Економија
Aventure Peugeot во салонот Epoqu’auto во Лион
Aventure PEUGEOT ќе учествува на 42. издание на Epoqu’Auto во Лион од 5 до 7 ноември 2021. Овој настан е посветен на сите винтиџ-ентуазијасти и љубители на олдтајмери.
За 211. роденден на брендот Peugeot, на овој настан Aventure PEUGEOT има можност да прослави две годишнини:
130 ГОДИНИ ОД PEUGEOT TYPE 3
Ова беше „првиот автомобил испорачан во Франција на приватно лице. На 2 октомври 1891 година PEUGEOT го предаде првиот патнички автомобил на приватно лице: г-дин Пупардин, жител на Дорнах, кој го нарачал својот автомобил на 27 август истата година. Тоа беше автомобил со 4 седишта со мотор од 2 КС (Daimler).
По пробното возење во 1889 година со возило на пареа, Арманд Пежо го произведе својот прв автомобил на бензин во 1890 година, познат како Тип 2.
Во 1891 година, за да го претстави својот нов модел, Vis-à-Vis Type 3 со 4 седишта, тој имал идеја да ја следи велосипедската трка Париз-Брест-Париз, со цел да оствари поголем интерес за време на настанот. Од Валентиње до Париз и Брест и назад, возилото поминало 2.045 km со просечна брзина од 14,7 km/h и илјадници Французи првпат го погледнале автомобилот.
Овој модел е произведен од 1891 до 1894 година во 64 примероци. Технички карактеристики: V2 мотор од 565 cm3, моќност 2 КС, 4-брзински менувач.
Од 1891 година, речиси 75 милиони возила се испорачани во 160 земји.
80 ГОДИНИ ОД PEUGEOT LCV (Градско Возило од лесна категорија)
За време на Втората светска војна, рационалното трошење на бензинот ги поттикна производителите да бараат алтернативни извори на енергија. Peugeot беше единствениот голем производител кој се интересираше за овој начин на погон и предизвика изненадување со објавувањето на своето електрично „LCV“ на 1 мај 1941 година. Возилото наменето за урбана употреба се користело поконкретно од поштари или луѓе од медицинската професија. 377 примероци беа произведени помеѓу 1941 и 1943 година.
Технички карактеристики: електричен мотор, 3,3 КС, напојуван од 4 батерии од 12 волти, опсег од 75 до 80km. Максимална брзина: 36 km/h.
Светот многу се промени во овие 211 години, а темпото на промени значително се забрза во последните десет години. Дигитализацијата и ултра-поврзувањето го отворија патот кон нови начини на размислување, нови типови на потрошувачка и нови видови на мобилност. Со својата веќе високо електрифицирана палета (70% од моделите на PEUGEOT нудат една или повеќе електрифицирани верзии) и новата генерација на поврзана инфозабава лансирана со новиот 308, PEUGEOT и денес е во првите редови на промените во однос на мобилноста.
Љубителите на олд тајмерите ќе можат да ги откријат различните услуги што се нудат со Aventure PEUGEOT: одржување, реставрација, маркетинг на резервни делови и продажба на деривативни производи (минијатури, облека, итн.).
(ПР текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
АСО: Владата преку измени на тарифникот да ги намали цените на полисите за задолжително осигурување од автомобилска одговорност
Агенцијата за супервизија на осигурување (АСО) ја охрабрува Владата, согласно своите законски надлежности, да ги заштити правата на осигурениците и преку измени во Тарифникот да ги намали цените на полисите за задолжително осигурување од автомобилска одговорност.
АСО како регулатор на пазарот на осигурување уште еднаш јавно информира дека е целосно неоправдан и без основа потегот со кој осигурителните компании ги зголемија цените на осигурувањето од задолжителна автомобилска одговорност.
Клучните аргументи против зголемување на цената се наведени во анализата што е доставена до надлежната комисија при Министерството за финансии.
Зголемувањето на цената на осигурувањето не е во функција на јакнење на заштитата на осигурениците. Напротив, како што се додава, ова зголемување на цените е само и исклучиво во функција на покривање на трошоците за оперативно работење на компаниите за осигурување.
Економија
МФ: Јавниот долг на крајот на првиот квартал 58,6% од БДП
Министерството за финансии денеска ги објави податоците за состојбата на јавниот долг заклучно со 31 март 2024 година. Согласно објавените податоци јавниот долг изнесува 8.769 милиони евра што претставува 58,6% од БДП.
