Забава
Гласањето е почнато, а кој всушност стои зад манифестацијата „Сајт на годината“?

Гласањето е веќе во тек на www.sajtnagodinata.mk и ќе трае до 4 март, а прогласувањето на победниците во сите категории е на 6 март.
Изборот „Сајт на годината 2021“ се одвива во текот на февруари 2022 година. До пред неколку дена беше активно номинирањето интернет-страници, а сега се гласа за најдобра интернет-страница во дваесетина категории.
Во исчекување на годинешното прогласување на победниците направивме интервју со организаторот на манифестацијата, дигиталната маркетинг-агенција „Медија солутионс“, поточно со Љупчо Ангелов, менаџер на социјални медиуми во „Медија солутионс“.
Кој стои зад изборот Сајт на годината?
Организатор на изборот на Сајт на годината веќе 12 години е дигиталната маркетинг агенција Медиа Солутионс, а зад изборот стојат стотици сајтови кои го збогатиле интернет просторот во Македонија, и илјадници интернет посетители, консументи на содржини и нивни креатори од многу различни аспекти, кои придонеле кон квалитетот на сајтовите и кои гласале низ годините да ги изберат најдобрите.
Која беше идејата за правење на една ваква манифестација и дали сајтовите се стимулирани да учествуваат во изборот? Престиж ли е да се добие титулата Сајт на Годината?
Идејата за организирање на ваква манифестација произлезе од основачите на Медиа Солутионс. Бидејќи Медиа Солутионс е дигитална агенција, таа може да функционира во полн капацитет само во услови на добро развиен интернет простор во Македонија, и добро развиен интернет маркетинг. Целта на оваа манифестација беше преку наградување на најдобрите позитивно да се влијае врз развојот на македонскиот дел од интернетот, и да се подигне на повисоко ниво.
Кои се критериумите за избор и кој се може да учествува? Како оди целиот избор?
Секоја веб страна е уникатна во изгледот, но тоа не е пресудниот елемент. Веб страната треба да е брза и оптимизирана. Навигацијата низ неа треба да биде интуитивна и лесна. Оригиналноста игра огромна улога како и користењето на нови технологии за нејзината изработка. Содржината треба да е корисна и писмена. Што повеќе од овие елементи се опфатени толку страната подобро котира.
Дали се бројат само гласовите од публиката или имате жири комисија?
Даваме ексклузивното право на публиката и посетителите. Сепак тие се оние кои го гледаат и користат финалниот изглед на веб страните. Од секогаш корисниците се најдобриот репер за тоа како е дизајниран продуктот, на изглед, но и во однос на неговата функционалност, заштита, оптимизација и безбедност.
Знаете ли колку нови сајтови никнуваат на годишно ниво во Македонија, и може ли да направите споредба како беше пред 12 години и сега?
Бројот на сајтови кои се креираат на дневно или месечно ниво е голем. Со оглед на тоа што претходните две години поради пандемијата скоро сите компании на некаков начин ги префрлија своите бизниси на интернет, бројот на сајтови е драстично зголемен. Зголемен е и затоа што многу поединци кои претходно не се осмелуваа да започнат свој бизнис или проект сега се осмелија да го направат тоа. Сѐ подостапните CMS системи за изработка на страни придонесоа дури и со многу малку искуство и знаење да се направи солидна веб страна. Заклучокот е дека бројот на веб страни рапидно расте, но прашањето е колку од тие страни се изработени професионално и според висок стандард.
Која е најголемата промена на интернет пазарот во Македонија која можете да ја издвоите?
Како што кажав, префрлањето на бизнисот онлајн е важен акцент во последнава година. Новото пандемско секојдневие наметна нови начини на функционирање и го забрза процесот на дигитализација, а со сето тоа се подигна свесноста за онлајн тргување и направи сериозна промена во однесувањето на интернет корисниците, чијшто број во меѓувреме истотака многу се зголеми. Тоа што до пред некоја година беше незамисливо да се купи или бара на интернет, сега е ставено како прв избор. Со самото тоа што децата почнаа онлајн настава се наметна потреба од дигитално описменување од многу рана возраст и тоа не само со игри туку и информатички содржини и едукација.
Секоја година имате нови категории, кои се новите категории оваа година и зошто се одлучивте за нив?
