Економија
Пристигна комплетно новиот SANDERO STEPWAY

Комплетно новиот SANDERO STEPWAY е веќе изложен во официјалниот салон на брендот DACIA.
Кога станува збор за промовирање на ‘паметно инвестирање’ и разумна форма на потрошувачка брендот Dacia e предводник и усогласена со реалните очекувања на своите клиенти. Нуди едноставни, пространи, безбедни и робусни возила по најдобра цена на пазарот.
Брендот ја обнови својата понуда со нов градски автомобил кој го олицетворува ДНК – то на DACIA, а тоа е комплетно новиот Dacia Sandero Stepway- авантуристичката верзија на Sandero која претставува 65% од целата продажба на моделот со продадени повеќе од 1,3 милиони автомобили во Европа.
ПОВЕЌЕ НАГЛАСЕН ДИЗАЈН ЗА АВАНТУРИСТИЧКИ ИЗГЛЕД
Подигнато растојание од земјата, Sandero Stepway е разноврсен авантурист во семејството на Dacia. Уникатниот ентериер и моќниот надворешен дизајн се смела изјава за бегство и авантура. Зголемената диференцијација го издвојува од потполно новиот Sandero и ја зајакнува репутацијата на кросовер во ДНК-та на новиот Sandero Stepway.
“Мускулно” развиен надворешен дизајн
Потполно новиот Sandero Stepway е веднаш препознатлив по предниот дел, уникатниот преден дел, хромираното лого на Stepway под предната решетка и заоблените браници над светлата за магла. Предните и задните браници вклучуваат метална лизгачка плоча во боја на каросеријата, дизајнирана да ја заштитува оригиналната боја од секојдневните гребнатини.
Карактеристики на моќен кросовер
Потполно новиот Sandero Stepway се карактеризира со основни дизајнерски елементи на кросоверите – подигнато растојание од земја од 174 mm (пораст од 41 mm во споредба со Sandero, пред се од поголем дијаметар на пневматиците), држачи на кровот со испис на логото, специјално текстурирано и армирано дно на вратите.
Flex фелни
Стандардните верзии се опремени со 16-инчни flex фелни чии што прецизно дизајнирани облоги ги реплицираат оние на „вистинските“ алуминиумски тркала, како опција се достапни и ексклузивните фелни со дијамантски пресек од 16-инчи на верзијата Stepway, со цел да го подобри изгледот на кросоверот.
Mодуларни кровни држачи
Кровните држачи на Sandero Stepway се доста визуелно привлечни, но исто така се и прилагодливи. Со користење на клуч кој е сместен во совозачката фиока, тие можат лесно да се расклопат за само неколку секунди и да се претворат во држач за кровот со носивост од 80 килограми, што е исто како и стандардните кровни држачи. Овој софистициран и патентиран систем е пример за сè што Dacia застапува: паметни, практични, едноставни и безбедни системи.
Уникатен внатрешен дизајн
Навлаката во ентериерот е со логото Stepway, додека панелите на вратите како и инструменталната таблата има портокалови шевови и вметнати украсни детали.
Mултимедиjални системи: Tри системи кои одговараат на сите потреби
Новиот Sandero Stepway нуди три различни мултимедијални системи: Media Control, Media Display и Media Nav.
Со Media Control, паметниот телефон може да се постави на паметната поддршка пред возачот, далечинскиот мултимедијален систем се поврзува преку новата бесплатна апликација Dacia Media Control и Bluetooth или USB конекција. Системот овозможува лесен пристап до: радио, музика, повици, пораки, сателитски апликации и многу други одлики како што се препознавање на глас на Siri и Android. Контролите се на дофат на рака на управувачот (за радиото) или зад него (sat nav) за да се обезбеди побезбедно возење.
Без паметен телефон кој би бил поврзан на Media Control, достапни се радио и репродукција на датотеки преку USB порт.
Опремата вклучува: два звучници, Bluetooth и USB конекција и 3,5-инчен TFT дигитален дисплеј помеѓу командите, каде што се прикажуваат и поставките за радио.
