Регион
Турските власти во Истанбул ќе го пуштат во употреба третиот мост преку Босфорот

Со пуштањето во употреба на третиот мост помеѓу Европа и Азија, Истанбул вечерва го добива третиот „ѓердан“ преку Босфор. Мостот кој го носи името на султанот Јавуз Селим и чија изградба започна во мај 2013-та година е завршен во рекордно време од 39 месеци пред планираниот рок за изградба, и веќе по повеќе особини го нарекуваат и мост на рекордите.
Со пуштањето во употреба на третиот мост помеѓу Европа и Азија, Истанбул вечерва го добива третиот „ѓердан“ преку Босфор. Мостот кој го носи името на султанот Јавуз Селим и чија изградба започна во мај 2013-та година е завршен во рекордно време од 39 месеци пред планираниот рок за изградба, и веќе по повеќе особини го нарекуваат и мост на рекордите.
Од Истанбул за Макфакс, Асуде А. Кочан
Со широчина од 59 метри тој го претставува најширокиот висечки мост во светот. Целокупната должина на мостот изнесува 2 илјади и 164 метра, а со должина од илјада и 408 метра над морската површина тој го претставува и најдолгиот висечки мост со систем на железница во светот. Мостот има осум ленти за автомобилски сообраќај и две траси за железнички сообраќај, кои сите се наоѓаат на исто ниво.
Новиот мост на Босфор е дел од Северниот Автопат „Мармара“ од чиј досега изграден дел од 116 километри 13,5 километри минува преку вијадукти, а мостот Султан Јавуз Селим се наоѓа во делот Одајери-Пашаќој. Во европскиот дел на проектот се завршени сите приклучни делници, додека во азискиот дел во почетната фаза возилата ќе преминува по одредени делници. Вкупната должина на автопатите од проектот е 157 километри кои се планира да бидат завршени до крајот на 2018-та година.
За импозантноста на проектот говорат следниве податоци: во целиот проект досега се потрошени околу 230 илјади метри кубни бетон, 50 илјади тони армирано железо, 57 илјади тона градежен челик, 28 илјади тони челични кабли 8 милиони метри кубни асфалт.
Изградбата на мостот чиј градител е холдингот ИЦА (ICA)чинеше 4 и пол милијарди долари и е дело на висока технологија и инженерство, по концесија од 10 години и два месеца мостот ќе му биде предаден на Министерството за сообраќај на Турција.
Новиот мост се очекува во голема мера да го олесни сообраќајот на мегалополисот кој брои 3 милиони и 771 илјада регистрирани возила. Ќе биде смален сообраќајот и на постарите два моста преку Босфор. Товарните сообраќајни возила кои досега поминуваа од вториот мост– мостот Султан Фатих Мехмед, ќе бидат пренасочени на новиот мост и ќе преминуваат на спротивната страна од Босфор без да влегуваат во Истанбул, што додатно ќе се смали оптовареноста на сообраќајот на метрополата.
Мостот ќе биде интегриран во железничкиот систем „Мармарај“ и истанбулското метро, со што ќе се поврзат аеродромите „Ататурк“ во европскиот дел на турската метропола, потоа „Сабиха Ѓокчен“ во азискиот дел и третиот истанбулски аеродром кој е во изградба.
Со железницата што ќе минува преку мостот практично ќе се носат патници од Едрене до Измит. Дневно се очекува премин од 135 илјади возила, преминот од европскиот кон азискиот дел за патнички возила ќе чини околу 3 евра, а за возила со голема тонажа ќе почнува од 4 евра, додека премините од Азија во Европа ќе бидат бесплатни.
На свеченото отворање на кое ќе учествуваат претседателот на државата Реџеп Тајип Ердоан, премиерот Бинали Јилдирим и претседателот на турскиот парламент Исмаил Кахраман се очекува присуство на претседатели на држави и високи државници од балканските земји – Македонија, Србија, БИХ и Бугарија како и од Индија, Северен Кипар, Грузија, Бахреин и министри за сообраќај и економија од многу земји од светот./крај/мф/аак
Извор: Макфакс
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Регион
(Видео) Соња (57) и Марко (69) станаа родители, коментарите за нивната возраст не ги загрижуваат оти си го живеат сонот

Екипа на „Проверено“ во Црна Гора ги посети Соња (57) и Марко Миротиќ (69) и нивното пет и полмесечно девојче со симболично име Богдана.
Родителите достигнаа значителна возраст, што предизвика многубројни реакции во целиот регион, но не се грижат за тоа. Соња и Марко стојат зад осум спонтани абортуси, две процедури за инсеминација, години борба со неплодност, неуспеси, разочарувања.
„Ние сме исполнети како родители, нашите срца се полни. Ова е чудно чувство, задоволство. Сега би плачела, но нема да плачам. Цел живот сонував за ова“, открила гордата мајка за „Проверено“. Кога влегла во менопауза на 50 години, мислела дека тоа е крајот на нејзините соништа.
Сепак, тие успеале да си го остварат својот сон благодарение на 24-годишен донор на јајце-клетки на приватна клиника во Македонија. За донорот во видеото велат го знаат само основниот податок, дека не е од Црна Гора.
Со оглед на тоа што Соња закрепнува, Марко го презел поголемиот дел од грижата за малото девојче. Често му велат дека „Богдана изгледа исто како дедо му“. „Потоа им велам – јас не сум нејзин дедо, јас сум нејзин татко. Па се засрамуваат“, се шегува Марко.
Тие имаат уште две замрзнати јајце-клетки, но не планираат да имаат друго дете, иако би сакале.
„Доволно сме возрасни, би било убаво, но не сум сигурна дека би можела да издржам“, искрено рекла Соња.
Регион
Трагедија на аеродромот „Никола Тесла“ во Белград: маж почина штом слета од Тунис

Вистинска драма се одвивала синоќа, еден час по полноќ, на аеродромот „Никола Тесла“ во Белград, кога на патникот Н. Л. (64) му се слошило штом неговиот авион слетал од Тунис.
Според информациите објавени од „Блиц“, лекарите на аеродромот „Никола Тесла“ веднаш му укажале помош, но човекот не можел да се спаси.
Неговата сопруга била до него цело време. Таа, неофицијално, изјавила дека на нејзиниот сопруг му се слошило штом излегол од авионот. Лекарите итно реагирале, но и покрај нивните напори, немало начин да се спаси.
За случајот било известено Вишото јавно обвинителство, кое нареди обдукција на телото на мажот, објавија српските медиуми.
Регион
Фон дер Лајен: Иднината на Западен Балкан е во Европската Унија

Претседателката на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, денес изјави дека само обединета Европа може да биде независна Европа, дека поголема и посилна Унија е гаранција за безбедноста на сите и дека иднината на Западен Балкан, Украина и на Молдавија е во ЕУ.
Во својот годишен говор до нацијата пред Европскиот парламент таа повика на следно обединување на Европа.
„Кога зборуваме за независност, зборуваме за избор на нашата судбина. Тоа е она за што се бори Украина. И тоа е она што го заслужуваат сите Европејци. Бидејќи Европа е идеја – идејата за слобода и заемна сила. Тоа беше идејата што ја водеше генерацијата по 1989 година кога Истокот и Западот се обединија. Сега е исто толку моќна како што беше и тогаш. Затоа ги доближуваме идните земји членки до нашата Унија. Треба да го одржиме темпото на овој процес базиран на заслуги“, рече Фон дер Лајен, пренесува „Танјуг“.
Фото: принтскрин