Забава
И Скопје доби прекар: се појави мапа со симболични имиња на европските градови

Неодамна се појави мапа на „Инстаграм“ профилот „Форум мапинг, која за многу кратко време го привлече вниманието на корисниците од цела Европа, а не го заобиколи ниту Балканот. Навидум едноставната илустрација, создадена со помош на вештачка интелигенција, се обидува да ги претстави европските метрополи преку нивните симболични прекари.
Идејата на авторот била да ѝ додели на секоја метропола поетска или историска инспирација – кратка фраза што, според алгоритмот, најдобро би ја опишала нејзината душа, идентитет и углед.
View this post on Instagram
Скопје е Градот на статуите
На мапата, Скопје се појавува како Градот на статуите, Сараево е европски Ерусалим, што алудира на неговата единствена традиција на коегзистенција на различни религии и култури на мал простор. Загреб е прогласен за Мала Виена, прекар што го евоцира австроунгарското наследство видливо во архитектурата, културните институции, пренесе „Индекс“.
Белград е прикажан како Бел Феникс, симболизирајќи град кој безброј пати се издигнал од пепелта низ векови уништување и војни, обновувајќи го својот идентитет. Рим, секако, останува Вечниот град, додека Париз ја задржува титулата Град на светлината, а Лондон легендарниот – Големиот смог.
Картата, иако е наменета како забавна илустрација, веднаш предизвика лавина од реакции. Некои корисници беа воодушевени од точноста на прекарите, други жестоко ги оспорија, а трети едноставно додадоа свои предлози или шеги. Коментарите се претворија во необичен мозаик – историски дискусии, локална гордост, хумор и, секако, повремена интернет „војна“.
Берлин предизвика најголема дискусија. Многу корисници од Германија тврдеа дека никогаш не чуле некој да го нарекува нивниот град Сив Град.
„Берлин е сè друго освен сив – тој е шарен и бучен“, напиша еден коментатор, додека други предлагаа прекари. Слично беше и со Амстердам: Холанѓаните објаснија дека Венеција на северот не е локален термин, туку дека вистинскиот прекар на нивниот град е всушност Мокум.
Реакциите од Романија беа речиси едногласни – Букурешт не е Париз на Истокот, туку Мал Париз, како што се нарекува со генерации. Во Португалија, корисниците објаснија дека никој не го нарекува Лисабон Кралица на морето, туку дека тоа е Град на седум рида, што може да се види и во туристичките водичи.
Москва предизвика најмногу геополитички и историски коментари. Додека некои го нагласуваа познатиот епитет Трет Рим, други го наведуваа историското име Град на белиот камен, а имаше и такви кои се потсетија на модерниот, ироничен прекар „нерубер“ – град кој „не се протега“ без разлика колку нови жители прима.
Реакциите на Балканот беа некако помирни. Повеќето коментатори се согласија дека Сараево совршено одговара на името Европски Ерусалим, додека многумина го бранеа прекарот на Белград Бел Феникс, потсетувајќи дека градот навистина бил уништен и обновен многу пати. Епитетот на Загреб Мала Виена беше пречекан со поголемо разбирање – за повеќето се чини како логична споредба поради историското влијание на Виена врз урбанизмот и стилот на градот.
Секако, имаше многу хумор во коментарите. Корисниците се потсмеваа на преголемиот број на Венеција и Париз на мапата („Уште колку има? Секој град сака да биде нешто друго!“), а некои дури се потсетија и на референци од поп-културата: за прекарот на Лондон, Големиот смог, многумина цитираа сцена од „ГТА Сан Андреас“, додека други накратко заклучија: „Извор: верувајте ми на зборот“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Забава
Еден гест може да открие дали вашиот партнер е психопат

Мислите дека поради сите криминалистички документарци и хорор филмови што сте ги гледале, можете да забележите психопат на километри оддалеченост? Размислете повторно. Научниците открија врска помеѓу занемарен гест и луѓе со темни црти на личноста, што може да се користи за манипулирање со партнери во напнати ситуации.
Кога вашиот партнер ќе ви ја допре раката или ќе ви го стисне рамото, тоа е веројатно само физички знак на наклонетост, нели? Понекогаш е така, но може да биде и знак за нешто позагрижувачко. На пример, ако вашиот партнер се обиде да ве прегрне среде расправија, тој всушност може да се обиде да го воспостави својот авторитет.
Допир како оружје за манипулација
Научниците од Универзитетот Бингамтон во Њујорк предупредија дека таков допир може да поттикне „послушност од подредениот“. Иако прегратката може да „го смири вашиот ум, да го намали стресот и да го активира окситоцинот“, новите откритија покажуваат дека „не сите прегратки се безопасни“.
Трудот објавен во списанието „Current Psychology“ откри дека лицата со особини на личноста од таканаречената „темна тријада“ – нарцизам, психопатија и макијавелизам – имаат поголема веројатност да користат допир за манипулирање со своите партнери.
Авторот на студијата, Ричард Матсон, професор по психологија на Универзитетот Бингамтон, рече: „Ново во нашата работа не е само идентификување на проблематичните употреби на допир – туку поврзување на овие однесувања со типот на личност која веројатно ќе ги користи кај романтичен партнер“.
Истражувачите проучувале различни стилови на приврзаност и особини на личноста за да утврдат како тие влијаат на начините на кои луѓето изразуваат и примаат физичка наклонетост. Во студијата учествувале повеќе од 500 студенти, а резултатите откриле значајни разлики помеѓу половите.
Мажите кои доживеале анксиозност во врската имале поголема веројатност да бараат утеха преку физичка наклонетост. Од друга страна, жените кои ги покажале особините на „темната тријада“ изјавиле дека се чувствуваат понепријатно со допир, но исто така имале поголема веројатност да го користат физичкиот допир манипулативно во своите врски.
„Нашите наоди ја истакнуваат важноста на разгледувањето на особините на личноста и ориентациите на приврзаност во разбирањето како допирот се перцепира и користи во романтичните врски“, заклучуваат авторите. Оваа област на истражување е сè уште во развој, но може да биде клучна за поцелосно разбирање на тоа како функционира допирот во романтичните врски.
Забава
Нов скандал околу осрамотениот војвода, наводно сите морале да му носат девојки, претпочитал балерини