Media Display конзолата се одликува со голем 8-инчен екран на допир позициониран на горниот дел. Во патничкиот простор има четири звучници. Екранот е малку навален кон возачот со цел поголема видливост и ергономија. Дизајнот е елегантен, а интуитивниот лесен за употреба, компатибилен со Bluetooth и системите Android Auto и Apple CarPlay за паметни телефони.
Media Nav, мултимедијалниот систем сега располага со навигација и безжична конекција за Apple CarPlay и Android Auto. Звучниот систем не е без помалку од шест звучници.
Безбедност
Иновативни карактеристи за безбедност
Со модуларната платформа CMF и иновативниот електронски дизајн новиот Sandero Stepway ви овозможува безбедност со најновите системи за помош и асистенција на возачот (ADAS) и безбедносните карактеристики.
Зголемена пасивна сигурност
Новиот Sandero Stepway е меѓу првите модели на Dacia кој има корист од модуларната платформа CMF, нудејќи супериорна цврстинa, ја зголемува заштитата во случај на судaр. Kонструкцијата е засилена кaj моторот и во патничкиот простор, нови сензори за притисок на вратата и акцелерометарот кои можат да откријат рани судари на страничен удар, овозможувајќи им на новата завеса и страничните воздушни перничиња брзо да се активират и да ве заштитат.
Sandero Stepway ги вклучува следниве стандардни карактеристики: шест воздушни перничиња, ограничувачи на оптоварување на безбедносните ремени, предни и задни безбедносни ремени и систем за итни повици (SOS копче кoe се наоѓа веднаш до светлото на куполата).
Подобрена структурна рамка на новите предни седишта, потпирачи за глава за да се обезбеди подобра заштита.
Ефикасна активна безбедност
Прегледност
Новиот Sandero Stepway има стандардни автоматски предни светла и во зависност од нивото на опремата автоматски бришачи. LED светлата ја подобруваат видливоста, ја зголемуваат должината на светлосното зрачење за 37% (110 м) и ширината за 9% (24 м) во споредба со фаровите со зрак со зрачење со халогени од претходната верзија на Sandero.
Асистенција за помош на возачот (ADAS)
Покрај ограничувачот на брзината и најновиот ESP како стандардни карактеристики и прекинувачот за контрола на крстарењето монтиран на управувачот (опцијата зависи од trim level), Sandero Stepway е одличен кога е во прашање помошта и асистенцијата на возачот.
- Помош за сопирање во итни случаеви: Активни помеѓу 7 и 170 км / ч (од 4 до 106 км / ч) радарски сензор лоциран на предниот дел од возилото, го идентификува растојанието до автомобилот пред (запрен или во движење), сензор за звучно и визуелно предупредување доколку постои ризик од судар со возилото пред вас:
– зголемување на силата на сопирачката ако возачот, доколку сопрел, но сепак постои ризик од судар;
– автоматски активирајте го или применете го посилно системот за сопирање ако возачот не сопира доволно силно или доволно брзо.
- Предупредување за “мртов агол”: ова е активно од 30 км / ч до 140 км / ч (87 км / ч) и го предупредува возачот за ризик од судaр со друго возило сместено покрај или зад возилото, за време на маневрите на промена на сообраќајната лента, ултразвук систем – кој се состои од четири сензори (два назад, два напред) открива какви било објекти кои се во движење, вклучувајќи автомобили и мотори. Во областа на слепата точка на возачот, сензорите детектираат возило или некој кој таму се наоѓа, во тој случај, трепка LED светло кои е лоцирано на соодветниот ретровизор.
- Асистенција при паркирање: овој систем се состои од четири радарски сензори напред и назад, камера со заден поглед и динамички водечки линии и предизвикува звучни и визуелни предупредувања за да им помогне при маневрирањето.
- Асистенција при стартување на нагорнина: ова спречува возилото да се тркала на назад и тоа повеќе од две секунди, во моментот кога возачите ја креваат ногата од педалата за сопирање за да ја притиснат педалата за гас.
ПЛАТФОРМИ И МОТОРИ
Подобрена ефикасност и управување
Со новата модуларна платформа, со подобрени мотори за ефикасност на гориво и привлечен аеродинамичен дизајн, потполно новиот Sandero Stepway комбинира зголемена удобност при возење со помали емисии на CO₂.
