Македонија
Австриските компании пооптимистични, но имаат и одредени забелешки
Австриските компании кои работат во Македонија се пооптимистични во однос на лани, а уште пооптимистични во поглед на 2015 година, но бараат подобрување на инфраструктурата, намалување на бирократијата и во борбата против корупцијата.
Ова се резултатите истражување на бизнис климата меѓу австриските компании кои работат во Македонија, што во средата во Скопје на пре сконференција ги претстави Трговското одделение при Австриската Амбасада.
„Во 2014 спроведовме анкета за бизнис климата во Македонија, по втор пат. Во споредба со резултатите од лани, австриските компании се за нијанса пооптимистични за 2014 и уште поомтимистични за 2015 година. Половина од компаниите очекуваат поголем промет и планираат нови вработувања и зголемување на инвестициите. Сепак, постојат и бројни предизвици. Трите врвни приоритетни барања (очекувања) на австриските компании во однос на mакедонската Влада се подобрување на инфраструктурата, намалување на бирократијата и борбата против корупцијата. Нaшата канцеларија, проактивно, поддржува голем број австриски компании кои се соочуваат со тешкотии на македонскиот пазар, посебно кога се работи за јавни набавки “, вели Герхард Шлатл, шеф на Трговското одделение при Австриската амбасада во Скопје.
Тој информираше дека во однос на општите услови за работа, најголемите разлики меѓу очекувањата и реалноста се јавуваат во областите како платежен морал, борбата против корупцијата и напредокот во ЕУ интеграциите.
Австриските компании во Македонија најмногу се задоволни од човечките ресурски, од локалните добавувачи од процедурите за добивање на дозвола и од царинскиот систем,
Целна група на истражувањето биле менаџерите на австриските компании во Македонија, а стапката на одговор на анкетата изнесувала 28%.
На прашањето како ја оценувате моменталната економска состојба, 39 отсто до анкетираните одговориле задоволителна, 36 отсто незадоволителна, а 23 отсто добра, што според Шлатл е благо подобрување во однос на лани.
Запрашани како ја предвидуваат економската состројба во Македонија во 2015 година, 55 отсто до испитаниците одговориле иста како и 2014 година, а 40 отсто очекуваат подобра година.
Многу попозитвни одговори се дадени кога е во пррашање состојбата во секторот во кој работат компаниите, како и за состојбата во самата компанита. Така, повеќето од половината од испитаните, или 54 отсто очекуваат дека малку ќе се подобри состојбата во нивниот сектор во следната година, додека 50 отсто ја оценуваат како задоволителна моментата состојба во нивната компанија, а 32 отсто сметаат дека состојбата е добра.
За 2015 година, 60 % од австриските компании очекуваат раст на прометот, нови вработувања и зголемување на инвестициите.
На прашањето како го оценувате досегашниот развој на Македонија во однос на привлекување на странски инвеститори, 51 отсто рекле задоволителен, 26 отсто добар, 13 отсто многу добар, а 10 отсто незадоволителен.
Според најновата официјална статистика на Народната банка на Македонија, вкупниот износ на австриските директни инвестиции во земјава изнесува 437 милиони евра до крајот на вториот квартал на 2014 година.
Австрија е еден од најголемите инвеститори во Македонија и се наоѓа на третото место по Холандија и Грција.
Во Македонија се основани повеќе од 45 претријатија со австриски капитал, но речиси и да нема компанија која се занимава со производство.
Трговското одделение при Австриската Амбасада најви дека во средината на октомври ќе организира посета на Виена за македонски компании од прехранбениот сектор и воспоставување на контакт со автриски компании./крај/
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
„Фустани со џебови“ на Халкбанк избрана од AmCham за една од најдобрите општествено одговорни практики
Платформата „Фустани со џебови“ на Халкбанк АД Скопје, со која се дава поддршка на женското претприемништво, е избрана за една од најдобрите општествено одговорни практики од страна на Американската стопанска комора (AmCham) во рамките на проектот Partnership 4 Giving. Плаформата на Халкбанк е еден од петте проекти, кои добија посебно признание од комората за квалитетна и успешна општествно одговорна практика.
