Свет
Гутереш ги повика државите да ги поддржат зелените политики

Генералниот секретар на ООН, Антонио Гутереш, ги повика владите решeнијата за економскиот пад предизвикан од пандемијата на коронавирусот да ги насочат во борба против климатските промени, што е горлив проблем, пренесува „Хина“.
Додека глобалната економија води битка меѓу инвеститорите кои бараат зелени стимулации од една страна и лобистите кои сакаат да ги ослабат регулативите за животната средина, од друга страна, Гутереш ги повикува владите да не даваат финансиска помош за оние индустрии кои силно ја загадуваат планетата.
„На овој Ден на планетата Земја сите очи се вперени на пандемијата на Ковид-19, најголемиот испит што светот го видел од Втората светска војна“, рече поранешниот португалски премиер во пресрет на денот, кој ќе се обележи по 50-ти пат.
„Но, постои уште една, подлабока вонредна состојба, а тоа е тековната еколошка криза на планетата“, предупреди тој.
„Јавните средства треба да се користат за иднината, а не за минатото и да одат во одржливи сектори и проекти кои помагаат на животната средина и климата“, заклучи Гутереш.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Европа
Драстичен пад на производството на вотка во Русија, граѓаните се префрлаат на рум, виски и текила

Производството на жестоки пијалоци во Русија е во пад, дури и кога податоците покажуваат дека Русите пијат повеќе жестоки пијалоци од кога било досега. Руската Федерална служба за регулирање на пазарот на алкохол претходно оваа недела објави дека производството на жестоки пијалоци се намалило за повеќе од 16 проценти во првата половина од 2025 година.
Официјалните податоци покажуваат дека производството на вотка во Русија се намалило за 10,9 проценти на годишно ниво, од 33,40 милиони декалитри (10 литри) во 2024 година на 31,38 милиони декалитри во истиот период во 2025 година, објавува Политико.
Легендарниот руски пијалок служел како национална валута некое време во 1990-тите и до ден-денес останува прославен дел од културниот идентитет на земјата. Сепак, додека производството е во опаѓање, потрошувачката на алкохол е во пораст.
Русите пиеле повеќе во 2024 година отколку во слични периоди во изминатите осум години. Сè повеќе луѓе претпочитаат рум, виски, коњак и текила, објави руската ревизорска фирма „Финекспертиса“ во мај.
Во исто време, рускиот претседател Владимир Путин тврди дека Русите пијат помалку, велејќи дека сè повеќе и повеќе од нив претпочитаат спорт. Продажбата на гореспоменатите алкохолни производи се зголеми за 10,2 проценти на 3,2 литри по глава на жител годишно, надминувајќи ја потрошувачката на вотка во некои региони. Сепак, вотката останува најпопуларниот пијалок во целата земја, со удел од 60 проценти од вкупната годишна продажба.
Падот на производството на вотка во Русија се должи на зголемувањето на цената на алкохолот и забраната за извоз на алкохолни пијалоци во ЕУ, САД и други земји поради западните санкции. Забраната значително ги намали приходите од извоз за руските производители на вотка, објави државната служба за контрола на квалитетот на производите во Ростовскиот регион во јуни, повикувајќи се на податоци од консултантската агенција „Стратеџи партнерс“.
Свет
Пилот на лет за Аргентина прогласил вонредна состојба: патниците биле во воздух 20 часа

Летот од Франкфурт до Буенос Аирес се претвори во драма откако неповолните временски услови во аргентинската престолнина спречија неколку обиди за слетување, а патниците на Боингот 747-8 поминаа речиси 20 часа во авионот. Густата магла во Буенос Аирес предизвика слаба видливост, принудувајќи го екипажот на летот да направи две кружни рути над градот пред да го напушти слетувањето, пишува списанието Fenix.
Авионот потоа беше пренасочен кон Асунсион, главниот град на Парагвај, оддалечен повеќе од 1.500 километри. По кратко запирање, следеше уште еден обид за враќање во Буенос Аирес, но маглата сепак не дозволи безбедно слетување. Во меѓувреме, и екипажот и патниците беа сè повеќе исцрпени.
Во истиот утрински период, според достапните информации, и други авиони се најдоа во слична ситуација, при што дури 30 летови беа принудени да ја променат планираната рута и да го откажат слетувањето во Буенос Аирес, според медиумот.
Бидејќи количината на гориво се приближуваше до минималната граница, а максималното дозволено работно време на екипажот истекуваше, капетанот одлучи да прогласи вонредна состојба преку меѓународниот повик „Мејдеј“. Оваа одлука овозможи авионот да добие приоритет за слетување во Сао Паоло, каде што беше безбедно приземјен.
„Безбедноста на патниците никогаш не беше загрозена. Се извинуваме за непријатностите што ги доживеаа нашите патници. Екипажот дејствуваше одговорно и професионално во многу тешка ситуација“, изјави портпаролката на компанијата во соопштението.
Свет
Западот мисли дека може да ги користи нашите аеродроми и патишта како свои: Дуда се заканува дека ќе ја затвори рутата кон Украина

Полскиот претседател Анджеј Дуда најави дека има намера да го затвори аеродромот Јасенка во Жешов, кој е логистички центар за испорака на воена помош за Украина.
„Тие едноставно мислат дека можат да го користат аеродромот во Жешов и нашите автопати како свои. Но, тој не е нивен, туку наш. Ако некому нешто не му се допаѓа, ние го затвораме и се збогуваме“, рече Дуда во интервју за полскиот весник „Отварт Консерва“, пренесува „Спутник“.
Тој, исто така, нагласи дека Полска треба порешително да ја нагласи својата улога во контекст на настаните поврзани со Украина, бидејќи и Украина и западните сојузници ги перцепираат полските логистички ресурси како „нивни“.
Дуда ја нагласи важноста на инфраструктурата на источна Полска, вклучувајќи го и аеродромот Јасенка, кој игра суштинска улога во доставувањето хуманитарна и воена помош за Украина, објавува порталот „Онет“.
Претходно, Анджеј Дуда фигуративно предложи на партнерите да им се одземе користењето на полските патишта и аеродромот во Жешов за транзит на товар до Украина, за да може Западот да го разбере вистинското значење на Варшава. Политичарот, исто така, ги обвини украинските власти дека не сфаќаат дека Полска ги презема најголемите ризици со отстапувањето на својата инфраструктура за да му помогне на Киев.