Македонија
Кој направи политички договор на штета на економијата и граѓаните на Македонија?

Новиот закон за игри на среќа би ја згаснал целата индустрија, би оставил без работа десетици илјади работници, а државната каса без 280 милиони евра кои приредувачите годишно ги уплаќаат во буџетот. Ваков бесмислен потег само ќе ги префрли игрите на среќа на црниот пазар каде не постои можност за заштита на играчите, ниту малолетниците.
Повеќе од 10.000 луѓе стравуваат за своите работни места, а вкупно 70.000 директно и индиректно вработени во индустријата на игри на среќа чекаат расплет на срамно напишаното сценарио во кое цела стопанска гранка се гаси заради политички договор на штета на економијата и граѓаните на Македонија! Новиот закон за игри на среќа немилосрдно би избришал се добро што компаниите од оваа индустрија го правеа за економската стабилност, особено во период на криза заради епидемијата и би ја оставиле државната каса без 280 милиони евра кои што легалните приредувачи годишно ги придонесуваат во државниот буџет и буџетите на локалните самоуправи.
Почетокот на процесот на припрема на новиот закон за игри на среќа кој од 21 јануари е достапен на Единствениот национален електронски регистар (Енер), значи само дека во прв план се истакнуваат интереси на оние кои сакаат игрите на среќа да се префрлат на црниот пазар, каде не постои можност за заштита на играчите, ниту малолетниците. Под изговор дека се штитат интересите на малолетниците, со воведување на растојание помеѓу овие објекти и образовните институции од 500 метри, всушност децата се туркаат во илегалното обложување кое би им било на дофат на рацете!
На кого му е во интерес во екот на епидемијата да ја наруши економијата и целото општество? Мотив за ваков бесмислен предлог е исклучиво создавање на црн пазар од кого би се финансирале албанските партии, а негово усвојување значи дека во секој подрум ќе се организираат илегални активности, баш како и во Албанија.
Дали среде криза заради коронавирусот цел е Македонија да остане без стотици милиони евра кои со оваа одлука би се одливале на странски сајтови за обложување? На кого му одговара среде епидемија да се гаси индустрија од која живеат 10 отсто од населението на државата и која учествува со неверојатни 4 отсто удел во бруто домашниот производ. Само на оние кои своите интереси ги ставаат пред економската благосостојба на целата земја и кои не гледаат назад на отпуштените работници.
Одредени интересни групи работат и против здравствениот и против економскиот систем на земјата, не гледајќи на тоа дека се загрозени десетици илјади работни места. На кого му одговара државата да е во загуба? Повеќе од очигледно е дека ова оди во корист единствено на автомат клубовите и оние кои со ова драстично би ја зголемиле заработката. Интересите на лобистите засега се пред вработените во оваа индустрија кои стравуваат за својата работа додека се прават политички договори.
Со усвојување на новиот закон компаниите од оваа стопанска гранка би исчезнале од мапата на Македонија, што би оставило несогледливи последици врз државата и општеството. Ограничувањето на правото на работа низ некои скандалозни законски одредби би довело до кршење на уредбата за заштита на странски капитал и право на инвеститорите и директна штета за државата, која би морала да плати отштета од неколку стотици милиони евра.
Граѓаните повторно ќе бидат драстично оштетени доколку било што од новиот закон се усвои во интерес на политички предизборни договори и поединци.
ПР
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Македонија
Објавен јавен повик за финансиска поддршка во рибарството и аквакултурата за 2025 година

