Економија
Отворен реновираниот Бит-пазар – инвестиција вредна 250 милиони денари

Реновираниот центар Бит-пазар прераснува во најголемиот пазар во државата, место каде што може да се најде сѐ на едно место, беше истакнато на денешниот настан по повод отворањето на новата инвестиција во износ од 250 милиони денари на „Скопски пазар“ АД Скопје.
Премиерот Зоран Заев истакна дека Владата ги поддржува капиталните инвестиции што имаат трајна вредност и ги подобруваат условите за работа на граѓаните.
„Со буџетски средства и со поддршка на меѓународните финансиски институции спроведуваме проекти конкретно насочени кон развој на општините. Дополнително, позитивната слика за деловниот амбиент се токму новите инвестиции од приватниот сектор, како во случајот инвестицијата на ‘Скопски пазар’. Нашата главна цел е зајакнување на инфраструктурата и подобрување на условите за живеење како на централно така и на локално ниво. За 4 години изградени се: 60 градинки, 80 училишта, 56 објекти за полицијата и 34 здравствени установи. Дополнително се градат над 1.040 километри патишта – автопати, магистрални и регионални патишта“, истакна премиерот Заев.
Првиот вицепремиер Артан Груби истакна дека Скопје денес е тоа што секогаш сме сонувале да го имаме – едно за сите, и лево и десно, сепак цело, а не наше и ваше.
„Денес сме сведоци на трансформација на пазар кој со години функционира, би рекол, како импровизиран пазар, без услови и посебен паркинг. Бит-пазар е економскиот традиционален симбол на Скопје, кој, поради неговата местоположба, споен со Старата скопска чаршија, е препознатливо место во целата земја. Модерно, чисто и средено место за пазарување, ова е тоа што им се нуди на граѓаните, затоа што нашите граѓани тоа го заслужуваат“, истакна вицепремиерот Груби.
Градоначалникот на град Скопје, Петре Шилегов, истакна дека оваа инвестиција е од огромно значење за нашиот град бидејќи претставува огромен чекор напред и во уредувањето на овој простор, кој овозможува подобри услови и за пазарџиите и за нашите сограѓани, кои секојдневно ги користат нивните услуги.
„Град Скопје заедно со Општина Чаир, неколку надлежни институции на централно ниво, Комората на трговците и еснафот на Старата скопска чаршија, како што знаете, подолго време се обидува да воспостави ред на хаосот што се случуваше на јавните површини, а пред сѐ, на тротоарите и на велосипедските патеки околу пазарот. Овие наши напори опфаќаа ослободување на тротоарите и велосипедските патеки, нивна реконструкција, поставување нова урбана опрема, жардинери, заштитни столпчиња, како и обнова на булеварското зеленило на булеварот Крсте Петков Мисирков, кој исто така го реконструиравме од ‘Мавровка’ до Бит-пазар“, рече Шилегов.
Градоначалникот на општина Чаир, Висар Ганиу, истакна дека оваа инвестиција е крајно добредојдена за нашите граѓани, за нашиот Чаир, за бизнисите што ќе работат тука.
„Ветуваме и исполнуваме. Со оваа единствена реченица би го опишал пуштањето во употреба на новиот и реконструиран капацитет на Бит-пазар. Денес сме сведоци на успешна инвестиција во нашата Општина Чаир, која тежи не помалку од 250 милиони денари. Но, она што дава уште поголема тежина се создадените паркинг-места, кои ќе помагаат многу во олеснување на сообраќајот“, потенцира Ганиу.
Младен Дамев, генерален директор на „Скопски пазар“, истакна дека со реконструкцијата се опфатени 630 тезгиња и 175 локали, кои се целосно реновирани и дизајнирани да ги задоволат потребите на купувачите за секаков вид трговска стока.
„Со оваа инвестиција се комплетира обемната развојна инвестициска програма и претставува квалитативно менување на функционалноста и изгледот на Бит-пазар во еден современ стопански пазариштен центар. При исполнување на зацртаната цел, ова што денес го гледаме тука, приоритетно ни беше со ефективно искористување на овој и така атрактивен деловен простор да создадеме центар што ќе ги задоволи потребите на купувачите и корисниците. Постигнавме значајно зголемување на понудата со добра и услуги на пазарот, притоа овозможувајќи комплетни услови за лесно достапно и безбедно пазарење. И ова е само почеток на обемниот инвестициски циклус, со кој ќе го обележиме големиот јубилеј 70 години ‘Скопски пазар’“, истакна Дамев.
Во согласност со информациите на менаџментот на „Скопски пазар“, моментно исполнетоста на Бит-пазар со отворени тезгиња и дуќани изнесува 97 % од вкупниот капацитет, а дневно низ пазарот циркулираат околу 20.000 граѓани. Со овие капацитети Бит-пазар важи за најголемиот и најмодерен пазар во државата и центар на трговскиот живот во градот.
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.

