Економија
Audi го претстави електричниот седан e-tron GT
Деби на саемот за автомобили во Лос Анџелес. Претставен првиот електричен четворовратен седан од Audi.Audi e-tron: Брендот со четирите прстени претставува една од ѕвездите на саемот за автомобили во 2018 година во Лос Анџелес. Концептот Audi e-tron GT со електричен погон, купето со четири врати го доживеа своето деби.
Следниот електричен Audi е претставен, следејќи ги стапките на Audi e-tron SUV и Audi e-tron Sportback, закажани за 2019 година. Овој пат со рамна подна архитектура која обезбедува одлични пропорции и низок центар на гравитација. 434 kW (590 КС) обезбедуваат перформанси на спортски автомобил. Вртежниот момент се пренесува на тркалата преку Quattro перманентниот погон на сите тркала со векторирање на вртежниот момент, како што би очекувале за таков динамичен Audi.
Инспирација извлечена од воздушниот тунел
Рамен, широк и со долго меѓуоскино растојание – тоа се пропорциите на класичен Gran Turismo. И концептот Audi e-tron GT ги одразува овие со должината од 4,96 метри, 1,96 метри и висина од 1,38 метри. Лесното купе со четири врати се произведува со мулти-композитна конструкција. Овде имате дел од покривот направен од јаглерод заедно со бројни алуминиумски компоненти и потпорни елементи изработени од челик со висока цврстина. Технологијата за овој автомобил беше развиена во тесна соработка со Porsche. Дизајнот и карактерот се полни со непогрешливата Audi ДНК.
Широките линии и бројните функционални елементи на возилото, како и воздушните отвори на лаковите на тркалата и цврстиот заден дифузер го нагласуваат неговото потекло од тунелот за ветер. Нискиот коефициент на воздушен отпор ја намалува потрошувачката и визуелно го истакнува дизајнот на e-tron.
Одржлива иднина: внатрешноста
Четири врати, четири седишта со 2.90 метри меѓуоскино растојание – внатрешноста на Audi e-tron GT концептот обезбедува голема доза на секојдневна употребливост, заедно со врвен квалитет. Функционалниот центар на ентериерот се наоѓа на предниот дел, видливо фокусиран на возачкото седиште. Централната конзола, големиот екран осетлив на допир во горниот дел и линијата на дизајнот на кабината го опкружуваат просторот на возачот, совршено ги вградуваат ергономските елементи на контролите и инфозабавниот систем на Audi e-tron GT. Светлите бои во горниот дел од кабината и постепено потемната градација до подната површина создаваат впечаток на чист простор. Спортските седишта инспирирани од моторните трки во двата сета на седишта обезбедуваат оптимална странична поддршка дури и кога се движат во свиоци при брзина.
Со концептот автомобил дизајнерите намерно посегнале кон конзистентна употреба на одржливи материјали – јасна изјава за современиот автомобилски дизајн. Производи со животинско потекло не се користат воопшто: концептот Audi e-tron GT доаѓа со вегански ентериер. Софистицираната, синтетичка кожа се користи на седиштата и на другите површини на трим. Ткаенини направени од рециклирани влакна се користат на перничињата на седиштата, како и на потпирачите за раце и на средишната конзола. Микрофибер материјалот го красат наслонот и обликот на столбовите на прозорецот. Дури и теписонот од длабокиот слој е направен од одржлив прелив Екоил, рециклирано влакно направено од употребувани мрежи за риболов.
Со два багажни простори, концептот Audi e-tron GT нуди многу голема праткичност при поминување на големи дестинации. Тука целосно ја користи својата предност во концептот како електричен автомобил со компактни погонски единици. Задниот багажен простор нуди волумен до 450 литри, додека под предната хауба има дополнителни 100 литри капацитет.
Перформанси и досег
Моќност од 434kW (590КС) – импресивни бројки за потенцијалот на новиот концепт. Одделни електрични мотори се поставени на предните и задните оски. Во двата случаи овие се перманентно синхрони мотори. Тие го пренесуваат вртежниот момент на патот преку сите четири погонски тркала – природно новиот концепт на Audi e-tron GT е исто така вистински Quattro. Електричниот погон е максимално прецизен, бидејќи нема механичка врска помеѓу предната и задната оска. Електронскиот контролен систем го координира погонот помеѓу оските, како и помеѓу левите и десните тркала. Тоа значи оптимална влечна сила и одлични перформанси.