платформа
Новата модуларна платформа CMF комбинира поголема отпорност и цврстина со помала тежина, ги намалува емисиите на загадувачки материи притоа почитувајќи ги построгите барања за проверка и контрола на загадувањето на животната средина.
возење
Sandero Stepway e опремен со нова предна оска со (правоаголни) потпирачки краци кои овозможуваат ефикасна апсорпција на удари и подобро управување. Подобрено е меѓуоскиното растојание со подобрена стабилност во свиоците. Подобрен е и нов држач на мотор за да се минимизираат вибрациите во патничкиот простор.
ранг на Euro 6D-Full
Овие мотори се во согласност со стандардот Еuro 6d-full:
- TCe 90: турбополнет 1-литарски трицилиндричен апарат во комбинација со шестстепен мануелен менувач или CVT автоматски менувач.
- ECO-G 100: нов LPG двогоривно турбо полнење – цилиндар со 1 литар, во комбинација со шестстепен мануелен менувач.
Бензин, LPG и два типа на мотори со Dacia ECO-G
Dacia е единствениот производител на автомобили што предлага LPG и два типа на мотор бензин низ целиот спектар на патнички автомобили преку ECO-G етикетa.
Интеграцијата на оваа технологија се случуваше во фабриките на Dacia, испробана и тестирана на ECO-G 100 мотор која ја гарантира неговата безбедност и сигурност. Гарантен рок на производителот, трошоците за сервисирање и фреквенцијата како и капацитетот на багажникот се како оние на бензинската верзија (резервоарот за LPG се наоѓа таму каде што би се наоѓало резервното тркало), потполно новиот Sandero ECO-G ослободува во просек 11% помалку емисии на CO₂ од еквивалентниот бензински мотор, исто така, има работен опсег од повеќе од 1.300 км со два резервоари: 50 литри за резервоарот за LPG, што е зголемување за осум литри во однос на претходната генерација на LPG Sandero (капацитетот е ограничен на 40 литри, бидејќи полнењето е ограничено од безбедносни причини ) и 50 литри за резервоарот за бензин.
Dacia LPG ги комбинира возењето и удобноста со ниски емисии на CO₂ и голем опсег на возење.
CVT и Автоматска Трансмисија
Со новиот автоматски менувач CVT (континуирано варијабилен менувач), промените на степенот на пренос се незабележливи, а возачкото искуство со подобро забрзување. Oвој менувач го замени easy’r и кога е комбиниран со моторот ТCe 90, ја намалува потрошувачката на гориво (благодарение на полесниот менувач и подобро управување со моторот) и емисиите на CO₂ (намалување на 4% за потполно новиот Sandero Stepway).
Stop&Start
Stop & Start е достапен за сите мотори, исклучувањето на моторот кога автомобилот е запрен, или со употреба на педалата за сопирање со автоматски менувач или префрлување во неутрална положба со рачен менувач, спречува какво било празнење и загадување, вибрации и бучава. Моторот се рестартира веднаш. Stop & Start може да се оневозможи рачно преку копче во центарот на контролната табла.
Зад управувачот
ДИНАМИЧНИ НЕПРОЦЕНЛИВИ ПЕРФОРМАНСИ
Зад управувачот, Sandero Stepway е дефинитивно подобрен: попрецизен управувач, поефикасни мотори и подобрена акустична удобност. Верен на духот на Dacia нуди лесно и удобно возење во сите околности.
ВОЗАЧКО задоволство
Новата модуларна платформа CMF на Sandero Stepway овозможува три големи подобрувања: првoто е акустично: со полесна и поцврста каросерија, преден блок и структура на каросеријата, намалени вибрации.. второто се однесува на приклучоците кон земјата: проширувањето на патеките за 41 милиметар на Sandero и 29 милиметри на Sandero Stepway соодветно го подобрува управувањето и однесувањето на патот. Последното, третото се однесува на пасивната и активна безбедност, со интеграција на најновата генерација на системи за помош при возењето (ADAS).
