Економија
SEAT ќе лансира шест електрични и plug-in хибридни модели

SEAT ја претстави својата електрична стратегија која започнува од денес, и ќе вклучува шест електрични и plug-in-хибридни модели. Електричната верзија на Mii и новиот el-Born ќе бидат првите два целосно електрични модели на брендот, додека новата генерација на Leon и Tarraco ќе имаат „plug-in“ хибридна верзија. Покрај тоа, CUPRA Leon и CUPRA Formentor, исто така, ќе имаат „plug-in“ хибридна варијанта. Претседателот на SEAT – Лука де Мео, на конференција за медиуми најави дека CUPRA Formentor, новиот CUV, кој беше откриен на саемот во Женева, ќе биде изграден во фабриката Марторел.
За првпат во историјата на компанијата, SEAT ќе развие нова платформа за возила во соработка со брендот Volkswagen, како помала верзија на Modular Electric Drive Toolkit (MEB), со големина од околу четири метри наменета за сите брендови на групацијата. Целта на новата платформа е да се развијат прифатливи електрични возила. Повеќе од 300 високо квалификувани инженери ќе учествуваат во овој проект во Шпанија.
За време на презентацијата на резултатите што се одржаа во корпоративното седиште на SEAT во Марторел, извршниот директор на компанијата Лука де Мео изјави – „SEAT сега има појасна улога во Volkswagen Group, и благодарение на добиените резултати, ја разработивме новата платформа за електрични возила“. „За прв пат, Техничкиот центар на SEAT ќе развие платформа која може да се користи од повеќе брендови низ целиот свет“, додаде Де Мео.
Генералниот директор на Volkswagen AD, д-р Херберт Дис, присуствуваше на презентацијата и ја истакна улогата на SEAT во рамките на Volkswagen групацијата: „SEAT игра нова улога во групата Volkswagen преземајќи уште поголема одговорност. Овогодишните достигнувања го потенцираат потенцијалот на SEAT за искористување на можностите за развој и отворање нови пазари“. Д-р Дис додаде дека „проектот за мали електрични платформи е голем чекор кон уште подостапна електрична мобилност. SEAT ќе го реализира првото електрично возило кое е специјално дизајнирано за урбани патувања.“
Електричната офанзива оди подалеку од новите модели и исто така ја опфаќа и стратегијата за микромобилност која, како што најави генералниот директор на SEAT за време на Мобилниот светски конгрес, компанијата ќе ја предводи Volkswagen Group. Неодамна претставеното возило со концепт SEAT Minimó има важна улога во оваа стратегија, а електричниот SEAT eXS kickscooter се два примери на решенија за урбани микромобили кои ги нуди компанијата.
2018 е најдобрата година во историјата на SEAT.Во 2018 година SEAT ги доби најдобрите резултати во својата историја. Добивката по оданочување достигна 294 милиони евра, што е за 4,6% повеќе од претходната година (281). Покрај тоа, оперативната добивка се зголеми за 93,2% и изнесуваше 223 милиони евра (2017: 116), а прометот изнесуваше 9,991 милијарди евра, што е за 4,6% повисоко од резултатот од 2017 година (9,552). Сите износи поставија нови историски записи. Во изминатите пет години, прометот на SEAT порасна за 33%.
Покрај тоа, испораките се зголемија на највисоко ниво во речиси седум децении на постоење на SEAT, а бројката од 517.600 продадени возила (10.5% повеќе од 2017 година), го направи SEAT најбрзо растечкиот бренд во Европа минатата година. Водена од Ateca и Arona, продажбата на модели со поголема придобивка придонесе за подобрување на резултатите од профитот на SEAT. Во својата прва година како независен бренд, CUPRA беше инструмент за зголемување на крајна линија на компанијата откако продажбата се зголеми за 40%, достигнувајќи 14.400 единици.
