Економија
(Видео) Над 50 отсто од компаниите што аплицирале со инвестициски планови се во сопственост на жени
Директорот на Фондот за иновации и технолошки развој, Јован Деспотовски, на прес-конференција од Владата ги презентира првичните резултати од јавниот повик за инструментот за технолошки развој за брзо приспособување од третиот пакет-мерки што Владата го усвои на крајот на мај.
Пандемијата ги натера компаниите да го препознаат моментот за дигитализација, па така ИТ-индустријата првпат не е доминантна, туку компаниите од секторот на продажба, трговија и дистрибуција.
Деспотовски го истакна фактот дека 56 % од компаниите што аплицирале со свои инвестициски планови се во сопственост на жена или имаат жена управител, што според него е знак дека жените се похрабри во преземањето ризик во време на криза.
„Целта беше да ѝ се понуди на домашната економија овој период на преживување на компаниите постепено да го трансформираме во период на заздравување. Ова се резултатите од тој напор што го реализира ФИТР. Дел од домашната економија веќе размислува за заздравување“, рече Деспотовски.
Првиот циклус на повикот за економско заздравување е реализиран во периодот од 25 мај до 3 јули. Има рекордно голем интерес на домашните компании.
„Над 2.100 компании подигнаа апликациски пакети, што е индикатор и мене ме радува дека домашната економија размислува како да се развива во периодот што следува. Само во рамките на првиот циклус, кој го затворивме на 3 јули, имаме пристигнато 166 инвестициски планови од исто толкав број на домашни субјекти“, рече Деспотовски.
Вкупниот обем на овие инвестициски планови изнесува над 291 милион денари, односно речиси 5 милиони евра.
61 % се средства што ги побаруваат компаниите од ФИТР во рамките на програмата, а 39 отсто се средства што компаниите изразиле подготвеност да ги вложат самостојно.
„Со овие бројки можам да кажам дека оние средства што првично ги предвидовме за програмата за економско заздравување, 200 милиони денари, фактички со првиот циклус веќе во 90 % очекуваме да бидат реализирани.
Ова подразбира дека секој следен циклус, ФИТР во соработка со Владата, ќе треба да обезбеди дополнителен износ на средства“, рече Деспотовски.
Од овие 166 инвестициски планови, 88 % ќе продолжат во следната фаза на евалуација, а 12 %, бидејќи се неподобни, завршуваат тука. Некои од тие во некоја фаза се откажале или во изминатите две години регистрирале загуба во работењето.
За неподобни се сметале големи претпријатија што не биле опфатени во оваа фаза, меѓутоа веќе се работи да се најде начин и тие да бидат опфатени.
76 % првпат се јавуваат за користење средства, 16 % се компании што се обиделе порано, а досега не успеале да добијат средства, а 8 % се компании што и порано користеле средства од ФИТР.
„ФИТР треба бргу да дејствува. Нашата цел е фазата на претселекција да заврши до крајот на следната недела. Фазата на финална селекција ќе ја реализираат пет странски експерти и треба да заврши до средината на август, а од почетокот на септември се очекува да влеземе во фаза на инвестициски циклус на економско заздравување“, рече Деспотовски.
Средствата што ги доделува ФИТР за инвестициските планови не се неповратни.
Компаниите овие пари ќе ги вратат назад во Фондот во следните три години преку учество во добивката, која се очекува дека ќе се реализира.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Нема промени во делот на наплата на ДДВ при прием на пратки од „Тему“ со измените на Законот за ДДВ, извести МФ
Министерството за финансии информира дека усвоените измени и дополнувања на Законот за ДДВ нема да влијаат на начинот на кој граѓаните ги преземаат своите пратки од странство, вклучително и оние нарачани преку платформата ТЕМУ.
Пратките кои граѓаните ги порачуваат од ТЕМУ и досега имаа пресметан ДДВ во цената на производот. Истата практика продолжува и по измените на законот – ДДВ ќе остане вкалкулиран во цената на производот, како и досега.
Тоа значи дека граѓаните нема да плаќаат ништо дополнително при прием на пратката, ниту ќе има нова обврска за уплата.
ДДВ кој е веќе пресметан во цената кон државата го уплаќа овластениот шпедитер или поштенскиот оператор со кој платформата има договор.
Министерството за финансии уште еднаш потенцира дека со законските измени не се менува начинот на прием и царинење на пратките.
Собранието ги изгласа измените и дополнувањата на Законот за данок на додадена вредност, со кои се укинува ослободувањето од ДДВ за онлајн пратки со вредност до 22 евра.
Целта на овие законски измени се зајакнување на домашната економија, поддршка на локалните компании и создавање нови работни места.
Оваа измена претставува значаен чекор во заштитата и развојот на домашната економија, особено во услови на интензивна глобализација и раст на дигиталната трговија и ќе придонесе за намалување на сивата економија.
