Економија
Најмоќниот „порше каен“ е plug-in хибрид

„Порше“ продолжува да се фокусира на електро-мобилноста, со новиот Cayenne, кој сега нуди и хибриден погон, како и својот претходник. Cayenne Turbo S E-Hybrid и Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé ја нудат моќта од 500 kW (680 КС), преку интелигентната интеракција на четирилитарскиот V8 мотор (404 kW / 550 КС) и интегриран електричен мотор со осумстепениот менувач Tiptronic S (100 kW / 136 КС). Максималниот вртежен момент на системот од 900 Nm е достапен при најмало притискање на педалот за гас. Двата модела забрзуваат од 0 до 100 км на час за 3,8 секунди и достигнуваат максимална брзина од 295 км на час. Оваа исклучителна изведба се совпаѓа со високото ниво на ефикасност: Cayenne Turbo S E-Hybrid и Turbo S E-Hybrid Coupé можат да возат до 40 километри на само електричен погон.
Покрај двата врвни модела, хибридниот опсег од Porsche сега го вклучува и новиот Cayenne E-Hybrid Coupé со системска моќност од 340 kW (462 КС), вртежен момент од 700 Nm и електричен опсег до 43 километри.
Брзини до 135 км на час со само електрична енергија
Како и сите plug-in хибриди на Porsche, новиот модел од највисокиот опсег во семејството Cayenne е исто така едно од најспортските возила во премиум сегментот, токму поради неговиот хибриден погон. Во моделите Cayenne Turbo S E-Hybrid, електричниот мотор се наоѓа помеѓу V8 моторот и осумстепениот менувач Tiptronic S. Двата мотора се меѓусебно поврзани преку спојката за менувачот и хибридниот модул, наведен како „ Electric Clutch Actuator“ (ECA). Во режимот на возење со електрична моќ, електричниот мотор може самостојно да го придвижува возилото до максимална брзина од 135 км на час. Може да се користи и во другите режими за дополнително забрзување. Овие режими можат да бидат избрани преку стандардниот пакет Sport Chrono (хибриден, авто, спорт и спорт плус). Porsche ја презеде оваа стратегија за зајакнување од супер спортскиот автомобил 918 Spyder.
Литиум-јонската батерија е инсталирана под подот на товарниот простор и има капацитет од 14,1 kWh. Високонапонската батерија може да се наполни целосно во рок од 2,4 часа со стандардниот полнач за напојување AC од 7,2 kW кога користите 400-волтска врска со осигурувач од 16 засилувачи. Процесот на полнење трае шест часа од конвенционалниот домашен штекер со рејтинг од 230 волти и 10 засилувачи. Полнењето може и однапред да се закаже и преку управување со комуникација Porsche (PCM) или апликација Porsche Connect (за Android телефони и Apple® Watch).
Стандарден систем за стабилизација, воздушна суспензија и керамички сопирачки
Cayenne Turbo S E-Hybrid и Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé доаѓаат со одлична стандардна опремена опрема како: Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) системот за контрола на шасијата, Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) системот за пренос на моќ преку оските, системот за сопирање со високи перформанси Porsche Ceramic Composite (PCCB), 21-инчни алуминиумски тркала во аеродизајн, вклучително и екстензии на лакот на тркалата во боја на каросеријата, Power Steering Plus и Sport Chrono пакет. Адаптивната воздушна суспензија со три комори, вклучително и управување со суспензијата на Porsche Active Suspension Management (PASM), обезбедува широк спектар на типична динамика на возењето на Porsche и удобно возење. Дополнителни додатоци може да се најдат и до 22-инчнитe алуминиумски тркала и управување на задната оска.
