Економија
Претставена новата ŠKODA FABIA: Поголема, побезбедна и поефикасна

› Четвртата генерација на популарниот градски автомобил за првпат е основан на модуларната матрица на Volkswagen групацијата MQB-A0
› Најпросторно возило во сегментот
› Емотивен дизајн, најнова технологија и нови Simply Clever решенија
Дваесет и две години по првото деби на ŠKODA FABIA, чешкиот производител официјално ја претстави четвртата генерација на популарното градско возило. Основано на модуларната матрица MQB-A0 на Volkswagen групацијата, новата FABIA е најпросторното возило во сегментот, и вклучува бројни функционалности, како и напредни системи за безбедност. Класичните бренд карактеристики на ŠKODA, како одличната вредност за пари, високото ниво на функционалност и бројните Simply Clever решенија, ја прават новата FABIA вистинска ŠKODA.
Thomas Schäfer, извршниот директор на ŠKODA AUTO, изјави: „FABIA е составен дел од нашето портфолио повеќе од 20 години и ги отелотворува основните вредности на нашиот бренд како никој друг модел. Најновата генерација има сè што е потребно за беспрекорно да се надоврзе на успехот на своите претходници. Нуди повеќе простор од неговите конкуренти, совршена поврзаност, напредни системи за безбедност и емотивен дизајн – со други зборови, сè што ви треба, и малку повеќе“.
За првпат, ŠKODA FABIA се базира на модуларната платформа MQB-A0 од групацијата Volkswagen, што овозможи да се направи ентериерот уште поголем. Сега надминувајќи ја границата од четири метри, на 4.108 mm, новата FABIA е значително подолга од претходникот. Багажникот кој со 330 литри веќе беше најголем во сегментот – доби дополнителни 50 литри до капацитет од 380 литри. Со преклопување на задните седишта, капацитетот на багажникот може да се зголеми на 1,190 литри. Бидејќи се заснова на MQB-A0, новата FABIA сега може да се пофали и со многу системи за помош кои претходно беа резервирани за возила од повисоко ниво. Во комбинација со уште поцврстото тело, малиот автомобил нуди одлична активна и пасивна безбедност.
Емотивен дизајн, најдобра аеродинамика во класата и досег од повеќе од 900 км со еден резервоар на гориво
Новиот емотивен дизајн и самоуверените пропорции ја прават новата FABIA многу привлечна. Предните светла со остри линии, како и задните светла со модерна LED-технологија и кристални структури го истакнуваат динамичниот изглед. Редизајнираниот ентериер се одликува со симетрична табла со централен дисплеј, опционална група на дигитални инструменти и хоризонтални украсни ленти. Од лансирањето на пазарот, достапни ќе бидат нивоата на Active, Ambition и Style. Спортската варијанта Monte Carlo ќе следи подоцна. Пет бензински мотори од сегашната генерација EVO на групацијата Volkswagen испорачуваат моќност во опсег од 48 kW (65 КС) до 110 kW (150 КС). Со коефициент на воздушен отпор (cd) 0,28, FABIA е најаеродинамичен автомобил во својот сегмент, што – заедно со опционален резервоар за гориво од 50 литри – овозможува опсег од повеќе од 900 км според циклусот WLTP.
Внатрешност: повеќе простор, поголем комфор и многу технологија
Внатрешноста на FABIA воспоставува совршена рамнотежа помеѓу емотивноста и ергономијата. Визуелно, се карактеризира со централен инфозабавен систем до 9,2 инчи. Покрај најсовремените системи за инфозабава, кај FABIA за првпат може да се вгради и 10,25-инчна дигитална инструмент-табла. Карактеристиките за комфор, кои вообичаено се наоѓаат во возилата од повисоко ниво, како што се греење на ветробранско стакло и греење на волан, се дополнителни опции што го имаат своето деби кај FABIA. Останати детали во внатрешноста кои претставуваат новост кај Fabia е амбиенталното осветлување и за првпат, двозонска автоматска клима.
Конективност: секогаш онлајн со безжично поврзување
ŠKODA ја опреми новата FABIA со инфозабавни системи кои имаат екрани до 9,2 инчи. Малиот автомобил е секогаш онлајн благодарение на вградениот eSIM. Ова овозможува да добиете интернетрадио или да пристапите до широкиот спектар на мобилни мрежни услуги на ŠKODA Connect и најновите апликации за инфозабава. Паметните телефони можат да се поврзат со автомобилот преку безжична SmartLink конекција без потреба од кабел и индуктивно да се полнат во Phone Box. Amundsen, врвниот систем за инфозабава, може да се управува и со контрола на гестови и со помош на дигиталниот асистент Laura.
