Македонија
Потрошувачите најмногу се жалат за квалитетот на техничките апарати и белата техника

Потрошувачите во изминатите три месеци најмногу се пожалиле за квалитетот и сервисирањето на технички апарати и бела техника.
Според извештајот на Организацијата на потрошувачите на Македонија, во третиот квартал на 2014 година (јули, август и септември), заклучно со 30-ти септември кај нив се јавиле 586 потрошувачи кои побарале некој вид на совет, по пат на телефонски повик, e-mail или лично. Од советувањата 529 биле општо правни, а 57 специјалистички советувања (исхрана, финансиски услуги, права на пациентите и домување). Најголем дел од советувањата биле направени преку телефон.
„Најголем проблем на кој се пожалија потрошувачите во домен на општо правните советувања, исто како и во првата половина од годинава, е сервисирањето и продажбата на неквалитетни производи, за кои имаше 352 јавувања. Најчесто потрошувачите се жалеа за сервисирање на техничките апарати (35%), а пред сè доминираат мобилните телефони, но имаше и поплаки за телевизори, лаптоп и десктоп компјутери и други технички апарати. Во доменот на поплаки за бела техника (17%) најчесто потрошувачите се жалеа на проблеми со машини за перење, шпорети и рерни за печење“, велат од ОПМ.
За разлика од претходните статистики, може да се забележи пораст во делот на жалби на потрошувачите за производи за лична употреба (23%), каде пред сè потрошувачите се жалеа на проблеми при рекламирање на обувки, облека, накит и асесори.
Со 14% застапени се жалбите на потрошувачите за производи во домот, а најчесто за мебел, како и во првиот дел од годината.
Во делот на услугите имало 73 јавувања, очекувано поради летниот период во кој потрошувачите најчесто користат годишен одмор и заминуваат на некое патување, се забележува голем пораст на поплаките за туристичките патувања (74%). Потрошувачите се соочиле со најразлични проблеми, а најчесто на услугата која ја добиле во хотелот, неисполнети делови од понудата, лажно рекламирање, откажување на патување од страна на туристичката агенција на само неколку дена пред патувањето итн.
Од ОПМ апелират потрошувачите кои се соочиле со било каков проблем со туристичкото патување да реагираат со приговор во рок од 8 дена од денот кога се вратиле од патувањето со цел да можат да ги остварат своите права, во спротивно приговорот ќе им биде одбиен.
Во делот на јавните услуги на национално ниво имало 62 јавувања и тоа: испорака на струја (55%), мобилна телефонија (27%), а останатото се однесувало на поплаки на фиксната телефонија, телевизиски и интернет провајдери. Потрошувачите често укажувале на тоа дека добиваат паушални сметки за струја кои се повисоки од претходните месеци и се нереални поради тоа што тие месеци за кои е стигната сметката воопшто не биле дома и не била користена електрична енергија.
Во делот на мобилната телефонија потрошувачите се жалеле на превисоки цени на сметките за реализиран интернет сообраќај во роаминг и други непредвидени трошоци.
ОПМ апелира до сите потрошувачи пред заминување на пат добро да се информираат за цените на интернет сообраќајот доколку користат интернет во роаминг. „Доколку не планирате да користите интернет во странство, контактирајте го вашиот мобилен провајдер за да ви биде исклучена опцијата да можете да користите интернет во странство, или целосно да биде исклучен интернетот, со што ќе можете да бидете сигурни дека трошоци од таков вид нема да ви пристигнат на следната сметка“, велат од ОПМ.
Во делот на јавни услуги на ниво на град Скопје и локална самоуправа имало 42 јавувања, од кои во најголем дел биле за испорака на топлинска енергија (60%), а имало и поплаки за водовод и смет, јавниот превоз и паркинг услугите.
Потрошувачите се жалеле на големи сметки вон грејна сезона, проблеми со радијаторите или цевките за пренос за топлинска енергија, како и со договорите со претпријатијата кои ја вршат оваа услуга.крај/мф
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Конституенцата на ММФ и СБ: Народната банка e столб на макроекономската и на финансиската стабилност

