Економија
Новата „Opel Astra“ – самоуверена, електрифицирана и ефикасна

· Eлектрифициранa Astra за прв пат како plug-in хибрид во две нивоа на изведба
· Смел и елегантен дизајн со новиот Vizor и изборна завршна обработка со две бои
· Целосно дигитален Pure Panel и cockpit со широк екран и интуитивни контроли
· Ефикасни мотори со 6-степен мануелен и 8-степен автоматски менувач
· Најновиот Intelli-Lux LED® Pixel светла со 168 LED елементи
· Бројни автоматски системи за асистенција за висока безбедност и удобност
· Ергономски AGR-сертифицирани седишта, по избор во кожа и Алкантара
· Дизајниран, развиен и произведен во седиштето на Опел во Германија
Opel денес ја откри целосно новата, шеста генерација на Astra!
Успешната приказна за бестселерот на Опел започна пред 30 години со потомството на легендарниот Кадет. Со целосно новата Astra, германскиот производител сега го отвора следното поглавје: за прв пат, моделот од компактната класа е достапен со електричен погон.
Opel ќе ја понуди новата Astra во две нивоа на изведба како plug-in хибрид. Како и верзии со високо ефикасни бензински и дизел мотори во комбинација со шест-степен мануелен и осум-степен автоматски менувач.
Новата Opel Astra е динамична како никогаш порано, со пространи, зајакнати површини, детоксиран од излишни елементи и со новото лице на Брендот – Opel Vizor. Со следната генерација на компактна класа, Opel покажува дека Astra е подготвена да дефинира нова ера.
Новата Opel Astra ќе биде лансирана оваа година како спортски модел со пет врати, со низок изглед и уште повеќе простор од неговиот претходник. Со должина од 4.374 mm и ширина од 1.860 mm, пополнува во целост местото на компактниот сектор.
Благодарение на особено краткото преклопување на предниот дел, новата Astra е подолга само 4,0 mm од претходниот модел, и покрај значително зголеменото меѓуоскино растојание од 2,675 mm (+13 mm). Без оглед на мускулестиот, сигурен став, практичниот багажник на новата Astra со прилагодлив под сепак им нуди на возачот и на четворица патници 422 литри волумен.
Новата генерација е дизајнирана и развиена во седиштето на Opel во Риселсхајм каде производството ќе започне оваа есен. Како и неговиот претходник лансиран во 2015 година, новодојдениот, носи новини во компактната класа што клиентите претходно ги очекувале само од поскапи возила. На пример, Astra може да ја претвори ноќта во ден: најновата еволуција на адаптивната светлина Intelli-Lux LEDix Pixel доаѓа директно од предводникот на Opel Insignia и со 168 LED елементи, води во компактниот и средниот сектор на пазарот.
Скок во времето се случи во внатрешноста на новата генерација на Astra. Со целосно дигиталниот Pure Panel, аналогните инструменти се пренесуваат низ историјата. Наместо тоа, новиот ”Human Machine Interface (HMI) со свежа, модерна графика им нуди на клиентите чисто, поинтуитивно искуство. Патниците можат да управуваат со новата Astra интуитивно преку екстра-широки екрани на допир, исто како паметен телефон.
Дизајнерите и инженерите на Opel се погрижија навистина многу да се осигураат дека возачот ги добива сите потребни информации и корисни опции за работа, но не е оптоварен со излишни податоци или функции.
Покрај тоа, клучните поставки, како што е контролата на климата, сè уште може да се управуваат преку физички прекинувачи и копчиња.
Предните седишта, се со сертифициран AGR („Aktion Gesunder Rücken e.V.“) и, со својата примерна ергономија, се премногу удобни, особено на долги патувања. Возачот е поддржан од најсовремените системи за асистенција кои се движат од главниот дисплеј до полуавтоматизираниот систем за асистенција Intelli-Drive 2.0 и камерата Intelli-Vision 360 степени.
„Целосно новата Astra – роден е новиот ”Blitz”! Со сензационален дизајн и водечка класа на технологија. Електризиран и високо ефикасен за најниски можни емисии; одејќи во нова ера. Astra е креирана со најголема прецизност до најмалите детали. Уверени сме дека следната генерација на Astra има сè што е потребно за да стане уште еден бестселер и да привлече многу нови клиенти за Брендот “, изјави извршниот директор на Opel, Мајкл Лохшелер.
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Извршена исплата од 224.748.332 денара кон 7.826 лица за остварено производство на овошје

Денеска се изврши исплата од 224.748.332,00 денари кон 7.826 лица.
Исплатата како што информираат од Министерството за земјоделство, се однесува на дополнителните директни плаќања за остварено производство на овошје, мерка 1.9 Дополнителни директни плаќања од подмерка 1.8. за остварено производство на овошје од Програмата за финансиска поддршка во земјоделството за 2024 година.
Корисници на оваа подмерка се земјоделските стопанства кои имаат засадени површини со следните овошни видови: јаболка, слива, праска, вишна, цреша, кајсија, круша, јапонско јаболко, лешник, орев, бадем и калинка, а оствареното производство е предадено на регистриран откупувач, вклучително и произведените овошни култури за потребите на сопствениот преработувачки капацитет или е користено за домашни потреби или е продадено на пазар.
Грижата кон земјоделецот продолжуваме да ја покажуваме на дело, велат од МЗШВ.
Економија
Се намалува цената на мазутот, а на дизелот и на бензините не се менува