Безбедност: нови системи за асистенција и до 9 воздушни перничиња
Патувањето секогаш е лесно со Travel Assist, поудобно со Park Assist, и за првпат кај FABIA, напредна верзија на Travel Assist системот кој нуди автоматска поддршка со лонгитудинално и латерално управување на возилото. Овој систем се активира едноставно, со притискање на копче и системот комбинира неколку системи за асистирање во исто време. До брзина од 210 км/ч адаптивниот темпомат (ACC) автоматски ја приспособува брзината со возилото пред него. Lane Assist системот ја одржува FABIA на средина на коловозната лента и врши корекции кога се потребни. Користејќи го Hands-On Detect системот, Travel Assist проверува дали возачот го држи воланот постојано. Напредниот Blind Spot Detect (Side Assist) е достапен опционално. Овој систем го предупредува возачот за возила до 70 метри и се активира доколку возачот започне маневар на претекнување додека возило се наоѓа во слепата точка. FABIA исто така активно помага при паркирање. Park Assist системот работи на брзини до 40 км/ч и бара соодветно паралелно или стандардно паркинг место, кое откако ќе биде пронајдено, возачот единствено ракува со педалите, додека управувањето се контролира автоматски. Maneuver Assist системот ги користи сензорите за детектирање на препреки пред или зад возилото при паркирање и ги активира сопирачките автоматски. Traffic Sign Recognition (систем за препознавање на сообраќајни знаци) и Front Assist системот со Predictive Pedestrian and Cyclist Protection (предвидлива заштита на пешаци и велосипедисти) се исто така нови системи достапни кај FABIA.
Мотори: пониска потрошувачка, поголем досег
Многу повеќе варијанти на погонски систем достапни за избор во четвртата генерација на ŠKODA FABIA. Пет мотори од најновата генерација EVO на групацијата Volkswagen, сите мотори се во согласност со строгиот стандард за емисии Euro 6d. Излезната моќност се движи од 48 kW (65 КС) до 110 kW (150 КС). Четири од пет мотори, заедно со опционалниот резервоар за гориво од 50 литри, можат да поминат повеќе од 900 км во циклусот WLTP.
Сите мотори го исполнуваат стандардот за емисии на Euro 6d. 1.5 TSI со излезна моќност од 110 kW (150 КС) и 7-брзински DSG како стандард e врвот на погонската понуда. Моделите што испорачуваат до 70 kW (95 КС) се опремени со 5-степен мануелен менувач, додека избор помеѓу 6-степен мануелен менувач или автоматски 7-степен DSG е достапен кај 1.0 TSI со моќност од 81 kW (110 КС).
Simply Clever: Пет нови решенија кај новата FABIA
Со пет комплетно нови карактеристики и осум дебитанти кај FABIA, чешкиот производител на автомобили ја продолжува својата традиција да нуди Simply Clever решенија во четвртата генерација на својот популарен мал автомобил. Во зависност од спецификацијата, новата ŠKODA FABIA нуди вкупно до 43 практични детали што го прават возилото полесно за употреба во секојдневниот живот – тоа е повеќе од кога било досега. Опсегот се протега од класиците на ŠKODA, како што се стругалка за мраз во капакот за полнење гориво со мерач за длабочина на шарата на гумата, држач за билети за паркинг на A столбот и чадор во вратата на возачот, до нови паметни детали што го прават ентериерот и багажникот многу поуреден со многу малку напор.
Нови Simply Clever решенија кај FABIA:
Преклопувачко совозачко седиште
Два џеба за смартфон на задниот дел од предните седишта
Мултифункционален простор за работи
USB-C приклучок на ретровизорот
Преклопувачки флексибилен отвор за работи во багажникот*
Светло за читање во задниот дел кое се активира од напред
Отстранувачки држач за чаши*
Две куки за закачување на кеси на горниот дел од
системот за прицврстување во багажникот
Мапа и држач за пенкало во фиоката пред рачката од менувачот*
Држач за картички и монети во отворот на фиоката пред совозачот
Остава за работи во тунелот пред задните седишта со држач за чаши*
Отстранлив визир за сонце со панорамски кров *
Заштита на отворот од браникот
*За прв пат кај ŠKODA
ŠKODA носи 22-годишно искуство во сегментот на мали автомобили на четвртата генерација на FABIA. Од неговото лансирање на пазарот во 1999 година, хечбекот FABIA и FABIA COMBI се важни темели на успехот на чешкиот производител на автомобили, со повеќе од 4,5 милиони произведени единици. Тој е втор најпродаван модел ŠKODA по OCTAVIA и едно од најпопуларните возила во неговиот сегмент.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Фотографскиот гигант Кодак, стар 133 години, пред банкрот

Поранешниот фотографски гигант Eastman Kodak, компанија со традиција од 133 години, ги предупреди инвеститорите дека е во опасност од банкрот.
Во својот извештај за заработка, Кодак соопшти дека нема „обезбедено финансирање или достапна ликвидност“ за да отплати долг од приближно 500 милиони долари, пишува CNN.
„Овие услови фрлаат значителен сомнеж врз способноста на компанијата да продолжи како континуирана компанија“, се наведува во документот на Кодак.
Компанијата се обидува да собере пари со суспендирање на плаќањата во својот пензиски фонд.
