Македонија
Развојот на Евро – Балканските железнички коридори клучен за балканските земји

Развојот на Евро – Балканските железнички коридори е значаен фактор за унапредување на соработката меѓу земјите од Балканот.
Ова беше истакнато од учесниците на првата Регионалната Конференција во железничкиот сектор што се одржува во Охрид под покровителство на ЈП Македонски Железници –Инфраструктура.
Директорите на железничките компании од Албанија, Бугарија, Босна и Херцеговина, Црна Гора, Македонија и Косово на конференцијата потенцираа дека Коридорите претставуваат крвотокот на железничкиот систем и сообраќај, кои ги спојуваат балканските земји сообраќајно и економски.
Директорот на ЈП Македонски Железници –Инфраструктура Ирфан Асани пред присутните истакна дека целта на овој собир е да размена на мислења за сегашниот и идниот развој на железницата во регионот.
“За да железницата биде конкурентна на транспортниот пазар во однос на другите начини на превоз, потребно е да се обезбедат инвестиции за модернизирање на инфраструктурата и на транспортните средства. Само со модернизирање на железничкиот систем, можно е да се се понудат подобри услови во смисла на поголема брзина, конфор, достапност и сигурност, како би можело да се привлече поголем број на патници, како и поголем обем на транспорт на стока преку железница”, истакна Асани.
Заменик директорот на бугарските железници Златин Крумов истакна дека изградбата на Коридорот 8 е значајна за Бугарија, Македонија и Албанија, бидејќи три држави ќе се поврзат со пристаништата во Варна и Драч.
“Бугарија се залага овој Коридор да се изгради што е можно побрзо бидејќи има економски бенефит за трите држави. Токму поради ова Бугарија како членка на ЕвропскатаУнија во меѓународните институции се залага овој Коридор да биде и нивен главен приоритет”, истакна Крумов додавајќи дека до 2020 година треба да биде завршена изградбата на целиот железнички Коридор 8 кој ќе ги поврзе трите земји.
Заменик министерот за транспорт и врски Ниметула Хаљими рече дека , Владата на Република Македонија им дава големо значање на развојот на железничките Коридори.
“Со право велиме дека Владата на Република Македонија во создавање на нов лик на железничкиот сектор во Република Македонија“, рече Хаљими пред присутните.
Според директорот на железничката компанија од Косово Тrainkos Бетим Ѓоши оваа конференција е добар почеток од која се очекуваат позитивни резултати.
“Сметам дека целта на оваа конференција е добронамерна, односно од неа очекувам да дискутираме и за отворените проблеми кои некогаш знаат да се појават во железничкиот сообраќај”, истакна Ѓоши.
Додека директорот на албанските железници Генци Ализоти истакна дека клучот на железничкото поврзување на балканските земји меѓу себе е Коридорот 8.
“Во насока на овие движења улогата на Коридорот 8 е специфична бидејќи игра една значајна улога во поврзување на земјите од Западен Балкан меѓусебено, истовремено и нивно поврзување со Југоисточна Европа”, истакна Ализоти.
Во своето обраќање пред присутните директорот на МЖ Транспорт Оливер Деркоски меѓу другото рече дека оваа Регионална конференција е знак дека балканските земји имаат волја за соработка и заеднички да изградат една модерна железничка мрежа која ќе овозможи брз сигурен и ефикасен транспорт во патничкиот и товарниот сообраќај.
Меѓународната конференција во железникиот сектор се очекува да биде годишна и традиционална. /крај/со/ст
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Директорот на ТИРЗ Гоце Димовски дел од 28-миот Евроазиски Економски Самит во Истанбул

Директорот Гоце Димовски како дел од владината делегација предводена од министерката за финансии, Гордана Димитриеска Кочоска, заедно со Викторија Трајков, заменик-министерка за европски прашања, денес присуствуваше на 28-миот Евроазиски Економски Самит, во Истанбул, Турција, организиран од страна на Фондацијата за стратешки и општествени истражувања – Мармара Груп.
Димовски во своето обраќање на панелот со тема „Екологија, Економија, Енергија и Вештачка Интелигенција“ посочи дека одржливиот развој не е само избор, туку неопходност.
„Технолошко-индустриските развојни зони во Македонија се поставени како пример за интегрирање на еколошките стандарди во индустрискиот развој. Со фокусирање на лесна, незагадувачка индустрија и модерна логистика, создадовме услови за производство што ги минимизира негативните влијанија врз животната средина и овозможува квалитетен живот за локалните заедници.“ – изјави Димовски.
Тој ги истакна фискалните и царински стимулации, даночни ослободувања и поддршката за нови работни места, што директно влијае на привлекувањето најиновативни домашни и странски инвеститори.
„Само преку партнерства, размена на знаење и иновации можеме да изградиме економии кои се отпорни, инклузивни и одржливи. Македонија останува посветена на европските вредности, на зелената транзиција и на дигиталната трансформација – заедно со вас, нашите пријатели и партнери од евроазискиот регион.“ – кажа Димовски.
Воедно, директорот Димовски во рамки на самитот оствари успешни средби со бројни високи претставници и потенцијални инвеститори, при што беа разгледани можностите за потенцијални инвестиции и зајакнување на економските односи.
Целта на овој самит е да ги зближи бизнисмените, политичарите и академиците од различни земји, што ќе влијае на зајакнување на соработката во областите на економијата, демократијата и безбедноста.
Учеството на Македонија и Дирекцијата за ТИРЗ како институција на овој самит е потврда за успешната соработка со Турција, со напори за континуриано унапредување на економските и инвестициски релации меѓу двете земји.
Економија
Митева: Владина делегација учествуваше на националниот ден на светската изложба ЕКСПО 2025 во Јапонија

