Забава
Интервју со графитчиите кои се изразија на ѕидовите во новите канцеларии на „Вип“
Графитите како уметничка форма датираат уште од времето на античка Грција и Римската Империја. Иако во денешно време во Македонија графитите сè уште се еден вид вандализам, во некои држави или градови тие се дозволени и претставуваат вистинска уметност, дури и кога се нацртани на јавни површини. Ако навлеземе повеќе во зборот графити ќе дознаеме дека тоа е име за слики или букви, изгребани, исчкртани, насликани или означени на кој било начин, меѓутоа како уметничка форма тие еволуираат и се трансформираат во вистинска уметност.
За жал, во Македонија графитите се сè уште во категорија „загрозени“ и графитчиите се тајни уметници, но, за среќа, постојат луѓе, компании и институции кои ја препознаваат оваа уметност и кои сакаат нивните ѕидови да бидат украсени со истата.

Во разговор со двајца графити-артисти, еден скопјанец и еден кумановец, дознавме како успеваат да ја изразат својата креативност и дали од времето кога почнале да цртаат па до сега работите се сменети на подобро.
• Верувам, од мали сте имале желба да се изразите креативно, но кога се роди вашата љубов токму кон графитите и желбата да цртате на јавни места?
Хром: Мојата љубов кон графитите се роди пред околу 22 години и еве, сè уште трае. Уште од мал имав дарба да се изразам преку слики, а во ’96-тата сосема случајно еден мој пријател ме вовлече во графити-уметноста. Иако првиот графит не беше целосно мој, туку на него работев како поддршка на еден мој другар, тоа дефинитивно беше моментот кога знаев дека тоа е мојата голема љубов.
Трендо: Кога бев петтооделенец почнаа да ме привлекуваат графитите кои беа исцртани по ѕидовите на моето училиште, беа толку примамливи што секогаш кога ќе поминував покрај нив застанував и ги анализирав боите, стилот и начинот на кои се нацртани. На истите ѕидови за краток период се изредија многу нови и интересни графити, па кругот околу училиштето секогаш ми беше интересен.

• Колку години имавте кога го создадовте вашиот прв графит?
Хром: Мислам дека имав 13 или 14 години, не се сеќавам точно, но знам дека приказната почна кога еден мој другар ме замоли да му помогнам со боење на графитот. Сепак, тоа не беше целосно мој графит затоа што тој веќе ја имаше целосната идеја од тоа што ќе биде темата, до боите што подоцна ги користевме. Подоцна и сам почнав да создавам и еве, сè уште го правам тоа.
Трендо: Дарбата за цртање и креативно изразување ја имав уште од мал. Се сеќавам дека скици од графити имав исцртани насекаде, но создавање голем графит е нешто сосема различно, потребна е добра ориентација и планирање на површината. Мојот прв успешен графит го нацртав во 2008 година, се сеќавам дека беше нацртан со три боци спреј и дека надвор беше многу ладно.
• Од каде ја црпите инспирацијата и тематиката за вашите графити?
Хром: Да бидам искрен, за разлика од порано, во денешно време е многу потешко да измислиш нешто свое. Затрупани сме со многу информации и слики, интернетот си го направи своето дури и во графити-културата. Генерално секогаш се трудам да бидам интересен и оригинален како графити-цртач. Најчесто црпам идеи од филмови, видеоигри, цртани филмови, стрипови и работи со кои растев и кои ме правеа среќен.
Трендо: Се согласувам дека интернетот можеби ѝ штети на уметничката слобода, меѓутоа отвора и нови погледи и е добар канал за инспирација. Ако ги земеме како целина, моите графити немаат една иста или конкретна тематика што им е заедничка. Идеите некако ми доаѓаат спонтано, можеби поради секојдневната посветеност кон графитите, но дефинитивно стилот е ист, секој мој графит може да се препознае по формите и прецизните линии што ги користам.
• „Вип“ е компанија во Македонија која во својата нова зграда ги отвори вратите за вас и својата внатрешност ја разубави со графити. Кој беше предизвикот за вас?
