Култура
(Видео) Николиќ и Јолевски за премиерата на „Отело“ во МНТ: Претстава за предрасудите и љубомората кои можат да бидат фатални за жената
По првата премиера, која се одржи на 16 ноември на сцената во Босанското народно позориште, Зеница – БиХ, во Македонскиот народен театар на 4 декември со почеток во 20 часот ќе биде одиграна скопската премиера на претставата „Отело“ од Вилијам Шекспир, а во режија на Нина Николиќ. Овој меѓународен проект е копродукција помеѓу Македонскиот народен театар, Босанското народно позориште, Зеница ― БиХ и „Перипетија продукција“, Скопје, во кој играат актери од двете земји, и тоа: Енес Салковиќ, Саша Ханџиќ, Дарја Ризова, Ѓорѓи Јолевски, Златан Шкољиќ, Aлександар Ѓорѓиески, Џенана Џаниќ, Тамара Миличевиќ-Стилиќ, Александар Михајловски и Аксел Мехмед.
Режисерката Николиќ вели дека оваа шекспирова драма ја актуелизира бидејќи смета дека темата што се отвора во „Отело“ и зборува за околности во кои Дездемона ќе биде жртва на агресијата и љубомората на некој начин ја опишува деструктивноста на овие емоции кои можат да доведат до фатален крај.
„На втората изведба на ‘Отело’ во Зеница имавме млада публика која очигледно не го знаеше Шекспировиот текст и претставата ја следеше до крај во исчекување каде ќе ги одведе и кога го видоа фаталниот крај на Дездемона не го сокрија чувството на пораз до што се може да доведе една доминација на машката агресија и љубомора и дека тоа може да заврши со смрт. Во атмосферата се чувствуваше дека оваа порака стигна до нив и затоа сметам дека оваа интерпретација на ‘Отело’ носи важна порака ви современиот свет“, вели Николиќ.
Претставата е специфична бидејќи има голема интернационална екипа, се игра на босански и на македонски јазик. За актерот Јолевски, кој игра три карактери во „Отело“, работата на оваа претстава била исклучително интересна и двојазичната игра докажува дека суштината на текстот и театарската игра го држат вниманието на гледачот, а актерите совршено се разбирале меѓу себе.

„Предрасудите се дел од карактерот речиси на сите ликови во ‘Отело’ кои не можат да се надминат себеси па ќе ја жртвуваат добрината и љубовта на Дездемона. Токму поради потенцирање на предрасудите како доминантни во ‘Отело’, а многу актуелни на овие простори, двојазичната актерска игра е од суштинско значење во оваа претстава. Целиот процес на подготовка беше многу интересен, од првото исчитување на текстот до неговата премиера. Задоволство беше да се работи со млада актерска екипа и со режисерката Николиќ“, вели Јолевски.
Во разговорот Јолевски остро го критикуваше и денешниот пристап кон театарот и културата.
„Ние сме центрифугално исфрлени од системот и сплескани на ѕидот, а ако уметноста е духот на народот во една држава тоа значи дека истото се случува со духот на народот. Наша должност е да се бунтуваме и да си го вратиме вистинското место иако политиката и бизнис-елитите доминираат во нашето општество“, вели Јолевски.
Драматургот на претставата е Тамара Барачков, сценографското решение е на Вишња Вујовиќ, Ивана Каранфиловска-Угуровска, костимограф, на сценските движења работел Димитриос Сотириу, текстот е во превод на Маја Трајаноска-Ивановска и Зина Агиќ, Крис Јегер, дизајн на светло, а композитор на музиката е Дуке Бојаџиев.
Билетите за премиерата и следната изведба, која е закажана на 5 декември, се пуштени во продажба преку онлајн-системот и на билетарницата во МНТ.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Култура
Почина пејачката Бади Бекир
Денеска во Скопје почина пејачката на народна музика Небахат Бади Бекир.
Нејзиниот колега музичар Горан Алачки објави дека погребот ќе се одржи утре на градските гробишта „Бутел“.
Небахат Бади Бекир беше македонска пејачка на народна музика. Покрај соло кариерата, Бади понекогаш настапуваше со групата наречена „Четири грации“, каде покрај Бади беа и Благица Павловска, Адријана Алачки и Росана Тодоровска. Нарекувана е македонската Весна Змијанац.
Првите чекори на сцената ги прави во детските денови како член на играорна група изучувајќи го во исто време и македонскиот и турскиот фолклор. Како дебитант на музичката сцена се појавува во 1985 година на фестивал на забавни мелодии. Паралелно пее на турски, албански и македонски јазик. Најплоден период на нејзината кариера е за време на големите југословенски турнеи. По распадот на Југославија и се посветува на македонската фолк песна. Следат настапи на македонските фестивали, соработка со бројни автори и турнеја во австралија во 2002 година. Во 2004 година станува една од Грациите. Во 2006 година прославува 20 години постоење на естрадата.
Култура
„Емпатија во светлина“ – фотографска изложба на Милорад Милиќевиќ во Галерија „Рудиќ“
На 22 ноември (сабота) во 19 часот, во Галерија Рудиќ ќе биде отворена изложбата „Емпатија во светлина“ на фотографот Милиќевиќ. Портретите на Милиќевиќ не се студиски аранжирани кадри, туку сведоштва за луѓе вкоренети во својот простор, време и културна традиција на која ѝ припаѓаат.
Милиќевиќ не документира само лица – тој бележи приказни, традиција, верување, моменти на искреност кои не можат да се инсценираат. Неговите субјекти се спонтани, опуштени, прикажани во животни услови што ги дефинираат.
Портрет може да направи секој. Но добар портрет — оној што останува, што нè погодува таму каде што не сме очекувале — може да направи само оној што има вистинска емпатија кон другиот човек. Тоа не е прашање на занает, туку на карактер. Тоа или го носите во себе, или не. Милиќевиќ го носи. И го споделува со нас.
Изложбата „Емпатија во светлина“ ја опишува суштината на фотографскиот пристап на Милиќевиќ — тивка, но длабока присутност, каде светлината не е само визуелен елемент, туку медиум преку кој се открива човечноста, традицијата и искреноста на неговите субјекти.
Култура
Концертот „Од барок до современи македонски композитори“ во Даутпашиниот амам
Во петок, 21 ноември 2025 година, со почеток во 19:30 часот, во Даут-пашин амам ќе се одржи концертот „Од барок до современи македонски композитори“, кој низ внимателно конципирана програма го следи развојот на музичката форма и израз – од барокната прецизност до современиот македонски звук.
Концертот ќе ги обедини делата на Купрен, Хендл, Марчело/Бах и Силоти, a во центарот на програмата се дуетите на Бах од мисите и кантатите (BWV 232, 236, 124, 91) – пример за суптилен контрапункт и дијалог меѓу два вокални гласа.
Вечерта продолжува со избор од современата македонска продукција: композиции на Димитрије Бужаровски, Горан Начевски и Томислав Зографски, чија „Суита за пијано“, оп. 27 го заокружува програмскиот лак од барокната структура до модерниот национален израз.
Изведувачи се Мимоза Ќека (пијано), Марија Ташевска (сопран) и Мариана Бошковска (алт).
Проектот е поддржан од Министерството за култура и туризам на Република Северна Македонија. Влезот е слободен.