Комплетна поврзаност
Сите модели на Cayenne вклучуваат целосна поврзаност во понудата. Ова овозможува мрежна навигација со информации за сообраќај во реално време, паметна говорна контрола преку интернет и широки услуги на Porsche Connect – вклучително и пребарување на станици за полнење на електрична енергија. Дополнителни опции за сите деривати на Cayenne кога ќе почне новата моделска година вклучуваат безжични Apple CarPlay®, нови порти за USB-C и оддел за складирање на вашиот паметен телефон со функција на индуктивно полнење. Сите хибридни модели од Porsche имаат помошен уред за климатизација како стандардно. Ова може да се контролира преку далечински управувач, директно преку PCM и преку апликацијата Porsche Connect, што овозможува возилото да се загрее или олади дури и кога моторот не е вклучен.
Сите модели на Cayenne имаат LED-предни светла, адаптивен темпомат со функција за ограничување на брзината, заштита на пешаците и Park Assist на предниот и задниот дел – вклучително и систем за камера со поглед на задниот дел. Дополнителните опции вклучуваат LED Matrix предни светла, „Head up“ дисплеј, систем за „Night Vision“ со термичка камера и дигитален копилот Porsche InnoDrive, вклучувајќи систем за асистенција за одржување лента, препознавање на знаци, активни насоки за лента, помошник за спојување во лента и систем за итно сопирање.
Двојно деби: Cayenne Coupé како хибриден V6 и V8
Со Cayenne Coupé, Porsche додаде уште поквалитетна варијанта во својата успешна постава на оваа SUV-постава. Акцентот на Coupé доаѓа од острите линии со уникатен покрив и заден дел, адаптивен заден спојлер, задни седишта со карактеристики на две индивидуални седишта и два различни дизајни на покривот: панорамски фиксиран стаклен покрив како стандарден и опционален карбонски покрив. Како и стандардниот SUV, Cayenne Coupé сега е достапно во две различни хибридни верзии: во комбинација со 4.0-литарскиот V8 битурбо мотор и со 3,0-литарски V6 турбо-мотор. Новиот Cayenne E-Hybrid Coupé има системски излез од 340 kW (462 КС) и системски вртежен момент од 700 Nm. Во комбинација со стандардниот Sport Chrono пакет, тој достигнува 100 км на час за 5,1 секунда и има најголема брзина од 253 км на час. Чисто електричниот опсег е до 43 километри.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Според пратениците од ВМРО-ДПМНЕ, лицемерен бил предлогот на СДСМ за намалување на ДДВ-то на храната и струјата

Лицемерни се предложените измени од пратениците од СДСМ за намалување на ДДВ-то на храната и струјата, изјави Игор Здравковски од пратеничкта група на ВМРО-ДПМНЕ откако владејачкото мнозинство не даде поддршка за овој предлог во законодавниот дом.
Од ВМРО-ДПМНЕ велат дека по седум години власт, социјалдемократите предлагаат мерка за намалување на ДДВ на храната и струјата, а претходно ги зголемија стапките на ДДВ на стотици артикли.
„Во ситуација на енергетска криза, кога цената на берзите беше над 800Е за MWh, тие беа глуви на барањата на потрошувачите, на опозицијата и на граѓаните, па не дадоа ниту време, ниту модус да застанат на страна на граѓаните. Напротив, го искористија моментот да го искрадат и уништат енергетскиот сектор преку матни тендери. Економските и енергетските генијалци, успеаја цената на производот на електрична енергија да ја качат од 45Е на 133Е за MWh. Денес цената на струјата е стабилна, а покачувањето е 1,48 отсто во последните 8 месеци“, рече Здравковски.
Како што додаде, со активните мерки со ограничување на маржите ќе има запирање на инфлацијата на храната, а со тоа и заштита на стандардот на граѓаните.
До СДСМ порача, наместо да се однесуваат лицемерно,во иднина да ги прифатат мерките на Владата и конструктивно заедно да работат за доброто на граѓаните.
