Забава
Речиси 330.000 луѓе потпишаа петиција за затворање на инстаграм-профилот на Јелена Карлеуша
Откако српската пејачка Јелена Карлеуша неодамна се најде во центарот на вниманието поради нејзините објави на социјалните мрежи за протестите во Србија и Александар Вучиќ, покрената е петиција за затворање на нејзиниот Инстаграм профил.
Здружението на граѓани Еко Стража од Србија ова барање го испратило до компанијата Мета поради „говор на омраза, расизам, ксенофобија и штетно однесување“, јавуваат српските медиуми. Досега се собрани речиси 330 илјади потписи, а нивната цел е 350 илјади.
„Бараме Мета да го суспендира Инстаграм профилот на Јелена Карлеуша поради говор на омраза, расизам, ксенофобија, таргетирање поединци и генерално штетно однесување. Ова се повеќекратни прекршувања на упатствата на заедницата на Инстаграм, особено во однос на говорот на омраза, вознемирување и дезинформации“, порачуваат од Еко Стража.
Тие исто така додадоа дека пејачката ги користи своите профили на социјалните мрежи за политички пропагандни цели. Според нив, од почетокот на студентските протести во Србија, Карлеуша речиси секој ден споделува десетици објави за поддршка на претседателот Вучиќ и отворено ги навредува сите кои не се согласуваат со нејзиното мислење.
„Профилот на Карлеуша на Инстаграм постојано се користи како платформа за таргетирање поединци, ширење реторика на омраза и промовирање пропаганда во корист на српскиот автократ Александар Вучиќ. Нејзините објави вклучуваат ксенофобични и расистички коментари, како и координирано вознемирување на поединци и групи. Овие акции не само што ги кршат политиките на Инстаграм туку и придонесуваат за непријателско окружување на интернет што поттикнува понатамошна поделба и нетолеранција“, се наведува понатаму.
„Според сопствените упатства на Инстаграм, говорот на омраза и вознемирувањето се строго забранети. Сепак, и покрај бројните извештаи од корисници, нејзиниот профил останува активен и продолжува да служи како мегафон за екстремизам и политичка манипулација, дозволувајќи им на таквата содржина да опстојува, ја поткопува посветеноста на Инстаграм за безбеден и инклузивен дигитален простор“, додаваат од неформалната група Еко гарда.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Забава
Пред „Титаник“ и Оскарите, Леонардо Дикаприо имал поинаков сон, но и доста необичен прекар
Иако денес е еден од најголемите холивудски актери, ѕвездата на „Титаник“, „Волкот од Волстрит“ и „Си беше еднаш во Холивуд“, Леонардо Ди Каприо во младоста сериозно размислувал да се откаже од глумата поради опсесијата со брејкденс.
Во интервју од 1994 година тој призна дека не бил заинтересиран за училиште, особено за математика, и дека креативната енергија ја насочувал кон дружење и танцување. Често организирал брејкденс настапи со пријатели, дури и пред соучениците.
Години подоцна, во разговор со Опра Винфри, потврди дека како дете речиси ја напуштил глумата поради танцот и дека го носел прекарот „The Noodle“ (нудла) поради неговата флексибилност во танцот. Иако тврдеше дека ги „изгубил движењата“, неговиот танц во Волкот од Волстрит покажа дека талентот сè уште постои.
Фото: Depositphotos
Забава
Брижит Бардо имаше четири брака: „Кога страста ќе завршеше, ги пакував куферите“
Брижит Бардо, француската актерка која се прослави како меѓународен секс-симбол пред да ѝ го сврти грбот на филмската индустрија и да стане активистка за правата на животните, почина на 91-годишна возраст.
И покрај контроверзните изјави што ја следеа низ кариерата, Брижит Бардо беше една од најголемите икони на филмското платно. Со својата слободоумна и често провокативна појава го одбележа новиот бран на француската кинематографија, а иако од глумата се повлече уште во 1973 година, нејзиното наследство и денес е неизбришливо.
Јавноста ја памети подеднакво по нејзината импресивна филмографија, како и по бурниот љубовен живот.
Првиот сопруг: режисерот Роже Вадим
Во брак влезе многу млада. Со наполнети 18 години, во 1952 година, се омажи за шест години постариот режисер Роже Вадим. Тоа беше години пред тој да стане познат по врските со млади и убави актерки, како Џејн Фонда. Нивниот брак заврши во 1957 година, но и покрај разводот, тие останаа добри пријатели и продолжија професионално да соработуваат.