Според Лука де Мео, „2018 беше најдобрата година во историјата на SEAT. За првпат имаме добри производи во релевантните и најпрофитабилните сегменти, што доведе до тоа да станеме еден од најбрзо растечките брендови во Европа во изминатите три години. SUV офанзивата што ја започнавме во 2016 година ги надмина нашите најоптимистички очекувања и еден од трите продадени автомобили минатата година влезе во оваа категорија. SEAT сега може да ја гледа иднината директно во очите.“
SEAT, подготвен за иднината
Автомобилската индустрија се соочува со трансформација која е составена од многу предизвици и нови можности. Борбата против климатските промени и целите за намалување на емисиите се главните прашања што ќе влијаат на автомобилската индустрија во наредните години, како и поврзаноста и новите услуги за мобилност.
Во овој контекст, SEAT ќе создаде центар за развој на софтвер за да добие конкурентска предност. Метрополис: Лабораторија во Барселона ќе стане интегрирана во новиот центар со цел да продолжи да развива иновативни решенија за подобра мобилност. Други независни компании SEAT, како што е XMOBA, исто така, ќе работат надвор од овој нов центар, кој ќе се наоѓа во Барселона и ќе има персонал од 200 професионалци, за целосно да ги искористи сите синергии.
Електричната офанзива која ќе вклучува шест електрични и plug-in хибридни SEAT и CUPRA модели до почетокот на 2021 година. Покрај тоа, развојот на новата електрична платформа за урбаните возила, во соработка со брендот Volkswagen, ќе послужи како основа за создавање електрични возила кои се достапни за сите. Тие ќе ја видат светлината во период од три до четири години и ќе помогнат во достигнувањето на електричната мобилност.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Трипуновски од Прилеп: Заложбата е на нашите полици да се продаваат македонски преработки од земјоделски производи

Денеска министерот за земјоделство, шумарство и водостопанство, Цветан Трипуновски, присуствуваше на манифестацијата организирана од Slow Food – Прилеп, која се реализираше со поддршка на Министерството.
„Интенцијата и заложбата на Министерството е преку финансирање на ваков вид настани да се промовираат домашните преработки на земјоделски производи, да се развие локалниот туризам и да се поддржат здруженијата кои постојат на ниво на државата”, истакна министерот Трипуновски.
Министерот објави дека финансиската поддршка кон сите здруженија е зголемена на 200.000 денари по корисник.
„Сточарите на овој настан можат да ги промовираат своите преработки. Кога зборуваме за сточарството, изминативе 15 месеци покажавме дека земјоделството е во фокусот на приоритетите и работењето на Владата”, додаде тој.
Министерот Трипуновски истакна дека оваа година поддршката за македонските сточари од Програмата за финансиска поддршка е зголемена за околу 50%.
„Сакаме на нашите полици да се продава македонско млеко и македонски преработки од земјоделски производи”, појасни министерот.
Економија
„Еуроимпекс“ прослави јубилеј од 35 години

Во средата на 10.9.2025 година, првата приватна македонска компанија со дејност од автомобилската индустрија „Еуроимпекс“, прослави јубилеј од 35 години успешно стопанисување. Свеченоста беше посветена на тимот вработени на компанијата, а забавата ќе остане долго да се зборува и да се памти…
„Еуроимпекс“ започнува со работа во 1990 година, кога во Македонија немаше ниту една приватна компанија за продажба на автомобили. Тие беа први. Семејството Воиновски. Започнуваат скромно со само тројца вработени, а денес се гордеат со компактен тим од 150 вработени во Скопје и Белград и застапуваат два сериозни автомобилски бренда на територија од 5 држави во регионот.
“Бележиме автомобилска традиција од 3 поколенија…. почнувајки од нашиот дедо, потоа нашиот татко, сега јас и брат ми, а веќе и следната, четврта генерација Воиновски е тука, подготвена да продолжи по истиот пат. Од тука потекнуваат и оние вистински семејни вредности кои се рефлектираат во целокупното работење, како кон клиентите така и кон нашиот тим.