Предлогот на СДСМ предвидуваше намалување на ДДВ-то за струјата, што, како што велат предлагачите, ќе значеше 13 отсто пониски сметки за над 600 илјади домаќинства. За сметка од 3.000 денари, граѓаните ќе заштедеа 400 денари месечно, а за повисоките сметки, заштедата ќе беше уште поголема. Истото тоа важи и за основните прехранбени производи. Пратеникот Фатмир Битиќи изјави дека нмалувањето на ДДВ на нула проценти ќе значеше директно поевтинување на храната, односно над 3.000 производи ќе беа поевтини, меѓу кои лебот, брашното, млекото, јајцата, маслото, шеќерот и сите други основни продукти што секојдневно ги купуваат граѓаните.
Економија
Од полноќ поевтинуваат горивата

Референтните цени на нафтените деривати на светскиот пазар во споредба со претходната пресметка бележат намалување кај бензините во просек за 1,256% или за 9,300 $/тон, кај дизелот намалувањето е во просек за 0,356% или за 2,550 $/тон, кај екстра лесното масло намалувањето е во просек за 0,325% или за 2,300 $/тон и кај мазутот зголемување во просек за околу 0,247% или за 1,200 $/тон, поради што во структурата на цените на нафтените деривати е извршено соодветно прилагодување.
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98, се намалуваат за 1,00 ден/лит, во однос на малопродажните цени утврдени со одлуката за утврдување на највисоки малопродажни цени на нафтените деривати и горива за транспорт од 20.02.2025 година и со тоа, малопродажната цена на ЕУРОСУПЕР БС-95 изнесува 79,00 ден/лит, додека малопродажната цена на ЕУРОСУПЕР БС-98 изнесува 81,00 ден/лит.
Малопродажните цени на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) и на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ1), се намалуваат за 0,50 ден/лит, во однос на малопродажните цени утврдени со одлуката за утврдување на највисоки малопродажни цени на нафтените деривати и горива за транспорт од 20.02.2025 година и со тоа малопродажната цена на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) изнесува 73,50 ден/лит, додека малопродажната цена на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) изнесува 73,00 ден/лит.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС, се намалува за 0,012 ден/кг, во однос на малопродажната цена утврдена со одлуката за утврдување на највисоки малопродажни цени на
нафтените деривати и горива за транспорт од 20.02.2025 година и со тоа малопродажната цена на Мазутот М-1 НС изнесува 46,178 ден/кг.
Економија
Не помина предлогот на СДСМ за намалување на ДДВ-то на струјата и храната

Наместо да донесат одлука што директно ќе го олесни товарот врз семејните буџети, пратениците од владејачката коалиција одбија да ги поддржат измените и дополнувањата на Законот за ДДВ, со кои предложивме намалување на ДДВ-то за електричната енергија од 18 на 5 отсто и укинување на ДДВ-то за основните прехранбени производи, објави пратеникот од СДСМ, Фатмир Битиќи.
Како што рече, во време кога цените на храната растат без контрола, кога електричната енергија стана најскапа во регионот, кога граѓаните се принудени да живеат во постојана неизвесност за наредниот месец, мнозинството ги отфрли конкретните мерки, што веднаш ќе значеа помали сметки за струја и поевтина храна.
Предлогот предвидуваше намалување на ДДВ-то за струјата, што, како што велат предлагачите, ќе значеше 13 отсто пониски сметки за над 600 илјади домаќинства. За сметка од 3.000 денари, граѓаните ќе заштедеа 400 денари месечно, а за повисоките сметки, заштедата ќе беше уште поголема.
Истото тоа важи и за основните прехранбени производи. Намалувањето на ДДВ на нула проценти ќе значеше директно поевтинување на храната, односно над 3.000 производи ќе беа поевтини, меѓу кои лебот, брашното, млекото, јајцата, маслото, шеќерот и сите други основни продукти што секојдневно ги купуваат граѓаните, рече Битиќи.
Најави дека СДСМ ќе продолжи политички да се бори за системски решенија за замрзнување на цените на основните производи, за фиксни маржи што ќе спречат злоупотреби, за итна примена на Законот за нефер трговските практики, за поевтин зелен картон и за зголемување на платите преку замрзнување на придонесите.