Македонија
Дегустација на италијанска храна и вино во „ La Dolce Vita”

Италијанскиот Фестивал кој по трет пат се одржува во Македонија, оваа година нуди богата програма на гастрономски, културни и бизнис настани со цел да се претстави најдоброто од “Made in Italy” и е организиран од ИЧЕ- Италијанската агенција за промоција и интернационализација на италијанските компании во странство во соработка со Амбасадата на Република Италија во Македонија.
Италијанскиот Фестивал започнува во среда во Скопје со “La Dolce Vita” со дегустација на вина и италијански прехранбени производи, на која учествуваат 17 италијански компании и ги претставуваат најдобрите вина, маслиново масло, тестенини, сирења и др.прехранбени производи од регионите: Тоскана, Пуља, Лацио, Сардинија, Сицилија, Модена, Лигурија и Пјемонте.Дегустацијата, која по трет пат се одржува во Скопје, во рамките на Италијанскиот Фестивал Македонија 2016, ќе почне во 15.30 часот, а е посветена на презентација и дегустација на италијански прехранбени производи и вина кои сеуште не се присутни на македонскиот пазар, и има за цел да се промовира нивниот извонреден квалитет како и да овозможи влез на нови италијански брендови на македонскиот пазар. Станува збор за специјализиран настан наменет пред се’ за увозниците и дистрибутерите на храна и вино, за големите ланци на супермаркети, енотеки, ресторани, хотели и фирми за кетеринг, за медиуми и специјализирани списанија.Првиот дел од настанот ќе биде посветен на бизнис средби меѓу претставниците на италијанските компании и македонските увозници и дистрибутери на храна и вина. Во попладневните часови, посетителите ќе имаат можност да дегустираат специјалитети и леб типични за регионот Сардинија. Дегустацијата на вина ќе ја водат меѓународните судии за вино, Ивана Симјановска и Пол Капуто, кои во таа прилика ќе одржат Мастерклас по енологија.Постојаниот пораст на квалитетот на животот на македонмскиот потрошувач придонесе до прогресивен пораст на побарувачката за италијански прехранбени производи и како резултат на тоа тие се се’ поприсутни на пазарот. Италијанските производи во кај македонските потрошувачи уживаат имиџ на луксуз и квалитет; некои производи како пармезанот, маслиновото масло и кафето поставуваат нови стандарди во угостителсвото.Италијанската агенција за промоција и интернационализација на италијанските компании во странство е државна агенција која има за цел да ја промовира и поддржи трговската соработка на Италија со други земји со активности насочени кон интернационализација на италијанските компании и нивното присуство на странските пазари, со посебен акцент на малите и средните претпријатија и нивните здруженија. Преку централата во Рим, канцеларијата во Милано и мрежата на канцеларии во светот, ИЧЕ Агенцијата се занимава со информирање, поддршка и промоција на компании и институции, корпоративни и индивидуални обуки и промоција на соработката во сите бизнис сектори. Надвор од Италија ИЧЕ Aгенцијата работи во рамките на италијанските дипломатски претставништва и во тесна соработка со коморите и бизнис здруженијата им нуди координирана поддршка на италијанските компании заинтересирани за влез на странските пазари. Преку ИЧЕ Агенцијата италијанските компании имаат можност да се запознаат со странските пазари преку детални статистички и пазарни анализи, информации за правната и даночната регулатива, да добијат информации за бизнис и инвестициските можности во различни сектори, како и поддршка при дефинирањето стратегија за настап на странските пазари.Во рамките на Канцеларијата на ИЧЕ Агенцијата во Скопје работи посебен деск кој има за цел да прибира и да им презентира на италијанските компании информации во врска со бизнис можностите поврзани со проекти во секторите: инфраструктура, енергетика, земјоделие и животна средина. Дескот издава месечен билтен на италијански јазик, со информации за проектите и тендерите кои се однесуваат на горенаведените сектори и е наменет за италијанските компании кои работат во Македонија или се заинтересирани да настапат на македонскиот пазар./крај/со/бб
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Горан Ѓорѓиевски избран за нов претседател на Сојузот на стопански комори на Македонија