Халкбанк АД Скопје веќе една ипол година гради успешна приказна за поддршка на женското претприемништво, промовирајќи ја истовремено својата заложба за рамноправност и финансиска слобода на жените. Преку креираниот „Пакет за жени“ што е дизајниран да одговори на различните потреби на микро, малите и средните претпријатија каде сопственици или менаџери се жени, банката веќе им овозможи успешен бизнис на голем број клиентки во земјата.
Преку платформата, Халкбанк реализира и низа настани, кампањи и поддршки. Почнувајќи од хуманитарните акции поврзани со продажба на „Фустаните со џебови“, преку пласирање на кампањи за финансирање на женските бизниси, па се до организирање и давање поддршка на низата настани наменети за вмрежување и овозможување на меѓусебна поддршка на жените, Халкбанк заедно со својот партнер Мастеркард, ја подигнаа на повисоко ниво свеста и перцепцијата за финансиската моќ и слободата на жените во земјата.
Проектот Partnership 4 Giving, кој AmCham го имплементира во рамките на USAID програмата, има за цел покренување колективна акција која ќе обезбеди позитивен ефект и ќе развие одржливи перспективи за корпоративна филантропија промовирајќи ги позитивните приказни на компаниите кои служат како пример за бизнис заедницата на полето на корпоративна одговорност.
(ПР)
Економија
Македонските вина се продаваат во 40 држави во светот, Владата најавува зголемено производство и извоз
Македонија денес се претставува на „Винскa визија на Отворен Балкан“ во Белград.
Оваа година 80 винарски визби се претставуваат на овој саем од кои што 68 се мали семејни винарии и 12 винарски визби кои што се дел од здружението „Wines of Macedonia“, а за првпат имаме и изложувачи на квалитетна македонска традиционална храна.
Министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, рече дека ова е одлична можност македонските квалитетни вина да бидат промовирани на саемот.
Тој посочи дека е зголемена продажбата на македонското вино надвор од границите на државата.
„Република Македонија е на 22 место во светот по производство на вино, а се наоѓа на 29-то место по извоз на вино во светот“, заклучи министерот.
Трипуновски додаде дека Владата има за цел да се зголеми производството на вино во државата со што ќе се зголеми и извозот на истото во светот. Девизен прилив од извоз на вино за 2023-та година изнесуваше над 57 милиони евра.
„Нашите вина се продаваат во преку 40 држави во светот. А, најголем дел се пласира овде во регионот, односно на Балканот“, истакна тој.
„Како Влада продолжуваме посветено да работиме во делот на секторот винарство бидејќи е втора најзначајна гранка во Република Македонија по извоз и девизен прилив“, нагласи министерот Трипуновски.
Економија
Грин Машинс на БРАКО на клучен европски саем за зелена и циркуларна економија во Италија
Електричните и водородните возила на Грин Машинс на БРАКО учествуваа на еден од најзначајните европски настани, ECOMONDO во Римини, Италија, кој претставува еден од најзначајните саеми и конференции во Европа, и кој ги обединува и системизира клучните елементи кои ги дефинираат развојните стратегии на политиката за животна средина на Европската унија.
На овогодинешниот настан, Грин Машис го претстави 500H2, најсовремен чистач на улици со погон на водород, заедно со целосно електричните 500ze и 400ze.
Дилерот на Грин Машинс во Италија, Грин Форсес, известува за голема заинтересираност за македонските возила не само на саемот, туку и на италијанскиот пазар воопшто, во конкуренција со производители на возила за чистење од Европа, САД и други делови на светот.
Македонските возила имаат предност на светскиот пазар поради нивниот квалитет, ефикасност и современ дизајн, како и различите модели, кои се достапни на електричен, хидрогенски и класичен погон.
(ПР)