Економија
Изострен дизајн и иновативни технологии за знаменосецот на Audi: врвниот „A8“
Со изострен дизајн, особено напред и назад, и мноштво на иновативни технологии, Audi обезбедува зголемено присуство и спортска елеганција на A8. Од таа причина, компанијата со четирите прстени уште поинтензивно го разработува самоуверениот и прогресивен карактер на активната луксузна лимузина. Новите врвни фарови и задни светла инспирираат со иновативни функции и го формираат врвот на воспоставеното технолошко портфолио на A8. Знаменосецот на Audi на тој начин создава современо и софистицирано возачко ориентирано искуство – без разлика дали станува збор за патници или за возачи.

Како наследник на Audi V8, A8 е водечка предност на брендот во сегментот на луксузни седани од портфолиото на Audi од 1994 година. Audi A8 е симбол и предводник на статусот и престижот на брендот. Четвртата генерација на луксузната лимузина, која Audi ја претстави во 2017 година, го подигна нивото во однос на моќноста, изгледот и опремата. Како иницијален модел од серијата, A8 го откри идниот дизајнерски јазик по неговото лансирање и следствено, тој во суштина е прогресивното лице на брендот до денес.

Изострениот дизајн заедно со воспоставените технологии и извонредната удобност на задните седишта ја дефинираат премиум концепцијата на Audi во овој сегмент. Седанот на тој начин ја претставува симбиозата на маестрална удобност и спортско управување и затоа целосно го покрива возачкото искуство. Со прецизност во сите детали и многу интелигентни функции, новиот A8 е технолошки пионер со висока вредност во мобилноста насочена кон корисниците.
Уште поголем престиж и авторитет: надворешниот дизајн
Audi A8 е седан што претставува статус и зрачи со авторитет – сега кога е дополнително подобрен, неговата надворешност е уште порепрезентативна, самоуверена и атлетска. Основата на предната Singleframe решетка сега е поширока и хромираните агли кои се зголемуваат во големина од дното кон врвот ја красат нејзината форма. Страничните отвори за воздух се поисправени и исто толку свежо стилизирани како и фаровите, чиј долен раб однадвор создава карактеристична контура. Да резимираме, новодизајнираните и прецизно оркестрирани дизајнерски елементи во предниот дел значително го зголемуваат присуството и авторитетот на A8 и го изоструваат профилот на врвниот модел на Audi.

Од страничен поглед, прогресивниот карактер на луксузната лимузина е особено привлечен. Издолжените линии на каросеријата на автомобилот ја нагласуваат неговата должина, додека широките лакови на тркалата навестуваат стандарден Quattro погон на сите тркала. Во задниот дел доминираат широки хромирани детали, приспособлива анимација на задните светла со дигитални OLED диоди и континуирана, сегментирана светлосна лента. Вметнувањето на дифузорот во браникот е деликатно нагласено и редизајнирано со хоризонтални детали.
Дополнително на стандардната надворешност, Audi нуди хромиран надворешен пакет и, за прв пат во A8, новиот надворешен пакет S-line, кој додава динамиќен допир на предниот дел и го разликува уште повеќе од основниот модел, со карактеристични елементи на страничните отвори за воздух кои го надополнуваат моќниот дизајн напред – на многу сличен начин како кај S8.

Изгледот е уште повеќе дефиниран со дополнителниот Black Optics пакет со црн изглед. Приказот на бои за А8 вклучува единаесет бои, меѓу кои и новата Металик District Зелена, Firmament Сина, Manhattan Сива и Ultra Сина. Исто така новитет кај Audi A8 се пет мат бои – Daytona Сива, Floret Сребрена, District Зелена, Terra Сива и Glacier Бела. Во ексклузивната програма на Audi, автомобилот е достапен со која боја и да посакате.
Редукција како медиум за дизајн
Внатрешноста на A8 може да се спореди со пространа, широко прилагодена дневна соба – нуди отворен простор кој се чувствува многу добро. Неговата архитектура е строго хоризонтално ориентирана за да се нагласи ширината. Формалноста сеуште е воздржана.

Опсегот на седишта и опремата на седиштата во подобрениот A8 е разновидена, многу удобена и зрачи со највисок степен на авторитет – особено за задните седишта, каде што се достапни многу опции. Седиштето за релаксација во A8 L е врвот на понудата. Нуди бројни опции за прилагодување и потпирач за нозе на задниот дел од совозачкото седиште. Патниците можат да го користат за загревање и масирање на долниот дел од стапалата во различни степени. Пакетот за релаксирање на седиштата вклучува масажа на грбот со 18 пневматски перничиња, електрично прилагодливи комфорни потпирачи за глава, континуирана централна конзола – исто така достапна со маси што се преклопуваат – четиризонска луксузна автоматска климатизација и новите екрани во задниот дел.