„Во првиот квартал се издадени државни хартии од вредност во износ од 219,2 милиони евра, повлечени се средства во износ од 175,5 милион евра по основ на склучени кредитни аранжмани со странски кредитори, како што е повлекувањето на втората транша од ММФ од кредитната линија за претпазливост и ликвидност и 57,6 милиони евра по основ заеми за јавни претпријатија и АД основани од државата и општините, општините во градот Скопје и Градот Скопје. При тоа извршена е и исплата на обврски по основ на главнина за надворешен долг во износ од 82,7 милиони евра“, соопшти МФ.
„Министерството за финансии ја објавува состојбата на јавниот долг на квартално ниво, а при пресметката на јавениот долг во однос на БДП се користени податоци за вредноста на БДП за период 2005 – 2024 година, за 2022 година користен е податок за вредност на БДП објавен на веб страната на Државниот завод за статистика, додека податоците за 2023 се прелиминарни податоци на Државниот завод за статистика, а 2024 година е проектирана вредност на БДП на Министерство за финансии.
Исто така, денеска согласно утврдената динамика, Министерството за финансии ги објави податоците за состојбата на државниот долг кој заклучно со 31 март 2024 година изнесува 7.544 милиони евра што претставува 50,4% од БДП. Состојбата на државниот долг се објавува на месечно ниво.
Министерството за финансии транспарентно ги објавува овие податоци на својата веб-страница. Последниот податок укажува дека јавниот долг е во дефинираните граници со новиот Закон за буџети. Со новиот Закон за буџети е воспоставено правило со кое јавниот долг не треба да надминува 60% од БДП, што е согласно и со Мастришките критериуми. Министерството за финансии останува на определбата за одржување на јавниот долг на стабилно ниво и во рамки на утврдените критериуми“, се додава во соопштението на МФ.
Економија
Забележителен раст на приходите, инвестициите и добивката на Реплек во првиот квартал од 2024 година
Со раст на оперативните приходи од 25%, на обемот на инвестиции и на добивката во првото тримесечје споредено со истиот период минатата година, „Реплек АД“ продолжи со успех да го реализира бизнис планот за 2024 година и својата долгорочна развојна стратегија која се темели на зголемување на продажбата на странските и на домашниот пазар, на иновациите во портфолиото на производи, како и на значителни вложувања во технолошкиот напредок и во развојот и добросостојбата на своите вработени.
Неревидираниот консолидиран финансиски извештај за работењето на Реплек АД во првиот квартал од 2024 година покажува дека во секторот фармација компанијата остварила раст на приходите од 26,9% во однос на истиот период минатата година. Во најголем дел ваквиот раст се должи на растот на приходите од продажба на странските пазари, каде се генерираат дури 80 % од вкупните приходи и кои во овој временски период се зголемени за 23 %, надминувајќи вредност од над пет (5) милиони евра. Позитивно влијание на ваквиот раст на приходите од извоз има отворањето на новиот пазар за производите на „Реплек АД“ во Туркменистан, што се очекува да придонесе за натамошно зголемување на извозните перформанси и резултати на компанијата.
Истовремено со растот на извозот, „Реплек АД“ продолжи да ја јакне и својата позиција на домашниот пазар, каде во Q1 2024 е остварен раст на приходите од продажба од 50 %, во споредба со истиот период лани.
Значителен раст во овој период од годината е забележан и кај инвестициите кои се зголемени приближно за пет и пол пати во однос на првите три месеци од 2023 година.
„Позитивните резултати на стартот на оваа година ни влеваат дополнителна енергија и мотив да продолжиме уште посилно во остварување на целите дефинирани во деловниот план за оваа година и во нашата стратегија за долгорочен одржлив развој. Остануваме посветени на инвестирањето во натамошна технолошка модернизација, како и на иновациите кои треба дополнително да збогатат нашето портфолио на производи, коишто веруваме дека ќе ни овозможат натамошно зајакнување на нашите позиции на домашниот пазар и ќе ни отворат нови можности и перспективи на странските пазари. Паралелно продолжуваме и со вложувањата кои треба да ја гарантираат натамошната добросостојба на нашите вработени. Веруваме дека ваквите напори ќе вродат со плод, ќе придонесат за натамошен раст на компанијата и ќе донесат дополнителна вредност за сите“, изјави главниот извршен директор на „Реплек АД“, Душан Пецовски.
Инаку, растот на приходите од продажба се одрази и на растот на консолидираната добивка пред оданочување на „Реплек АД“, која за првите три месеци од оваа година бележи зголемување за 24 % во однос на истиот период од минатата година.
(ПР текст)