Static Photo
Colour: kinetic dust
Возилото забрзува од 0 до 100 км/ч за околу 3,5 секунди пред да стигне до 200 км/ч за нешто повеќе од 12 секунди. Највисоката брзина е ограничена на 240 км/ч за да се зголеми опсегот. Една одлика што не може да се совпадне со целата конкуренција е опцијата за целосно искористување на потенцијалот за забрзување на возилото неколку пати по ред. Додека на друго место дискот е префрлен на overdrive за топлинска рекулација, Audi e-tron GT концептот може да му обезбеди на возачот да го искористи полниот потенцијал на двата мотори и на батеријата, благодарение на неговата софистицирана стратегија за ладење.
Опсегот на концептниот автомобил ќе биде над 400 километри, утврден според новиот WLTP стандард. Потребната енергија за возење доаѓа од литиум-јонска батерија со енергетска моќност поголема од 90 kWh, која ја зафаќа целата подна површина помеѓу предната и задната оска со својот рамен дизајн. Одлучувачката предност на овој дизајн е екстремно нискиот центар на гравитација на автомобилот – споредлив со оној на Audi R8. Управувањето со сите тркала го претвора возењето во совршена синтеза на агилност и прецизност како спортски автомобил, дополнета со врвна стабилност.

Interior
Системот за рекуперација го зголемува опсегот до 30 проценти за електричните возила на Audi – ова е неопходно дури и со таков спортски автомобил како концептот Audi e-tron GT. Рекуперацијата ги вклучува и двата електрични мотори и електро-хидраулички интегрираниот систем за контрола на сопирачките.
Различни режими за рекуперација се комбинираат со мануелна рекуперација со помош на менувач и со автоматска рекуперација преку помошниот систем за предвидување и рекуперација на сопирачката со непречена транзиција помеѓу електричното и хидрауличното забавување. Концептот Audi e-tron GT ја обновува енергијата исклучиво преку електричните мотори, без употреба на конвенционалната сопирачка – која покрива повеќе од 90% од забавувањето. Како резултат на тоа, енергијата се враќа назад во батеријата практично со сите нормални маневри за сопирање. Сопирачките на тркалата се вклучени само кога возачот забавува за повеќе од 0,3 G користејќи ја педалата на сопирачката. Концептот Audi e-tron GT има керамички дискови со високи перформанси, кои исто така работат перфектно при повеќекратни екстремни забавувања, без да се загрозат перформансите на сопирањето.
Намалување на времето за полнење: 800-волти систем за полнење
Батеријата во концептот Audi e-tron GT може да се полни на неколку начини: со користење на кабел кој е поврзан зад капакот на левото предно крило, или преку бесконтактна индукција со Audi Wireless Charging. Со индуктивното полнење, подот каде што автомобилот треба да биде паркиран е поврзан со напојувањето при што полнењето се одвива непречено. Алтернативното магнетно поле предизвикува наизменичен напон во секундарната серпентина поставена на подот на автомобилот, низ воздушниот јаз. Со излезна моќност од 11 kW, концептот Audi e-tron GT може да биде целосно наполнет преку ноќ.
Полнењето со кабел е многу побрзо, бидејќи купето со четири врати е опремено со систем од 800 волти. Ова значително го намалува времето на полнење во споредба со конвенционалните системи кои во моментов се користат. Така што потребно е само околу 20 минути да ја надополни батеријата на 80 проценти од својот капацитет, уште еднаш обезбедувајќи опсег од повеќе од 320 километри (WLTP). Сепак, концептот e-tron GT, исто така, може да се полни на полначки станици со пониски напони, обезбедувајќи му на возачот пристап до целата мрежа за полнење.
Audi: електричната офанзива продолжува
Марката со четирите прстени ја започна својата електрична офанзива со светската премиера на електричниот SUV Audi e-tron во септември 2018 година. До 2025 година, Audi ќе понуди дванаесет автомобили со целосен електричен погон на најважните пазари ширум светот и ќе постигне приближно една третина од продажбата со електрифицирани модели. SUV во рамките на ова портфолио го вклучуваат Audi e-tron и Audi e-tron Sportback, кои ќе се појават во 2019 година. Покрај тоа, ќе има и голем број модели со класичен распоред на каросеријата како што се Avant и Sportback. Опсегот ќе го покрие секој релевантен пазарен сегмент од компактната до луксузната класа.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Скопје го предводи порастот на хипотеки – над 1.500 впишани за три месеци
Во периодот април – јуни годинава се запишани 2.876 товари врз недвижностите со вкупна вредност од 551.537.664 евра и 8.319.220.917 денари, покажува Извештајот за работата на Агенцијата за катастар на недвижност за вториот квартал годинава.
Од април до јуни годинава во Центарот за катастар на недвижности Скопје се впишани 1 522 хипотеки во вредност од 289.526.966 евра и 4.999.018.379 денари, а во 29-те одделенија на катастарот низ државава 1 354 со вредност од 262.010.698 евра и 3.320.202.538.
