Економија
(Видео) „Шкода“ го претстави новиот концепт Vision RS
Концептот на „Шкода“, Vision RS, свое деби ќе има на Париз мотор шоу годинава, кога чешкиот производител ќе го понуди првиот поглед на својот иден компактен автомобил, истовремено навлегувајќи во следната фаза на дизајнот за својот спортски RS-модел.
Пред светската премиера во октомври чешкиот бренд ги објави скиците со цел да го пренесе првиот впечаток за овој динамичен концептуален автомобил. Како дополнување, објавено е и видео кое илустрира како Vision RS се оформува во одделот за дизајн, предводен од главнот дизајнер, Оливер Стефани.
Дури и грубите скици откриваат дека клучен дел од концептот на возилото е аеродинамиката. Предницата е прецизно дефинирана, а тенките фарови дополнитно го истакнуваат динамичниот изглед. Во задниот дел доминира дифузерот и аеродинамично оптимизираниот покривен спојлер.

Шкода Vision RS е модел долг 4.356 милиметри и широк 1.810 милиметри, со висина од само 1.431 милиметри и меѓуоскино растојание од 2.650 милиметри.
Вклучувајќи јасни референци за моторни трки, овој автомобил всушност го претстави вкусот на следната фаза на дизајнот на моделите со RS-перформанси, базиран на 117-годишната традиција на „Шкода“ во мотоспортот. Комбинацијата на RS-буквите беше првично воведена во 1974 година за рели тркачките спортски автомобили 180 RS и 200 RS. Следејќи го успехот на 130 RS, стана познат низ целиот свет, а од 2000 година се користи за да се идентификуваат варијантите на перформансите на различните модели на „Шкода“.
Домот на „Шкода дизајн“ е вила изградена во 1890 година на брегот на реката Језера во областа Чесана во Млада Болеслав. Таа е дел од напредниот и цврсто чуван технолошки центар „Шкода ауто“, кој беше преместен во Чесана во 2008 година и повторно се модернизираше во 2015 година. Ова е местото каде што футуристичката технологија и традиција се среќаваат во идилична околина, со цел да создадат посебна атмосфера која ќе придонесе за креативна работа.
И токму тука е главниот дизајнер Оливер Стефани заедно со останатите 150 вработени од 26 земји, кои го развиваат јазикот на дизајнот на „Шкода“ од иднината. Вилата некогаш била приватна резиденција на текстилниот производител Франц Хилер. Во текот на 19 век локацијата за првпат стана куќа за производство на текстил. Производството на делови за возилата „Шкода“ пристигнало дури во средината на 20 век.
Во претставеното видео, камерата лета токму кон оваа „Дизајн вила“. Со снаодливи потези и инспириран од историскиот рели-шампион Шкода 130 RS, дизајнер седи во дворот на вилата скицирајќи атлетичен компактен автомобил на таблет, со прецизни, лесни линии и различни контури – тоа е шкода Vision RS.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Андоновски: Е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел
Владата на Република Македонија ја потврдува својата посветеност кон унапредување на електронската трговија како двигател на економијата, преку спроведување на јасна стратегија за дигитална трансформација, зајакнување на интероперабилноста и намалување на административните пречки за граѓаните и компаниите, изјави министерот за дигитална трансформација, Стефан Андоновски, на отворањето на 8-та Регионална Е-комерц конференција во Скопје.
Тој истакна дека е-трговијата веќе не е алтернативен, туку доминантен економски модел, кој бара силна поддршка од државата преку модерни дигитални платформи, регулаторна предвидливост и иновации ориентирани кон пазарот.
„Интероперабилноста што ја бесплатно ја овозможивме за повеќе од 76 институции и компании – со повеќе од 2.6 милиони безбедни трансакции месечно и раст од 260% – претставува не само успех на администрацијата, туку можност за приватниот сектор. Таа отвора простор за дигитални услуги, безбедна размена на податоци, брз пристап до потребните административни податоци и нови бизнис-модели што ја поврзуваат државата и компаниите во еден заеднички дигитален екосистем“, изјави министерот Андоновски.
Во рамки на поддршката за мали и средни претпријатија, Министерството за дигитална трансформација преку Европскиот дигитален иновациски хаб – INNOFEIT EDIH, им овозможува на компаниите пристап до лаборатории, дигитални алатки и експертска поддршка за тестирање нови технологии пред инвестирање. Овој хаб нуди и обуки за дигитални вештини во областа на вештачка интелигенција, сајбер-безбедност, автоматизација и интернет на нештата, со цел да ја зголеми конкурентноста на домашните компании на европскиот пазар.
Во истата насока, Националниот центар за вештачка интелигенција – Везилка, развива АИ решенија применливи и во приватниот сектор, со што создава услови електронската трговија да стане поефикасна, попаметна и побезбедна.
„Намалувањето на бирократијата и отворањето на податоците за бизнис-заедницата се клучни за модерна држава. Владата создава инфраструктура каде иновацијата е во центарот, а граѓаните и компаниите се вистинските корисници на дигиталната трансформација“, додаде Андоновски.
Тој најави дека во следниот период Владата ќе продолжи да инвестира во дигитална инфраструктура, унапредување на екосистемот за иновации, како и во програми за поддршка на стартапи и претприемачи во дигиталната економија.
Економија
„Виз Ер“ воведува евтина „бизнис класа“, можете да платите за да го задржите средното седиште празно
Нискобуџетната унгарска авиокомпанија „Виз Ер“ ќе започне со тестирање на таканаречената „основна бизнис класа“ на одредени летови од декември оваа година, нудејќи малку повеќе удобност во рамките на својата стандардна услуга без додатоци. Оваа нова функција ќе биде воведена на пет рути, вклучувајќи летови до Лондон, Рим и Будимпешта.
Концептот е едноставен – во првиот ред од авионот, средното седиште ќе биде оставено празно за да им се обезбеди на деловните патници повеќе простор и да се олесни качувањето. Мајкл Делехант, виш комерцијален и оперативен директор, нагласи дека цената нема да биде драстично повисока.
„Што се однесува до цените на билетите, таа никогаш нема да биде повеќе од цената на купување дополнително седиште“, изјави тој на прес-конференција.
Иако билетите за овие специјални седишта ќе бидат поскапи, патниците сепак ќе бидат третирани исто како и сите други.
„Повеќе се работи за ефикасноста на патувањето и малку дополнителен простор во авионот“, рече Делехант.
Воведувањето премиум услуги е тренд што го следат и американските нискобуџетни превозници за да се натпреваруваат со големите превозници.
Делехант забележа дека сè уште има силна побарувачка за нискобуџетни летови во Европа, но дека пазарот треба да се развива.
Економија
Поскапуваат бензините и дизелот
Бензините и дизелот од ноќеска на полноќ ќе поскапат за половина и за еден денар, соопшти Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ).
Од 4.11.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 74,00 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 76,00 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 71,00 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 69,50 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 36,913 (денари/килограм)
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98 се зголемуваат за 0,50 ден/лит.
Малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) се зголемува за 1,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) не се менува.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се зголемува за 0,856 ден/кг и сега ќе изнесува 36,913 ден/кг.