Регулаторната комисија за енергетика, водни услуги и услуги за управување со комунален отпад на Република Северна Македонија (РКЕ) донесе Одлука со која се врши намалување на малопродажните цени на нафтените деривати во просек за 0,11 % во однос на одлуката од 14.04.2025 година.
Од 23.4.2025 година од 00:01 часот максималните цени на нафтените деривати ќе изнесуваат:
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 95 71,50 (денари/литар)
Моторен бензин ЕУРОСУПЕР БС – 98 73,50 (денари/литар)
Дизел гориво ЕУРОДИЗЕЛ БС (Д-Е V) 64,00 (денари/литар)
Масло за горење Екстра лесно 1 (ЕЛ-1) 64,00 (денари/литар)
Мазут М-1 НС 36,780 (денари/килограм)
Малопродажните цени на бензините ЕУРОСУПЕР БС-95 и ЕУРОСУПЕР БС-98, како и на ЕУРОДИЗЕЛ (Д-Е V) и на Екстра лесното масло за домаќинство на (ЕЛ-1) не се менуваат.
Малопродажната цена на Мазутот М-1 НС се намалува за 0,212 ден/кг и сега ќе изнесува 36,780 ден/кг.
Напоменуваме дека ова се максималните цени на нафтените деривати од 00:01 часот на 23.4.2025 година. Трговците на големо и трговците на мало со нафтени деривати и горива за транспорт можат да ги формираат цените на одделни нафтени деривати и горива за транспорт и пониско од највисоките утврдени цени.
Референтните цени на нафтените деривати на светскиот пазар во споредба со претходната пресметка бележат зголемување во просек: кај бензините за 3,969%, кај дизелот за 3,456%, кај екстра лесното масло за 2,637% и кај мазутот зголемувањето е за 2,133%.
Курсот на денарот во однос на доларот во изминатиот период по кој беа формирани цените со претходната пресметка е понизок за 3,0273%.
Економија
Владата озаконува паушални фактури за струја, граѓаните не смеат да бидат жртви, апелираат Инженери на Македонија

Инженери на Република Македонија (ИРМ), денеска упати апел до пратениците и Министерството за енергетика за да ги отстранат како што велат, некоректните одредби од предлог Законот за енергетика за да се обезбедат фер, прецизни и транспарентни фактурирања, исклучиво врз основа на реално измерена потрошувачка на електрична енергија.
Граѓаните, како што велат, не смеат да бидат жртви на проценки и математички грешки што причинуваат штета од илјадници денари за нивниот семеен буџет
„Во новиот Предлог-закон за енергетика, кој на 22 април влегува во собраниска процедура, Владата предлага контроверзни одредби со кои се овозможува издавање на фактури за потрошена електрична енергија врз основа на претпоставена, а не реално измерена потрошувачка“.
Со вакви измени, оценуваат, се озаконува досегашната практика на паушално фактурирање, која стана особено проблематична по воведувањето на ценовните блокови за скапата струја од 1 јули 2022 година.
„При нередовно читање на броилата, потрошувачите неретко се распределуваат во погрешни ценовни блокови, што резултира со зголемени сметки и неоправдани наплати.
Нашите пресметки покажуваат дека дури и ±10% грешка при проценката на потрошувачката може да предизвика разлика во наплатата до 8.000 денари годишно по домаќинство. Со оглед дека во државата има 598.632 домаќинства, а ЕВН располага со 915.492 броила, ова претставува сериозен удар врз џебот на граѓаните и можност за милионски профити на штета на јавниот интерес.
Иако Регулаторната комисија за енергетика веќе потврди дека ваквите проценки носат штета за потрошувачите и започна процес за измени на Правилата за снабдување со електрична енергија, Владата оди во спротивна насока. Со одредбите во Глава VIII од новиот закон – иронично насловена „Заштита на потрошувачите“ – се предвидува озаконување на паушалното фактурирање преку член 185, став 2 и став 4, точка 2.
Особено загрижувачки е што Владата го носи законот со европско знаменце, повикувајќи се на усогласување со ЕУ директивата CELEX: 32019L0944, која никаде не предвидува дозвола за фактурирање со претпоставена потрошувачка. Дополнително, овие одредби не се содржани ниту во претходните верзии на законот објавени на платформата ЕНЕР“, е појаснето во реакцијата.
Апелираат до пратениците и Министерството за енергетика да ги отфрлат овие одредби и со амандмани: да се избрише став 2 од членот 185, а од ставот 4, точка 2, да се отстрани вториот дел од реченицата.
Бараат фер, прецизно и транспарентно фактурирање, исклучиво врз основа на реално измерена потрошувачка. „Граѓаните не смеат да бидат жртви на проценки и математички грешки што причинуваат штета од илјадници денари за нивниот семеен буџет“.