Македонија
Ни збор за злоупотребите со АКМИС-от и насоките на Прибе во годишниот извештај на Судскиот совет

Судскиот совет го објави годишниот извештај за сработеното за 2017 година. Првичниот впечаток е дека извештајот е формален, а не суштински, и не содржи ништо од препораките на Рајнхард Прибе, а проблемите со распределбата на предмети во кривичниот и во Врховниот суд се споменуваат само еднаш во целиот извештај. Нема информација зошто затаила контролата над АКМИС-от во кривичниот суд во Скопје за местење подобни судии на одредени предмети бидејќи, меѓу другото, тоа му е законска надлежност.
Во извештајот пишува дека Советот во 2017 година постапувал по 7 барања за поведување постапка за утврдување нестручно и несовесно вршење на судиската функција, поднесени од Советот за утврдување факти и поведување постапка за утврдување одговорност на судија. За судиите од Врховниот и Апелациониот суд за кои е поведена постапка за разрешување за ослободувањето од притвор на обвинетиот бизнисмен Сеад Кочан пишува дека постапката е во тек. За цела година Советот утврдил нестручно и несовесно работење на охридски судија, а ги запрел постапките за други двајца судии во кривичниот суд во Скопје и за судија во Радовиш.
Но, затоа во заклучоците членовите на Советот напишале дека ќе работеле на активности за јакнење на довербата на јавноста во судството преку зголемена транспарентност и активности за информирање. Приоритетите на Советот ќе ја гарантирале на независноста на судството преку унапредување на процедурите за избор и унапредување на судиите, оценување на нивната работа и на системот за утврдување одговорност на судиите, како и подобрување на материјално-финансиската состојба на судовите, судиите и судската администрација.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Недоволниот буџет и застојот во инвестициите го поткопуваат здравствениот систем, покажува ревизијата

Државниот завод за ревизија објави дека 23 програми за здравствена заштита во 2023 година се реализирале со недоволни средства, што резултирало со нарушена ликвидност на јавните здравствени установи, недостиг на лекови и слабости во контролите.
Дополнително, капиталните проекти, вклучувајќи ја изградбата на нови клинички центри, се соочиле со долгорочни застои и финансиски импликации кои влијаат на квалитетот и достапноста на здравствените услуги за граѓаните.
За овие утврдени состојби, неправилности и неусогласености, Државниот завод за ревизија издаде неповолно мислење за реалноста и објективноста на финансиските извештаи, како и за усогласеноста со законската регулатива, упатства и политики.
Во 2023 година, за 23 здравствени програми биле обезбедени 5,3 милијарди денари, што не било доволно за навремено подмирување на обврските кон јавните здравствени установи. Притоа се евидентирани:
Во Програмата за лекување ретки болести, биле обезбедени лекови за околу 235 пациенти со трошок од 878 милиони денари, но не е спроведена евалуација на ефектот од терапиите, а недостигот од ажурирани податоци довел до слаба контрола на дистрибуцијата.
За инсулин и медицински помагала за пациенти со дијабетес биле потрошени 917 милиони денари, но не се реализирале предвидените превентивни активности, а податоците од „Мој термин“ не биле усогласени со извештаите од установите.
Програмата за рано откривање на малигни заболувања во 2023 година реализирала 22,9 милиони денари, но без јасно дефинирани индикатори, со низок опфат и доцнење во резултатите од скринингот.
За задолжително здравствено осигурување биле планирани 3,1 милијарда денари, но не се исплатени 1,5 милијарди денари за последните пет месеци, поради недоволен буџет и пораст на платите. Ова ја нарушило исплатата кон јавните здравствени установи.
Во Програмата за заштита од ХИВ биле потрошени 89,3 милиони денари, од кои 17 милиони за ангажирање здруженија, но без утврдени критериуми за избор и со слаба поврзаност меѓу мерките и буџетот.
Во делот на капиталните инвестиции, ревизијата нотира:
Проектот за изградба на Општа болница Кичево се соочил со долгорочни одложувања, значителни трошоци и ризик од дополнителни трошоци поради судска постапка во тек.
Проектите за нови клинички центри во Скопје и Штип, започнати во 2015 година со заем од CEB, сè уште не се завршени. Компонентата за Скопје е откажана, а за Штип договорот е раскинат, по што се покренати арбитражни постапки за отштетни побарувања во вредност од 45 милиони евра. Од заемот од 97 милиони евра, неповратно се повлечени 83,4 милиони евра.
Ревизијата дополнително укажува:
Градежните работи на ЈЗУ „Св. Еразмо“ – Охрид и Градска болница Струмица, започнати во 2015 и 2016, се завршени над 90%, но објектите сè уште не се во функција, поради пролонгирани рокови, анекси на договори, поскапувања и судски постапки. Одложувањето достигнува речиси 10 години.
Опфатот со вакцинација на населението е од 56,3% до 87,7%, со намалување по 2020 година, поради недоверба во вакцините и одложувања.
Во рамки на клучните ревизорски прашања, анализиран е и статусот, кадровската екипираност и финансирањето на Единицата за имплементација на проектот за нов клинички центар.
На проектната сметка остануваат неискористени средства од 8,4 милиони евра, од кои 6,01 милиони се од наплатени банкарски гаранции, а 2,4 милиони се повлечени, но неискористени средства од кредитот. Се укажува и на неизвесност околу идните трошоци кои ќе треба да се покријат од овие средства.
Дадени се препораки до надлежните институции за преземање на мерки за подобрување на состојбите.
Македонија
(Видео) Два полициски хеликоптери интензивно го гасат пожарот кај Чучер-Сандево, досега исфрлени преку 70 тони вода

Денеска, од самите утрински часови, два хеликоптери од Хеликоптерската единица за полициски намени при МВР, Бел 412 и Агуста бел 212 интензивно учествуваат гасење на пожарот кај Чучер-Сандево.
Досега се исфрлени преку 70 тони вода, извести МВР.
Македонија
Повеќе нови службени возила отколку што има вкупно амбулантни – Левица бара средства за здравството и Центар за изгореници

Пратеничката група на Левица поднесе амандмани на ребалансот на Буџетот за 2025 година, со кои предлага зголемување на средствата за јавното здравство.
Со еден од амандманите се предлага издвојување на 1 милион евра за набавка на нови амбулантни возила, имајќи предвид дека, според нив, просечната старост на возниот парк на итната медицинска помош во државата изнесува 14 години, а над 70 отсто од амбулантните возила се донации.
Во образложението на амандманот се наведува дека во периодот 2023–2024 година, институциите набавиле 270 нови службени возила, додека вкупниот број на амбулантни возила на ниво на државата е околу 200. Според податоците што ги наведуваат, државата располага со над 2.600 службени возила.
Со друг амандман се бара издвојување на 10 милиони евра за изградба на нов Центар за изгореници, со образложение дека таков центар постоел во минатото, но бил затворен. Левица посочува дека по настаните во Кочани, се покажале слабостите на системот и потребата од посебна здравствена установа за третман на изгореници.
Пратеничката група смета дека со овие предлози се зајакнуваат капацитетите на јавното здравство и се одговара на потребите на граѓаните.