Хром: Со оглед на тоа дека цртањето графити во Македонија сè уште не е легално, а и постои одредена категорија луѓе кои истите не ги смета за уметност, многу се израдував кога од „Вип“ ме повикаа на разговор. Навистина е убаво чувството кога знаеш дека на некој му се допаѓа тоа што го правиш секојдневно, а уште поубаво е дека некој ги следи градските графити. Уште од првиот состанок со претставниците од „Вип“ се почувствува таа добра енергија за соработка и креативност, а самото тоа што „Вип“ ни ги отвори вратите и ни ги препушти своите осум ѕида беше предизвик.
Трендо: Цртањето графити е предизвик само по себе, од друга страна цртањето во внатрешна просторија на внатрешен ѕид е поразлично од цртање на ѕид што е под отворено небо. Целиот проект, целата организација и идејата да се црта во „Вип“ беше предизвик и навистина се радувам што работите испаднаа како што беше замислено. Ретки се компаниите кои своите работни простории ги украсуваат со графити, јас искрено се надевам дека и другите компании во Македонија ќе го следат примерот на „Вип“ и ќе ја искористат креативноста на графити-цртачите.
• Графитчиите кај нас се „загрозена“ категорија, какво е чувството кога некој ќе ти даде парче ѕид и ќе го препушти на твојата креативност?
Хром: И по повеќе од 20 години во Скопје сè уште нема легални ѕидови за цртање графити. Последниве неколку години почнаа некакви мали соработки со градските власти, што е за пофалба. Повеќето цртежи со во договор со приватни сопственици или се нелегални. За нас секогаш сликите говорат. Затоа соработката со „Вип“ многу ни се допадна. Од тимот на „Вип“ бевме ослободени од притисоци и бевме препуштени на целосна креативност. Графитите се во склад со просторот, темата што ја зададовме беше телефонија, интернет, компанија, тим, достапност, односно зборови што го опишуваат семејството на „Вип“. Исто така, и боите што преовладуваат се блиски до боите на логото на „Вип“, но се во склад и со самите простории. Сакавме графитите да се блиски до секој што ќе ја посети зградата на „Вип“ на возраст од 7 до 77 години, а сепак секој цртач да го задржи и својот препознатлив стил.
Трендо: За жал, малку луѓе ја знаат вредноста на графитите. Цртањето графит бара многу работа и труд, целиот процес од идеја до имплементација не е толку лесен како што изгледа. Секој уметник е среќен кога неговата работа ќе биде препознаена и вреднувана, особено кога работата се наоѓа во категорија на „загрозени дејности“. Чувството што некој во Македонија ги препознава графитите како уметност, а во исто време ти дава можност да ја изразиш својата креативност е еднакво на радост. Секој ѕид е поубав со графити!
• Како ја остварувате таа интеракција помеѓу формата и содржината? Дали вообичаено размислувате за пораката што сакате да ја пренесете, а потоа барате соодветна слика за тоа?
Хром: Сакам да си поиграм со перцепцијата на минувачите. Морам да признаам дека не секогаш моите дела кријат и некоја голема порака. Последниве неколку години сум заинтересиран за форми и букви, постојаната игра помеѓу нив. Ги упростувам буквите оо наједноставни до необични форми и обратно.
Трендо: Пред да почнам со цртање, прво размислувам за пораката што сакам да ја пренесам, согласно со тоа подоцна ги бирам боите. Кога работам на проекти како во „Вип“, прво сликата ја поврзувам со компанијата и со пораката што сакам да ја пренесем и на крај ги вклопувам во еден креативен цртаж.
• Како е да се биде графитчија во Македонија?
Хром: Да се биде графитчија во Македонија, односно Скопје секогаш имало две страни. Може да биде многу забавно зашто генерално нашата мала супкултура функционира добро. Се знаеме колку сме и кои сме активни. Сепак, не е Скопје град каде е ептен опасно да се биде графити-цртач, градот си има свои многу поголеми проблеми за решавање. Поголемиот проблем за графити-цртачите е финансискиот. Треба повеќе да се поработи на мали пазари и продавнички за продажба на дела од графитчии и улични уметници за да можат цртачите да бидат повеќе мотивирани.
