Економија
Игор Лештар: Со „Синами“ се стремиме да бидеме компанија двигател на дигиталното живеење

„Синами“ по аквизицијата на „Сеавус“ се издвојува како нов, самостоен бренд, меѓутоа луѓето кои ја сочинуваат оваа компанија се истите ИТ-професионалци во индустријата со 20-годишно искуство зад себе, вели Игор Лештар, претприемач и сопственик на новата софтверска компанија „Синами“ во интервју за „Фактор“.
Поводот за интервјуто е токму основањето на „Синами“, која до неодамна беше дел од групацијата на „Сеавус“, меѓутоа по аквизицијата на „Сеавус“ од страна на чешката групација „Арикома“, започнува самостојно на пазарот. По две децении успешна работа за меѓународни водечки компании, Лештар вели дека „Синами“ е веќе одлично позиционирана глобално и ребрендирањето, всушност, не значи ништо за нивните клиенти бидејќи тие не ја препознаваат компанијата по новото име, туку по продуктите кои ги користат речиси 20 години, а сега се заинтересирани да ја продлабочуваат соработката и заедно да развиваат нови производи и да градат уште поуспешни приказни. Она што сега е веројатно ново е дека по ребрендирањето, „Синами“ се стреми да биде компанија двигател на дигиталното живеење, истакнува Лештар.
Инаку, „Синами“ е приказна која започнува во рамките на „Сеавус“ во 2003 година, кога добиваат барање од клиент да решат одреден проблем за поефикасно менаџирање на нивните работни процеси. Тогаш, раскажува Лештар, го развиле продуктот Seavus Project Viewer исклучиво за овој клиент, кој откупил 4.000 лиценци, што всушност било и првата зделка на „Синами“. Seavus Project Viewer, инаку, е напредно софтверско решение за проектен менаџмент, кој денес е „бестселер“ со преку 4 милиони инсталации на околу 4.000 клиенти од 172 земји ширум светот.
Лештар самиот вели дека токму продажбата на првите 4.000 лиценци од Seavus Project Viewer го поттикнала да направи тим за продуктот да се пласира преку интернет низ целиот свет, како независно бизнис-решение. Оваа одлука и го трасирала патот за понатамошен развој на „Синами“, па оттука почнале да развиваат и нови производи за проектен менаџмент кои денес ги користат 70% од најуспешните Fortune 500 компании. „Тоа се апликации кои им помагаат на големите проектни организации да работат пооптимално и да ја подобрат нивната организациска ефикасност, притоа овозможувајќи им заштеда на трошоци и време и зајакнувајќи ја тимската работа. Ние опслужуваме исклучително големи клиенти со просечна големина од 40.000 вработени. Овде зборуваме за портфолио клиенти како Airbus, Rolls Royce, McLaren, SAP, Tesla и слични профили на клиенти од многу различни индустрии“, вели Лештар во интервјуто.
На локалниот пазар, од друга страна, компаниите се прилично мали и во голема мера воопшто и немаат потреба од вакви бизнис-решенија, па тој потенцира дека развојот и продажбата на „Синами“ не се ограничува територијално, туку тие развиваат производи за компании или индустрии на коишто им се потребни решенија, независно од која земја доаѓаат. Доколку се отвори можност за соработка и со македонска компанија, секако дека
можноста не е исклучена, меѓутоа сега, особено во ова време на Ковид, најголемиот фокус на „Синами“ е да продолжат да им помагаат на големите компании да го оптимизираат своето работење.
Со оглед на тоа дека живееме во време на пандемија, која сакале или не, наметнува потреба за што побрза дигитална трансформација на бизнис-процесите, сега „Синами“ почнува да работи и на развивање софтвери во сферата на интерната комуникација на компаниите, со цел уште повеќе да ја оптимизираат нивата работа, како што вели Лештар, бидејќи брзата дигитализација наметна и уште побрза комуникација.
Всушност големото искуство во развој на производи за проектен менаџмент, знаењето што го имаат стекнато работејќи на некои од најголемите водечки компании, како и човечките ресурси со кои располагаат се најголемата предност на компанијата и основата на бизнисот. „Токму ова ни овозможува да ги предвидиме трендовите и потребите на пазарот, како и да осмислуваме, тестираме и лансираме продукти кои ќе одговорат на предизвиците што ги носи новото време. Моето лично искуство во менаџмент и развој на компании исто така го вбројувам како предност, како и високите корпоративни стандарди кои ги поставив уште од времето на раководоење на ‘Сеавус’. На кратко, имаме искусен тим, многу стекнато знаење и стабилна база на клиенти, но нова енергија и визија. Оваа комбинација верувам дека ќе даде одличен резултат“, вели Лештар.