Со одлука на Собранието на Сојузот на стопански комори на Македонија, за нов претседател е избран Горан Ѓорѓиевски.
„Ова е специфичен момент затоа што треба многу да се направи за брендот Сојуз на стопански комори повторно да го добие реномето од пред десетина, петнаесет години. Влегуваме во нови времиња во кои ќе придонесеме за посилно деловно застапување, дигитална трансформација, раст на продуктивноста и транспарентноста на домашните компании“, изјави новоизбраниот претседател Ѓорѓиевски.
Во својата програма тој најави неколку приоритети: унапредување на деловната клима преку континуиран дијалог со институциите, поддршка на малите и средните претпријатија, поттикнување на иновациите и дигитализацијата, јакнење на регионалната и меѓународната соработка, како и инвестирање во образование и човечки капитал.
Економија
Дурмиши: Преку мерката за зелени инвестиции отворени се речиси 400 работни места во приватниот сектор

Министерот за економија и труд, Бесар Дурмиши, заедно со директорот на Агенцијата за вработување, Сељатин Бељули, и постојаниот претставник на УНДП, Армен Григорјан, денеска го посети ресторанот „Ксантика“, кој е еден од успешните примери на зелени инвестиции и создавање нови работни места.
За време на посетата министерот истакна дека преку Мерката 8 – „Создавање нови работни места преку зелени инвестиции“, досега се отворени речиси 400 нови работни места во приватниот сектор.
„Досега 228 компании инвестираа во зелени решенија – фотонапонски панели, енергетска ефикасност и модерна опрема. Компаниите вложија над 200 милиони денари сопствени средства, што е повеќе од државната поддршка. Тоа покажува дека политиката на Владата не е само субвенција, туку катализатор за приватен капитал и за зелена економија,“ рече министерот Дурмиши.
Економија
УЈП: Инкасирани 2,3 милијарди денари или 37,4 милиони евра повеќе во буџетот споредбено со јули лани

Во јули 2025 година, Управата за јавни приходи оствари значителен раст на наплатата по основ на даноци и социјални придонеси за речиси 37,4 милиони евра во споредба со јули 2024 година.
Вкупната наплата од даноци (Данок на додадена вредност (ДДВ), данок на личен доход (ДЛД) и данок на добивка ДД) изнесува 14.344 милиони денари, односно приближно 233 милиони евра, што претставува рекордна месечна наплата досега.
По тој основ остварен е раст од 922 милиони денари или околу 15 милиони евра, што е раст од 6,9% во однос на јули 2024 година. Раст од 13,4% се бележи и кај социјалните придонеси, и по тој основ наплатени се 11.823 милиони денари (192,2 милиони евра), што е за 1.400 милиони денари (околу 23 милиони евра) повеќе наплатени средства од придонеси во споредба со истиот месец минатата година.
„Растот на приходите не е случаен – тој е резултат на зголемена економска активност, како и посветена работа, партнерство и доверба која Управата за јавни приходи постојано ја гради со даночните обврзници. Во изминатиот период, а во согласнст со законските надлежности, УЈП презеде низа мерки и е во постојан контакт со даночните обврзници и нивните овластени сметководители кои имаат пријавен, но ненаплатен долг за соодветниот даночен период. Целта е навремено подмирување на обврските и избегнување на блокада на сметки и дополнителни трошоци за присилна наплата“, велат од УЈП.
Во рамки на превентивните мерки, доставени се персонализирани пораки и известувања до обврзниците, со јасна порака за доброволно усогласување. Придобивката од овој пристап е јасна: се овозможува финансиска стабилност кај обврзниците, се избегнуваат санкции и се гради одржлива даночна историја, што директно придонесува за стабилни јавни финансии и позитивна деловна клима.