Забава
Се ожени со проститутка, водeшe паралелен живот и ги направи едни од најдобрите автомобили
Енцо Ферари, за чиј живот Мајкл Ман снима биографски филм, беше еден од најпознатите автомобилисти на сите времиња и основач на автомобилската империја „Ферари“, а поради својот бурен живот, им беше миленик на таблоидите.
Енцо е роден на 18 февруари 1898 година во италијанскиот град Модена. Уште од мал бил фасциниран од автомобилскиот свет и ги сакал брзината и адреналинот што ги чувствувал додека возел. На 19-годишна возраст бил повикан да служи во Првата светска војна, каде што бил автомеханичар.
По војната, се вратил во Торино и се вработил во „Фиат“, но набргу добил отказ. Почнал да се движи во друштво на луѓе вклучени во светот на автомото-трките. Следно вработување му било во „Алфа Ромео“. Почнал да се натпреварува на трки и рели и да освојува титули и натпревари, но сакал да стане претставник за продажба на „Алфа Ромео“.
Во тоа време ја запознал и својата прва сопруга Лаура Доменика Гарело, член на богато семејство од Торино, и во неа видел можност да ги реализира своите деловни можности. Иако имало шпекулации дека е проститутка, парот се венчал во 1923 година, а Енцо еднаш рекол дека не му е важно што работи Лаура сè додека покрај себе има жена што ќе му помогне во неговиот деловен успех.
Бракот бил проблематичен од самиот почеток, а бидејќи мајката на Доменика и Енцо не се согласувле добро, работите станале уште полоши кога таа почнала да живее со нив. Енцо се посветил на работата и набргу го дизајнирал првиот тркачки ѕвер за „Алфа Ромео“ – моделот „П1“, претходник на „Формула 1“.
Со текот на времето Енцо Ферари стана лидер на тимот возачи основајќи го тимот на „Скудерија Ферари“ за „Алфа Еомео“.

Тој ја напушти „Алфа“ во 1937 година и основа своја компанија – Auto Avio Costruzioni, која произведуваше делови за фашистичката влада на Мусолини за време на Втората светска војна и го дизајнира првиот автомобил „ферари“, Auto Avio Costruzioni 815.
Тој изградил фабрика во гратчето Маранело, недалеку од Модена, и така ја запознал Лина Ларди, со која се впуштил во страсна врска и добил вонбрачно дете, синот Пјеро. Енцо имал две семејства во ист град, а Доменика и Лина не се познавале.
Енцо сè повеќе поминувал време со другото семејство. Ја напуштил Доминика. Сепак, брачната двојка никогаш не се развела, а долгиот и тажен брак од повеќе од 50 години завршил со смртта на Доменика во 1978 година.

Енцо никогаш не се пензионира, до неговата смрт беше главниот човек на „Ферари“ и секогаш го задржа својот дух како тркачки ентузијаст. Тој почина во 1988 година опкружен со семејството и пријателите на 90-годишна возраст оставајќи зад себе една од најголемите автомобилски империи.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Забава
Најштетни возачки навики што го скратуваат животниот век на автомобилот
Според „Карбаз“ неколку вообичаени навики значително ја намалуваат долговечноста на возилото и ги зголемуваат трошоците за одржување.
Работење на моторот во празен од
Мит е дека моторот треба да се загрева во место – тој побавно достигнува работна температура без оптоварување. Најдобро е веднаш да се почне со леснo возење.
Кочење со левата нога
Користењето на левата нога за кочење додека се додава гас ја оптоварува трансмисијата и го забрзува абењето.
Прекумерна или неправилна употреба на кумплугот
Држењето нога на кумплугот или честoто користење го скратува работниот век. Треба да се користи само при тргнување и менување брзини.
Неправилно користење на кочниците
Честото кочење за одржување брзина води до прегревање и побрзо трошење. Подобро е да се намали брзината со префрлање во пониска или да се планира возењето.