На страната кај подвозјето, новите поставувања против удари му овозможува на Sandero Stepway да се движи стабилизирано. Овие поставки нудат вистинско уживање во возењето. Управувачот е 100% електричен, нуди 36% помалку напор во споредба со претходниот Sandero, покрај тоа, тој е опремен со варијабилна помош според брзината на возилото, нудејќи прецизно чувство на предната оска, што обезбедува подобро управување na автопатот и леснотија на маневрирање при паркирање.
Eфикасност
Сите достапни мотори на комплетно новиот Sandero Stepway се во согласност со новиот Еuro 6dfull стандард, заедно со два нови, полесни менувачи кои ги вметнуваат најновите механички достигнувања во однос на триењето: 6-степен мануелен менувач и автоматски CVT тип.
Kaj рачниот менувач, односите на менувачот се подобрени за да се одржи задоволително ниво на вртежен момент во текот на целиот опсег на употреба. Kaj 6-та брзина, тие се продолжени за да се добие подобрена потрошувачка на гориво додека возите на автопат.
Со цел да се подобри потрошувачката на гориво, аеродинамиката на автомобилот е подобрена, особено каросеријата (дефинирана линија на кровот, покривот е спуштен за 10 мм) под шасијата (подвижни подлоги и предни контролирани клапи), коефициентот на влез на воздух (наречен SCx) зголемен за 8-10%.
Моторите, новите менувачи, аеродинамичките подобрувања, намалувањето на триењето (сопирачка, тркалање и пневматици) и намалената потрошувачка на енергија (LED фарови, алтернатор со висока ефикасност) Sandero Stepway ja намали потрошувачката на гориво за најмалку 6 %, притоа нудејќи поголемо задоволство и идентична изведба.
Споделено задоволство
За да бидеме сигурни кај Sandero Stepway особено внимание е посветено на акустиката и третманот за елиминирање на аеродинамичкиот шум. Благодарение на цврстината на платформата CMF, преносот на цврсти вибрации во кабината е намален, намалувајќи го во просек од 3 до 4 db.
Воздушниот шум што се забележува од кабината е намален со употреба на „врамени“ врати (елиминирање на празнините помеѓу вратите и каросеријата) и редизајнирани ретровизори со заптивка на нивната основа.
Подобрена изолацијата на возилото со зголемување на абсорбентните површини во моторниот простор од 12% на 48% и со намалување на акустичното истекување. на пример, во одделот за патници, бучавата во позадина е намалена за 3 до 5 db помеѓу 50 км / ч и 130 км / ч.
Дознајте повеќе за моделот и закажете тест возење во официјалниот салон на брендот DACIA како и прочитајте повеќе на следниот линк: https://www.dacia.mk/_STEPWAY_SANDERO/index.html
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Одлука на Народната банка: Стапката на противцикличниот заштитен слој на капиталот ќе изнесува 1,75 отсто и во третото тримесечје од 2026 година

Извршниот одбор на Народната банка донесе одлука да се задржи висината на стапката на противцикличниот заштитен слој на капиталот за изложеностите на банките кон клиенти од земјава на 1,75% од активата пондерирана според ризиците и во третото тримесечје од 2026 година.
Ваквата одлука е заснована на повеќе клучни показатели коишто не упатуваат на остварување на позначителни системски ризици. Беше заклучено дека банкарскиот систем според сите показатели е стабилен, со добра солвентност и ликвидност, ниска стапка на нефункционални кредити и солидна профитабилност. Во исто време се забележува одредено повторно забрзување на растот на цените на недвижностите и на станбените кредити, а понагласени се и ризиците од надворешното окружување. При вакви ризици, но при добра подготвеност на банкарскиот сектор за справување со евентуални шокови, се оцени дека стапката на противцикличниот заштитен слој на капиталот од 1,75% засега е соодветна на макрофинансиските услови и на состојбите во банкарскиот сектор, велат од НБ.
Народната банка и натаму внимателно ќе ги следи системските ризици и ќе ја оценува висината на стапката на противцикличниот заштитен слој на капиталот на редовна квартална основа. Макропрудентната политика на Народната банка, како и досега, ќе биде насочена кон зачувување на отпорноста на банкарскиот систем и спречување или намалување на системските ризици, се додава во соопштението на НБ.