Трендо: Да се биде графити-уметник во Македонија не е многу поразлично од другите држави каде што ваквата уметност не е дозволена. Не ни е отворен патот за да можеме слободно да создаваме, попречени сме во средината во која живееме и твориме. Да бидам искрен, градските власти не се многу се сконцентрирани на нас и на нашите графити што ни остава простор за творење, но јас секако не се откажувам. Цртањето графити и изразување преку ваквата уметност за мене е задоволство, јас сакам да креирам бидејќи преку нив создавам своја димензија и линија на движење.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Забава
(Фото) Анџелина Џоли за прв пат ги покажа лузните од мастектомијата
Анџелина Џоли ја краси насловната страница на списанието „Тајм Франс“, а ова е прв пат јавно да ги покаже лузните од двојната мастектомија во 2013 година. Таа имала превентивна операција на градите поради високиот ризик од рак на дојка, истиот рак од кој почина нејзината мајка.
Таа позираше за насловната страница на списанието во целосно црн фустан, а својот стил го комплетираше со едвај забележлива шминка и лабава фризура.
„Ги делам овие лузни со многу жени што ги сакам“, изјави таа за списанието. „И секогаш ме трогнува кога гледам други жени како ги споделуваат своите“.
Таа додаде: „Сакав да им се придружам, знаејќи дека „Тајм Франс“ ќе споделува информации за здравјето на дојките, превенцијата и свеста за ракот на дојка“.
За потсетување, мајката на Анџелина Џоли, актерката Маршелин Бертран, почина во 2007 година на 56-годишна возраст. Во нејзината колумна за „Њујорк тајмс“ од 2013 година, „Мојот медицински избор“, Џоли откри дека носи „погрешен ген“, BRCA1, кој значително го зголемува нејзиниот ризик од развој на рак на дојка.
„Сакав да го напишам ова за да им кажам на другите жени дека одлуката за мастектомија не беше лесна“, напиша таа во тоа време. „Но, тоа е одлука за која сум многу среќна.
Моите шанси за развој на рак на дојка се намалија од 87 проценти на помалку од 5 проценти. Можам да им кажам на моите деца дека не мора да се плашат дека ќе ме изгубат од рак на дојка.“ Две години подоцна, во март 2015 година, на Џоли ѝ беа отстранети и јајниците и јајцеводите како превентивна мерка.
Забава
(Видео) Ѕвездата од серијата „Емили во Париз“ залуде со својот изглед: „И таа има 62 години?“
Филипин Лерој-Болие присуствуваше на премиерата на петтата сезона од популарната серија на Нетфликс „Емили во Париз“. За таа пригода, таа одлучи да облече црна тоалета која ја истакнуваше нејзината витка фигура и ги натера љубопитните очи да се запрашаат – дали оваа жена навистина има 62 години?
Таа избра фустан од Сен Лоран направен од црна чипка, украсен со подолг дел одзади и мини должина напред.
Оваа креација уникатно го истакнува целиот сексапил на жената што ја носи, а отворениот грб не треба да се изостави – совршениот детаљ што го комбинира гламурот и провокативниот момент на ова модно парче.
Стајлингот го надополни со впечатлива шминка, дискретни додатоци и малку брановидна фризура.
Забава
(Видео) Викторија Бекам без задршка: ја откри „срамната“ навика на Дејвид Бекам
Викторија Бекам неодамна се појави во емисијата „Watch What Happens Live“, каде што зборуваше за својата кариера како моден дизајнер, но и за добро позната тема – нејзиниот долгогодишен брак со Дејвид Бекам. Не е тајна дека двајцата се сметаат за „моќен пар“ во светот на познатите личности, иако нивниот брак поминал низ многу турбуленции и скандали.
Во врска со ова, Викторија, која секогаш е беспрекорно облечена, откри детаљ што ја нервира кај нејзиниот сопруг Дејвид за гореспоменатата емисија. Таа призна дека би сакала да го промени ова, но…
„Дејвид сака да пристигнува рано, на секој можен настан. Еднаш отидовме на забава и пристигнавме пред персоналот што послужуваше. Во овој момент, веќе е срамно“, рече таа. Водителот Енди Коен додаде: „Понекогаш треба да доцните“, на што Викторија одговори: „Токму тоа го велам“.
Таа откри и дека поп-дивата Мадона ѝ помогнала во кариерата како дизајнер.
„Мадона носеше еден од моите дизајни за списанието W и тоа беше навистина возбудливо. Секогаш се чувствувам поласкана кога некој ќе одлучи да ме избере мене, има толку многу избори. Тоа беше голем момент.“ Водителот потоа праша: „Дали чувствувате дека тој момент навистина ги промени работите?“, на што Викторија рече: „Навистина го направи тоа, бидејќи не го очекував, а тоа е Мадона!“