Оваа година воведовме 4 нови категории. Тоа се: Најпопуларна е-атлета – еСпортот како една од најпопуларните нови професии во светот доведе и во Македонија да се појават професионални играчи од светски ранг, Најпопуларен Јутјубер – најактивните креатори на содржини во моментот имаат прегледи повеќе од било кој друг традиционален медиум, Најпопуларен онлајн/хибриден настан – минатите две години се одржаа повеќе настани кои според обемот и големината надминаа настани во живо и Најдобра автоматизирана алатка/чет бот – најновиот тренд на комуникација со клиенти преку чет ботови кои се доведуваат до таква совршеност што корисниците немаат претстава дека разговараат со алгоритам.
Да се навратиме на претходните години, која манифестација ја паметите како нешто посебно, и дали има некои победници кои можете да ги издвоите ( нешто специфично за нив и сл.)
Победник на првиот Сајт на годината во 2010 беше kajgana.com, сајт кој опстојува и се подобрува низ годините. Минатата година, која беше по сите основи нестандардна, година на тешка пандемија, победи сајт кој не е сајт туку Фејсбук група – Ковид19 искуства и совети, која одигра незаменлива улога во првата година од пандемијата, преку здружување, вмрежување и меѓусебна помош на нејзините членови и одреден број на лекари.
Како го гарантирате фер натпреварувањето на оваа манифестација?
Секој корисник мора да гласа со уникатна мејл адреса. Секако дека големината на медиумот има огромна улога во тоа колку корисници ќе гласаат, и лобирањето на сајтовите кај своите читатели да гласаат игра голема улога при освојувањето на местата, вклучително и на најпрестижната награда Сајт на годината 2021.
Какви се плановите за во иднина? Може ли та манифестација да прерасне во престижен настан како Оскари на пример?
Манифестацијата е еден вид оскари за веб сајтови. „Гламурот“, ако може така да се нарече, кој успеавме да го постигнеме пред пандемијата беше на завидно ниво и за многу попопуларни манифестации. Низ текот на годините имавме видни личности кои беа дел од доделувањето. Луѓе како тогашните Претседатели на државата, министри, заменици министри, Претседателот на ИАБ Европа ја поддржаа и препознаа оваа манифестацијата како сериозен акцелератор за подигнување на квалитетот на веб страните и веб културата во Македонија.
И на крајот сакам да ги повикам интернет посетителите од Македонија, кои се денес практично сите граѓани на државата, да го дадат својот глас за своите омилени сајтови и преку тоа да придонесат кон подобар, поубав, поквалитетен, понепристрасен, поедукативен и позабавен интернет во Македонија.
Гласањето е веќе во тек на www.sajtnagodinata.mk и ќе трае до 4-ти март, а прогласувањето на победниците во сите категории е на 6 март.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Забава
Дали го мерите крвниот притисок дома, не прескокнувајте една работа, советуваат кардиолозите

Крвниот притисок стана вообичаена појава во лекарската ординација, а лекарите често ни советуваат да го правиме тоа дома. Според кардиологот д-р Маџид Басит, мерењето крвен притисок дома дава многу попрецизна и посигурна слика отколку мерењето во ординација, каде што можеме да бидеме под стрес или вознемирени.
Кардиолозите нагласуваат една клучна работа што никогаш не треба да ја прескокнуваме: мерењето крвен притисок на двете раце.
„Проверката на крвниот притисок на двете раце е важна клиничка пракса бидејќи може да открие васкуларни заболувања, да ја подобри дијагностичката точност и да овозможи побезбеден третман“, вели кардиологот д-р Нина Вилијамс. Кардиологот д-р Ченг-Хан Чен додава: „Земањето повисоко мерење ни овозможува подобро да го таргетираме високиот крвен притисок кај луѓето“.
Доколку се појават значителни разлики, клучно е да се повтори мерењето и да се следат резултатите.
Може да има повеќе објаснувања за разликите во мерењата помеѓу рацете. Како што истакнува интервентниот кардиолог д-р Бредли Сервер, понекогаш тоа е само природна варијација, но поголемите отстапувања може да укажуваат на состојби како што се аортна стеноза или периферна васкуларна болест. Сепак, д-р Вилијамс потсетува дека е нормално крвниот притисок да варира во текот на денот поради активност, стрес, исхрана, температура или хормони.