Хипотеките во вториот квартал се за 280 повеќе во однос на тие во првиот квартал 2025-та кога биле впишани 2.596 товари врз недвижностите со вкупна вредност од 384.969.557 евра и 4.929.828.022 денари.
Статистиката на АКН покажува зголемување на бројот на хипотеки во изминатите неколку години. Минатата година, во периодот јануари – декември се запишани 8.748 товари врз недвижностите со вкупна вредност од 1.719.022.360 евра и 15.161.817.874 денари, а во 2023 година 7.844 со вредност од 1.572.943.764 евра, 11.585.447.070 денари, 77.983.115 швајцарски франкови и 108.772 американски долари. Во 2022 година, пак, се регистрирани 7.658 товари врз недвижностите во вредност од 1.549.977.309 евра, 9.452.669.859 денари и 20.000 американски долари, а во 2021 8.386 и со вкупна вредност од 1.997.252.023 евра и 15.824.963.591 денар.
Во базата на Регистарот на цени и закупнини во третиот квартал годинава се внесени 6.135 купопродажби на недвижности (збир од вкупниот број на продажби, продажби на лицитација, продажби од инвеститор и откуп од Република Северна Македонија), за 580 повеќе во однос на претходниот квартал, кога биле регистрирани 5.388.
Според последните податоци на Народната банка, во септември годинава, анализирано според намената на кредитите одобрени на физичките лица, потрошувачките и станбените кредити, како најзастапени категории, на месечна основа се зголемени за 0,9 проценти и 1,6 проценти, соодветно, при годишен раст од 10,2 проценти и 16,1 процент соодветно.
Економија
Microbalkans 2025: Никола Јошевски за усогласувањето на правните рамки со директивите на ЕУ
Никола Јошевски, генерален менаџер и сопственик на Mint Fintech Group и претседател на Групацијата на финансиски друштва при Стопанската комора на Македонија, учествуваше на престижната регионална конференција Microbalkans 2025, што се одржа во Дубровник, Хрватска, од 5 до 7 ноември 2025 година.
Како панелист на високопрофилната дискусија „Усогласување на правните рамки со директивите на ЕУ“, Јошевски се приклучи на водечки европски партнери и институции кои активно придонесуваат за развојот на социјалните финансии во регионот на Западен Балкан.

Панелот се фокусираше на регулаторната хармонизација, финансиската инклузија, платните системи и усогласувањето со процесот на пристапување кон ЕУ, со посебен акцент на улогата на микрофинансиските институции и финтек решенијата во одржливиот развој и регионалната соработка.
Во своето обраќање, Јошевски ја нагласи потребата од создавање на стабилен и интегриран финансиски систем што ги надминува класичните регулаторни рамки, посочувајќи:
„Главниот предизвик не е само во пренесувањето на директивите на ЕУ во националното законодавство, туку во создавањето на целосен екосистем – таков што нè прави конкурентни, инклузивни и силни дома.“
Панелот поттикна значајна дискусија за иднината на финансиската регулатива во регионот и улогата на микрофинансиските институции во зајакнување на финансиската стабилност, транспарентност и дигитална трансформација.

Конференцијата Microbalkans 2025, поддржана во рамките на соработката со Европската унија, го обедини врвот на експертизата од Европа и Западен Балкан, создавајќи дијалог за унапредување на социјалните финансии, микрокредитирањето и финтек иновациите.
Присуството на Mint Fintech Group на овој настан уште еднаш ја потврди посветеноста на компанијата кон модернизација на финансискиот сектор во Македонија, создавање инклузивна економија и промовирање европски вредности во финансиските услуги.
Со своето учество, Јошевски ја зацврсти позицијата на Македонија како активен партнер во градењето на современ, конкурентен и одржлив финансиски екосистем, кој ја поврзува регионалната соработка со европските стандарди и отвора нови можности за раст и развој.
(ПР)
Економија
СДСМ: Инфлацијата зголемена на 4.5%, граѓаните скапо ги чинат промашените економски политики на власта
Инфлацијата повторно расте и во октомври достигна 4,5 проценти, спротивно на владините уверувања дека ќе се намали и под 3%, велат од СДСМ.
„Овој пораст е јасен показател дека економските политики на владата на ВМРО-ДПМНЕ се целосно промашени и без никаков резултат. Инфлацијата го јаде стандардот на граѓаните, ги јаде платите кои не се покачуваат туку стагнираат, цените на храната и основните производи растат, сметките се повисоки, граѓаните имаат се помалку пари во џебовите. Платите и пензиите заостануваат далеку зад растот на цените, граѓаните секојдневно плаќаат повисоки цени за леб, млеко, масло, лекови, за сметки а платите не мрдааат. За само година и половина ДПМНЕ донесе економска стагнација, раст на инфлацијата и пад на животниот стандард“, се наведува во соопштението.

