Свет
Опаѓа довербата во кинеската вакцина поради недостаток на информации

Масовните програми за јавно вакцинирање со кинеската вакцина против коронавирус се во тек во Индонезија и Турција, каде се очекува милиони луѓе да ја примат вакцината КоронаВак, произведена од пекиншката компанија „Синовак“. Индонезискиот претседател Јоко Видодо ја прими првата доза на КоронаВак, откако владата одобри употреба во итни случаи. Турскиот претседател Реџеп Таип Ердоган објави дека и тој бил вакциниран, пренесува Си-Ен-Ен.
Вакцинацијата продолжува и покрај се поголемиот број прашања во врска со ефикасноста, кои по неодамнешните испитувања во Бразил минатата недела откриле само 50,38 проценти или значително пониско отколку што покажаа претходните резултати. Оваа стапка на ефикасност едвај го надминува прагот од 50 проценти поставен од Светската здравствена организација и е далеку под 78 проценти објавени од Кина со голема помпа на почетокот на јануари. Очигледното несогласување загрижи некои научници и ја разниша меѓународната доверба во вакцините произведени во Кина.
„ Бидејќи многу земји планираат да ја нарачаат вакцината на „Синовак“ или веќе ја нарачаа, ова може да ја наруши подготвеноста на луѓето да се вакцинираат, бидејќи нејзината корисност е доведена во прашање. Може да биде камен на сопнување“, изјави за Си-ен-ен Јанжонг Хуанг, експерт за кинескиот здравствен систем и висок соработник за глобално здравство при Советот на САД за надворешни односи.
Резултатите од Бразил сугерираат дека КоронаВак е далеку помалку ефикасна од таа на „Фајзер-БионТек“ и на „Модерна“, кои имаат стапка на ефикасност од 95 проценти. Русија тврди дека нејзината вакцина Спутник V е ефикасна 91 процент, додека британската вакцина, развиена од Универзитетите во Оксфорд и АстраЗенека, има просечна ефикасност од 70 проценти. Вакцината на „Синовак“ има помала стапка на ефикасност од нејзиниот кинески конкурент, кој го разви државниот „Синофарм“ и е ефикасен 79,34 проценти.
Кинеските вакцини се сметаат за потенцијално достапни и лесни за дистрибуција. За разлика од тие на „Фајзер-БионТех“ и на „Модерна“, кинеските вакцини не мора да се чуваат во скапи фрижидери.
„Синовак“ потпиша договори со најмалку шест национални влади и планира да обезбеди 46 милиони дози на КоронаВак за Бразил, 50 милиони за Турција и 7,5 милиони за Хонг Конг. Исто така, ќе се испорача суровината за 40 милиони дози или концентрат на вакцини што допрва треба да се спакува во дози, што ќе се произведува локално во Индонезија. Тајланд нареди два милиони дози на КоронаВак и очекува да ги испорача првите 200 000 дози во февруари, додека Филипините наредија 25 милиони дози.
Сепак, по објавувањето на податоците за тестовите во Бразил, другите земји сега ги разгледуваат нивните планови. Министерот за здравство на Сингапур рече дека неговата земја ќе ја анализира вакцината на „Синовак“ пред да ја примени на граѓаните, Сингапур не ја одобрил вакцината, но склучил договор за купување со кинеската компанија. Министерот Ган Ким Јонг рече дека вакцината мора да помине низ регулаторниот процес на Сингапурската управа за здравствени науки.
Малезија исто така ќе побара повеќе податоци од „Синовак“ пред да одобри и плати за вакцината, додека во Хонг Конг, кој веќе има потпишано договор со „Синовак“, виш медицински советник рече дека стручна комисија ќе ја разгледа секоја вакцина врз основа на податоците од клиничкото испитување.
Иако бразилската агенција за регулирање на здравјето Анвиса одобри итна употреба на КоронаВак во неделата, таа соопшти дека нема пристап до важни податоци за вакцината од третата фаза на испитувањето, како што се времетраењето на заштитата, ефектот врз постарите лица и други специфични групи, како што се коморбидитети. Националната програма за вакцинација во Бразил е предвидено да започне на 20 јануари.
И додека владите во Тајланд и Филипините досега јавно ја поддржуваа вакцината на „Синовак“, политичарите во двете земји ги преиспитуваат плановите за нејзино спроведување. Како одговор на зголемената загриженост, тајландските регулатори побараа од „Синовак“ детални информации за клиничките испитувања. „Синовак“ ја бранеше безбедноста и ефективноста на својата вакцина.
Конфузијата околу вакцината на „Синовак“ делумно произлегува од различните стапки на ефикасност и достапните податоци. Турција ја одобри итната употреба на КоронаВак и соопшти дека неговата ефикасност е 91,25 проценти, додека Индонезија објави 65,3 проценти. Во меѓувреме, податоците од Бразил покажаа ефикасност од 50,38 проценти за оние кои претрпеле многу благи случаи на Ковид-19, но стапката се зголеми на 78 проценти за благи до тешки случаи.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Свет
Пејач преживеал пад на авион, седел на истото седиште со единствениот жив патник од индиската авионска катастрофа