Досегашниот систем дозволуваше можни злоупотреби – увоз на стоки ослободени од ДДВ кои понатаму се продаваа на домашниот пазар. Новите законски решенија ја спречуваат оваа пракса и обезбедуваат фер и контролирана пазарна средина.
Со усвојувањето на измените, државата испраќа јасна порака за поддршка на компаниите што создаваат додадена вредност, инвестираат во развој и отвораат нови работни места во земјата.
фото: принтскрин
Економија
ЧЕКАШЕ И ДОЧЕКА – студентските ваучери и официјално се реализираат
По успешно завршената кампања за предрезервации „Не се нервирај – предрезервирај“, компанијата „Анхоч“ ја продолжува својата поддршка за студентите со новата кампања „Чекаше и дочека“, со која и официјално почнува реализацијата на студентските ваучери за 2025 година.
Изминатиов период беше особено предизвикувачки, со најавени над 50.000 студентски ваучери и големи очекувања од младите, ИТ секторот се најде пред сериозен предизвик да обезбеди доволно избор, брза услуга и стабилен процес.
Анхоч уште еднаш се покажа како лидер во технолошката поддршка на студентите, прв ја воведе системската предрезервација на уреди, а сега го стартува процесот на реализација.
Од предрезервација до реализација, студентите конечно дочекаа!
Со активирањето на ваучерите, студентите можат да го одберат својот уред директно од широката понуда на лаптопи, таблети и десктоп компјутери. Понудата е креирана врз основа на анкетата во која учествуваа илјадници студенти, а фокусот е ставен на уреди кои ги покриваат различните академски, креативни и професионални потреби:
· Лаптопи: Од практични модели за предавања и запишување белешки, до моќни машини за програмирање, видео-обработка и гејминг.
· Таблети: Идеални за читање, дигитални белешки, онлајн предавања и мобилна продуктивност.
· Десктопи: За сите оние кои бараат стабилност, можност за надградба и перформанси кои ќе одговорат на сите
Совршено организиран процес, брзо, едноставно и без гужви
Студентите кои предрезервирале уред ја имаат загарантирана цената, независно од пазарните промени, уште една потврда дека компанијата стои зад ветувањето за коректност и достапност.
„Чекаше и Дочека“ – порака за студентите кои долго го очекуваа овој момент
„Знаевме колку долго студентите ги чекаа информациите за ваучерите и затоа сакавме кампања која го одразува нивниот реален момент – олеснување, мотивација и чувство дека конечно можат да го направат својот избор. ‘Чекаше и Дочека’ е токму тоа: симбол на трпението на студентите и нашата подготвеност да ги поддржиме,“ велат од Анхоч.
Достапност за секој буџет и секоја потреба
Уредите се поделени во три јасни категории за да им се олесни изборот на студентите:
· Без доплата – уреди што ја покриваат целата вредност на ваучерот.
· Со мала доплата – Моќни модели со подобри перформанси за покомплексни задачи и мултитаскинг.
· Со поголема инвестиција – Врвни машини за гејминг, дизајн или програмирање со максимален перформанс. За сите детали и комплетната понуда посетете ја www.anhoch.com
ПР
Економија
Mint Store – новото лице на паметното купување во Македонија
Во време кога онлајн купувањето стана секојдневие, домашниот пазар има играч кој ја подига летвичката на повисоко ниво. Mint Store се позиционира како прва специјализирана e-commerce платформа во Македонија што нуди паметно, поблиско и пофлексибилно искуство на купување.
Целосно нов пристап кон онлајн трговијата
За разлика од класичните интернет-продавници, Mint Store гради интегриран модел кој ја комбинира удобноста на дигиталниот шопинг со сигурноста на традиционалната услуга. Платформата нуди широка палета на производи — од бела техника, електроника и мали апарати, до спорт, рекреација, мода и lifestyle категории — и станува вистински дигитален дом на современиот потрошувач.
Флексибилност што ја менува навиката на купување
Еден од клучните елементи што го издвојуваат Mint Store на пазарот е можноста за купување на рати до 36 месеци, без долги процедури и скриени трошоци. Покрај тоа, корисниците можат да изберат плаќање при достава или со платежна картичка, а целата трансакција е заштитена со највисоки стандарди за онлајн безбедност.
„Нашата идеја е едноставна – да им понудиме на потрошувачите повеќе избор, повеќе доверба и повеќе вредност за нивното време,“ велат од тимот на Mint Store. „Онлајн купувањето треба да биде искуство, не обврска.“

Купување за новото време
Во период кога времето станува највредната валута, Mint Store ја разбира потребата на модерниот човек да живее поефикасно. Платформата не е само уште една продавница, туку интелигентен систем за купување што го спојува најдоброто од технологијата, практичноста и довербата.
Со својот јасен концепт, транспарентен пристап и ориентација кон клиентот, Mint Store покажува дека дигиталната трговија во Македонија е подготвена за следниот чекор – кон паметно купување што штеди време, пари и енергија.
Mint Store – затоа што новото време заслужува нов начин на купување.
https://mintstore.mk/
ПР

