Економија
Интервју со генералниот директор на „Нептун Македонија“, Горан Цветинов: Корона-кризата нѐ поттикна за развивање на постоечките и креирање нови можности

„Нептун Македонија“, најголемата малопродажна и дистрибутивна мрежа во Македонија на апарати за домаќинство, уреди за ладење и греење, телевизори, гејминг-опрема, смартфони и ИТ-уреди, е присутна 22 год. на македонскиот пазар преку 25 продажни салони во 21 град во Македонија. Со брендови во своето портфолио како Beko, LG, Samsung, Sony, Apple, Philips, Bosch, Asus, Huawei, Hitachi, Fuego и многу други, „Нептун” е позициониран како апсолутен лидер на пазарот во државава. „Нептун Македонија“ има и широка палета на услуги за своите клиенти како: happy лојалната програма, инстант кредити, дополнителни гаранции, премиум достава, онлајн продажба, мобилна апликација за онлајн шопинг, кредитна и кешбек картичка haPPy MasterCard.
За предизвиците и тешкотиите со кои компанијата се соочуваше во изминатата пандемиска година, иновациите, дигитализацијата, онлајн продажбата и идните планови, разговаравме со генералниот директор на „Нептун“, Горан Цветинов.
Во колкав обем пандемијата предизвикана од Ковид-19 влијаеше на работењето и продажбата на компанијата и на кои начини „Нептун“ се справи со предизвиците во изминатата кризна година?
Пандемијата секако дека имаше значајно влијание врз целокупното работење и организација на компанијата, но сепак ние сме Нептун! – како што и сами споменавте, компанија која долго време е лидер на пазарот и секогаш подготвена да одговори на сите предизвици со кои се соочува. Секако главниот фокус ни беше насочен првенствено кон грижата за вработените и нивното здравје, па согласно ситуацијата имаше реорганизација на начинот на работење. Воведовме работа од дома, секаде каде природата на работа тоа го дозволува, како и засилување на заштитните мерки во согласност со препораките на здравствените власти во останатите работни околности. Клучна улога во справувањето со предизвиците имаа сите членови на семејството Нептун, нивната брза реакција и дополнителниот напор што го вложи секој поединец. Би сакал да изразам голема благодарност на секој од нив, среќен сум и горд на моите колеги.
Дали корона-кризата отвори и некои нови можности за „Нептун“ во 2020 година и кои иновации ги донесе компанијата на пазарот?
Сметам дека корона-кризата не поттикна подлабоко да размислиме за развивање на постоечките и креирање нови можности. Имавме доста промени изминатата година што полека го добиваат својот сјај и кои сигурно ќе направат нашите лојални потрошувачи да искусат брзо и ефикасно корисничко искуство. Тука пред сè мислам на зајакнувањето и унапредувањето на нашиот продажен тим, како и тимот од Центарот за корисничка поддршка со висококвалификуван и професионален кадар подготвени да им помогнат на нашите ценети клиенти, како и на идните потрошувачи. Ништо помалку значајни не се нашите позадински напори за дигитализација и оптимизација на логистичките процеси на Нептун, како и унапредувањето на интерните процеси со голем број системски промени итн.
Е-продажбата во „Нептун“ забележа голем пораст. Кои фактори влијаеја за зголемувањето на продажбата преку интернет?
Намаленото движење на луѓето во ова време на пандемија ги менува и потрошувачките навики. Изминатата година имавме огромен раст и на онлајн продажбата, за што и бевме подготвени, бидејќи тој вид на продажба го развивавме поинтензивно изминатите годин, и во антиципација дека потрошувачите ги менуваат своите потрошувачки навики заради динамичниот начин на живеење. Нептун има платформа за е-продажба прилагодена на преференците на потрошувачите – онлајн продавницата на Нептун нуди исто корисничко искуство како и секоја друга наша продавница. Членовите на лојалната програма haPPy уживаат во истите бенефити при купување онлајн, и секако доколку некој не е член во лојалната програма, може да се зачлени без притоа да мора да оди во некоја од нашите продавници
Дали вашата компанија ги следи актуелните светските трендови во поглед на дигитализацијата и онлајн шопингот?
Се разбира. Се трудиме колку што е можно да бидеме поиновативни во тој дел. Постојано работиме на унапредување на онлајн продавницата, но и сите останати работни процеси. Нептун-апликацијата е буквално начин нашата понуда да ви биде на дофат на рака, а сè со цел да им овозможиме на клиентите на многу лесен, брз и едноставен начин да дојдат до она што им е (нај)потребно. Процесот на дигитализација и автоматизација, го започнавме пред три години, но секако ќе продолжиме да се прилагодуваме со тековните трендови на пазарот и индустријата.
„Нептун“ е една од најиновативните компании во државава. Колку тоа влијае на продажбата, на конкуренцијата и кај потрошувачите?
Секако дека името и брендот Нептун кои се симбол на квалитет и врвна услуга многу влијаат во довербата која нашите купувачи ни ја даваат, а тоа го потврдуваат и продажните резултати, од година во година, но и бројот на лојални купувачи, кои по бројност е над 300.000. Најголем дел од потрошувачите ги препознаваат нашите иновативни решенија, што им помагаат при носењето одлука да бидат наши клиенти, а задоволните купувачи се наш приоритет, но и обврска секогаш да ги пресретнеме нивните очекувања.
Кои од вашите производи најмногу се продаваа во изминатата година во која главна тема беше корона-пандемијата?
Кога најголем дел од времето го поминувате во домашни услови, што го наложува ситуацијата во 2020 година, можам да кажам дека продажбата на секоја продуктна категорија беше солидна. Сепак, поради најголемите промени кои се случија во образовниот и работниот процес, оваа година стави посебен акцент на персоналните компјутери, лаптопите и дополнителната опрема за следење на наставата (слушалки, камери итн.).
Може ли да ни кажете нешто повеќе за идните планови на „Нептун“?
Планот е Нептун да продолжи да се менува, а тие промени секогаш да бидат ускладени со желбите и потребите на нашите клиенти. Од неодамна имаме уште еден кредитен производ во нашето портфолио, дополнително ја продлабочуваме соработката со стратешките партнери, развој на нови производи од сопствената трговска марка Фуего, отворање на нов мега салон, развој на нашите вработени…., се само дел од плановите за следната календарска година, која секако ќе биде предизвик.
„Нептун Македонија“ е дел од „Балфин“ една од најголемите приватни инвестициски групации во регионот и е позната по своите инвестиции во трговски центри, резиденцијални и комерцијални објекти, туристички проекти, како што Green Coast Resort и Vala Mar Residences, активности во модната и во рударската индустрија, како и во сферата на малопродажбата со „Нептун“, „Џамбо“, SPAR и други. „Балфин“ лани заедно со Комерцијална банка АД Скопје го комплетираше купувањето на Тирана банк. Под капата на „Балфин“ се голем број претпријатија кои функционираат во различни сфери, а сместени се во седум држави и бројат речиси 6.000 вработени. Покрај во Албанија, каде што е централата и нашата земја, групацијата е присутна со различни типови на проекти, и во: Австрија, Црна Гора, Косово, Босна и Херцеговина и Холандија.
Никола Бурагев
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Мицкоски: Имаме раст на извозот, градежништвото и туризмот гарантираат раст на БДП и подобар стандард на граѓаните

