении го освојуваше вниманието како место на некои од најнеобичните феномени на Земјата. Сега еден научник тврди дека конечно пронашол рационално објаснување за мистеријата што го мачи светот повеќе од еден век.
Триаголникот помеѓу Флорида, Порторико и Бермуда е познат по многубројни фатални несреќи, што предизвика многубројни теории за паранормалното. Но д-р Сајмон Боксал, океанограф на Универзитетот во Саутемптон, верува дека одговорот не лежи во вонземјаните или фантастичните димензии, пишува „Дејли мејл“. Според него, причината за исчезнувањата во областа се таканаречените џиновски бранови.
Овие ненадејни, огромни бранови – познати и како екстремни бури – може да бидат двојно повисоки од околните бранови и да достигнат висина до 30 метри. Не само што се екстремно стрмни туку често доаѓаат од неочекувани насоки, без оглед на преовладувачкиот ветер.
Д-р Боксал тврди дека брод заглавен на патот на таков бран би можел да потоне за неколку минути. Мистеријата на Бермудскиот Триаголник доби посебен замав по исчезнувањето на американскиот брод USS Cyclops во 1918 година. Овој голем носач на јаглен, кој служел како брод за снабдување на морнарицата за време на Првата светска војна, исчезнал без трага или сигнал за помош додека пловел од Бразил кон Соединетите Американски Држави. И покрај обемното пребарување, бродот долг 165 метри и неговите 306 члена на екипажот никогаш не биле пронајдени. Се развиле многу теории за таквото ненадејно исчезнување, од вонземјани до временски дупки. Сепак, д-р Боксал верува дека Cyclops веројатно настрадал од разорен џиновски бран.
Во документарецот „Мистеријата на Бермудскиот Триаголник“ тој објаснува дека областа е особено склона кон вакви бранови поради судирот на бури од север и од југ, со дополнителни временски нарушувања од областа на Флорида. Тој и неговиот тим изградија намален модел на USS Cyclops за да тестираат како би се однесувал во услови на џиновски бран. Се покажа дека поради неговото рамно дно и големата маса бродот бргу бил преплавен.
Боксал продолжува да објаснува дека бранот може да биде толку стрмен што бродот би останал заглавен помеѓу два врва на брановите, со неговиот труп изложен и неподдржан во средината. Во таква ситуација,ж бродот би можел да се скрши на половина. „Овие бранови се неверојатно стрмни и високи – некои се евидентирани и над 30 метри“, рече Боксал. „Ако бродот наиде на ваков бран, може да потоне во рок од две до три минути“. Тоа исто така би објаснило зошто многу бродови и авиони никогаш немале време да повикаат помош – тие, едноставно, би исчезнале без предупредување. „Колку е поголем бродот, толку се поразорни последиците“, додава Боксал.
И покрај неговите тврдења, некои научници не го сметаат Бермудскиот Триаголник за нешто посебно. Многу истражувачи истакнуваат дека бројот на несреќи во областа не е поголем отколку во другите делови од океанот со густ сообраќај.
Националната океанска и атмосферска администрација на САД (NOAA) наведува: „Нема докази дека Бермудскиот Триаголник доживува повеќе необјаснети исчезнувања отколку другите големи и прометни делови од океанот“. Исто така, податоците од британската осигурителна компанија „Лојдс од Лондон“ покажуваат дека стапката на загуби на бродови во Бермудскиот Триаголник е во согласност со глобалниот просек. Инцидентите што се случуваат обично може да се припишат на природни феномени, како што се џиновските бранови, или, едноставно, на фактот дека пловидбата во Карипското Море е исклучително тешка. NOAA додава: „Факторите на животната средина би можеле да ги објаснат повеќето, ако не и сите, исчезнувања. Големиот број острови во Карипското Море создава многубројни плитки области, што претставуваат сериозен ризик за морскиот сообраќај“.
фото: принтскрин