Висококвалитетната изработка го нагласува карактерот на внатрешноста на А8. Тоа важи за прецизните перфорации во навлаките на седиштата, украсната облога која електрично се отвора и затвора, отворите за вентилација или кадифената кожа во удобните потпирачи за глава. Седиштата се обложени со Valetta кожа уште во стандардната верзија. Алтернативно, Valcona кожа е достапна и како опција со можност за избор на новата боја Cognac Кафена. Ново во програмата е одржливиот микрофибер материјал Dinamica за панелите на вратите, кој може да се користи и за облогите на столбовите или облогата на покривот.

Карактеристично за подобрениот A8 е и широкиот избор на внатрешни конфигурации. Тие вклучуваат избор на дизајн на Audi во Pastel Сребрено и S line внатрешност во Црна, Merlot Црвена или Cognac Кафена. Изборот го заокружуваат неколку пакети за кожна внатрешност и опрема од Audi Exclusive. Опционалниот пакет за квалитет на воздухот вклучува јонизатор и парфем.
Сензитивно и разумно: операција
Концептот за работа на Audi MMI со допир во Audi A8 се основа на два дисплеа (10,1“ и 8,6“) и природна гласовна контрола. Дијалогот започнува со извикување „Еј Audi!“ Целосно дигиталниот виртуелен кокпит на Audi, со опционален head-up дисплеј, го комплетира екранот и концептот на работа и ја нагласува ориентацијата кон возачот. Важните информации се прикажуваат директно во видното поле на возачот.