И покрај мрачните прогнози, извршниот директор Џим Континенца тврди дека компанијата постигнала напредок.
„Во вториот квартал, Кодак продолжи да постигнува напредок во однос на нашиот долгорочен план и покрај предизвиците на неизвесната деловна средина“, рече тој.
Портпаролот на компанијата додаде за CNN дека тие се „уверени дека ќе можат да отплатат значителен дел од нивниот долгорочен заем многу пред рокот на достасување и да го модифицираат, продолжат или рефинансираат преостанатиот долг и/или обврските за преференцијални акции“.
Веста силно одекна на пазарот, а акциите на Eastman Kodak (KODK) паднаа за повеќе од 25 проценти во вторникот.
Компанијата Eastman Kodak е основана во 1892 година, но нејзините корени датираат од 1879 година, кога основачот Џорџ Истман патентирал машина за обложување плочи. Тој го продал првиот фотоапарат на Кодак во 1888 година за 25 долари.
Во тоа време, фотографијата била резервирана за малкумина поради нејзините технички барања, но фотоапаратот на Кодак бил дизајниран да ја доближи до масите. Истман, исто така, го создал легендарниот слоган: „Вие го притискате копчето, ние го правиме останатото“.
Самото име Кодак нема никакво значење. Според компанијата, Истман го измислил затоа што му се допаѓала буквата К. „Буквата „K“ ми беше омилена – се чувствува како силна, моќна буква“, објасни тој.
Кодак доминираше на пазарот со децении. Во текот на 1970-тите, според Economist, тие држеа 90 проценти од продажбата на филмови и 85 проценти од продажбата на фотоапарати во САД, а хит-песната на Пол Сајмон „Kodachrome“ беше на врвот на листата во 1973 година. Иронично, падот беше потпомогнат од технологијата што самите ја измислија – првиот дигитален фотоапарат, воведен уште во 1975 година.
Компанијата не успеа да се прилагоди на дигиталната ера и поднесе барање за банкрот во 2012 година, со долгови од 6,75 милијарди долари кон 100.000 доверители. Краткорочно закрепнување се случи во 2020 година, кога американската влада ги ангажираше да произведуваат фармацевтски состојки. Цената на акциите потоа скокна толку многу што тргувањето беше запрено дури 20 пати во еден ден.
Иако повторно се соочува со загуби, Кодак објави планови за проширување на фармацевтскиот дел од својот бизнис. Компанијата продолжува да произведува филмови и хемикалии за други компании, вклучително и филмската индустрија.
Фото: принтскрин/инстаграм
Економија
Голем пад на „Тесла“ на два важни пазара, кинескиот бренд процвета

„Тесла“ регистрираше голем пад на продажбата на автомобили во Велика Британија и Германија минатиот месец, додека, пак, кинескиот BYD регистрираше историски раст на продажбата во двете земји.
Во Велика Британија, „Тесла“ продаде само 987 возила минатиот месец, што е пад од 59,9 проценти во споредба со јули 2024 година, според податоците од здружението SMMT.
Дополнително, во Германија, продажбата на возила на „Тесла“ во јули се намали за 55,1 процент на годишно ниво на 1.110 единици.
Вкупниот резултат на „Тесла“ во Германија за првите седум месеци од 2025 година е исто така слаб – продадени се само 10.000 возила, што е пад од дури 57,8 проценти на годишно ниво.
За разлика од „Тесла“, BYD продаде 3.184 возила во Велика Британија во јули, четири пати повеќе отколку во истиот месец минатата година, додека во Германија растот на продажбата беше речиси 390 проценти.
„Тесла“ се бори на европскиот пазар поради зголемената конкуренција од кинеските производители, но и поради политичките активности на извршниот директор Илон Маск.
Маск претходно во јули предупреди дека „Тесла“ може да очекува неколку тешки квартали поради новите царини и укинувањето на даночните олеснувања за електрични возила во Соединетите Американски Држави.
Економија
Министерството за финансии: Од денеска исплатите од буџетот транспарентно ќе се објвавуваат во посебна база за буџетски трошоци во изборен период

Министерството за финансии согласно одредбите од Изборниот законик од денеска на својата веб-страница ќе ги објавува буџетските исплати во посебна база за буџетски трошоци во изборен период.
Имено, согласно Изборниот законик Министерството за финансии од денот на донесување на Одлуката за распишување на изборите до нивното завршување има обврска во посебна база да ги објавува податоците за сите буџетски исплати, освен редовните за плати, пензии и комунални трошоци.
Исто така, Министерството за финансии две недели по распишување на изборите има обврска да поднесе и предизборен финансиски извештај во којшто ќе биде опфатен преглед на сите планирани и реализирани приходи и расходи од Буџетот по ставки, во периодот од почетокот на фискалната година до денот на поднесување на извештајот којшто се објавува на веб-страната на Министерството за финансии.
Претседателот на Африм Гаши, на 9 август 2025 година ги распиша локалните избори, коишто ќе се одржат на 19 октомври.