Гувернерот Трајко Славески, и министерката за финансии, Гордана Димитриеска-Кочоска, ја предводеа делегацијата на годишниот состанок на Конституенцата на Меѓународиот монетарен фонд (ММФ) и Светската банка (СБ), на која ѝ припаѓа нашата земја, а којшто годинава се одржува во Луксембург.
Дел од делегацијата е и вицегувернерката Ана Митреска. На билатералните средби коишто ги остварија беше потврдена улогата на Народната банка како столб на макроекономската и финансиската стабилност во земјава.
За време на средбите со високите претставници од ММФ и Светската банка − Јерун Клик, Марникс ван Рај, Марк Хортон и Јуџин Ругенаат − се водеа плодни дискусии за сегашните предизвици на централните банки.
Во рамките на дијалогот беше истакната важноста на координацијата меѓу централните банки и меѓународните финансиски институции за унапредување на финансиската вклученост, дигитализацијата на финансискиот систем и унапредувањето на регулативните рамки. Се разговараше и за начините на кои Народната банка ја поддржува макроекономската стабилност преку ефикасно управување со монетарната политика и силна регулаторна улога.
Овие средби ја потврдија довербата во капацитетот и посветеноста на Народната банка како стабилен и кредибилен партнер, што придонесува кон создавање отпорна и успешна економија, со подобри услови за граѓаните и за стопанските субјекти.
Народната банка и во иднина ќе биде посветена на својата мисија за обезбедување сигурност и стабилност на финансискиот систем, како основа за одржлив економски развој и напредок на земјава.
Економија
Првите четири банки од земјава впишани во регистарот на Европскиот совет за плаќања – започнува членувањето во СЕПА

Европскиот совет за плаќања (ЕПС) ги впиша првите четири банки од нашата земја – станува збор за три големи и една средна банка – во регистарот на учесници во шемата за кредитни трансфери на СЕПА. Овој важен чекор е резултат на успешно поднесени барања од страна на овие банки, а со тоа официјално започнува и членувањето на нашата земја во СЕПА.
Овие банки ќе започнат со вршење на кредитните трансфери во СЕПА од 6 октомври 2025 година.
Се очекува и останатите осум деловни банки, кои најавија дека ќе поднесат барања во периодот од јуни до август оваа година, ќе бидат впишани во регистарот на ЕПС и ќе започнат со вршење на плаќањата во рамките на СЕПА до 6 октомври.
Да потсетиме, на 6 март 2025 година ЕПС го прифати барањето за членство коешто го достави Народната банка за нашата земја, со што станавме членка на Единствената област за плаќање во евра (СЕПА). Со ова се овозможи приклучување на домашните банки во европските платежни шеми преку кои се извршуваат плаќањата во евра, во географски опсег од 41 земја членка.
Интеграцијата на банките од земјава во европскиот платежен екосистем носи бројни придобивки за граѓаните и за компаниите – пред сѐ побрзи, поефикасни и поевтини прекугранични плаќања во евра, како и поголема економска поврзаност и активност.
Народната банка, како институција којшто ги координираше активностите за членство во СЕПА, останува целосно посветена на процесот на интеграција на банките и ќе продолжи редовно и навремено да ја информира јавноста за постигнатиот напредок.
Економија
Владата: Исплатени се субвенции на 70.000 земјоделци во вредност од повеќе од 9 милијарди денари

Исплатени над девет милијарди денари субвенции на над 70.000 земјоделци.
Владата соопшти дека се врши редовна исплата на субвенциите и со тоа им се дава директна поддршка на земјоделците да продолжат со своето производство.
„За една година, Владата и МЗШВ успеа да ги исплатат заостанатите субвенции на земјоделците за сите категории од 2021, 2022, 2023 година, а се исплаќаат и тековните субвенции. Покрај ова, како Влада успеавме да ги подобриме земјоделските политики и наместо земјоделските производи да се фрлаат, истите сега се откупуваат по пристојни цени од страна на откупувачите. Промените се очигледни. Тие се случуваат. Времето на промените е тука, работиме и ја вреднуваме маката на земјоделците“, велат од владината прес-служба.
Се додава дека оваа Влада е земјоделска и земјоделците после седум години конечно имаат партнер.