Македонија
(Видео) Манчев: Автопатот Скопје – Тетово не е црна точка
Ристо Манчев од Републичкиот совет за безбедност во сообраќајот за „Макфакс“ изјави дека автопатот Скопје – Тетово не се смета за црна точка во сообраќајот, односно дека на овој пат се многу ретки сообраќајните незгоди.
„Во теоријата нема термин кој дава дефиниција за она што е црна точка, но сите знаеме дека тоа е критично место на патот каде што обично се случуваат голем број незгоди. Според тоа, местото на тешката автобуска несреќа не спаѓа во ризични патишта“, вели Манчев.
Понатаму, како што кажа тој, оваа сообраќајна незгода покажува во каква состојба е сообраќајниот систем во земјата и дали таа има капацитети да се справи, да превенира сообраќајни незгоди.
„Треба да се направи темелна анализа и да се увидат капацитетите на надлежните, дали може да превенираат и да се справат со последиците од ваквите незгоди. Во 2018 година 129 лица го загубиле животот во сообраќајни незгоди, а 6.700 биле повредени. Според број на загинати на 100000 жители, Македонија не е во листата на земји со голем број жртви во регионот. Но, на европско ниво, бројката е висока“, вели Манчев од РСБСП.
Според него, заштитниот појас е една превентивните мерки кои може да спречат несреќа. Во земјите во ЕУ, меѓуградските автобуси треба да имаат фабрички градени појаси на сите седишта, но Манчев рече дека кај нас не е така.
„Според правилникот за техничка исправност на автобуси од типот Ц3, односно кои сообраќаат меѓуградски, во државата појас треба да има вградено на седиштата кај возачот, совозачот и патниците на предните седишта и патникот е должен да го врзе. Во земјите од ЕУ со директива, фабрички треба сите седишта да имаат појаси. Македонија како аспирант за влез во ЕУ, ќе треба да го направи тоа. Во моментот во државата речиси нема автобус кој има безбедносни појаси на сите седишта“, рече Манчев.
Професионален возач не смее да вози повеќе од 8 часа во период од 24 часа. Во конкретниот случај, дали возачот на автобусот возел предолго, односно дали една од причините бил заморот, треба да покаже истрагата, вели Манчев. Професионалните возачи спаѓаат во групата на ризични учесници во сообраќајот, но, сепак, бројот на несреќи е многу мал каде возачи биле тие, покажуваат податоците со кои располага РСБСП.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Македонија
(Видео) Прокисна инвестицијата од 350 милиони евра, со кофи се собира дождовница во трговскиот центар„Дајмонд“
Со кофи вечерва се собираше вода дождовница на последниот кат од трговскиот центар „Дајмонд“„
Центарот чија проектна вредност како што беше најавено при неговото отворање достигнува 350 милиони евра и нуди вработувања за над илјада лица од разни сектори попушти по вечерашниот дожд кој во попладневните часови го зафати главниот град.
Одговорните своевремено преку него најавија инвестиција од која ќе живне економијата и ќе се отворат нови работни места.
Македонија
Мицкоски од Србија: Овa е доказ за моќта на соработката, Македонија станува водечки извозник на вино во регионот според бројот на литри по глава на жител
Премиерот Христијан Мицкоски од саемот „Винска визија на Отворен Балкан“ во Србија, истакна дека настанот е доказ за моќта на соработката, визијата и посветеноста што земјите ја имаат кон унапредувањето на економските врски, културната размена и туристичката промоција.
Регионалната иницијатива, според него, создава можности што го поврзуваат регионот со светот и токму оваа платформа е пример како традицијата и иновацијата можат да одат рака под рака.
„Горд сум што денеска, овде во Белград, можеме да ги претставиме достигнувањата на македонската винска индустрија, која без сомнение се вбројува помеѓу најразвиените во регионот. Македонија има повеќе од 28.000 хектари лозови насади, а годишно произведуваме околу 100 милиони литри вино, од кои речиси 70 проценти се извезуваат во над 40 земји низ светот. Нашите лозја, кои се простираат низ региони како Тиквеш, Повардарие и Пелагонија, се меѓу најсончевите во Европа, со над 270 сончеви денови годишно, што придонесува за квалитетот на грозјето. Особено сме горди на нашите автохтони сорти, како што се вранец и станушина, кои стануваат препознатливи брендови на меѓународната сцена. Во споредба со соседните земји, Македонија се издвојува по балансот, меѓу количината и квалитетот на произведеното вино. Според податоците, 50 проценти од произведеното македонско вино е со ознака за географско потекло, што ја истакнува нашата посветеност на врвниот квалитет. Дополнително, секторот за вино придонесува со три проценти од вкупниот БДП на земјата, обезбедувајќи работа за над 20.000 луѓе, од лозарите до винарите и извозниците. Со ова, Македонија станува водечки извозник на вино во регионот според бројот на литри по глава на жител“, нагласи Мицкоски.
Изрази уверување дека настанот нема само да ја зајакне нашата винска индустрија, туку дека ќе отвори нови пазари и можности за сите учесници.
Саемот „Винска визија на Отворен Балкан“ не е само место за изложување и дегустација, туку и форум за дискусија, образование и соработка што ќе донесе долгорочни придобивки. Дозволете ми да се заблагодарам на домаќините и организаторите, кои вложија голем труд за да го направат овој настан успешен и да го промовираат Балканот како регион на квалитет, креативност и потенцијал. Сигурен сум дека заедничкиот успех што ќе го споделиме овде ќе биде само почеток на уште поголеми достигнувања во иднина“, кажа Мицкоски.
Македонија
Магла на патот с.Лисец – Попова Шапка, сообраќајот се одвива по влажни коловози
Сообраќајот на државните патишта се одвива непречено, по влажни коловози. Намалена видливост поради појава на магла од 40 – 50м. има на патниот правец с.Лисец – Попова Шапка.
Интензитетот на сообраќај на патните правци надвор од градските средини е умерен. На граничните премини од македонска страна нема подолги задржувања за влез и излез од државата.
Од 15.11.2024 година започнува законската обврска за задолжително поседување на зимска опрема во возилата, без оглед на моменталната временска состојба. Оваа обврска ќе трае до 15.03.2025 година.
АМСМ препорачува прилагодена брзина на движење, почитување на поставената сообраќајна сигнализација и внимателно управување со возилата, особено на патиштата низ котлините, речните долини и клисурите, каде има можност од појава на одрони. Ова посебно се однесува за делниците Катланово – Велес, Маврово – Дебар – Струга, Виница – Берово и Кочани – Делчево.