Министерството за земјоделство, шумарство и водостопанство ги информира сите заинтересирани дека е објавен Јавен повик бр. 02/2025 за доставување на барања за исплата на средства од Програмата за финансиска поддршка во рибарството и аквакултурата за 2025 година.
ДОСТАПНИ МЕРКИ ЗА ФИНАНСИСКА ПОДДРШКА:
МЕРКА 1 – Финансиска поддршка во рибарството:
• Потточка 1.6 – Дополнителна заштита на рибите во риболовните води:
o до 30.000 денари за заштита на риболовните ревири и рекреативни зони;
o до 150.000 денари за заштита на риболовни зони;
o до 400.000 денари за заштита на риболовни подрачја.
Средствата од Потточка 1.6 се наменети за надомест на прифатливи трошоци за дополнителна физичка заштита на рибите која се врши во време на природен мрест на рибите.
• Потточка 1.7 – Набавка на опрема за заштита на рибите во риболовните води (до 30.000 денари);
Средствата од Потточка 1.7 се наменети за надомест на прифатливи трошоци за набавка на опрема за видео надзор на риболовните води.
• Потточка 1.8 – Финансиски средства за отстранување на постоечките нарушувања на животната средина (до 60.000 денари).
Средствата од Потточка 1.8 се наменети за надомест на прифатливи трошоци за изведување на акции за чистење на препреки и отстранување на цврстиот отпад од и до риболовните води.
Право на користење на овие средства за МЕРКА 1 имаат концесионерите на рибите од риболовните води. Еден концесионер може да користи средства само за еден одреден период на природен мрест и забрана за риболов
МЕРКА 2 – Финансиска поддршка во аквакултурата:
• Потточка 2.2 – Финансиска поддршка за порибителен материјал (50% од вредноста на набавениот или сопствениот подмладок).
Средствата од Потточка 2.2 се наменети за набавка на порибителен материјал за насадување на рибниците во период од 10 февруари до 31 мај и од 1 јули до 31 октомври 2025 година.
Право на користење на овие средства од Потточка 2.2 имаат:
• Субјекти кои се регистрирани за дејност аквакултура и се запишани во регистарот на одгледувачи на риби што се води во Министерството за земјоделство, шумарство и водостопанство.
• Субјекти кои поседуваат дозвола за производство на порибителен материјал од рибник наменет за промет дување на рибникот.
МЕРКА 4 – Развој на нови пазари и промотивни кампањи:
• Потточка 4.1 – Финансиска поддршка за промоција на рибарство ;
Средствата од Потточка 4.1 се наменети за надомест на трошоци за промоција на производи од рибарство за традиционална посебност.
Право на користење на овие средства од Потточка 4.1 имаат рибарски и риболовни здруженија и концесионерите на риби.
• Потточка 4.2 – Финансиска поддршка за маркетинг и промоција на аквакултурно производство
Средствата од Потточка 4.2 се наменети за надомест на трошоци за промоција и маркетинг на аквакултурното производство и спроведување на национални кампањи за промоција и маркетинг за производи од аквакултура.
Право на користење на средства од Потточка 4.2 имаат субјекти регистрирани за дејност аквакултура и се запишани во регистарот на одгледувачи на риби што се води во Министерството и/или организации на производители запишани во Регистарот на организации на производители кој се води во Министерството.
Министерството ги повикува сите заинтересирани субјекти да се запознаат со деталните услови и критериуми утврдени во Јавниот повик и навремено да ги достават своите барања.
Македонија
(Фото) Ѓорѓиевски: Првенците од Кисела Вода ќе летуваат бесплатно

Градоначалникот на општина Кисела Вода, Орце Ѓорѓиевски им додели награди на најдобрите ученици, првенци на генерацијата од сите осум основни училишта на територијата на општината.
Вкупно 24 ученици, односно тројцата најуспешни ученици од секое училиште, добија бесплатно летување во летниот едукативно-рекреативен камп SCOUT во Охрид, додека девет од нив, кои според рангирањето имаа најголем број на поени, беа дополнително наградени со висококвалитетни очила за сонце, извести општина Кисела Вода.
„Оваа активност е дел од јасната и доследна заложба на општината да препознае, поддржи и да ги награди трудот и знаењето кај младите, но и да создаде амбиент во кој успехот се вреднува, а учениците се мотивираат да продолжат по патот на учење и личен раст.
Општина Кисела Вода, преку ваквите проекти, ја исполнува својата мисија да гради стимулативна средина во која секое дете ќе има шанса за напредок и афирмација, препознавајќи го образованието како клучна алатка за индивидуален и општествен развој“, соопштува Општината.
„Ние како општина градиме систем кој ги поддржува младите и им дава поттик да се стремат кон повеќе. На овој начин не само што им ги честитаме извонредните достигнувања на овие млади луѓе, туку и испраќаме порака до сите ученици дека трудот, знаењето и истрајноста секогаш ќе бидат препознаени и наградени. Остануваме посветени на креирање услови во кои секое дете ќе има можност да расте, да се развива и да го реализира својот потенцијал. Горди сме што во Кисела Вода растат генерации што ветуваат“, изјави градоначалникот Орце Ѓорѓиевски.
Македонија
Адвокатот побара ослободување на Љупчо Палевски поради недостиг на докази

Адвокатот на првообвинетиот Љупчо Палевски, Јовица Страшевски, побара неговиот клиент да биде ослободен од обвиненијата за убиствата на Вања Ѓорчевска и на Панче Жежовски.
Страшевски во завршните зборови истакна дека не е јасно наведено какви дејствија презел Палевски, обвинителниот акт е контрадикторен и непрецизен и ја извртува вистината со намера јавноста и судот да добијат искривена слика. Рече дека Обвинителството не би можело да ги докаже своите тези, ни во следните 10 години бидејќи Палевски не ги сторил убиствата.
„Нема докази и наместо Јавното обвинителство да ја сопре постапката, поднесе обвинителен акт со низа законски пропусти. Пресудата беше однапред најавена дури и пред да почне постапката, а медиумите тоа го презентираа, без почитување на уставното право на презумпција на невиност“, рече Страшевски во завршните зборови.
Адвокатот рече и дека судијата на претходна постапка одлучувал без доставени докази, само врз основа на обвинението, што е прекршување на Законот за кривична постапка. Вели дека во обвинителниот акт, според листата на докази, не се наведени цврсти факти со кои надвор од разумен сомнеж се докажува дека Палевски ги организирал и извршил злосторствата.
Страшевки рече дека Обвинителството не го докажало ниту времето на убиството на Панче, а за убиството на Вања мотивот останал непознат. Од истрагата, истакна адвокатот на Палевски, останаа многу неодговорени прашања.