Принцот Ендру наводно ги молел своите вработени и пријатели да му најдат девојки и имал посебна преференција кон балерини и русокоси, открива неговиот биограф во нова книга, објавува „Пејџ сикс“.
Осрамотениот војвода, кој се откажа од своите титули поради скандалот со Џефри Епштајн, наводно барал од сите околу него за да си најде девојки. Ова, според авторот и историчар Ендру Лоуни, понекогаш довело до тоа да спие со жени за кои „дури и не сфатил дека се проститутки“.
Во својата нова книга, насловена: Подемот и падот на Јоркшката куќа, Лоуни пишува дека дури и телохранителите на Ендру, платени од британските даночни обврзници, биле вклучени во оваа мрежа.
„Тој ќе забележеше атрактивна балерина во Кралскиот балет, а потоа ќе го испратеше својот телохранител да ја покани на состанок со него. Други ситуации вклучуваа испраќање помошници да поканат девојки на неговата маса во лондонскиот ноќен клуб „Чајнавајт“ или во неговиот хотелски апартман кога беше во странство“, рече Лоуни.
Авторот, исто така, наведува дека „персоналот на Ендру често барал атрактивни жени да бидат поканети на настани, а приватната секретарка навела дека тој претпочита русокоси“.
Додека патувал низ светот во својата поранешна улога како британски трговски претставник, од која поднесе оставка во 2011 година поради неговите врски со Епштајн, Ендру, наводно, претпочитал хотели пред кралски резиденции за да има поголема слобода.
Ендру, исто така, наводно ги искористил своите кралски врски, како што е неговото покровителство на Англискиот национален балет.
„Неговиот главен интерес биле танчерките, а не самиот балет“, напиша Лоуни.
Жртвата на Џефри Епштајн, Вирџинија Џуфре, која изврши самоубиство во април на 41-годишна возраст, тврдеше дека била принудена да спие со Ендру три пати како малолетничка. Таа го повтори тврдењето во своите мемоари, објавени постхумно оваа недела. Ендру, која ѝ плати на Џуфре спогодба од повеќе милиони долари во граѓанската тужба во 2022 година, продолжува да ги негира обвинувањата.
Само неколку дена пред објавувањето на книгата, Ендру објави дека се откажува од своите титули, вклучително и онаа на војвода од Јорк, бидејќи обвиненијата против него го одвлекуваат вниманието од работата на Неговото Височество и кралското семејство.
Забава
(Видео) Нова песна од Тарабунов – „Љубов“: Вулкан од емоции, сведоштво за љубовта и зрелоста на еден автор

Во време кога искреноста ретко ја среќаваме во музиката Александар Тарабунов – Тара ни ја подава својата душа – сурова, чиста, автентична. Со новата песна „Љубов“, овој талентиран изведувач и автор ја отвора вратата кон своето најинтимно, најзрело и најкомплетно музичко дело досега.
Создадена во еден здив, во тишината на едно дождливо попладне, песната „Љубов“ не е само уште една баладa, таа е емотивна ерупција, вулкан од страст и жив доказ за уметничката зрелост на Тара.
Песната е напишана, компонирана и изведена од самиот автор што ја прави уште посилна, уште повистинита. Слична е приказната и кога станува збор за видеото зашто истото е работено по идеја на Тара, а реализирано со помош на Никола Марковски.
„Трепериш ко капка утринска… Ѕвезден прав ни спои патишта…
Во сите мои животи знам ќе те пронајдам…“ Секоја строфа носи по еден универзум на чувства, а секој стих е сведоштво за една љубов која не боли, туку спасува.
„Љубов“ го претставува Тара во едно сосема ново музичко светло, искрен, ранлив, но и моќен во својата тишина. Со оваа песна, тој не само што ја отвора својата душа, туку ја става љубовта на пиедесталот каде што и припаѓа како суштина, како судбина, како најголема тајна на животот.
„Сите кои ја слушнаа песната пред нејзиното официјално објавување беа искрено воодушевени. Секој ја доживеа на свој начин, но сите се согласија во едно дека ова е песна што останува. Верувам дека и судот на публиката ќе биде идентичен. „Љубов“ нека биде химна за вљубените, песна за опуштена вечер со чаша вино во рака и доза на романтика. Затоа што музиката освен што се слуша и се чувствува“, вели Тара.
„Љубов“ не е само песна. Таа е момент. Вистина. Воздишка. Спомен. Ветување…
Со полни гради ја вдишуваме, и не престануваме да ја слушаме. Тара е тука, поинаков, посилен, поискрен. Ова е неговото време. Ова е „Љубов“.