Економија
„Распад на енергетскиот систем: управата со измислени саботажи за РЕК ја покрива сопствената неспособност!“, велат од СДСМ

„После 10 дена од испаѓањето на РЕК Осломеј од мрежа, и најавите на неспособното раководство на ЕСМ дека истиот во рок од 48 часа ќе биде вратен на мрежа, сведоци сме дека РЕК Осломеј сеуште не произведува струја, а неспособното раководство прави неуспешни обиди од неуспешните обиди“, велат од СДСМ.
„Денес, сведоци сме дека после нецела година, неспособното раководство на ЕСМ, секојдневно го упропастува енергетскиот систем со несоодветно управување, цела РЕК Битола не е на мрежа, поради пожар во командниот ормар од нередовно чистење и не одржување, и за да го оправдаат своето неспособно раководење, прават сензации со наводни саботажи и заплашување на вработените.
Може слободно да заклучиме дека токму поради неспособноста на раководството на ЕСМ, оставка си даде и претседателот на надзорниот одбор на ЕСМ и директорот на правниот сектор, не сакаат да бидат дел од бродот што тоне.
Ги повикуваме и останатите членови на Управниот Одбор на чело со Лазо Узунчев да бидат совесни и разумни и навремено да си поднесат оставки, да не го упропастуваат ЕСМ, бидејќи за истото ќе одговараат“, соопшти СДСМ.
Економија
Објавен огласот за обука кај конкретен работодавец за месечен надомест од 12.000 денари

Во Штип денеска се одржа информативен ден за запознавање на јавноста со мерките од Оперативниот план за активните програми и мерки за вработување и услуги на пазарот на трудот за 2025 година.
Пред претставниците од стопанските комори, здруженија на млади и голем број на заинтересирани граѓани, пратеници и претставници на локалните самоуправи од Штип и регионот, мерките од планот ги презентираа заменик-министерот за економија и труд, Марјан Ристески, градоначалникот на Штип, Иван Јорданов, градоначалникот на Свети Николе, Дејан Владев, директорката на Агенцијата за поддршка на претприемништво, Даниела Димовска и заменик-директорката на Агенцијата за вработување, Весна Пешова.
Заменик-министерот Ристески покрај за трите јавни повици кои беа објавени во текот на вчерашниот ден поврзани со мерката – Поддршка за самовработување (претприемништво), се осврна и за јавниот повик за третата мерка Обука на работно место кај конкретен работодавач.
„Вчера Агенцијата за вработување го распиша и четвртиот јавен оглас за мерки од Оперативниот план за вработување, а тоа е дел од обуките кои се реализираат со планот. Станува збор за подмерката „Обука на работно место кај конкретен работодавач“ со која на невработените лица им се овозможува обука во времетраење до (3) месеци во работните простории на работодавачите согласно Програма за обука. Во овој период на невработеното лице ќе му биде исплатен месечен паричен надомест од 12.000 денари месечно со вклучено осигурување и данок на личен доход за времетраењето на обуката до 3 месеци, додека работодавачот има обврска да вработи најмалку 50% од вклучените лица во обуката со полно работно време во траење од најмалку 3 месеци. На работодавачот ќе му биде исплатен еднократен износ од 25.000 денари по обучено лице позавршена обука“, кажа Ристески.
Тој додаде дека целта на оваа мерка од Оперативниот план е невработените лица да се стекнат со вештини за извршување на работните задачи во согласност со потребите на работодавачот,а со тоа и да се овозможи нивно вработување во истите компании. Оваа мерка ќе опфати 245 невработени лица, со фокус на корисници на гарантиранаминималнапомош, жени, Роми, млади до 29 години, лица со попреченост и долгорочно невработени.
Градоначалниците на Штип и Свети Николе Јорданов и Владев ги поздравија мерките од Оперативниот план за вработување и ги повикаа сите заинтересирани невработени лица – активни баратели на работа да аплицираат и да ги искористат поволностите од мерките од Оперативниот план.
Јавните повици за мерката самовработување (претприемништво) траат до 20 јуни (петок), додека повикот за Обука на работно место кај конкретен работодавач трае до 30.11.2025 година.