Брзо поминување преку „лежечки полицајци“
Може да предизвика оштетување на тркалата.
Возење со максимална брзина
Иако моторите се конструирани да поднесат брзо возење додека моторот не е загреан може да доведе до оштетувања.
Долготрајно непоместување на автомобилот
Гумите се деформираат, сопирачките кородираат. Треба да се вози барем еднаш неделно.
Преполнување на автомобилот
Ги оптоварува амортизерите, гумите и моторот, што забрзува абење и ја зголемува потрошувачката на гориво.
Несредоточено возење
Гледање во телефон или разговор со совозачот го зголемува ризикот од пропуштање дупки и препреки, што може да предизвика штета на возилото.
Забава
Инфлуенсерка (12) лансира бренд за нега на кожа: „Работам на ова две години“
Дванаесетгодишната инфлуенсерка Еверли Лабрант, членка на познатото семејство Лабрант, гордо го претстави својот нов бизнис потфат. Вчера таа го лансираше bev.skin, бренд за нега на кожа наменет за деца и тинејџери, но набрзо беше критикувана од група загрижени родители, пишува E! Online.
Младата претприемачка одлучи да одговори на загриженоста на јавноста, објаснувајќи дека инспирацијата за брендот доаѓа од нејзините лични искуства. Во коментар на Instagram, таа ја објасни својата мотивација.
„Кога имав околу 10/11 години, сакав да одам во Sephora со мајка ми“, напиша Еверли. „Секако, сакав да ги купам и користам сите производи за нега на кожата што ги користеше таа, само затоа што беше забавно. Сите мои пријатели го правеа истото.“
Но, Еверли – која, со нејзината мајка Савана (32), нејзиниот очув Кол (29) и браќата и сестрите Пози (6), Зеланд (5), Сандеј (3) и 19-месечниот Бекам, го сочинуваат популарното семејство Лабрант – сфатила дека производите во продавниците се наменети за возрасни и дека нивните формули не се соодветни за нејзината возраст.
„Откривме колку се лоши сите состојки за нега на кожата против стареење за тинејџери/тинејџери“, продолжи таа. „Затоа се зафатив да создадам супер забавна, супер ефикасна, супер чиста нега на кожата што ги има сите добри работи и ништо лошо.“
Таа нагласи дека bev.skin не содржи никакви состојки против стареење, туку нуди производи „кои и мајките и ќерките всушност можат да ги користат и сакаат“. Линијата вклучува производи како средство за чистење, хидратантен крем, серум и тоник, и е создадена за да „им даде на тинејџерите побезбеден и поедноставен начин да се грижат за својата кожа“.
Еверли откри на својот Инстаграм дека работи на развој на брендот две години. „Ова е како сон“, возбудено сподели таа додека ги отвораше финалните производи. „О, боже. Совршено е“.
фото/депозитфотос
Забава
Хрватите дисквалификуваа пејачка од „Дора“: Не е наша
Хрватска избра 24 кандидати што ќе се натпреваруваат за титулата најдобра песна на натпреварот „Дора“. Каролина Илиќ беше дисквалификувана од оригиналниот список бидејќи се покажа дека нема документи што го потврдуваат нејзиното хрватско државјанство.
ХРТ објави дека Каролина Илиќ, која требаше да настапи на „Дора“ во 2026 година со песната Breathe her in, е дисквалификувана. Габриел Ивиќ, кој беше на списокот како прва резерва, ќе го заземе нејзиното место. Патем, овој фестивал избира претставник за Евровизија.
View this post on Instagram
Како што е наведено во соопштението, пејачката е дисквалификувана бидејќи не е државјанка на Република Хрватска и не ги исполнува условите од правилата за натпреварот „Дора“.
Каролина е родена во Шведска, нејзините родители се Хрвати, но тоа не беше доволно за да се задржи на конечниот список на учесници бидејќи Каролина е шведска државјанка од раѓање, без оглед на нејзините балкански корени.
фото/депозитфотос