Во одговор на новинарско прашање, претседателот на ВМРО-ДПМНЕ, Христијан Мицкоски, истакна дека увозот е многу помал за околу 8% во евра, или за 12-13% во долари, додека пак извозот е во пораст во евра 23%, додека пак во долари е 28%.
„Ако ги споредите првите два месеци април и мај од оваа година, со првите два месеци април и мај од 2024 година, длабоки анализи правиме, ќе видите дека за 80 милиони долари е намален трговскиот дефицит, а тоа е цели 13% и тоа ќе учествува во БДП. Ако на тоа се додаде растот на индустриското производство коешто е во просек за април и мај, првите два месеци од вториот квартал 5,5%, а само во мај 9,4%’’, истакна Мицкоски.
Мицкоски додаде дека растот на туризмот и градежништвото, ќе доведат до зголемување на животниот стандард на граѓаните, но и зголемување на бруто домашниот производ.
„Растот на туризмот повеќе од 20%, инвестициската активност повеќе од 15%, растот и бумот во градежниот сектор, сето тоа нас ни гарантира еден успешен резултат за БДП во вториот квартал којшто очекувам да продолжи и во третиот и четвртиот квартал’’, заклучи Мицкоски.
Економија
Македонската „Green Machines“ ја зацврстува дистрибутивната мрежа во САД

Green Machines на БРАКО, познат по своите иновативни еколошки возила за чистење на јавни површини, бележи сериозен раст на американскиот пазар со мрежа на реномирани дистрибутери низ повеќе од 30 американски сојузни држави.
Најнов партнер е компанијата Mar-co Equipment од регионот на Лос Анџелес, која стана ексклузивен дистрибутер за Јужна Калифорнија.
Моментално, Green Machines има дистрибутери во следниве американски држави:
Owen Equipment – Вашингтон, Орегон, Северна Калифорнија, Невада, Ајдахо, Монтана, Јута, Колорадо, Ново Мексико
Industrial Disposal Supply – Тексас
Mar-co Equipment – Јужна Калифорнија
United Rentals – достапен низ сите држави и територии на САД
Grainger – достапен низ целата територија на САД
Equipment Depot – Луизијана, Мисисипи, Кентаки, Индијана, Охајо, Пенсилванија, Масачусетс, Конектикат, Њу Џерси, Мејн, Вирџинија, Милвоки, Висконсин, Флорида, Орегон, Вашингтон
Van Keppel – Канзас, Арканзас, Илиноис, Висконсин, Ајова
Овој успех претставува уште еден доказ за конкурентноста на македонскиот индустриски производ и неговата технолошка супериорност. Со новите дистрибутерски партнери, Green Machines продолжува да ја шири својата глобална визија за почисти, поеколошки и поефикасни урбани средини.
ПР текст
Економија
Муцунски: Владините политики за извоз даваат резултати – раст од 23,44 отсто во мај

Министерот за надворешни работи и надворешна трговија, Тимчо Муцунски, утрово на социјалните мрежи сподели податоци за кои рече дека го потврдуваат ефектот од економските политики на Владата, при чија реализација значајна улога има и Министерството што го предводи. Статистиката покажува стабилни и позитивни трендови во извозот, дури и во услови на стагнација на европскиот пазар.
Според објавените податоци, македонскиот извоз во мај 2025 бележи раст од 23,44 проценти, додека за првите пет месеци од годината порастот изнесува 3,15 отсто. Во истиот период, увозот е зголемен за само 1 отсто, што упатува на стабилен трговски биланс и позитивно салдо.
„Податоците укажуваат на значително поголем извоз од увоз – што значи повеќе свеж капитал во државата, зајакната девизна позиција и дополнителен поттик за економски раст. Зголемениот извоз отвора нови работни места, го зајакнува домашното производство и ја зголемува конкурентноста на македонските производи“, напиша министерот Муцунски.