Во интервјуто за „Фактор“ тој зборува и за предизвиците со кои се соочуваат како ИТ-индустрија, земајќи предвид дека локалниот ИТ-пазар се соочува со дефицит на квалификуван ИТ-кадар, а, пак, ИТ-индустријата е најбрзорастечка по сите параметри. Тој објаснува дека ситуацијата е слична на сите пазари и не очекува промена на состојбата во брзо време, бидејќи динамиката на самото живеење и сè поголемата потреба од дигитална трансформација и автоматизација на бизнис-процесите ќе продолжат да бидат актуелни, што, пак, ќе продолжи да создава и силно конкурентски услови на ИТ-пазарот. Токму затоа, вели Лештар, ќе биде неопходно што поагилно работење, следење на сите трендови што ги носи дигиталната ера и што побрзо адаптирање на новите услови, со цел подготвени да ги дочекаат сите промени кои може и натаму да се наметнуваат.
На крајот тој се осврнува и на краткорочните планови за раст и развој на компанијата и вели дека само до крајот на оваа година очекува раст од над 50% по бројот на вработени, а согледувајќи ги перспективите за раст, со оваа динамика ќе продолжат и следната година. „Континуирано работиме на анализа на пазарот и очигледна е констатацијата дека потенцијалот во ИТ-секторот, а особено во сегментот во којшто ние работиме, е огромен. Сèова секојдневно ни отвора нови можности и тоа ние сме подготвени го искористиме“, заклучува Лештар за „Фактор“.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Муцунски: Македонија е рангирана меѓу првите во Европа и шеста во светот по обем на гринфилд-инвестиции

Министерот за надворешни работи и надворешна трговија, Тимчо Муцунски, и директорот на Дирекцијата за технолошко-индустриски развојни зони, Гоце Димоски, денеска одржаа тематска прес-конференција, на која говореа за последниот извештај на „Фајненшл Тајмс“ – fDi Intelligence, според кој Северна Македонија е рангирана меѓу првите во Европа и шеста во светот по обем на гринфилд инвестиции во однос на БДП.
„Денес споделуваме резултати што се видливи и недвосмислени. Според најновиот извештај на ‘Фајненшл Тајмс’ – fDi Intelligence, нашата земја е меѓу првите во Европа и шеста во светот по обем на гринфилд инвестиции во однос на БДП. Докажуваме дека сме мала земја која умее да постигне големи резултати“, истакна министерот Муцунски.
Тој појасни дека гринфилд инвестициите значат нови фабрики, капацитети и нови работни места, додавајќи дека овој индекс покажува оти државата привлекува повеќе нов капитал отколку што би се очекувало за нејзината економска тежина – дека остварените резултати во делот на странските инвестиции се над нашата категорија.
„Тоа е порака до инвеститорите и граѓаните: тука вреди да се инвестира, да се гради, да се остане. Тоа е јасен сигнал дека енергетската транзиција и индустрискиот раст се во фаза на реализација – не само план или парола. И да бидеме јасни: ова признание не е случајно. Градиме предвидливост. Ние сме кредибилна членка на НАТО. Се поврзуваме со европските коридори. Испраќаме порака дека нашата држава е сигурен и достоинствен партнер“, додаде министерот Муцунски.
На прес-конференцијата тој истакна и дека граѓаните очекуваат чесна држава и јасни правила, подобро платени работни места и пониски трошоци. Во таа насока, нагласи дека целта не е постигната и дека Владата го забрзува чекорот:
„Денес не велиме ‘целта е постигната’. Денес го забрзуваме чекорот. Поедноставуваме постапки, кратиме рокови, ги поврзуваме домашните компании со странските инвеститори, вложуваме во вештини за младите. И, најважно – создаваме систем во кој никој не е над законот, затоа што довербата е нашата најсилна валута за раст“, заклучи министерот.
Директорот Димоски, пред медиумите, истакна дека денешниот успех претставува признание за стратегијата, пристапот и политиките што ги спроведува Владата во областа на привлекувањето странски директни инвестиции, каде клучни приоритети се економскиот раст, креирањето нови работни места и привлекувањето инвестиции со висока додадена вредност за македонската економија.
„После само една година посветена и напорна работа, сведоци сме дека, според последниот извештај кој веќе десет години го подготвува ‘fDi Intelligence’, специјален истражувачки оддел на ‘Фајненшл Тајмс’, Македонија е рангирана на шестото место во светот во привлекувањето на странски инвестиции во однос на бруто домашниот производ“, истакна Димоски.
Тој потенцираше дека крајната цел е структурна промена во начинот на привлекување инвестиции – со фокус на квалитет и додадена вредност, наспроти квантитет и обем на проекти – што е суштинската разлика која ја издвојува нашата земја од многу други економии во минатото, но и моментално во регионот.