Доколку се појават значителни разлики, препораката на лекарот е едноставна – повторете го мерењето и следете ги резултатите. „Доколку забележите голема разлика помеѓу едната и другата рака, повторете го мерењето за да исклучите грешка“, советува д-р Басит.
Д-р Чен исто така нагласува итност во посебни случаи: „Крвниот притисок над 180/120 може да биде итна состојба што бара итна медицинска помош“. Покрај тоа, експертите препорачуваат да се следат правила, како што се мерење на гола кожа, седење исправено, земање две мерења со разлика од една минута и избегнување пушење или кофеин пред мерењето за да бидат резултатите што е можно поточни.
Фото: принтскрин
Забава
Таа е непрепознатлива, Џенифер Лопез изненади со руса коса за новата филмска улога

Џенифер Лопез набргу ќе ја видиме во филмот Kiss of the Spider, а пред премиерата ѕвездата им даде на обожавателите увид во нејзината неверојатна трансформација. Актерката објави фотографии на „Инстаграм“ со платинесто руса коса, а многумина во коментарите ја помешаа со друга позната русокоса – Гвен Стефани.
56-годишната актерка сподели фотографии зад сцената на кои се подготвува за улогата на Аурора. Таа ја замени својата препознатлива кафеава коса со прамни со платинесто руса перика.
На првата фотографија Лопез позира во мантил, а нејзината руса коса е украсена со розова лента и собрана во кадраво опавче. Целиот изглед го комплетира со смел црвен кармин.
Втората фотографија ја покажува на снимањето, потоната во улогата, разгледувајќи скици од костими додека се опушта во када полна со пена. „Како Аурора се чувствував како да се враќам во времето, во златната доба на киното, со целиот сјај, гламур и многу танцување“, напиша Лопез во објавата. „Враќањето во времето никогаш не било толку забавно“, додаде таа.
„Мислев дека ова е Гвен Стефани“
Многу обожаватели побрзаа да коментираат колку непрепознатливо изгледа, а многумина ја забележаа нејзината сличност со друга позната ѕвезда. „На почетокот мислев дека ова е Гвен Стефани!“, воскликна еден следбеник, а друг се пошегува: „Која е, по ѓаволите, оваа – Гвен Стефани?“
„Очигледно не сум единствената што ја забележа сличноста со Гвен Стефани на оваа фотографија… ауу“, коментира трет корисник. Сличноста ја збуни и пејачката Наташа Бедингфилд, која напиша: „О, боже, личиш на @gwenstefani. Те сакам, сестро“.
Фото: принтскрин
Забава
Сонуван дом, реална добивка – „Доме, сладок доме!“

Секој нов дом почнува со еден сладок сон, а понекогаш и со само еден лоз. Државна лотарија со гордост го претставува инстант лозот „Доме, сладок доме“, кој нуди шанси за парични добивки и можност да се оствари еден од најголемите животни соништа – сопствен дом во Скопје.
Со цена од само 100 денари, секој има шанса да го предизвика сопствениот момент на среќа. Играта е едноставна и брза: се гребат трите добитни броеви и потоа сите 15 полиња на лозот. Доколку еден од твоите броеви се совпадне со некој од добитните броеви, лозот е добитен. Под сјајната површина можеби се крие токму клучот до твојот нов дом.
Главната добивка е стан во нов, модерен станбен комплекс во општина Аеродром, една од најпосакуваните урбани локации во Скопје. Освен становите, лозот нуди и многубројни парични добивки во вредност од 100 до 100.000 денари, што дополнително ја зголемува возбудата.
Во продажба е втората серија од инстант лозот „Доме сладок доме“, а досега од двете серии на оваа инстант игра, веќе има среќни добитници што го остварија својот сон. Луѓе од различни делови на државата, Скопје, Штип, Битола, Кавадарци, Тетово, Кичево, Преспа и Ресен веќе се вселени во своите нови станови. Приказните потврдуваат дека среќата најчесто доаѓа кога најмалку ја очекуваме.
За некого „Доме, сладок доме“ значеше конечно свој кров над глава. За друг, подарок за дете или блиски. Ова не е само игра. Туку вистинска животна шанса, да се почувствува сигурност, стабилност и да се направи голем чекор напред.
Лозот може да се купи на сите продажни места на Државна лотарија низ државата. Ве потсетуваме дека игрите на среќа се форма на забава и треба да се игра одговорно.
(ПР)