Новиот знаменосец на Audi – A8 наскоро ќе биде достапен и во салонот на Порше Македонија.
(ПР – текст)
©Makfax.com.mk Доколку преземете содржина од оваа страница, во целост сте се согласиле со нејзините Услови за користење.
Економија
Народната банка и Државниот секретаријат за економски прашања на Швајцарија (SECO) потпишаа меморандум за соработка и јакнење на институционалните капацитети
Народната банка и Државниот секретаријат за економски прашања на Швајцарија – СЕKО (SECO) потпишаа Меморандум со кој се воспоставува рамка за соработка во периодот 2025 ‒ 2028 година. Меморандумот го потпишаа гувернерот на Народната банка, Трајко Славески и амбасадорот на Швајцарија во земјава, Кристоф Зомер.
Соработката опфаќа обезбедување техничка помош и размена на знаење заради унапредување на истражувачката активност, модернизација на алатките неопходни за водење монетарна политика, зајакнување на стабилноста на финансискиот сектор, како и за понатамошно јакнење на институционалните капацитети на Народната банка.
„Воспоставената соработка претставува значаен поттик за натамошно зајакнување на капацитетите на Народната банка во повеќе важни области на работењето и потврда на долгогодишното партнерство меѓу нашата земја и Швајцарија“, истакна гувернерот Славески нагласувајќи ја улогата на централната банка во обезбедувањето макроекономска стабилност и поддршката на одржливиот економски развој.
„Швајцарија е посветен партнер за развој на Северна Македонија повеќе од 30 години. Преку овој меморандум за соработка, ја потврдуваме нашата поддршка за економските институции и реформите во земјата, како и за силна, независна и кредибилна централна банка којашто ги применува меѓународните и европските стандарди. Швајцарија го почитува ова партнерство и е посветена на унапредување на макроекономската стабилност и на одржливиот економски развој“, истакна амбасадорот Зомер.
Во рамките на Програмата, активностите се насочени кон унапредување на спроведувањето на монетарната политика, промовирање стабилен и сеопфатен финансиски сектор, зајакнување на отпорноста, одржливоста и ефикасноста во работењето. Поддршката опфаќа анализа и спроведување на монетарната политика, макроекономски податоци и статистика, истражувања, финансиска стабилност и вклученост, развивање нови дигитални решенија за модернизација на платежната инфраструктура преку подобрување на пристапот до платежните услуги, еколошката одржливост, управувањето со ризиците, како и управувањето со човечките ресурси и меѓународната соработка.
Соработката се остварува во рамките на Програмата за билатерална помош и градење капацитети за централните банки (Bilateral Assistance and Capacity Development for Central Banks – BCC), финансирана од СЕКО и спроведена од Женевскиот институт за меѓународни и развојни студии. Програмата има за цел да ги зајакне капацитетите на централните банки во земјите во развој преку унапредување на нивната аналитичка и техничка експертиза за водење ефикасна монетарна политика и одржување стабилен финансиски систем. Со потпишувањето на Меморандумот, Народната банка ќе биде дел од оваа мрежа на институции коишто преку оваа програма инвестираат во знаење и напредок.
Економија
Божиновска пред Енергетската заедница: Македонија ја забрзува интеграцијата во европскиот енергетски пазар
Министерката за енергетика, рударство и минерални суровини, Сања Божиновска, се обрати на состанок на Енергетската заедница, каде што ја презентираше реалната и мерлива динамика на напредокот на Северна Македонија во усогласувањето со европското енергетско и климатско законодавство и во јакнењето на регионалната енергетска интеграција.
Во своето обраќање, министерката истакна дека изминатата година била обележана со предизвици, но и со конкретни институционални резултати, пред сè во делот на законодавните реформи и стратешките инфраструктурни чекори.
Како клучна пресвртница, Божиновска го нагласи усвојувањето на новиот Закон за енергетика, со кој во голема мера е транспониран Пакетот за интеграција на електричната енергија. Според неа, Законот создава јасна правна основа за активна интеграција на националниот електроенергетски и гасен систем во регионалниот и во внатрешниот пазар на Европската Унија и претставува најзначајниот чекор кон идното спојување на македонскиот пазар со европскиот пазар на електрична енергија.
„Со овој закон се редефинираат улогите, обврските и одговорностите на институциите, операторите на преносните системи и пазарните оператори – не само во имплементацијата, туку и во активното учество во креирањето на заедничките правила за регионалните енергетски пазари“, беше истакнато во обраќањето.
Дополнително, министерката информираше дека во 2025 година е усвоен и Законот за изменување и дополнување на Законот за енергетска ефикасност, со кој се отстрануваат регулаторните и нерегулаторните бариери за реализација на проекти за енергетска ефикасност, се зајакнува соработката меѓу сите чинители, се поттикнува користењето обновливи извори на енергија кај крајните корисници и се овозможува поефикасно користење на финансиски механизми и стимулации.
Во делот на стратешкото планирање, Божиновска информираше дека Ревидираниот Национален енергетски и климатски план (НЕКП) за периодот 2025–2030 се наоѓа во финална фаза пред усвојување. Јавната консултација со сите релевантни засегнати страни, вклучително и со Енергетската заедница, е завршена, а усвојувањето се очекува во најкраток можен рок.
Посебно беше истакнат и пристапот на МЕПСО кон Заедничката канцеларија за алокација (JAO) – заедничката европска платформа за аукција на прекугранични преносни капацитети, што, како што кажа Божиновска, претставува стратешки исчекор за националниот електроенергетски систем и практична интеграција во најголемата и најтранспарентна европска платформа од овој тип.
Во таа насока, министерката најави дека МЕПСО има намера да номинира еден преносен инфраструктурен проект во рамки на процесот за избор на Проекти од интерес на Енергетската заедница / Проекти од заемен интерес (PECI/PMI) во циклусот за 2026 година, како дел од заложбите за јакнење на регионалната поврзаност и усогласување со европските плански рамки.
На крајот, Божиновска подвлече дека државата паралелно работи на критични инвестиции во регионалните електроенергетски и гасни интерконекции, со цел зголемување на енергетската безбедност, вклучително и проектот за гасен интерконектор со Грција и продолжување на разговорите со Србија.
Економија
Николоски: Се работи на нов просторен план на Македонија, стратешки документ за развој на државата
Изработката на новиот просторен план на Македонија треба да ги даде насоките за просторниот развој на државата со што ќе се овозможат бенефити за целокупното општество. Планот кој го изработува Агенцијата за просторно планирање, а во соработка со надлежни институции треба да понуди нов инфраструктурен концепт за развојот на Македонија, истакна вицепремиерот и министер за транспорт Александар Николоски на настанот по повод 20 години постоење на Агенцијата за просторно планирање.
Како што потенцира тој, Агенцијата има централна улога во обликување на идниот развој на државата.
„Би сакал да ја потенцирам важноста на новиот просторен план од следните причини: Македонија како природна крстосница меѓу Југоисточна и Централна Европа, има геостратешка важност која произлегува од положбата на коридорите Исток–Запад и Север–Југ, односноа Коридорите 8, 10 и 10 – д. Понатаму близината на јужните пристаништа и улогата како транзитна земја за транспорт, енергија и трговијата. Гледаме во овие глобални предизвици колку е важно Македонија енергетски да се поврзува и во таа насока изградбата на интерконекторот кој не поврзува со Грција како и планираниот интерконектор со Србија, ќе значи дека Македонија ќе стане и енергетска раскрсница. А во меѓувреме интензивно се работи и на далноводно поврзување и со Албанија преку далноводот Охрид-Елбасан. Тука се автопатите, железничките поврзувања, логистичките центри, мултимодуларните јазли особено јазолот со вкрстувањето на коридор 10 со коридор 8, подобрување на меѓуграничната поврзанот и др. И затоа сметам дека треба да постои добра соработка со сите институции на изработка на тој документ кој ќе се почитува и со кој ќе се следи развојот на државата”, кажа Николоски.
Тој го потенцира институционалното партнерство со Министерството за транспорт во спроведување на стратешките политики на Владата, а најави дека министерството работи на изработка на софтвер за развој и управување со геопросторни податоци. Вицепремиерот упати честитки за јубилејот на Агенцијата.

