Забава
Атеизмот во Западна Европа се шири со голема брзина
Според социолозите, во Западна Европа последниве неколку години се случува „дехристијанизација“. Како еден од показателите за ваквите процеси го посочуваат фактот дека во последните 2 децении продадени се 500 римокатолички и протестантски цркви. Врз основа на податоците, половина од нив биле преиначени во други верски објекти, а другата половина во кафулиња или туристички комплекси.
Откако стивнаа коментарите за пожарот кој сериозно ја оштети Богородичната црква во Париз, меѓу кои беа и такви кои, според аналитичарите, укажуваат на тоа дека Европа суштински се „дехристијанизира“, нa платформата „Редит“ се актуелизираше картата на Европа која сведочи за порастот на бројот на атеисти.
Според оваа карта, најголем број на атеисти има во Чешка, дури 72 проценти. Во Норвешка има 62, а во Велика Британија 53%. Половина од Швеѓаните не се верници, а во Франција, 40 проценти од населението го чинат атеисти.
За разлика од Чешка, Словачка со која некогаш беа една земја, има само 12 отсто атеисти. По Чешка, најголем број на атеисти во однос на земјите од некогашниот источен блок има во Русија – 15 проценти. Полска има седум проценти, а во Србија и Грција има четири проценти граѓани кои не припаѓаат на ниедна религија. Според оваа карта, најмалку атеисти на Балканот има во Црна Гора, Македонија и Романија.
Многумина на резултатите од ова истражување на „Редит“, гледаат и со доза на скептицизам, но сопред познавачите несомнено е дека атеизмот расте поради кризата на религијата.
Социологот и научен советник, Зоран Милошевиќ, за „Спутник“ вели дека појавата на атеизмот не е нов, туку недоволно проучуван феномен.
„Едноставно, се истражува религијата и религиозноста, а атеизмот се остава настрана, особено на Балканот, но на пример во САД и во Русија, тоа темелно се проучува. Она што е забележливо во последниве години е значителното зголемување на бројот на официјално регистрирани атеистички организации, пред се во САД, Канада, Западна Европа, Австралија и Русија што укажува на фактот дека станува збор за добро организирано движење“, вели Милошевиќ.
Според него, постојат бројни причини за брзото ширење на атеизмот и слабеењето на религиите, особено христијанството. Милошевиќ вели дека во последната деценија римокатолицизмот и протестантизмот, често се поврзуваат со случаи на педофилија и голем број на финансиски скандали, кои на некој начин ги одвраќаат луѓето од црквата.
Падот на христијанската религија на Запад, тој ја гледа и во подемот на материјализмот.
Според Милошевиќ, од Француската револуција, Западот достигнал завидно материјално ниво, кое потоа станало пример и модел за луѓето од целата планета. Сепак, како што укажува тој, материјализмот и духовноста најчесто не одат заедно.
„Кога единствена цел на човекот е богатството, тој не размислува за духовниот концепт, туку се врзува за материјални цели кои траат колку што трае и неговиот живот. Тоа доведува до криза на религијата“, истакнува Милошевиќ.
Тој додава дека атеизмот се шири и во православниот свет, образложувајќи дека многу луѓе се декларираат како православни верници само бидејќи тоа го доведуваат во врска со нивната култура и идентитет, но во суштина не ги спроведуваат верските практики и начела.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Забава
(Видео) „Ај кју“ со Pay the Price го продолжуваат музичкиот континуитет
Дуото составено од Бојан и Марија го продолжуваат својот музички пат со песни испеани на англиски јазик, а најнова во низата е песната „Pay the Price“. Музиката и аранжманот е целосно дело на Бојан, а текстот го напишаа заедно со Марија и уште една нивна редовна соработничка од Лондон.
Песната опишува едно типично секојдневие на партнери кои живеат заедно и низ шармантен и духовит начин ги доловува ситуациите кои се предизвици на партнерите.
Песната е снимена во Лондон во студиото во кое творат последните неколку години и на оваа песна ја продолжија соработката со ко-продуцентите од Шведска и Италија.
Забава
(Видео) Враќање во иднината со Јован Јованов и Елвир Мекиќ
Јован Јованов и Елвир Мекиќ повторно ги споија своите гласови и енергија, 16 години откако ја испеаја „Слаба точка“.
Музички позрели од претходно, а сепак со истата страст, тие ја снимија песната „Адреналин“, која ќе биде вистински хит, а ќе почнете да си ја пеете и да играте во нејзин ритам уште на првото слушање.
Премиерата на песната е закажана за 01.11.2025 (сабота) во 15:00 часот.
Забава
Заборавете на црното: овој капут е хит за зимата и тешко е да се победи
Оваа сезона ќе се оддалечиме од вечниот класик – црниот капут, кој е неопходен дел од зимскиот гардеробер, и ќе носиме таков што е малку потежок за одржување, но ја воздигнува секоја комбинација во студените денови.
Постигнувањето елегантен зимски изглед често се сведува на едно клучно парче облека – совршениот капут. Бидејќи ја дефинира целата силуета, добриот капут ви овозможува да носите речиси сè под него, а сепак да изгледате беспрекорно. Токму затоа модните експерти посветуваат посебно внимание на изборот на идеалниот модел секоја сезона.
Оваа зима еден стил и една боја особено се издвојуваат и привлекуваат внимание со својата ненаметлива софистицираност, а тоа е кремастиот капут.

Фактот дека капутите во оваа боја се вистински хит го потврдија многу познати личности, вклучувајќи ги Селена Гомез, Ема Вотсон и други, кои избраа вакви капути за разни пригоди во изминатите неколку недели, а истиот тренд го прифатија и многубројни инфлуенсери.
Одлична алтернатива на белата
За разлика од чисто белата, кремастите нијанси нудат помек и потопол изглед и создаваат посуптилен контраст на потемните бои внесувајќи доза елеганција, што е тешко да се победи.

Секако, клучниот предизвик со овој тренд е одржувањето. Бидејќи кремастите палта се чувствителни на нечистотија, се препорачува да се чуваат за суви денови и за посебни пригоди, а за дождливи и ветровити денови потемните модели се сепак попрактичен избор.
Свежо, елегантно и несомнено софистицирано, кремастото палто е парче што веднаш го воздигнува секој зимски гардеробер. Од популарни брендови до дизајнерски класици – понудата е побогата од кога било досега оваа сезона.
фото: принтскрин