Аферата што го урна бракот
За време на бракот со Вадим, на снимањето на култниот филм „И Бог ја создаде жената“ во 1956 година, започна афера со колегата актер Жан-Луј Трентинјан, што доведе до распад на бракот. Во тоа време и Трентинјан беше оженет, но неговата сопруга, актерката Стефан Одран, истата година побара развод.
Бардо и Трентинјан живееја заедно две години, но врската не потраја, делумно и затоа што актерката започна нова афера – овој пат со музичарот Жилбер Беко. Се разделија во 1958 година.
Вториот брак и раѓањето на синот
По љубовните бродоломи, Бардо брзо пронајде нова љубов со актерот Жак Шарије, нејзин колега од филмот „Бабет оди во војна“. Нивната бурна романса беше крунисана со брак во 1959 година, а само седум месеци подоцна го добија синот Никола. Сепак, актерката во подоцнежните интервјуа отворено признаваше дека улогата на мајка не ја исполнувала.
Нови љубови по разводот
Бракот со Шарије траеше до 1962 година, а за разводот наводно придонела нејзината афера со холивудската ѕвезда Глен Форд. Нивниот син Никола-Жак Шарије израсна со таткото, а контакт со мајката воспостави дури во зрелата возраст. По разводот, Брижит целосно се посвети на кариерата, а меѓу 1963 и 1965 година беше во врска со музичарот Боб Загури.
Третиот сопруг: милионерот Гунтер Закс
По третпат пред олтар застана во 1966 година со германскиот милионер и плејбој Гунтер Закс. Ја освои на спектакуларен начин – летајќи со хеликоптер над нејзината вила на Француската ривиера и фрлајќи ливчиња од рози. Но, страста беше краткотрајна.
Наводно, само неколку дена по венчавката започнала афера со пејачот Мајк Сарн. Бракот со Закс се распадна во 1968 година, а официјално беше раскинат една година подоцна. Потоа, од 1968 до 1971 година, таа беше во врска со актерот Патрик Жил, нејзин колега од филмот „Мечката и куклата“.
Децении бурни романси
Следните две децении беа обележани со бројни врски со познати мажи, меѓу кои пејачот Серж Генсбур, актерот Ворен Бити, писателот Џон Гилмор, како и барменот и инструктор по скијање Кристијан Калта. Меѓу подолгите врски од тој период се издвојува онаа со скулпторот и актер Мирослав Брозек, со кого беше од 1975 до 1979 година и за кого позираше, како и врската со францускиот ТВ-продуцент Ален Бугрен-Дубур од 1980 до 1985 година.
Четвртиот и последен сопруг: Бернар д’Ормал
Својата четврта и, како што се покажа, последна љубов ја пронајде во 1992 година. Го запозна Бернар д’Ормал, бизнисмен и советник на Жан-Мари Ле Пен, поранешниот лидер на француската десничарска партија. Се венчаа веќе следниот месец, во август 1992 година. Овој брак ја поттикна да го подобри односот со синот. Врската траеше подолго од нејзините претходни три брака заедно.
Вечно во потрага по страст
Во својата книга „Larmes de combat“ („Солзи на борбата“), Бардо ја објасни својата потреба за постојани промени во љубовта:
„Со секоја врска, постојано се враќав во потрага по нови љубови кога сегашноста ќе станеше млака. Не го сакам она меѓу, она помалку добро.“
„Секогаш барав страст. Затоа често бев неверна. А кога страста ќе завршеше, ги пакував куферите.“
Забава
Во француско село 30 соседи делат еден автомобил
Во малото француско село Пон-де-Баре, со околу 300 жители, триесетина соседи одлучиле да делат еден заеднички автомобил, наместо секој да има свој. Станува збор за стар Citroën ZX, кој од приватно возило станал заеднички ресурс, пренесува „Ел Паис“.
Проектот не е поддржан од компанија или дигитална платформа, туку функционира врз основа на доверба и солидарност. Соседите плаќаат 25 центи по изминат километар, со што се покриваат само трошоците за гориво и одржување. Нема месечни членарини ниту резервации.
Клучевите од автомобилот се чуваат во локалниот бар, кој станал неформален центар на иницијативата. Освен што ги намалува трошоците и загадувањето, проектот, според жителите, придонел и за зајакнување на меѓусебните односи и чувството на заедништво во селото.
Примерот од Пон-де-Баре покажува дека одржливата мобилност е можна и без скапи решенија – понекогаш е доволно само поинаков начин на користење на автомобилите.