Владината делегација предводена од министерот за надворешни работи и надворешна трговија Тимчо Муцински, министерот за култура и туризам Зоран Љутков и генералниот секретар на Владата Игор Јанушев денес учествуваше на националниот ден на светската изложба ЕКСПО 2025 во Јапонија.
„Силен впечаток остави точката и настапот на националниот ансамбл Танец кои го отворија денешниот ден. Македонскиот павилјон изобилува со традиционални изложби, но најсилно и најголеми внимание зазема токму онаа на јапонскиот архитект Кензо Танге кој го има проектирано Скопје после земјотресот во 1963 година“, изјави портпаролката, Марија Митева.
Како Влада остануваме посветени на афирмација на Македонија, а присуството на ЕКСПО 2025 година е уште еден доказ за тоа, додаде Митева.
Економија
„Бехтел и Енка“ на средба со градежната индустрија за коридорите

На 29 април 2025 година, во кампот на Бехтел ЕНКА во Гостивар, се одржа значајна средба помеѓу менаџментот на компанијата и домашните компании членки на Здружението на градежнишво при Стопанската комора на Северна Македонија.
Овој настан, организиран во рамки на соработката помеѓу Бехтел ЕНКА и Стопанската комора, имаше за цел да ја продлабочи соработката и да овозможи поголема вклученост на домашните градежни компании во реализацијата на Коридорите 8 и 10д – два од најзначајните инфраструктурни проекти во земјата и поширокиот регион.
Џош Бејкер, проектен менаџер во Бехтел ЕНКА, изрази благодарност за конструктивната соработка со Комората и за силниот интерес од домашните компании. Тој истакна дека моментално околу 60% од снабдувачите на проектот се локални, како и повеќе од 90% од подизведувачите, со цел дополнително да се зголеми ова учество.
„Со нетрпение очекуваме да изградиме длабоки и соработувачки партнерства со талентирани домашни компании и да работиме заедно за постигнување на највисоки стандарди за безбедност и квалитет,“ изјави Бејкер.
Тој додаде дека и покрај почетните доцнења поради експропријација, градежните активности на делниците Гостивар–Букојчани и Прилеп–Битола напредуваат стабилно, а делницата Тетово–Гостивар е во фаза на засилено активирање.
„Повеќе од 35 години, Бехтел ЕНКА успешно реализира автопатски проекти низ Балканот, благодарение на силната соработка меѓу нашите директно вработени тимови и подизведувачите, од кои поголемиот дел се од локалниот пазар во кој работиме. Овој модел на партнерство – изграден врз тимска работа, взаемно учење и заедничка посветеност – е клучот за нашиот успех. И на нашиот тековен проект го продолжуваме овој пристап, и веќе гледаме ветувачки резултати во областите каде што сме вклучиле подизведувачи. Во Бехтел ЕНКА, ние не ги доделуваме обврските и потоа се повлекуваме; работиме рамо до рамо со нашите подизведувачи за да обезбедиме безбедност, квалитет и навремена испорака. Ова обединето залагање е суштинско за постигнување на највисоките стандарди низ целиот проект“, истакна Џанберк Атила, заменик раководител на проект – менаџер за изградба и терен.
Крис Хинспетер, бизнис менаџер на проектот, додаде дека Бехтел ЕНКА е посветена на транспарентност во процесите за набавка и подизведување. „Сакаме овој процес да биде отворен и достапен. Колку повеќе локални компании се приклучат, толку посилен ќе биде проектот,“ изјави тој.
Техничките менаџери Озкан Доган (подизведување), Хакан Билај (земјени работи), Фатих Курт (структури) и Чаглар Кандемир (карпи и постројки) ги презентираа процедурите и можностите за регистрација и квалификација на домашните компании, охрабрувајќи ги активно да аплицираат за наредните можности.
Д-р Јелисавета Георгиева Јовевска одговорна во Комората за инфраструктура и економски развој ја истакна подготвеноста и капацитетот на македонските компании во вклучување на овие значајни инфраструктурни проекти: „Нашите компании имаат децении искуство, и дома и во странство. Веруваме во заеднички настап – обединување на домашната експертиза со меѓународни стандарди.“
Стопанската комора на Северна Македонија ја потврди својата поддршка за своите членки и ги повика сите заинтересирани компании да ги контактираат за помош и ресурси поврзани со ангажманот на проектот.