Економија
Мицкоски: Македонија е шеста држава во привлекување странски инвестиции по БДП

Ќе бидам прецизен за да не бидам погрешно разбран, зборувавме дека сме четврта економија во Европа. За жал се уште постојат такви кои на брутален начин лешинарски се обидуваат да дефокусираат, многу јасно и прецизно рековме тогаш дека станува збор за четврти најголем раст на БДП во Европа. Така и ова ние сме шеста држава по бројот, обемот и волуменот на странски инвестиции во светот според БДП, значи да бидеме прецизни, да не оставиме на овој тип на луѓе да го дефокусираат и ова, вели премиерот, Христијан Мицкоски, одговарајќи на новинарско прашање.
Премиерот Мицкоски додаде дека според Светската туристичка организација на ОН, Македонија е шеста дестинација која што привлекла најголем број на туристи во светот, по процентот на раст, споредено истиот период минатата година.
„И исто така треба да кажеме дека Обединетите Нации секторот туризам објавуваше дека сме шеста дестинација која што привлекла најголем број на туристи во светот, по процентот на раст, споредено истиот период минатата година. Тоа се параметри кои се добри и значајни. Дали тоа ќе се почувствува кај стандардот кај граѓаните, јас сум убеден дека тоа се случува, можеби доаѓа споро, но во периодот кој што следи ќе биде уште по изразено. Имајќи предвид дека без да имаме интервенционизам, популизам и без да имаме начин на кој што порано се зголемуваше просечната плата, ние го имаме истиот раст од 11, 12 и 13 проценти, што значи дека стандардот полека но сигурно доаѓа на свое место“, истакна тој.
„Примарна наша цел беше да се консолидираме како држава, ценам дека сме во таа состојба на консолидирање и сега е времето да се почне со раст, односно да се почувствува сето она за кое што денеска зборуваме. Затоа велам ако ние имаме раст на платите од 11, 12, 13 проценти на месечно ниво, а инфлација условно кажано во просек од 4 проценти, тогаш нето имаме зголемување од 7 проценти. Каква беше состојбата пред година ипол, две: Тогаш имавме просечна инфлација од 15,18, 20 проценти, и раст на платите кое што беше под нивото на инфлација, што значи дека стандардот беше во негатива, односно во минус, за разлика од сега кој е во позитива“, посочи премиерот Мицкоски.
Економија
Советот на Народната банка донесе одлуки за унапредување на заштитата на потрошувачите на финансиски услуги

На својата последна седница, Советот на Народната банка усвои четири значајни одлуки насочени кон зајакнување на системот за заштита на потрошувачите, коишто треба да обезбедат поголема транспарентност, фер практики и ефикасно постапување по поплаките на граѓаните од страна на банките и штедилниците, како и соодветни контролни механизми од страна на Народната банка во оваа област.
Со Одлуката за обезбедување јасни, релевантни и навремени информации за производите и услугите, којашто беше усвоена од Советот, се воведува задолжителна обврска за банките да обезбедуваат точни, разбирливи и навремени информации на потрошувачите, особено пред склучувањето договори за кредити и депозити. Информациите треба да дадат јасни насоки во однос на основните придобивки, ризиците и условите за користење на производот или на услугата, вклучително и за трошоците поврзани со финансиските производи и услуги, извести Народната банка.
Со усвоената Одлука за обезбедување фер и транспарентен пристап при склучување и примена на договорите со потрошувачите се воспоставуваат стандарди за фер пристап кон потрошувачите, како и забрана за нефер, измамнички и агресивни деловни практики. Воедно, се дефинираат основните можни ризиците кои треба јасно да им бидат објаснети на потрошувачите пред склучување на договор, а банките се задолжуваат да донесат интерни акти со кои ќе обезбедат фер практика и недискриминација, вклучително и во однос на потрошувачите со попреченост.
Одлуката за воспоставување систем за прием, евиденција и правично постапување со поплаките на потрошувачите го уредува начинот на поднесување, прием и разгледување на поплаки во банките, како и обврска за почитување на рокови за одговарање на поплаките и формирање посебна организациска единица или назначување лице задолжено за заштита на потрошувачите во банките и штедилниците.
Одлуката за начинот на вршење контрола над работењето на финансиските институции во доменот на заштитата на потрошувачите ги пропишува основните видови на контроли во доменот на заштита на потрошувачите. Покрај теренски и вонтеренски контроли, се предвидуваат и хоризонтални контроли на одредена тема кај сите банки и штедилници, како и контрола преку „таинствено купување“ по примерот на напредните европски практики.
Со овие четири одлуки, Народната банка поставува правила и механизми за подобра заштита на правата и интересите на потрошувачите, придонесувајќи кон потранспарентна и пофер средина за користење на финансиските услуги, како и поголема финансиска инклузија, се додава во соопштението на Народната банка.