Економија
Фотографскиот гигант Кодак, стар 133 години, пред банкрот

Поранешниот фотографски гигант Eastman Kodak, компанија со традиција од 133 години, ги предупреди инвеститорите дека е во опасност од банкрот.
Во својот извештај за заработка, Кодак соопшти дека нема „обезбедено финансирање или достапна ликвидност“ за да отплати долг од приближно 500 милиони долари, пишува CNN.
„Овие услови фрлаат значителен сомнеж врз способноста на компанијата да продолжи како континуирана компанија“, се наведува во документот на Кодак.
Компанијата се обидува да собере пари со суспендирање на плаќањата во својот пензиски фонд.
И покрај мрачните прогнози, извршниот директор Џим Континенца тврди дека компанијата постигнала напредок.
„Во вториот квартал, Кодак продолжи да постигнува напредок во однос на нашиот долгорочен план и покрај предизвиците на неизвесната деловна средина“, рече тој.
Портпаролот на компанијата додаде за CNN дека тие се „уверени дека ќе можат да отплатат значителен дел од нивниот долгорочен заем многу пред рокот на достасување и да го модифицираат, продолжат или рефинансираат преостанатиот долг и/или обврските за преференцијални акции“.
Веста силно одекна на пазарот, а акциите на Eastman Kodak (KODK) паднаа за повеќе од 25 проценти во вторникот.
Компанијата Eastman Kodak е основана во 1892 година, но нејзините корени датираат од 1879 година, кога основачот Џорџ Истман патентирал машина за обложување плочи. Тој го продал првиот фотоапарат на Кодак во 1888 година за 25 долари.
Во тоа време, фотографијата била резервирана за малкумина поради нејзините технички барања, но фотоапаратот на Кодак бил дизајниран да ја доближи до масите. Истман, исто така, го создал легендарниот слоган: „Вие го притискате копчето, ние го правиме останатото“.
Самото име Кодак нема никакво значење. Според компанијата, Истман го измислил затоа што му се допаѓала буквата К. „Буквата „K“ ми беше омилена – се чувствува како силна, моќна буква“, објасни тој.
Кодак доминираше на пазарот со децении. Во текот на 1970-тите, според Economist, тие држеа 90 проценти од продажбата на филмови и 85 проценти од продажбата на фотоапарати во САД, а хит-песната на Пол Сајмон „Kodachrome“ беше на врвот на листата во 1973 година. Иронично, падот беше потпомогнат од технологијата што самите ја измислија – првиот дигитален фотоапарат, воведен уште во 1975 година.
Компанијата не успеа да се прилагоди на дигиталната ера и поднесе барање за банкрот во 2012 година, со долгови од 6,75 милијарди долари кон 100.000 доверители. Краткорочно закрепнување се случи во 2020 година, кога американската влада ги ангажираше да произведуваат фармацевтски состојки. Цената на акциите потоа скокна толку многу што тргувањето беше запрено дури 20 пати во еден ден.
Иако повторно се соочува со загуби, Кодак објави планови за проширување на фармацевтскиот дел од својот бизнис. Компанијата продолжува да произведува филмови и хемикалии за други компании, вклучително и филмската индустрија.
Фото: принтскрин/инстаграм
Економија
Голем пад на „Тесла“ на два важни пазара, кинескиот бренд процвета

„Тесла“ регистрираше голем пад на продажбата на автомобили во Велика Британија и Германија минатиот месец, додека, пак, кинескиот BYD регистрираше историски раст на продажбата во двете земји.
Во Велика Британија, „Тесла“ продаде само 987 возила минатиот месец, што е пад од 59,9 проценти во споредба со јули 2024 година, според податоците од здружението SMMT.
Дополнително, во Германија, продажбата на возила на „Тесла“ во јули се намали за 55,1 процент на годишно ниво на 1.110 единици.
Вкупниот резултат на „Тесла“ во Германија за првите седум месеци од 2025 година е исто така слаб – продадени се само 10.000 возила, што е пад од дури 57,8 проценти на годишно ниво.
За разлика од „Тесла“, BYD продаде 3.184 возила во Велика Британија во јули, четири пати повеќе отколку во истиот месец минатата година, додека во Германија растот на продажбата беше речиси 390 проценти.
„Тесла“ се бори на европскиот пазар поради зголемената конкуренција од кинеските производители, но и поради политичките активности на извршниот директор Илон Маск.
Маск претходно во јули предупреди дека „Тесла“ може да очекува неколку тешки квартали поради новите царини и укинувањето на даночните олеснувања за електрични возила во Соединетите Американски Држави.
Економија
Министерството за финансии: Од денеска исплатите од буџетот транспарентно ќе се објвавуваат во посебна база за буџетски трошоци во изборен период

Министерството за финансии согласно одредбите од Изборниот законик од денеска на својата веб-страница ќе ги објавува буџетските исплати во посебна база за буџетски трошоци во изборен период.
Имено, согласно Изборниот законик Министерството за финансии од денот на донесување на Одлуката за распишување на изборите до нивното завршување има обврска во посебна база да ги објавува податоците за сите буџетски исплати, освен редовните за плати, пензии и комунални трошоци.
Исто така, Министерството за финансии две недели по распишување на изборите има обврска да поднесе и предизборен финансиски извештај во којшто ќе биде опфатен преглед на сите планирани и реализирани приходи и расходи од Буџетот по ставки, во периодот од почетокот на фискалната година до денот на поднесување на извештајот којшто се објавува на веб-страната на Министерството за финансии.
Претседателот на Африм Гаши, на 9 август 2025 година ги распиша локалните избори, коишто ќе се одржат на 19 октомври.