Нашиот тим е компактен, постојан, кој секогаш се грижи за своите клиенти. Со таков пристап се градат нераскинливи врски помеѓу компанијата, клиентите и соработниците. Hие сите заедно – преку доверба, создаваме иднина. “ – изјави Кирил Воиновски, Генерален директор на „Еуроимпекс“.
„Еуроимпекс“ е првично позната по своето застапништво на еден од најпознатите автомобилски брендови – Peugeot во Македонија и регионот, но истовремено е и генерален увозник на брендовите: TotalEnergies, Milwaukee, Bahco, Irimo, се грижи за развојот на ловиштето Ниџе, а од 2020 година е генерален застапник и за германскиот блиц – Opel во Македонија, Србија, Косово, Албанија и Црна Гора.
„Горди сме на нашата 35 годишна традиција на раст и развој. Но, тука не застануваме. Чест ми е да најавам дека заедно со тимот на Еуроимпекс, работиме во насока на изградба на два нови репрезентативни деловни центари. Едниот во Скопје, другиот во Белград. Заедно целиме кон уште подобри 35 години!“ – – изјави Даниел Воиновски, Генерален директор на „Еуроимпекс“.
Ова беше еден од ретките настани обоени во кирилица. Гостите беа пречекани со лица во традиционални носии кои послужуваа македонски локум. Постоеше линк помеѓу минатото и иднината… Историски Peugeot возила блескаа крај црвениот килим, кои беа осветлени од најновите Peugeot и Opel модели, а по влезот во ресторанот беше искажано добредојде со шампањ и малини како симбол кој ги поведе гостите во иднината…
Гостите уживаа во македонска музика. Македонски шлагери ја преполнија просторијата со емоции. „За нас почнува живот“ и многу други, во изведба на Дина и The Ringtones. Нашата дива Калиопи, која воедно е и амбасадор на Peugeot брендот во Македонија, приреди маестрален настап, за време на кој гостите не стивнуваа од силни аплаузи и овации… Забавата продолжи на кирилица со Дина и The Ringtones, а гостите беа испратени со ракија и македонски домашен мед.
Ова не беше обична свеченост. Ова беше настан преполн со емоции, посветен на вредните колеги, соработниците и клиентите. Ова беше свеченост на која сопствениците и тимот на „Еуроимпекс“ покажаа како заеднички и тимски се гради и сака една компанија.
ПР
Економија
Божиновска: Стабилната грејна сезона е приоритет, институциите во редовна координација

На координациски состанок со претставници на сите надлежни институции од енергетскиот сектор беа разгледани тековните активности и подготвителните мерки за непречено снабдување со топлинска и електрична енергија во претстојната грејна сезона, информираат од Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини.
Редовниот ресорски состанок се одржа во Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини, каде покрај претставниците на Министерството од соодветните сектори, присуствуваа и претставници на компании и институции од енергетскиот сектор.
Во дискусијата активно учествуваа раководствата на ЕСМ, МЕПСО, НОМАГАС, како и претставници на НЕМО, кои ги изнесоа своите ставови, предизвици и предлози за натамошно унапредување на енергетскиот систем и зголемување на координацијата помеѓу институциите.
Разгледани беа: напредокот на проектите за енергетска инфраструктура; состојбата со обезбедувањето на потребните енергенси; плановите за работењето на берзата за електрична енергија и day-ahead пазарот; координацијата помеѓу институциите за одржување на стабилноста на системот.
Министерката Сања Божиновска беше информирана за досегашните подготовки и нагласи дека клучен приоритет останува сигурното и стабилно снабдување на граѓаните и индустријата во текот на целата грејна сезона.
За првпат по формирањето на Министерството за енергетика, рударство и минерални суровини, Божиновска воведе пракса на редовни координациски состаноци со сите надлежни институции од секторот. Целта е навремено информирање и координирање на активностите – практика што досега не постоела, посочуваат од министерството.