Тајландскиот пејач Руангсак Лојчусак раскажа како ја преживеал авионската несреќа во 1998 година во која загинаа 101 патник, седејќи на седиштето 11А – исто како и единствениот преживеан од катастрофата на Ер Индија.
Руангсак Лојчусак, 47, бил на летот „TG261“ на Тај ервејс од Бангкок до Сурат Тани кога авионот ја изгубил контролата и се урнал во мочуриште додека се обидувал да слета.
Трагедијата одзела животи на 101 од 132 патници и 14 членови на екипажот, додека 45 лица биле повредени.
Вчера, Руангсак рече дека почувствувал морници по телото кога видел дека единствениот преживеан од несреќата на Ер Индија во Ахмедабад, британскиот патник Вишвас Кумар Рамеш, бил на седиштето 11А кога неговиот авион се урнал и удрил во зграда, објавува „Дејли меил“.
Thai singer “James” Ruangsak Loychusak posted on social media about Thursday’s plane crash in India, where there was only one survivor. What caught his attention was a strange coincidence: the survivor was seated in 11A – the exact same seat James was in when he miraculously… pic.twitter.com/DmE0lcfDjs
— Bangkok Post (@BangkokPostNews) June 13, 2025
„Единствениот преживеан од авионската несреќа во Индија седеше на истото седиште како и јас, 11А“, рече Лојчусак.
„Сакам да изразам сочувство до сите што ги загубија своите најблиски во трагедијата“.
Иако пејачот повеќе нема билет од фаталниот лет, тој рече дека вестите од тоа време го потврдија бројот на неговото седиште.
Лојчусак, исто така, опиша дека го живее „вториот живот“ откако ја преживеал катастрофалната несреќа.
„Десет години по несреќата имав проблеми со летањето. Се мачев да дишам, иако циркулацијата на воздухот ми беше нормална“, рече тој.
„Избегнував да разговарам со никого и постојано гледав низ прозорецот, не дозволувајќи никому да го затвори, за да одржам чувство на сигурност.“
„Ако видов темни облаци или дожд надвор, се чувствував ужасно, како да сум во пеколот“.
Свет
(Видео) Русија предаде 1.200 тела на загинати војници, додека Украина ниту едно

Русија ја заврши втората фаза од префрлањето на телата на убиените украински војници во Украина, без да добие ниту едно за возврат.
Киев не вратил никакви тела на руските претставници, додаде изворот на агенцијата РИА Новости.
„Москва продолжува да ги исполнува договорите од Истанбул“, вели изворот.
На 2 јуни, во Турција се одржа втората рунда разговори меѓу Русија и Украина.
Главните договори: префрлање на болните и тешко повредените по принципот „сите за сите“; размена на затвореници под 25 години; вкупниот плафон за размена е најмалку илјада лица; Русија еднострано планира да предаде шест илјади тела на украински војници на Киев; Москва ги идентификуваше идентитетите на сите овие жртви.
Свет
Пронајдена „црната кутија“ од авионот на Ер Индија што се урна во Ахмедабад

Индиските власти потврдија дека е пронајдена „црната кутија“ од авионот на Ер Индија што се урна во четвртокот во густо населен дел од градот Ахмедабад. Несреќата, која се смета за една од најтешките во историјата на индиското воздухопловство, однесе најмалку 246 животи – 241 патник и членови на екипажот, како и најмалку петмина на земја.
Дигиталниот уред за снимање податоци од летот бил пронајден на покрив во близина на местото на несреќата, соопшти Агенцијата за истраги на авионски несреќи на Индија (AAIB), која ја почна истрагата со „целосна мобилизација“.
Министерот за цивилно воздухопловство, Рам Мохан Наиду, го нарече пронаоѓањето на „црната кутија“ клучен чекор во расветлување на причините за трагедијата.
„Уредот ќе овозможи анализа на моторите, управувачките системи, но и разговорите во пилотската кабина“, изјави Пол Фром од британската Асоцијација на машински инженери.
Според првичните информации, авионот „Боинг 787 Дримлајнер“ што требал да лета кон Лондон, се срушил само неколку минути по полетувањето, удирајќи во зграда во која бил сместен студентски дом на медицински факултет. Причинета е голема материјална штета, а околу 50 лица се повредени.
Поранешниот истражител на Националниот одбор за транспортна безбедност на САД, Џеф Гузети, изјави дека, доколку уредот е функционален, првичните причини за несреќата може да се дознаат уште следната недела.
„Ќе се испитуваат параметри како губење на сила на моторот, крилните клапни, активирање на аларми, но и дали екипажот точно ги внел податоците за температурата и тежината на авионот“, изјави Гузети.
Индиската Агенција за цивилно воздухопловство наложи итна проверка на сите авиони „Боинг 787-8“ и „787-9“ со мотори „GEnx“ на Ер Индија, вклучително и на системите за гориво, мотори и хидраулика.
Во петокот, премиерот Нарендра Моди го посети местото на несреќата и се сретна со единствениот преживеан патник.
„Целата нација е потресена од трагедијата во Ахмедабад. Губењето на толку многу животи на ненадеен и трагичен начин е незамисливо“, напиша Моди на социјалните мрежи.
Телата на загинатите сè уште се идентификуваат преку ДНК анализа, бидејќи повеќето биле јагленосани. Властите стравуваат дека бројот на жртви ќе продолжи да расте.